24 травня о 18:00Вебінар: Підготовка до ЗНО: систематизація матеріалу та узагальнення знань за допомогою сервісу Canva

Розробка уроку з теми: "Культура Давнього Риму".

Про матеріал
Розробка уроку з всесвітньої історії для 6 класу з теми: "Римська культура".
Перегляд файлу

 

Тема: Культура Давнього Риму.

Мета: закріпити в учнів уявлення про високий рівень розвитку римської культури,   перевірити рівень засвоєння учнями знань про життя римлян та римську культуру, виявити здатність школярів самостійно аналізувати твори мистецтва та розуміння історичного значення римської культури. Виховувати інтерес до історії стародавніх культур.

Тип уроку: повторювально-узагальнювальний.

Форма уроку: урок-гра.

Обладнання: Кольорові таблиці з альбому “Культура стародавнього світу”; таблиці з категоріями й запитаннями “Римська культура”, “Місто Рим та його життя”.

Епіграф:

                 О, Риме стародавній, місто вічне!

         Краса й гордість італійської держави,

                    На пагорбах семи стоїш велично,

         Здобувши у віках собі пошани й слави.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Вступне слово вчителя:

 А) по темі уроку;

 Б) по формі та порядку роботи на уроці;

 В) по вимогах до учнів та оцінюванню.

         На минулому уроці ми познайомились із культурою Стародавнього Риму, побутом та звичаями римлян. Ми побували у незвичайній подорожі  вулицями і площами Риму. Завжди від цікавої подорожі залишаються приємні враження і спогади, знову й знову в думках повертаєшся туди, де побував. Сьогодні ми з вами спробуємо згадати найвидатніші досягнення й пам’ятки римської культури, а щоб вам було цікаво, ми проведемо не звичайний урок.

         За бажанням ви обираєте категорію й одне з питань, на яке будете відповідати. Оцінювати я вас буду по вашій активності, точності відповідей, вмінню робити суттєві доповнення. Тому будьте уважні, слідкуйте за своєю мовою, висловлюйтесь коротко, чітко й зрозуміло, або, як говорили спартанці, - лаконічно.

ІІІ. І ТУР   “Місто Рим та його життя”.

 Таблиця 1.

           Категорії: А) нові слова;                   1            2           3            4           

          Б) побут та освіта;            1            2           3            4      

                    В) видовища та розваги     1            2           3            4          

Запитання до категорії “А”:

  1. Що таке булла?
  2. Поясніть значення слова “акведук”.
  3. Що таке терми?
  4. Що в житловому будинку називалося атріум?

Запитання до категорії “Б”:

  1. Порівняйте будинки багатих і бідних римлян.
  2. Який одяг носили стародавні римляни?
  3. Які предмети вивчали в римській школі? Як ви розумієте висновок, що освіта в Римі була елітарною?
  4. Як би ви довели, що їжа була справжнім культом стародавніх римлян?

Запитання до категорії “В”:

  1. Що в перекладі з латинської означає вислів “Ave Caesar! Morituri te salutant!” З яким видовищем він пов’язаний?
  2. Назвіть римських богів.
  3. Назвіть азартні ігри, які були популярні серед римлян.
  4. Які розваги римлян пов’язані з термами?

ІІ ТУР    “Римська культура”.

 Таблиця 2.

 Категорії: А) Архітектура;

                               Б) Література;

                               В) Наука.

 Запитання до категорії “А”:

  1. Як називався і де знаходився храм римських богів?
  2. Назвіть найвідомішу споруду Риму. Чому вона так називалася? Опишіть її.
  3. Опишіть планування римських міст.
  4. Що сказав Октавіан Август про забудову Рима за його правління? Що він мав на увазі?

Запитання до категорії “Б”:

  1. Хто з римських поетів у своїх творах влучно підмічав вади римського суспільства і висміював їх?
  2. Яку поему написав Вергілій?
  3. Хто переклав “Одіссею” латинською мовою?
  4. За якого імператора література досягла найвищого розквіту? Назвіть найвідоміших римських поетів.

Запитання до категорії “В”:

  1. Що вам відомо про латинську мову та алфавіт?
  2. Хто з римських науковців написав історичні праці?
  3. Що було центром Римської імперії і точкою відліку протяжності доріг?
  4. Яким наукам були присвячені праці Стратона й Плінія? Що саме вони описали?

Суперфінал: (за 30 секунд відповісти на 10 запитань)

  1. Найголовніший храм у Римі.
  2. Довжина найдовшого акведука.
  3. Скільки чоловік одночасно вміщували терми Каракали?
  4. Висота Колізею.
  5. Як називалися будинки багатих римлян?
  6. Що вимагала від імператорів римська біднота?
  7. Найславетніший римський оратор.
  8. Хто загинув біля вулкану Везувій?
  9. Який вигляд мала більшість книг у Римі?
  10. З якого місяця починався новий рік у Римі?

IV. Узагальнюючі висновки.

V. Підведення підсумків уроку; виставлення оцінок.

 Д/З: повторити вивчену тему.


docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
25 січня
Переглядів
376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку