Тема: Ділення і множення багатоцифрових чисел на двоцифрове. Свято Великодня. Робота з геометричним матеріалом
Мета:
навчальна: удосконалювати з учнями алгоритм письмового множення та ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове; ознайомити учнів із народними звичаями, традиціями, що пов'язані з початком весняного календарного обрядового циклу;
розвиваюча: розвивати мовлення, мислення, увагу, пам'ять; підтримувати інтерес до вивчення математики і показати її зв'язок з іншими предметами;
виховна: виховувати старанність, наполегливість, доброту, прагнення до
відродження національної культури. Виховувати любов та повагу до народних свят, любов до природи.
Обладнання: комп'ютер, мультимедійний супровід уроку, картки для самостійної роботи, предметні малюнки, картки для усної лічби, завдання для роботи в групах.
Вид уроку: інтегрований.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Тема: Ділення і множення багатоцифрових чисел на двоцифрове. Свято Великодня. Робота з геометричним матеріалом. Слайд №1
Мета: слайд № 2
навчальна: удосконалювати з учнями алгоритм письмового множення та ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове; ознайомити учнів із народними звичаями, традиціями, що пов’язані з початком весняного календарного обрядового циклу;
розвиваюча: розвивати мовлення, мислення, увагу, пам’ять; підтримувати інтерес до вивчення математики і показати її зв’язок з іншими предметами;
виховна: виховувати старанність, наполегливість, доброту, прагнення до
відродження національної культури. Виховувати любов та повагу до народних свят, любов до природи.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний супровід уроку, картки для самостійної роботи, предметні малюнки, картки для усної лічби, завдання для роботи в групах.
Вид уроку: інтегрований.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Хід уроку
І. Організація класу. Слайд № 3.
Привітання
Продзвенів у нас дзвінок
Тож почнемо вже урок
Цей урок в нас не простий
Він святковий, чарівний
Великодні крашанки
Будемо збирати
І до цього кошика
Будемо складати.
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить Вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Сьогодні нас вітає країна Математика!
Ігри, приклади, задачі – все для вас!
Побажаю вам кмітливості,
За роботу, в добрий час!
Діти:
Ми веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.
- Зараз сядуть всі дівчата.
А за ними і хлоп’ята.
Тренінгова вправа «Настрій»
Слайд № 4, 5.
- Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. А як ви вважаєте, яким настроєм треба запастися, щоб плідно працювати?(працьовитим, цілеспрямованим, серйозним.)
Слайд № 6.
Девіз уроку:
Міркуємо-швидко,
Відповідаємо правильно,
Лічимо-точно,
Пишемо-гарно.
— Який сьогодні день?
— Які число і місяць?
— Який стан неба?
— Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади?
Слайд № 8.
- Що ви бачите на екрані? (Сонечко).
- Це сонечко незвичайне. А що в ньому незвичайне?
(Замість промінчиків геометричні фігури).
- Які? ( трикутники ) Скільки їх? ( 8 ).
- Молодці! Ось ви і справились із першим завданням.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
— Із року в рік ми з великим нетерпінням чекаємо весну-чарівницю. Ми лічимо дні, виглядаємо, коли пташки з великого вирію принесуть веснукрасну. Чекаємо, коли вона прожене холод, устелить землю травичкою зеленою, заквітчає квітами пахучими, а пташки наповнять гаї, ліси своїм голосистим співом.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Слайд № 9.
— Які ж весняні місяці ви знаєте? ( Відповіді дітей ).
— Які ви знаєте народні свята квітня? ( Відповіді дітей ).
Свято Благовещення, Вербна неділя, Свято Пасхи, День Довкілля, День Землі.
— Які з них люблять у вашій родині?
Щоб нове яєчко заробити
Усно будемо лічити.
Правила ви пригадайте
Й відповідь скоріше дайте.
"Незакінчені речення", "Мікрофон".
П |
А |
С |
Х |
А |
10 |
36 |
20 |
94 |
36 |
72: 9 + 2 = 10 П
100 – 96: 16 = 94 Х
9 х 2 + 6 х 3 = 36 А
75: 5 + 5 = 20 С
( Учні підготували розповідь про свято Пасхи)
«Свято Пасха»
— Немає в Христовій Церкві більшого свята, більшої радості, ніж Воскресіння Христове. В ньому вона святкує знищення смерті, зруйнування пекла, початок нового вічного життя.Завершується Великий піст у скорбі за розп’ятим Христом. а світлого недільного ранку настане той великий день, який зветься Великоднем,— свято радості й добра, прощення ближнього.Після Воскресної утрені й освячення паски приходять дружно додому, обходять із свяченим хату, щоб усе сповнилося благодаті воскресіння, входять до хати із свяченим у руках і бажають всього доброго своїй рідні.
— Христос воскрес!
— Воістину воскрес!
У цей день прощають своїх ворогів, недругів.
— Без чого не обходиться жоден Великдень?
— Так, писанки освячують разом із паскою, ставлять на святковому
столі, дарують на щастя рідним та друзям.
Щоб цифри правильно писати,
Хвилинку каліграфії треба почати!
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб було гарнесенько.
─ Слухайте уважно і записуйте тільки цифри, які зустрінуться на вашому шляху.
(170, 75, 25, 20, 9, 2, 60, 750,?, 2, 450, 190, 2, 7 ). Слайд № 14.
ІV. Закріплення та вдосконалення знань учнів.
665: х = 35 х * 36 = 1980
|
І пара ІІ пара ІІІ пара
Писанка
Гарна писанка у мене,
мабуть, кращої й нема.
Мама тільки помагала,
малювала ж я сама.
Змалювала дрібно квіти,
вісім хрестиків малих
і дрібнесенько ялинку,
й поясочок поміж них
Хоч не зразу змалювала
(зіпсувала п’ять яєць),
та як шосте закінчила,
тато мовив: „Молодець!”
Я ту писанку для себе,
для зразочка залишу,
а для мами і для тата
дві ще кращих напишу.
Великодні писанки
Що за дивнії яєчка
наша курочка знесла!
Намальоване гніздечко,
ще й пташиночка мала,
навкруги – барвисті квіти,
жовті, сині гілочки...
Чи здогадуєтесь, діти,
що це? Певно – писанки!
Їх не курочка знесла,
їх матуся принесла,
ми гуртом розмалювали
для святкового стола:
сяють наші писанки,
як весняні квіточки!
3 км 600 м: 6 = 600 Жовтим ( серединка )
( 45780 – 40 700 ) х 3 = 15240 Рожевим ( квіточка )
34 763 х 14 = 486682 Зеленим ( листочки )
( 19 003 – 3897 ): 13 = 1162 Червоним ( стрічку )
16 090 х 54 = 868860 Голубим ( яйце )
Походження слова «писанка».
Писанка - це слово, знайоме кожному з нас із дитинства, і не тільки слово, адже кожен із нас бачив і тримав у руках писанку.
Писанка – це курячі, або гусячі яйця з барвистим кольоровим розписом. А саме слово " писанка " походить від слова " писати”, тобто розписувати, прикрашати, орнаментувати.
Писанка – це своєрідне мініатюрне народне малярство, відоме із сивої давнини. Це вид українського народного мистецтва, який має назву писанкарство. Історія його зародження пов'язана з давньою культурою, з віруванням древніх слов'ян і з ритуалом весняного відродження життя на землі.
Яєчко було емблемою Сонця – Весни. Птиця – це вісник весни, радості, сонця.
Люди і нині вважають писанку особливою святістю, вірять у те, що вона приносить, добро, щастя, достаток, захищає людину від усього злого.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Слайд № 18-22.
МНОЖНИК |
140 |
234 |
76 |
МНОЖНИК |
50 |
15 |
9 |
ДОБУТОК |
7000 |
3510 |
684
|
Ми задачі рішим враз,
Й буде кошик повним в нас.
Підприємство випустило 48 000 акцій. Власниками 25 усіх акцій стали працівники підприємства. Решту акцій придбали дві фірми, розподіливши їх між собою порівну. Скільки акцій придбала кожна фірма?
|
|
Слайд № 32
4914: 78 = 63 1575: 21 = 75 675: 45 = 15 63 х 25 = 1575 75 х 9 = 675 |
VІ. Рефлексія. Слайд № 33.
1. Чи здійснилися ваші очікування?
2. Найбільші труднощі я відчув…
3. Я не вмів, а тепер умію…
4. Я дізнався…
5. Я навчився…
6. Мені допомогли…
VIІ. Підсумок уроку. Слайд № 34.
─ Чи сподобався вам урок?
─ Чим цікавим займалися на уроці?
─ Що більше всього запам’ятали?
─ Про що нове дізналися?
─ Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
VIII. Домашнє завдання. Слайд № 35.
Слайд № 36.
Всі ви, діти, молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.