Урок української мови в 2 класі
Тема: Питальні речення. Інтонація питальних речень.
Тема: Питальні речення. Інтонація питальних речень.
Мета: дати учням уявлення про питальні речення; вчити інтонаційно виділяти в реченнях слова, найважливіші для висловлення думки; розвивати усне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Навчальна діяльність Очікувані результати
Гра «Слова загубились» Повторюють розповідні речення
Гра «З якої професії» Пояснюють значення прислів’їв, відгадують
про
кого йдеться в прислів’ї.
Каліграфічна хвилинка Пишуть охайно в зошитах, змінюють слова
за
запитаннями.
Робота з підручником Виразно читають вірш, відповідають на
питання
Вправа 215 за змістом, з’ясовують, які речення називають
питальними.
Усвідомлення правила Уважно читають, відтворюють важливу
інформацію
Робота в парах (216) Уважно читають речення до малюнка,
вирішують, який розділовий знак треба
поставити в кінці речення.
Гра від Мови і Суржика Добитають необхідний розділовий знак в
кінці кожного речення
Обладнання: проєктор, ілюстрація контрабаса, інтерактивна гра
Хід уроку
I. Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань
1. Гра «Слова загубились» (завдання на екрані)
- Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх. Зацвіли перші... квіти. На деревах розпустились... Над квітами літають... Як гарно...!
(Довідка: весняні, листочки, метелики, навесні)
- Доведіть, що це речення.
- Прочитайте розповідні речення.
- Який розділовий знак ставиться в кінці розповідного речення?
2. Гра «З якої професії?»
- Назвіть, з якої професії прийшли в життя подані прислів'я та приказки.
- Куй залізо, поки гаряче. (Коваль)
- Жартуй глечичок, поки вушко одірветься. (Гончар)
- Хто керує автомобілем? (Шофер)
- Це слово прийшло до нас із французької мови.
3. Каліграфічна хвилинка
- Запишіть каліграфічно словосполучення.
Професія шофер, дякувати (кому?) (шофер), працювати (ким?) (шофер).
- Вимовляйте швидко і правильно.
Я — шофер. Оце — мотор. Рама, фара, світлофор.
- Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми будемо вивчати питальні речення, навчимося правильно інтонувати їх.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 84-85)
Вправа 215
- Прочитайте виразно вірш. (Вибіркове читання речень.)
- Прочитайте розповідне речення.
- Як ви його розумієте?
- Що означає слово контрабас?
Словник
Контрабас — це найбільший струнний музичний інструмент.
- Прочитайте речення, у яких про щось запитують.
- Як ви вважаєте, як такі речення можна назвати? (Питальними)
- Який знак стоїть у кінці таких речень?
Загадка
- Він після речення, цитати
Вмостився схожий на гачок.
Всіх нас примушує питати,
А сам ні пари з вуст — мовчок! (Знак питання)
Висновок. Речення, в якому про щось запитується, називається питальним. У кінці питального речення ставиться знак питання.
— Випишіть питальні речення.
2.Усвідомлення правила
-Прочитайте правило на с.85
-Які речення називають питальними?
3.Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз.
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз.
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
V. Закріплення набутих знань, формування вмінь
1.Робота в парах (вправа 216)
-Прочитайте текст до малюнка.
-З’ясуйте, який розділовий знак треба поставити в кінці кожного речення.
А хто –хто в цій рукавичці живе…
Мишка – шкряботушка. А ти хто…
2.Гра від Мови та Суржика
Інтерактивна гра за допомогою проєктора. В реченнях поставити потрібний розділовий знак.
Де ти квітку взяв таку…
Нащо голки їжакові…
Як це сталося…
Де ти забруднилася…
Навіщо нам такий вереда…
. ? !
Діти стілосом перетягують потрібний розділовий знак до речення.
-Спишіть на вибір три речення.
VI. Підсумок уроку.
- З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (Питальними)
- Чому ці речення називаються питальними? (Бо в них про когось чи про щось запитується.)
— Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання)
VII. Домашнє завдання
Списати два питальних речення з вправи 217 на с.85