Урок української мови в 2 класі
Тема: Позначення приголосних звуків буквами. Звукове значення букви щ.
Тема: Позначення приголосних звуків буквами. Звукове значення букви щ.
Навчальна діяльність Очікувані результати
Робота над загадкою, Діти складають речення зі словом – відгадкою,
скоромовкою роблять звуковий аналіз слова щавлик
Робота з підручником Відгадують загадку, роблять звуко – буквений
аналіз слова дощ, повторюють голосні та
приголосні звуки і букви, роблять висновок
про кількість букв та звуків у слові.
Усвідомлене сприймання правила Уважно читають правило, чітко відповідають
на питання
Робота в групах Відтворюють вірш, у якому розгубилися
слова. Працюють злагоджено, допомагаючи
один одному.
Гра «Добери риму» Уважно слухають, аналізують дії у віршику
та підбирають потрібне слово. Роблять
звуковий аналіз слів кущі, плащі, дощі.
Наголошують на те, що буква щ позначає
два звуки [ш],[ч]
Робота з підручником. Працюють з малюнком до вправи.
Вправа 38 Уважно слухають питання вчителя та чітко
відповідають на них. Роблять висновок на
екологічну тему. Самостійно списують
частину тексту.
Підсумок уроку В ігровій формі повторюють букву, яку
вивчали на уроці.
Гра «Спіймай букву»
Обладнання: предметні малюнки, картки зеленого та червоного кольорів, картки для роботи в групах.
Малюнки демонструються за допомогою проектора. Записи робляться на інтерактивній дошці.
Зміст уроку
І. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
1. Робота над загадкою, скоромовкою
Довгі ноги, довгий ніс.
Прилетів — обід приніс:
Смачних жабеняток
Для своїх маляток (демонстрація малюнка журавля)
-Що знаєте про журавлів?
-Як ще ми називаємо журавля? (лелека, веселик)
-Складіть речення зі словом «журавель»
-Послухайте скоромовку. Скажіть, що робив журавлик у лузі?
У лузі журавлик
Щипав собі щавлик.
Купіть йому горщик –
Він зварить вам борщик.
-Вимовте звуки в слові щавлик.
-Які звуки чуєте на початку слова?
-Яка буква їх позначає на письмі?
-Скажіть цю скоромоку швидко.
ІІ. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку
-Прочитайте загадку. Відгадайте (дощ – демонстрація малюнка)
-Запишіть слово – відгадку на дошці. (один учень пише на дошці, ішні - в зошитах)
-Запишіть звукову схему слова дощ ( [ - о - - ] ), порахуємо кількість букв та звуків
-Чому кількість звуків та букв різна? (буква щ позначає два звука: [ш], [ч])
2. Усвідомлене сприймання правила (с.15)
-Прочитайте уважно правило.
-Скільки звуків позначає буква щ?
3. Робота в групах
Гра «Ідеї для поетів» (впр. 37)
-Зараз кожен з вас побуде в ролі поета. На картках написаний вірш, але в ньому загубились і перемішались деякі слова. Завдання: відтворити вірш.
У вашій роботі зустрінуться такі слова: лящі, хлющі
-Як ви їх розумієте? (якщо діти не знають значення цих слів – пояснюю)
Перевірка: діти однієї групи зачитують, інші перевіряють. Якщо згодні – піднімають картки зеленого кольору, ні – червоного.
4. Фізхвилинка
5. Гра «Добери риму»
-Послухайте вірш Т.Коломієць і доповніть його розгубленими словами.
Два веселі їжаки Два веселі їжаки
Накололи на голки Накололи на голки
Всі (листки). Всі (грибки)
І сказали – І сказали –
-Ми – кущі, -Ми – пеньки,
Золоті у нас (плащі), Наросли у нас (грибки),
На дощі. Як горбки.
-Зробіть звуковий аналіз слів кущі, плащі, дощі (діти по черзі працюють на дошці,
всі інші – в зошитах)
-Які звуки позначає буква щ?
ІІІ. Закріплення набутих знань, формування вмінь
1.Робота з підручником (с.16, впр.38)
-Розгляньте малюнок.
-Що зображено на малюнку?
-Хто зображений на малюнку?
-Послухайте текст про нього.
-Як звали щеня?
-Що умів робити Арчі?
-Звідки він виловлював пляшки?
-Кого він боявся?
-Що зробили діти, щоб допомогти Арчі?
-Погляньте уважно на малюнок і розкажіть, як треба сортувати сміття?
-Спишіть перші три речення. Назвіть букви в підкреслених словах, вимовте звуки.