1.5.Тема: Множення раціональних чисел.
Мета: - повторити правило множення на 10,100,1000 та 0,1; 0,01…;
- повторити властивості множення;
- сформувати уміння учнів виділяти зручні множники;
- сформувати уміння виконувати множення чисел з різними
знаками.
Пригадаємо зручні множники:
2 • 5 = 10
4 • 25 = 100
8 • 125 = 1000
Пригадаємо властивості множення:
1) а • 0 =
2) а • 1 =
3) а • в =
4) а • ( в • с) =
5) а • ( в + с) =
Завдання:
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= л |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = о |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = г |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = а |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = р |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = и |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = ф |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = м |
Шифратор
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
1 |
- 0,2 • 3,14 • (-5)= |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
2 |
4 • (-3,14) • 2,5 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
3 |
0,8 • (-3,14) •125 = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
4 |
- 0,5 • 3,14 • (-0,2) = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
5 |
- 12,5 •31,4 • 8 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
6 |
- 0,5 • 314 • 0,2 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
7 |
- 0,4 • (- 314) • 2,5 = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
8 |
- 0,08 • 314 • (-125) = |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
31,4 |
314 |
31400 |
-31,4 |
3140 |
-31400 |
3,14 |
В |
Ф |
У |
О |
М |
Е |
Л |
0,314 |
- 0,314 |
- 3,14 |
-314 |
-3140 |
0,0314 |
314000 |
А |
Б |
И |
Г |
Р |
Н |
З |
Логари́фм або логари́тм[1] (від грец. λόγος — «слово», і грец. ἀριθμός —«число») .
Логарифмом додатного числа b за основою а, де а > 0, а ≠ 1, називається показник степеня, до якого треба піднести число а, щоб одержати число b.
Наприклад: log28 = 3, оскільки 23 = 8;
Логарифми було введено Джоном Непером на початку XVII століття як засіб спрощення розрахунків. Їх швидко почали застосовувати науковці та інженери для пришвидшення виконання обчислень із застосуванням логарифмічних лінійок і таблиць логарифмів. Логарифм дозволяє прискорити множення багатозначних чисел шляхом складання їх логарифмів.