Узагальнення і систематизація знань про дієслово 4клас

Про матеріал
Повторити, закріпити і узагальнити знання учнів про дієслово як частину мови.
Перегляд файлу

 

 

Конспект відкритого уроку в 4класі.

Тема.    Узагальнення вивченого про дієслово

Мета: узагальнити знання учнів про дієслово як частину мови; розвивати вміння працювати самостійно; аналізувати і систематизувати набуті знання та вміння;  виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

 Обладнання: таблиця,малюнки,картки.

 Тип уроку. Закріплення здобутих знань

Хід уроку

I.Організаційний момент

 Дзвенить дзвінок,починається урок.

Будемо старанно працювати, щоб гарно рідну мову знати.

II.Оголошення теми,мети

–Сьогодні на уроці ми повторимо і закріпимо знання про дієслово.

Будемо працювати за таким планом:

 1.усне опитування

 2.каліграфічна хвилинка

 3.робота над реченням

 4.фізкультхвилинка

5.творча робота

 6.гра

 III.Узагальнення і систематизація вивченого

1.Бліц-опитування 

-Яку частину мови вивчили?

-Що називає дієслово?

-На які питання  відповідає?

-За чим змінюються дієслова?

-Які часові форми дієслова?

-Яку дію називають дієслова теперішнього часу?

-Дієслова минулого часу?

-Дієслова майбутнього часу?

-Наприклад:

-Як змінюються дієслова теперішнього і майбутнього часу?

 

-За чим можуть змінюватися дієслова в минулому часі?

-Що є початковою формою дієслова?

-Яким членом в реченні найчастіше виступає дієслово?

 

2.Каліграфічна хвилинка

 З  ЗЗ з з зз за зу зи

 Здо гро ку в’я за ші не ро  пиш

-Скласти зі складів речення (Здоров’я за гроші не купиш)

-Записати речення .

-Що треба робити,щоб зберегти здоров’я?(малюнки)

Бесіда про здоров’я навесні.

 3.Робота над реченням

–Підкреслити граматичну основу в реченні.

–Знайти дієслово, -яким членом речення виступає?

 –Як написали частку не?

 –Чому?-Яке  правило знаємо?

-В якому часі вжито?-Яку  має особу?

4.Фізкультхвилинка

Щоб ніколи не хворіти, треба вправи вам робити.

Із-за парт швиденько встали,

 спинки гарно розрівняли.

 На носочки піднялись і до сонця потяглись.

 Руки разом опустили і швидесенько присіли.

 Потім встали,руки в боки,всі красиво робим кроки

 назад-вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби.

5.Творча робота

 1. Робота в групах (по картках)—клас ділиться на 3 групи

-Доповнити прислів’я дієсловами.

 I група. Слово не горобець,вилетить … (не спіймаєш).

                 Хто мудро мовчить,гарно…(говорить).              

-Підкреслити дієслова –антоніми.

II група.  Не хвали сам себе,хай тебе люди…(похвалять) .

                  За гроші розуму не …(купиш).

-Підкреслити дієслова з часткою не.

 III група. Свій розум май і в людей…(питай).

                   На чужому горі щастя не…(здобудеш).

-Підкреслити дієслова,вказати час.

2.Завдання на дошці.(дібрати римму)

 Щоб здоров’я добре…(мати),

слід про нього добре…(дбати).

 Кожний ранок…(обливатись)

 і зарядкою …(займатись).

 У дворі щодня…(гуляти),

 повноцінно…(їсти) й …(спати).

-Назвати дібрані дієслова.

-На яке питання відповідають?

-Яка це форма дієслова?

-Змінити текст,щоб дія відбувалася від 1 особи однини в теперішньому часі.

3.Бесіда за змістом вірша.

-Про що йде мова?

 –До чого закликає автор?(відповіді учнів)

 6.Гра «Решето» (словниково-розподільний диктант)

-Розподілити дієслова по часовим формам.

Займалися,радітиме,миють,чистила,відпочиває, дихаєш,бережу,виконали,буде їсти.

IV Підсумок уроку

 –Ось і підійшов до кінця наш урок.

-Яку частину мови сьогодні ми повторили?

-Чи всі поставлені завдання виконали?

-А які ж слова приходять вам на думку,коли  промовляємо слово  дієслово?

Асоціативний кущ

 

              дія                                       питання                             неозначена форма

 

                                                             дієслово

 

               час                                         особа                                число

 Молодці!  Дякую за співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гайчук Олена Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
2189
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку