22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Розробка уроку з теми "Ділення і множення багатоцифрових чисел на двоцифрове. Свято Великодня. Робота з геометричним матеріалом"

Про матеріал

Тема: Ділення і множення багатоцифрових чисел на двоцифрове. Свято Великодня. Робота з геометричним матеріалом

Мета:

навчальна: удосконалювати з учнями алгоритм письмового множення та ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове; ознайомити учнів із народними звичаями, традиціями, що пов'язані з початком весняного календарного обрядового циклу;

розвиваюча: розвивати мовлення, мислення, увагу, пам'ять; підтримувати інтерес до вивчення математики і показати її зв'язок з іншими предметами;

виховна: виховувати старанність, наполегливість, доброту, прагнення до

відродження національної культури. Виховувати любов та повагу до народних свят, любов до природи.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний супровід уроку, картки для самостійної роботи, предметні малюнки, картки для усної лічби, завдання для роботи в групах.

Вид уроку: інтегрований.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Перегляд файлу

 

cd57bfd3e10b.jpgC:\Users\Comfy\Desktop\Фоны  презентаций\1-9.jpg 

 

 

76058470.png                                  

memory.jpg00003.png

5f8350820dd8.png 

 

                                                                                                            

  

 

Тема:     Ділення   і  множення  багатоцифрових  чисел  на  двоцифрове. Свято  Великодня. Робота  з  геометричним  матеріалом.  Слайд  №1

 

Мета:   слайд  № 2

навчальна:    удосконалювати   з  учнями  алгоритм  письмового множення  та  ділення  багатоцифрових  чисел  на  двоцифрове; ознайомити учнів із народними звичаями, традиціями, що пов’язані з початком весняного календарного обрядового циклу;

     розвиваюча:   розвивати мовлення, мислення, увагу, пам’ять; підтримувати інтерес до вивчення математики і показати її зв’язок з іншими предметами;

     виховна:   виховувати  старанність, наполегливість, доброту, прагнення до

відродження національної культури. Виховувати   любов  та  повагу  до  народних  свят, любов  до  природи. 

 

Обладнання: комп’ютер,  мультимедійний  супровід  уроку, картки  для  самостійної  роботи, предметні  малюнки, картки  для  усної  лічби, завдання  для   роботи  в  групах.

 

Вид уроку:   інтегрований.

 Тип уроку:  урок закріплення  знань.

 

                                                            Хід  уроку

І. Організація  класу.  Слайд    3.

                Привітання

Продзвенів у нас дзвінок
Тож почнемо вже урок
Цей урок в нас не простий
Він святковий, чарівний
Великодні крашанки
Будемо збирати
І до цього кошика
Будемо складати.

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить Вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

 

Сьогодні нас вітає країна Математика!

Ігри, приклади, задачі – все для вас!

Побажаю вам кмітливості,

За роботу, в добрий час!

 

  Діти:

Ми веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.

-   Зараз сядуть всі дівчата.

    А за ними і хлоп’ята.

 

Тренінгова вправа «Настрій»

Слайд  № 4, 5.

-   Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. А як ви вважаєте, яким настроєм треба запастися, щоб плідно працювати?(працьовитим, цілеспрямованим, серйозним.)

  •         А тепер налаштовуємося на серйозний, працьовитий настрій. Для цього закрийте очі й пригадайте день, коли ви гарно працювали. І зараз ми готові обрати настрій, що допоможе зробити наш урок цікавим і плідним. (Діти обирають малюнок настрою).

 

 

 

 

 

 

Слайд  № 6.

Девіз уроку:

                Міркуємо-швидко,

                Відповідаємо правильно,

                Лічимо-точно,

                Пишемо-гарно.

 

  1. Вправа «Погода».    Слайд №  7.

— Який сьогодні день?

— Які число і місяць?

— Який стан неба?

— Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади?

 

Слайд    8.

- Що ви бачите на екрані? (Сонечко).
- Це сонечко незвичайне. А що в ньому незвичайне?

(Замість промінчиків геометричні фігури).
-  Які?   ( трикутники ) Скільки їх?   ( 8 ).
-  Молодці! Ось ви і справились із першим завданням.

 

ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

 

  • Тема  сьогоднішнього  уроку. 
  • Будьте уважні та старанні. А я бажаю вам успіхів і бути такими ж усміхненими, як це сонечко,і задоволеними своїми результатами.
  • Коли надворі тане сніжок, біжать веселі струмочки, на деревах бубнявіють бруньки, повертаються з вирію птахи, то це означає, що до нас прийшла... (весна).

  Із року в рік ми з великим нетерпінням чекаємо весну-чарівницю. Ми лічимо дні, виглядаємо, коли пташки з великого вирію принесуть веснукрасну. Чекаємо, коли вона прожене холод, устелить землю травичкою зеленою, заквітчає квітами пахучими, а пташки наповнять гаї, ліси своїм голосистим співом.

 

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань. Слайд    9.

  1. «Мозковий штурм».

— Які ж весняні місяці ви знаєте? ( Відповіді  дітей ).

— Які ви знаєте народні свята квітня? ( Відповіді  дітей ).

  Свято  Благовещення, Вербна  неділя, Свято  Пасхи, День  Довкілля, День  Землі.

— Які з них люблять у вашій родині?

  • Щоб  дізнатися  про  яке  свято  ми  сьогодні  поговоримо, вам  треба  розв’язати  приклади. І  дізнатися, яке  слова  сховалося.
  • Діти, сьогодні  на  уроці  за  кожну  правильну  відповідь  ви  будете  отримувати  писанку.

 

  1. Усна  лічбаСлайд  № 10,11.

Щоб нове яєчко заробити
Усно будемо лічити.
Правила ви пригадайте
Й відповідь скоріше дайте.

 

    "Незакінчені речення", "Мікрофон".

  • Числа  при  діленні  називаються  так…;
  • Числа  при  множенні  називаються  так…;

 

  • Як  знайти  невідомий  дільник?
  • Як  знайти   у  скільки  разів    число  45   більше  від  9?

 

 П

    А

    С

   Х

   А

  10

   36

   20

    94

   36

 

                                     72: 9 + 2 = 10               П

100 – 96: 16 = 94          Х

9 х 2 + 6 х 3 = 36           А

75: 5 + 5 = 20                С

  • Діти, що  ж  це  за  свято  Пасха?

 

  1. Гра  « Журналіст».

( Учні  підготували  розповідь  про  свято  Пасхи)

 

«Свято  Пасха»

   — Немає в Христовій Церкві більшого свята, більшої радості, ніж Воскресіння Христове. В ньому вона святкує знищення смерті, зруйнування пекла, початок нового вічного життя.Завершується Великий піст у скорбі за розп’ятим Христом. а світлого недільного ранку настане той великий день, який зветься Великоднем,— свято радості й добра, прощення ближнього.Після Воскресної утрені й освячення паски приходять дружно додому, обходять із свяченим хату, щоб усе сповнилося благодаті воскресіння, входять до хати із свяченим у руках і бажають всього доброго своїй рідні.

— Христос воскрес!

— Воістину воскрес!

У цей день прощають своїх ворогів, недругів.

— Без чого не обходиться жоден Великдень?

— Так, писанки освячують разом із паскою, ставлять на святковому

столі, дарують на щастя рідним та друзям.

  • Молодці, діти, дякую вам  за  підготовлений  матеріал.
  • Тож  йдемо  далі.

 

  1. Каліграфічна хвилинка ─ цікавинка.  Слайд  № 12,13.

            Щоб цифри правильно писати,

    Хвилинку каліграфії треба почати!

    Цифри пишу рівнесенько,

    Щоб було гарнесенько.

 

─ Слухайте уважно і записуйте тільки цифри, які зустрінуться на вашому шляху.

  • Для  найбільшої  Пасхи  яку  виготовили  на  Україні  було  використано:
  • 170  кг  борошна;
  • 75  кг цукру;
  • 25  кг  родзинок;
  • 20 кг  маргарину;
  • 9  кг  дріжджів;
  • 2  кг  солі;
  • 60  л  молока;
  • 750  яєць;
  • ?  кг  ваніліну;
  • 2  кг  декоративної  посипки.
  • Вага – 450  кг.
  • Висота – 190  см.
  • Діаметр – 2  м.
  • Пасху  готувало  7  пекарів.

                         (170, 75, 25, 20, 9, 2, 60, 750,?, 2, 450, 190, 2, 7 ).    Слайд  № 14.

 

ІV. Закріплення та вдосконалення знань учнів.

 

  1. Колективна   робота.  Розв’яжи  рівняння.

 

 

  665: х = 35           х  * 36 = 1980  

 

 

  1. Робота  в  парах. Знайти  середнє  арифметичне.  Слайд    15.

 

         І  пара                                 ІІ  пара                                  ІІІ  пара

    C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\з.jpg           C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\з.jpg            C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\з.jpg

 

  • Діти, а  хто  з  вас  знає  віршики  про Великодні  писанки?  ( Учні  розповідають  вірші )

 


          Писанка
Гарна писанка у мене,
мабуть, кращої й нема.
Мама тільки помагала,
малювала ж я сама.
Змалювала дрібно квіти,
вісім хрестиків малих
і дрібнесенько ялинку,
й поясочок поміж них
Хоч не зразу змалювала
(зіпсувала п’ять яєць),
та як шосте закінчила,
тато мовив: „Молодець!”
Я ту писанку для себе,
для зразочка залишу,
а для мами і для тата
дві ще кращих напишу.

 

 

Великодні   писанки
Що за дивнії яєчка
наша курочка знесла!
Намальоване гніздечко,
ще й пташиночка мала,
навкруги – барвисті квіти,
жовті, сині гілочки...
Чи здогадуєтесь, діти,
що це? Певно – писанки!
Їх не курочка знесла,
їх матуся принесла,
ми гуртом розмалювали
для святкового стола:
сяють наші писанки,
як весняні квіточки!


 

  1. Робота   в  групах.   Розв’яжи  приклади  та  розфарбуй  писанку.  Слайд  № 16.

 

  • Зараз  ми  з  вами  попрацюємо  в  парах. Вам  треба  розв’язати  приклади  и  розфарбувати  писанку відповідно  до  відповіді  і  кольору.

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\34.jpg3 км 600 м: 6 = 600                      Жовтим  ( серединка )

( 45780 – 40 700 ) х 3 = 15240      Рожевим  ( квіточка )

34 763 х 14 =   486682                   Зеленим  ( листочки )

( 19 003 – 3897 ): 13 = 1162         Червоним ( стрічку )

16 090 х 54 =  868860                    Голубим  ( яйце )                                      

 

  1. Хвилинка-цікавинка.  Слайд    17

            Походження слова «писанка».
       Писанка - це слово, знайоме кожному з нас із дитинства, і не тільки слово, адже кожен із нас бачив і тримав у руках писанку.
       Писанка – це курячі, або гусячі яйця з барвистим кольоровим розписом. А саме слово " писанка " походить від слова " писати”, тобто розписувати, прикрашати, орнаментувати.
       Писанка – це своєрідне мініатюрне народне малярство, відоме із сивої давнини. Це вид українського народного мистецтва, який має назву писанкарство. Історія його зародження пов'язана з давньою культурою, з віруванням древніх слов'ян і з ритуалом весняного відродження життя на землі.
Яєчко було емблемою Сонця – Весни. Птиця – це вісник весни, радості, сонця.


Люди і нині вважають писанку особливою святістю, вірять у те, що вона приносить, добро, щастя, достаток, захищає людину від усього злого.

                                                    

                                      V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА   Слайд    18-22.

  • Для того щоб відпочити, треба музику включити.
  •  Відпочили добре всі, попрацюйте від душі.
  1. ГРА   «ВІДКРИЙ   ВІКОНЕЧКО».  Слайд  № 23

 

 

МНОЖНИК

 

140

 

234

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\article_81154_off-thumb-w-150-h-150-bgcol-12171c-Пасхальное_яйцо---.jpg 

76

 

МНОЖНИК

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\article_81154_off-thumb-w-150-h-150-bgcol-12171c-Пасхальное_яйцо---.jpg 

       50

 

15

 

 9

 

ДОБУТОК

 

7000

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\article_81154_off-thumb-w-150-h-150-bgcol-12171c-Пасхальное_яйцо---.jpg 

3510

 

684

 

 

  1. Самостійна  робота.  Розв’яжи  задачу.       Слайд    24

 

Ми задачі рішим враз,
Й буде кошик повним в нас.

 

 

Підприємство  випустило  48 000  акцій. Власниками  25  усіх  акцій  стали  працівники  підприємства. Решту  акцій  придбали  дві  фірми, розподіливши  їх  між  собою  порівну.  Скільки  акцій  придбала  кожна  фірма?

 

 

  1. Хвилинка  відпочинку.  Слайд    25
  • А  чи  знаєте  ви  прикмети  про Великдень?
  • Коли на Великдень світить сонце, то через три дні піде дощ.
  • Коли на Великдень іде дощ, буде врожай.
  • На Великдень перший раз зозуля закує.
  • На Великдень тварини опівночі говорять людськими голосами.
  •                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Цього дня якось особливо сонце світить, кажуть люди: « сонце грає».
  1. Робота  з  геометричним матеріалом.

 

  1. Впізнай  геометричну  фігуру.       Слайд    26

 

  1. Гра  «Якої  фігури  не  вистачає?» Слайд    27-30.

 

  1. Гра  «Збери  Великодній   кошик».   Слайд    31

 

  • Діти, зібравши  Великодній  кошик, ви  дізнаєтеся,  якого  числа  в  цьому  році  ми  будемо  святкувати  Пасху. Бажаю  вам  успіхів!

 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1267531997_17.jpgC:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\00001.jpg 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\4a9d05f92fb6.jpg 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Comfy\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\57294592_67.jpg 

 

C:\Users\Comfy\Desktop\Новая папка (3)\img01.png 

C:\Users\Comfy\Desktop\Поделки\Новая папка (2)\x_fe822f86.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд  № 32

 

4914:  78 = 63                          1575: 21 = 75                   675: 45 = 15

63 х 25 = 1575                         75 х 9 = 675  

 

    VІ.  Рефлексія. Слайд  № 33.
1. Чи здійснилися ваші очікування?
2. Найбільші труднощі я відчув…
3. Я не вмів, а тепер умію…
4. Я дізнався…
5. Я навчився…
6. Мені допомогли…

 

        VIІ. Підсумок уроку. Слайд    34.

 

  1. Гра "Мікрофон"

─ Чи сподобався вам урок?

─ Чим цікавим займалися на уроці?

─ Що більше всього запам’ятали?

  Про що нове дізналися?

─ Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

 

  1. Виставлення оцінок.

 

VIII. Домашнє завдання.   Слайд    35.

 

  1. Індивідуальне  завдання на  картках.
  2. Створити   власну   писанку.

 

Слайд    36.

 Всі ви, діти, молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

doc
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку