Уроки "Використання новітніх технологій в класі інтенсивної педагогічної корекції (українська мова, 3 клас)"

Про матеріал
З метою активізації пізнавальної діяльності, я на кожному уроці застосовую елементи інтерактивних технологій, творчі проблемні завдання, що забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування. Наприклад, створення асоціативного куща, вправа «Мікрофон», робота в парах і групах, «Мозковий штурм» та інші.
Перегляд файлу

1

Тимошенко Жанна Олександрівна,

вчитель початкових класів

ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

«Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватись.»

Шалва Амонашвілі

Нові завдання шкільної освіти в Україні, що спрямовані на гуманізацію та демократизацію всього освітнього процесу в школі, визначають нові пріоритети навчання та виховання. Вони потребують формування ініціативної особистості, здатної до творчої праці.

Учитель повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям розвивати ключові компетентності.

Але вчитель, в той же час, має розглядати учня як окрему особистість з її поглядами, переконаннями, почуттями. Тому мають бути такі передумови уроку:

  • не можна всіх навчити однаково; треба використовувати такі інструменти, щоб кожен учень зробив стільки кроків, скільки він зможе;
  • створювати комфортні умови для кожної дитини для навчання без страху, охоче і із задоволенням;
  • формувати вільну особистість без нав’язування.

Але, на жаль, ми все частіше зустрічаємо пасивних дітей з небажанням вчитись, йти до школи. Тому виникає необхідність використовувати на уроках інтерактивні технології. Саме вони спрямовані на розвиток мислення учнів, їх мовлення, вміння слухати товариша, робити висновки, вчать поважати думку іншого.

З метою активізації пізнавальної діяльності, я на кожному уроці застосовую елементи інтерактивних технологій, творчі проблемні завдання, що забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування.

Наприклад, створення асоціативного куща, вправа «Мікрофон», робота в парах і групах, «Мозковий штурм» та інші. Але необхідно зазначити, що проектування і проведенням уроків за інтерактивними технологіями потребують, перш за все, компетентності в цих технологіях учителя, його вміння переглянути і перебудувати свою роботу з учнями. На жаль, працюючи в класі інтенсивної педагогічної корекції, деякі методики можна використовувати лише частково через особливості розвитку учнів.

Пропоную розглянути використання новітніх технологій на прикладі уроків української мови в 3 класі.

Тема: Формування поняття про прикметник.

Мета: розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні, формувати вміння добирати прикметники, виділяти їх із тексту; розвивати увагу та спостережливість, збагачувати мовлення учнів; виховувати любов до батьків і рідних.

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Добрий день, діти. Сьогодні ми з вами проведемо незвичний урок. Ви всі приготували ручку та зошит. А тепер пригадайте наш девіз:

Думати швидко,

Виконувати чітко,

Творчо працювати,

Каліграфічно писати.

ІІ. Каліграфічна хвилинка.

  •                   Запишіть у зошиті сьогоднішню дату і каліграфічну хвилинку.

Тт

Тр ив ог тривога

Триво´га – неспокій, викликаний якимось страхом.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

  •                   Перегляньте невеличке відео «Казка про прикметник»

https://www.youtube.com/watch?v=pSqet520qw0

  •                   Так, ви вже здогадалися, що тема нашого уроку – «Прикметник».
  •                   Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти прикметники серед інших слів, спостерігати за їх значенням у мовленні.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Гра «Упізнай»
  •                   За допомогою запитань та прикмет впізнайте фрукт чи овоч. Назвіть.

  •                   На що вказують ці слова? (На ознаки предметів)
  •                   Так, на ознаку предмета.
  •                   На які питання відповідають? (Який? яка? яке? які?)
  1.               Гра «Назви ознаку»

 

 


Фізкультхвилинка

  1.               Правило.
  •                   А тепер давайте пригадаємо, які слова називають прикметниками.

Прикметник – це частина мови, яка називає ознаки предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Вибіркове списування

  •                   Випишіть із вірша про маму прикметники.

А очі в мами – добрі, ніжні.

А голос – чистий і дзвінкий.

А руки – теплі і надійні.

А погляд – сонячний, ясний.

2. Творче завдання

  •                   Складіть і запишіть речення про одного із своїх своїх батьків, використовуючи прикметники.
  1.               Зоровий диктант.

Запишіть вірш у зошит. Знайдіть та підкресліть прикметники.

Квітки у полі – білі, сині,

Червоні, жовті, голубі.

Хмаринки в небі – бистрокрилі,

Весняні, літні, зимові.

Перевірка: білі, сині, червоні, жовті, голубі, бистрокрилі, весняні, літні, зимові.

VІ. Домашнє завдання.

Виконати вправу 193 в підручнику с. 68. Списати виділені речення, підкреслити прикметники.

VІІ. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»

Тема: Роль прикметників у мовленні. Зв'язок прикметників з іменниками.

Мета: поглибити знання учнів про зв'язок прикметників з іменником; розвивати вміння встановлювати взаємозв’язки між прикметниками та іменниками; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пізнавальну активність, інтерес до теми, що вивчається, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки й узагальнення; виховувати повагу до думки іншого, любов та дбайливе ставлення до тварин.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  •                   Прочитайте тему уроку.
  •                   Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за роллю прикметників у мовленні, вчитися влучно добирати їх до пов'язаних із ними іменників та використовувати у своєму мовленні.

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

Льо тьо ньо ось

Льон тьохкає льотчик

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

  •                   Прочитайте оголошення

Пропав пес. Кличка – Барбос. В нього чотири лапи, хвіст, два вуха, ніс і очі. Допоможіть знайти. Петрик, (096) 232 22 23.

  •                   Чи зможете ви допомогти Петрикові знайти песика?
  •                   Чому?
  •                   Чого не вистачає в оголошенні хлопчика?
  •                   Прочитайте інше оголошення.

Пропав вірний пес з чудовою кличкою Мішель. Мав середній зріст, густу кучеряву шерсть коричневого кольору. У пса довгі стрункі лапи, закручений бубликом хвостик, довгі вушка. Носик чорненький і мокрий на кінчику довгої мордочки. А очі – невеликі, круглі, чорного кольору. Прошу вашої невідкладної допомоги, Оленка, (098) 324 44 55.

  •                   Чи зможете ви допомогти Оленці знайти песика?
  •                   Чому?
  •                   Яких слів багато в оголошенні дівчинки?
  •                   Чи таким ви уявили собі песика дівчинки?

  •                   Ви вже зрозуміли, що без прикметників наше мовлення було б бідним, незрозумілим, неяскравим.
  •                   Виконуючи вправи ви в цьому переконаєтесь. Тож сьогодні на уроці ви будете влучно добирати прикметники до іменників, з якими вони пов’язані.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.               Добір прикметників до опису.
  •                   А тепер допоможіть Петрику скласти правильне оголошення. Ось який вигляд має песик Петрика. Виберіть із довідки необхідні прикметники, що підходять до песика.

Довідка: тіло – довге, вузьке, широке; лапи – швидкі, довгі, короткі: шерсть – довга, коротка, чорна, сіра, біла, коричнева; хвіст – закручений, прямий, пухнастий; вуха – гострі, довгі, висячі, пухнасті; морда – коротка, видовжена, приплюснута; очі – маленькі, великі, чорні, сині, коричневі.

Пропав пес мисливської породи. Кличка – Барбос. Він мав довге тіло, коротку чорну шерсть, короткі лапи та прямий хвіст. Вуха довгі, висячі. Морда видовжена. Ніс і лапи світло-коричневі. Очі чорні.

Всі небайдужі, допоможіть знайти, Петрик, (096) 232 22 23.

Запишіть у зошит складене оголошення, підкресліть прикметники, які ви використали.

Фізкультхвилинка

  1.               Гра «Загадки Сороки-Білобоки».

Довгі вуха, куций хвіст,

До мисливства в нього хист.

Все знаходить навмання,

Це маленьке … . (цуценя)

                                                                Білий хвіст, чорний ніс,

                                                                Наші капці приніс. (пес)

Вірний друг у мене є,

Мені лапу подає.

Заглядає щиро в очі,

Мовби щось сказати хоче. (пес)

VІ. Домашнє завдання.

-Складіть і запишіть опис своєї домашньої тваринки, використовуючи прикметники.

VІІ. Підсумок уроку.

  •                   Для чого потрібні прикметники в мовленні?
  •                   З якими словами пов’язані прикметники в мовленні?

Тема: Побудова словосполучень прикметників з іменниками.

Мета: формувати уміння будувати словосполучення прикметників з іменниками, поглибити знання про прикметник, його значення в мовленні; розвивати вміння встановлювати взаємозв’язок між прикметниками та іменниками, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати пізнавальну активність, виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Добрий день, мої кмітливі, уважні та допитливі діти. Ви вже записали сьогоднішню дату уроку.

ІІ. Каліграфічна хвилинка.

гр сі лю ень тий

Грудень, січень, лютий – зимові місяці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Складання речення.

  • Складіть речення зі слів: вбранні, стоять, дерева, у, пухнастому.
  • Так, ви склали речення: Дерева стоять у пухнастому вбранні.
  • Молодці!
  1. Бліц-турнір.
  • Що називається прикметником?
  • На які питання відповідають прикметники?
  • З якою частиною мови пов’язані?
  • Так, все вірно. Прикметники – слова-назви ознак предметів. Відповідають на питання який? яка? яке? які? Прикметники завжди пов’язані з іменниками в реченні.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми будемо вчитися поєднувати прикметники з іменниками.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Поєднання прикметників з іменниками.

Їжак                       солодкий

Лимон                   колючий

Цукор                    кислий

  • З’єднайте за допомогою запитань. Запишіть.

(Хто?) їжак (який?) колючий,

(що?) лимон (який?) кислий,

(що?) цукор (який?) солодкий.

2. Тренажер «Хто це? Що це?».

  • Запашний, свіжий, теплий, м’який, спечений… (хліб).
  • Дикий, хижий, грізний, лісовий… (звір).
  • Соковиті, смачні, солодкі, достиглі… (фрукти).
  • Листяні, хвойні, вічнозелені, мішані… (ліси).
  • Рідна, ніжна, щира, дбайлива, усміхнена… (матуся, бабуся).
  • Маленький, чорний, колючий, працьовитий… (їжак).
  • Уважний, ввічливий, активний, працьовитий… (школяр).
  1. Гра «Хто більше».
  • Доберіть якомога більше прикметників до іменників. Запишіть.

Квітка - … (ніжна, красива, запашна).

Сонце - … (яскраве, тепле).

Їжак - … (колючий, маленький).

  1. Доповнення речень.
  • Доповніть речення прикметниками із довідки.

Послала зима … морози. А … звірі не злякалися. … білочка в дуплі гризе горішки. … зайчик вистрибує, гріється.

(люті, дикі, пухнаста, білий)

VІ. Підсумок уроку.

  1. Вправа «Незакінчені речення».
  • Доповніть речення.

Сьогодні на уроці я …

Мені найбільше сподобалось …

Я запам’ятав …

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
25 травня 2023
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку