Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення букви Щщ. Вправи на звуко-буквений аналіз слів. Читання текстів на вивченні літери“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення букви Щщ. Вправи на звуко-буквений аналіз слів. Читання текстів на вивченні літери“. Метою уроку є: закріпити знання дітей про звукове значення букв Щ, щ («ща»); удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, навичку свідомого інтонаційного читання; розвивати артикуляційно-вимовні вміння, мислення школярів, усне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів. Містить роботу за підручником М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Закріплення букви Щщ. Вправи на звуко-буквений аналіз слів. Читання текстів на вивченні літери

Мета: закріпити знання дітей про звукове значення букв Щ, щ («ща»); удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, навичку свідомого інтонаційного читання; розвивати артикуляційно-вимовні вміння, мислення школярів, усне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; навчати висловлювати свої думки у логічній послідовності; виховувати гуманні почуття, працелюбність.

Обладнання: складова таблиця; предметні малюнки.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Артикуляційно-вимовні вправи

Ща-ща-ща — вигляну з куща.

Щу-щу-щу — наварю борщу.

Ще-ще-ще — шанування ось таке.

Щи-щи-щи — здоровенькі були!

2. Робота над скоромовкою (вимова, інсценізація)

Пішли рясні дощі.

Ловилися лящі.

А хлопці — мов хлющі:

Забули про плащі.

Та що їм ті дощі,

Коли такі лящі!

3. Вправи з римування

Ось у кухні горщик, в ньому — смачний... (борщик).

Одягнув я плащ — буде в юшку... (лящ).

Зелені нарвем, що всі звуть... (щавлем).

Взимку як вітрище свище, то гуляє... (морозище).

В роботі в нас зупинка, бо зараз... (фізхвилинка).

4. Повторення вивченого матеріалу

— Із якою буквою ми ознайомилися на попередньому уроці читання? Які два приголосні звуки вона позначає одночасно?

— Пригадайте прислів’я про Батьківщину, яке ми прочитали на попередньому уроці. Поясніть його думку.

Людина без Батьківщини — що пташка без пісні.

— Прочитайте надрукований на дошці інший вислів народної мудрості.

Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.

— Чим схожі ці прислів’я? Чим вони відрізняються? Спробуйте самостійно розтлумачити смисл нового прислів’я.

5. Бесіда про малу батьківщину учнів

— Чи дізналися ви вдома у дорослих, як ми домовлялися, щось нове й цікаве про свою малу батьківщину?

— Розкажіть, як зветься місто (селище, село), де ви народилися і живете. Чи можете ви пояснити походження його назви? Звідки ви про це дізналися?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Прочитайте ще одне прислів’я. Як ви його розумієте?

Де руки і охота, там спора робота.

Так, той, хто робить все із задоволенням, — це людина відповідальна, працьовита, вона береться охоче до справи. Така робота стає приємною і радісною.

— Але чи можна зі всією роботою впоратися лише працьовитими руками? Які знаряддя праці людям допомагають? Отже, сьогодні на уроці ми продовжимо навчатися читати з буквою щ, поговоримо про різні інструменти, необхідні людям для праці.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в парах

Ваше завдання поділити слова на три групи: одно-, дво- і трискладові.

Слова для гри: дощ, кущ, плющ, щука, щока, паща, щороку, вітрище щебече.

Виконайте звуко-буквений аналіз слів плющ, щороку, вітрище.

2. Робота в групах

Пропоную вам блоки слів. Ви повинні з’ясувати закономірність і додати потрібне слово чи цифру.

Ранок — сніданок

День — обід

Вечір — ? (вечеря)

Корова — 6

Вівця — ? (5, кількість букв)

Вовк — 4

Лисиця — 3

Кішка — 2

Молоко — ? (3, кількість голосних звуків)

Дід — баба

Син — дочка

Мати — ? (батько)

3. Робота за складовою таблицею

 

а

о

у

и

і

е

я

є

ю

пр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

скл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ств

 

 

 

 

 

 

 

 

 

щкл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

жвн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Ще дощ іде, періщить злива,

Щенятко вимокло, як хлющ,

А щиглик, щебетун щасливий,

Щебече, пурхнувши на кущ.

4. Робота над віршем „Що для чого треба“

1) Підготовка до читання тексту

— Послухайте загадки Наталі Гуркіної. Додайте слово-відгадку хором.

Хоч зубата, та не вилка,

Дерево пиляє... (пилка).

В стіну ужене гвіздок,

Не цеглина – ... (молоток)!

Вранці, як лежить роса,

Постриже траву... (коса).

Хоча і гостра, не зубата!

Копає землю нам... (лопата).

Як порвалася футболка,

Дірочку зашиє... (голка).

З гострим лезом, не задира,

Нарубає дров... (сокира).

— Отже, що ви бачите на дошці? (Знаряддя праці, інструменти.)

— Розкажіть, що можна робити кожним із них.

2) Читання вірша вчителем

Я читатиму вірш, а ви хором додавайте назву знаряддя праці.

3) Читання вірша учнями

Діти роздивляються малюнки, уточнюючи назви інструментів, перечитують текст по частинах, додаючи в кінці рядків потрібні слова.

4) Вибіркове читання

— Знайдіть і прочитайте запитання в тексті вірша.

— Прочитайте відповідь, додайте слово.

— Якими у вірші названо руки? (Руки завзяті, робочі, охочі до справи, здібні до наук.)

Завзяті руки – це руки дуже діяльні, енергійні, які наполегливо переборюють труднощі, невідступно домагаються виконання важкої роботи.

Фізкультхвилинка (зорова гімнастика)

5. Робота над текстом „Про що шепотіли берізки“

1) Читання тексту вчителем

Про що ж шепотіли берізки?

2) Читання тексту учнями

3) Вибіркове читання

Кому було дуже цікаво про що шепочуть берізки?

Що помітила сорока?

На що було схоже гніздо?

Як воно виглядало?

Як ви думаєте, хто його змайстрував?

4) Робота за малюнком 

Роздивіться малюнок. Яка ж пташка змайструвала собі таке гніздо? (ремез)

V. Підведення підсумків уроку

Із якою буквою ми продовжували працювати на уроці? Які звуки вона позначає?

— Що було цікавого на уроці?

— Що було нового?

— Що нового ви дізналися про знаряддя праці?

— Послухайте прислів’я. Як ви їх розумієте?

У вмілого руки не болять.

Не взявши сокиру, хати не зробиш.

Без сокири не тесляр – без голки не кравець.

Які знаряддя праці згадуються в словах народної мудрості?

doc
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку