18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок математики " Обчислення площі фігур за допомогою палетки."

Про матеріал

Цікавий урок-подорож з математики в 4 класі з використанням компетентісного і діяльнісного підходів.На уроці учні ознайомлюються з обчисленням площі фігур за допомогою палетки; формують інформаційну, комунікативну, соціальну, здоров'язбережувальну компетентності, знайомляться з поняттям «палетка», розвивають вміння розв'язувати задачі,пов'язані з площею прямокутника; математичне мислення, пам'ять увагу;

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА, 4 КЛАС

 

Тема.  Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника.

Мета:

а) навчальна: ознайомити з обчисленням площі фігур за допомогою палетки;

б) компетентісна: формувати інформаційну, комунікативну, соціальну, здоров’язбережувальну компетентності, уміння вчитись;

в) діяльнісна: сформувати поняття «палетка», розвивати вміння розв’язувати задачі,пов’язані з площею прямокутника; математичне мислення, пам'ять увагу;

г) виховна: виховувати здатність помічати і цінувати неповторність природи на Землі;

д) знання: знати алгоритм визначення площі фігур за допомогою палетки;

е) уміння: вміти користуватися палеткою для обчислення площі невеликих фігур.

Розумові операції: аналіз, порівняння, синтез, узагальнення.

Тип уроку: «відкриття» нових знань.

Демонстраційний матеріал:  глобус, карта України, таблиця, малюнок «Зміна настрою», розв’язки завдань.

Роздатковий матеріал: «крижинки», палетки, листочки з дерев, картки для роботи в групах.

Технічне забезпечення: комп’ютер. 

 

ХІД УРОКУ

  1.  Самовизначення до діяльності

Вчитель:

Всі почули ви дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

а за ними і хлоп’ятка.

Ми урок розпочинаєм,

Математику вивчаєм.

 

  •  Виберіть і намалюйте на полях зошита чоловічка, який відповідає настрою, з яким ви прийшли сьогодні на урок (на  дошці малюнок «зміна настрою»).

Наприкінці уроку ми перевіримо, як змінився ваш настрій.

  • Що ви робите на уроках математики? («Мозковий штурм»)

 

 

 

 

(Лічимо, міркуємо, розв’язуємо порівнюємо, відповідаємо…)

  • А ще сьогодні ми будемо вчитись на уроці цінувати:
  • нові знання,
  • думки товаришів,
  • корисні поради,
  • неповторність природи на Землі.

Тож вирушаємо у подорож по планеті Земля.

Запишіть число та класна робота.

 

II. Актуалізація знань і фіксація утруднень

1. Усний  рахунок.

- Подорожувати будемо на літаку. Закрийте очі і уявіть що ми злітаємо.

Задумайте число в межах 10,

Помножте його на 2,

Поділіть на задумане,

Додайте 8,

Додайте 38,

Поділіть на 8, помножте на 100

Поділіть на 10,

Відніміть 5,

Результат запишіть у зошит

(в усіх дітей вийшла відповідь 55)

  1. Каліграфічна хвилинка
  •  Продовжіть рядок написання числа 55.

Розкажіть що ви знаєте про це число.

3.

  •                   Зараз ми пролітаємо над Донецьком. Це місто славиться видобутком кам’яного вугілля. Площа кар’єрів видобутку вугілля перевищує 130 км2 Запишіть на дошці це число.
  •   А чи знаєте ви, як знайти площу прямокутника? (Вчитель вивішує таблицю з формулою S=a*b)
  •  Чи можна дізнатись довжину однієї з сторін, якщо відома площа і інша сторона?
  •  
  1. Учні виконують завдання подані на комп’ютері .

Скласти і розв’язати задачі за даними таблиці:

a

b

S

17см

5см

?

?

10см

120см2

13см

?

65см2

 

5. Яку одиницю вимірювання зручно взяти для обчислення площі

Сторінки зошита?

Поверхні стола?

Шкільного коридора?

Поля?

Чорного моря?

Острова Гренландія?

Зараз ми саме пролітаємо над цим островом. Що ви про нього знаєте?

  •    Найбільший острів Гренландія займає площу 2200000км2 . Запишіть це число на дошці.
  •     
  1.          Виявлення причин утруднення і постановка мети діяльності

 

  •            Приземляємось на острові і зустрічаємо білих ведмедів. Вони подарували вам по крижинці. Обчисліть площу крижинок. (Учні намагаються знайти площу за відомим правилом)
  •            Чому ви не можете  знайти площу?
  •            Що вас здивувало?
  •            Чим це завдання не схоже на попередні?
  •            Яке питання виникає?
  •            Чи хочете ви дізнатись, як знаходити площу таких фігур?
  •            То якою буде тема нашого уроку?
  •            Яку мету ми сьогодні поставимо перед собою?(Учні самостійно формулюють тему і мету уроку)

 

 

 

  1.         Побудова проекту виходу з утруднення

 

  •            Повертаємось назад на Україну.

Учні виконують фізкультхвилинку:

 

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати:

Як вершину нам дістати?

Заглядаєм в озерця –

не торкнутись нам і дна!

Так ми довго, довго, йшли

І аж до Дніпра прийшли.

 

Найдовша річка України має довжину 2201км. Запишіть на дошці це число.

  •            На Дніпрі рибалки вудили рибу і розірвали сіті. По частинці  дісталось і нам на згадку.(вчитель роздає учням палетки.
  •            Роздивіться уважно і розкажіть, що являє собою, розданий вам матеріал.(Діти розказують. Що це прозора плівка, поділена на однакові квадратики зі стороною 1 см.)
  •            Така прозора пластинка називається в математиці палеткою. Прочитайте про це  ще раз у підручнику(стор. 102, №625)
  •            Можливо хтось здогадався, як ми будемо вимірювати площу за допомогою палетки. Накладіть її на свою крижинку.
  •            Ознайомтеся з поясненням на сторінці 83. Вчитель пояснює за таблицею на дошці, як визначити площу листочка за допомогою палетки.

 

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

— А зараз поясніть як визначити площу круга і п’ятикутника зображеному в завданні № 626.

Учні проговорюють вголос:

Круг

  • Повних квадратних сантиметрів 5 . Неповних -16. Це приблизно 8 повних см2 . Площа круга: 5+8=13 (см2)

П’ятикутник 

  •     Повних квадратів – 6. Неповних – 8. Площа п’ятикутника 6+4=10см2

 

VI. Самостійна робота із самоперевіркою за зразком.

  •     Мандруємо далі. Дорога привела нас до мудрого лісу. 1000м2 лісу протягом 1 год. Вбирає 2кг. вуглекислого газу. Запишіть це число на дошці.
  •     Ліс подарував нам листочки. Визначте плащу листочків з різних дерев.(учні працюють в парах)

На дошці вчитель вивішує відповіді. Учні перевіряють.

Береза – 32см2

Верба - 21 см2

Клен - 37 см2

Дуб - 36 см2

 

VII.  Залучення до системи знань і повторення

  1. Робота над задачею № 627 с.103(самостійно) на дошці

Р прямокутника = (5+3)х2=16дм

S прямокутника = 5х3=15дм2

 

Р квадрата = 4х4=16дм

S квадрата = 4х4=15дм2

 

  • Периметри однакові
  • Площа квадрата більша , ніж площа прямокутника.
  1. Розв’яжіть задачу в групах

Сума сторін квадрата 40  см2, визначте площу квадрата.

Звітування груп.

40:40=10 см – сторона

S = 10х10=100см2

 

VIIІ. Рефлексія діяльності (підсумок уроку)

 

  •            Прочитайте числа, записані на дошці. Назвіть ті, які вказують на площу.

Чи запам’ятали ви , що вони означають? Що нового дізналися під час нашої подорожі?

Продовжіть речення:

Я навчився…

Виявляється, що…

  • Чи потрібно було вчитись нам визначати площу за допомогою палетки?
  • Де ми можемо використати наці знання?
  • Намалюйте чоловічка, з яким настроєм ви закінчуєте урок.
  • Як змінився ваш настрій?

 

Домашнє завдання: № 632 .Знайти площу квадрата, якщо відомий периметр.

№ 633. Розв’язати приклади

doc
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку