Тема. «Де ти був учора?». Ukraine and London “Where were you yesterday?”
Мета:
• навчальна: активізувати лексико-граматичний матеріал за темою «It was yesterday», запитувати про події в минулому часі та відповідати на запитання, виражати своє ставлення до когось / чогось, удосконалювати компетенції читання, говоріння, збільшення обсягу знань про соціокультурну специфіку мови країни, що вивчають;
• розвивальна: уважно стежити за презентованою інформацією, ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи, мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні;
• виховна: виховувати вміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі, учити культурі спілкування, прийнятої в сучасному цивілізованому світі.
Обладнання: ноутбук, мультимедійна дошка, презентація, ігри, мікрофон, підручник, картки із завданнями.
План уроку
І. Орг.момент
1.Привітання, підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.
The song “Hello” - https://youtu.be/pqDEwPi7vxg?si=DJ1PGb5WYuolj9Bn
2.Мовленнєва розминка
Game “Microphone”
Pupil 1: I was at home yesterday.
T: Great! Now, let's add a bit more detail. Tell us what you were doing at home yesterday.
Pupil 2: I was reading the book.
T: Excellent! Imagine you were in a different place yesterday. Where would you have liked to be?
Pupil 3: I would have loved to be at the beach enjoying the sun.
T: Sounds wonderful! If you were in Ukraine yesterday, where do you think you would have been?
Pupil 4: If I were in Ukraine yesterday, I might have visited some historical landmarks in Kyiv.
T: Interesting! And if you were in London yesterday, what do you think you would have been doing?
Pupil 5: If I were in London yesterday, I would have probably explored the British Museum or taken a stroll along the Thames River.
3. Гра на швидкість і вимову:
Поставте таймер на 1-2 хвилини, учні повинні якомога швидше сказати речення "Where were you yesterday?" 4. Повідомлення теми і мети уроку
II. Основна частина
1. Перевірка та повторення лексичного матеріалу. Game "Where is this sentence from?"
Напишіть декілька речень про вчорашні події у різних місцях і попросіть учнів вгадати, де вони могли відбутися.
2. Listening Song “Was, Were”
https://www.youtube.com/watch?v=KAsacxmPh1Q
3. Фізкультхвилинка https://youtu.be/z8XOKKaW_2c?si=VXmo0iTmjBPx7H8s
4. Grammar.Writing
Перевірка та повторення граматичного матеріалу Game “Puzzle”. Work in groups
https://wordwall.net/uk/resource/15502338/english/was-were-pronoun
T: We have a quote by Byron: "He who loves not his country, can love nothing." Let's explore what makes our countries, Ukraine and England, special. Look at the blackboard; you can see the words "Ukraine" and "London" written there.
T: I'd like you to divide into two groups. Group 1 will focus on describing Ukraine, and Group 2 will describe England. You can use the letters from the words on the blackboard to help structure your descriptions. Ready? Let's begin!
Group 1 (Ukraine):
U - Ukraine has unique traditions.
K - Kiev is the capital city of Ukraine.
R - Rich history and culture.
A - Amazing food like borscht and varenyky.
I - Interesting folk dances and songs.
N - Nature, including mountains and the sea.
E - Embroidery, a traditional Ukrainian craft.
Group 2 (England):
E - England has exciting landmarks like Big Ben.
N - Nature, including beautiful countryside.
G - Great literature from famous writers.
L - London, the capital city, is very busy.
A - Aristocratic history with old castles.
N - National symbols like the English flag.
D - Delicious English tea and cakes.
T: Well done, everyone! Both groups did a fantastic job describing Ukraine and England using the letters we found on the blackboard. Great work!
5. Reading/Speaking Activity.
Розвиток навичок говоріння та читання.
Work in pairs
Ex.4, p.97
6. Вивчення пісні.
III. Заключна частина уроку
1. Д/з
2. Рефлексія.Оцінювання