Тема: Культура Давнього Риму.
Мета: закріпити в учнів уявлення про високий рівень розвитку римської культури, перевірити рівень засвоєння учнями знань про життя римлян та римську культуру, виявити здатність школярів самостійно аналізувати твори мистецтва та розуміння історичного значення римської культури. Виховувати інтерес до історії стародавніх культур.
Тип уроку: повторювально-узагальнювальний.
Форма уроку: урок-гра.
Обладнання: Кольорові таблиці з альбому “Культура стародавнього світу”; таблиці з категоріями й запитаннями “Римська культура”, “Місто Рим та його життя”.
Епіграф:
О, Риме стародавній, місто вічне!
Краса й гордість італійської держави,
На пагорбах семи стоїш велично,
Здобувши у віках собі пошани й слави.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Вступне слово вчителя:
А) по темі уроку;
Б) по формі та порядку роботи на уроці;
В) по вимогах до учнів та оцінюванню.
На минулому уроці ми познайомились із культурою Стародавнього Риму, побутом та звичаями римлян. Ми побували у незвичайній подорожі вулицями і площами Риму. Завжди від цікавої подорожі залишаються приємні враження і спогади, знову й знову в думках повертаєшся туди, де побував. Сьогодні ми з вами спробуємо згадати найвидатніші досягнення й пам’ятки римської культури, а щоб вам було цікаво, ми проведемо не звичайний урок.
За бажанням ви обираєте категорію й одне з питань, на яке будете відповідати. Оцінювати я вас буду по вашій активності, точності відповідей, вмінню робити суттєві доповнення. Тому будьте уважні, слідкуйте за своєю мовою, висловлюйтесь коротко, чітко й зрозуміло, або, як говорили спартанці, - лаконічно.
ІІІ. І ТУР “Місто Рим та його життя”.
Таблиця 1.
Категорії: А) нові слова; 1 2 3 4
Б) побут та освіта; 1 2 3 4
В) видовища та розваги 1 2 3 4
Запитання до категорії “А”:
Запитання до категорії “Б”:
Запитання до категорії “В”:
ІІ ТУР “Римська культура”.
Таблиця 2.
Категорії: А) Архітектура;
Б) Література;
В) Наука.
Запитання до категорії “А”:
Запитання до категорії “Б”:
Запитання до категорії “В”:
Суперфінал: (за 30 секунд відповісти на 10 запитань)
IV. Узагальнюючі висновки.
V. Підведення підсумків уроку; виставлення оцінок.
Д/З: повторити вивчену тему.