Розробка уроку з української мови " Позначення приголосних звуків буквами. Звукове значення букви щ."

Про матеріал
Цей матеріал призначений для вивчення української мови в 2 класі по темі "Позначення приголосних звуків буквами. Звукове значення букви щ."
Перегляд файлу

 

 

 

Урок  української мови в 2 класі

 

Тема:  Позначення  приголосних  звуків  буквами.  Звукове  значення  букви  щ.

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Позначення  приголосних  звуків  буквами.  Звукове  значення  букви  щ.

 

Навчальна діяльність                                       Очікувані  результати

Робота  над  загадкою,                           Діти  складають речення зі словом – відгадкою,

 скоромовкою                                          роблять звуковий  аналіз  слова  щавлик

Робота  з  підручником                          Відгадують  загадку, роблять  звуко – буквений 

                                                                  аналіз слова дощ, повторюють голосні та

                                                                  приголосні звуки і букви, роблять  висновок

                                                                  про кількість букв  та  звуків  у  слові.

Усвідомлене  сприймання  правила      Уважно  читають  правило,  чітко відповідають

                                                                  на питання  

Робота  в  групах                                     Відтворюють  вірш,  у  якому  розгубилися 

                                                                  слова. Працюють злагоджено, допомагаючи

                                                                  один одному.

Гра  «Добери  риму»                              Уважно  слухають,  аналізують  дії  у  віршику

                                                                  та підбирають   потрібне  слово. Роблять

                                                                  звуковий  аналіз  слів кущі,  плащі,  дощі.  

                                                                  Наголошують  на  те,  що  буква щ  позначає 

                                                                  два  звуки  [ш],[ч]

Робота  з  підручником.                          Працюють з малюнком до вправи.

 Вправа  38                                               Уважно  слухають питання  вчителя  та  чітко 

                                                                  відповідають  на  них.  Роблять  висновок на

                                                                  екологічну тему.  Самостійно  списують 

                                                                  частину  тексту.

Підсумок  уроку                                      В ігровій формі повторюють букву, яку

                                                                   вивчали на уроці.

Гра «Спіймай  букву»  

                                                                                           

Обладнання: предметні малюнки, картки зеленого та червоного кольорів, картки для роботи в групах.

Малюнки  демонструються за допомогою проектора. Записи робляться на інтерактивній дошці.

                                                                Зміст  уроку

І. Актуалізація  опорних  знань  і вмінь  учнів

1. Робота  над  загадкою, скоромовкою

             Довгі ноги, довгий ніс.

             Прилетів — обід приніс:

             Смачних жабеняток

             Для своїх маляток (демонстрація малюнка журавля)

-Що знаєте про журавлів?

-Як  ще  ми  називаємо  журавля?  (лелека,  веселик)

-Складіть речення зі словом «журавель»

-Послухайте скоромовку. Скажіть, що робив журавлик у лузі?

       У  лузі  журавлик

       Щипав  собі  щавлик.

       Купіть  йому  горщик –

       Він  зварить  вам  борщик.

-Вимовте  звуки  в  слові  щавлик.

-Які  звуки  чуєте  на  початку  слова?

-Яка  буква  їх  позначає  на  письмі?

-Скажіть цю скоромоку швидко.

 

          ІІ. Сприймання  та  засвоєння  матеріалу  уроку

  1.  Робота  з  підручником (с.15, впр. 36)

-Прочитайте  загадку. Відгадайте (дощ – демонстрація  малюнка)

-Запишіть  слово – відгадку  на  дошці. (один  учень  пише  на  дошці,  ішні  -  в  зошитах)

-Запишіть  звукову  схему  слова  дощ ( [ - о - - ] ),  порахуємо  кількість  букв  та  звуків

-Чому  кількість  звуків  та  букв  різна?  (буква  щ  позначає  два  звука:  [ш], [ч])

2. Усвідомлене сприймання  правила (с.15)

-Прочитайте  уважно правило.

-Скільки  звуків  позначає  буква щ?

3. Робота  в  групах

Гра  «Ідеї  для  поетів» (впр. 37)

-Зараз  кожен  з  вас  побуде  в  ролі  поета.  На  картках  написаний  вірш,  але  в  ньому  загубились  і  перемішались  деякі  слова.  Завдання:  відтворити  вірш.

У  вашій  роботі  зустрінуться  такі  слова:  лящі,  хлющі

-Як  ви  їх  розумієте?  (якщо  діти  не  знають  значення  цих  слів – пояснюю) 

Перевірка:  діти  однієї  групи  зачитують,  інші  перевіряють. Якщо  згодні – піднімають  картки  зеленого  кольору, ні – червоного.

4. Фізхвилинка

5. Гра «Добери  риму»

-Послухайте  вірш  Т.Коломієць  і  доповніть його  розгубленими  словами.

                          Два  веселі  їжаки                                              Два  веселі  їжаки

Накололи  на  голки                                     Накололи  на  голки

Всі  (листки).                                         Всі  (грибки)

І  сказали –                                             І  сказали –

-Ми – кущі,                                            -Ми – пеньки,

Золоті  у  нас  (плащі),                           Наросли  у  нас  (грибки),

На  дощі.                                                 Як  горбки.

          -Зробіть  звуковий  аналіз  слів кущі,  плащі,  дощі (діти по черзі працюють на дошці,

           всі інші – в зошитах)

-Які  звуки  позначає  буква  щ?

 

 

ІІІ. Закріплення  набутих  знань,  формування  вмінь

1.Робота  з  підручником (с.16,  впр.38)

-Розгляньте  малюнок.

-Що  зображено  на  малюнку?

-Хто  зображений  на  малюнку?

-Послухайте  текст  про  нього.

-Як  звали  щеня?

-Що  умів  робити  Арчі?

-Звідки  він  виловлював  пляшки?

-Кого він  боявся?

-Що  зробили  діти,  щоб  допомогти  Арчі?

-Погляньте  уважно  на  малюнок  і  розкажіть,  як  треба  сортувати  сміття?

-Спишіть  перші  три  речення.  Назвіть  букви  в  підкреслених  словах,  вимовте  звуки.

 

docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку