Розробка уроку з використанням технологій

Про матеріал
Формувати в учнів уміння читати і записувати шестицифрові числа в межах 200 000, розкладати їх на розрядні доданки; закріплювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів; виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в колективі.
Перегляд файлу

Розробка уроку   з використанням технологій 

                                        формувального оцінювання

                                           Предмет: Математика, 4 клас

 

Тема. Нумерація шестицифрових чисел у межах 200 000. Повторення ділення на одноцифрове число

Мета. Формувати в учнів уміння читати і записувати шестицифрові числа в

           межах 200 000, розкладати їх на розрядні доданки;

           закріплювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі;

           розвивати логічне мислення учнів;

           виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в колективі.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: алгоритмічні блок-схеми, презентація, таблиця розрядів, індивідуальна картка оцінювання.

                                                      Хід уроку

І. Організація уроку

                      Продзвенів уже дзвінок…

                      Починається урок.

                      Він незвичний і цікавий,

                      До нас гості завітали

                      Повернімось до гостей.

                      Дружно скажем : «Добрий день!»

Емоційна настанова

  • У мене зараз гарний настрій, ось такий! А у вас? Покажіть.

Результат пошуку зображень за запитом "картинки смайликов"

 

 

  • Я хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до кінця уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •      Діти, зараз ви іще маленькі, але мине небагато часу і вам доведеться обирати професію. Це запорука того, що «немарно проживеш вік», натхненно працюватимеш і отримуватимеш від своєї роботи велике задоволення. Зробиш помилку у виборі професії – і тебе не покидатиме відчуття, що займаєшся не своєю справою.

       Нині ми поговоримо про одну із найдавніших професій – професію банкіра. Це одна з важливих спеціальностей економічної діяльності. Саме у банківській сфері обертається основна частина капіталу, що й робить її такою впливовою на економіку держави.  Можливо хтось із вас захоче працювати в банку.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  •      Сьогодні ми з вами побуваємо в уявному банку, математичному. Наша мета – навчитися читати і записувати шестицифрові числа, розкладати їх на розрядні доданки, удосконалювати вміння розв’язувати задачі та ділити на одноцифрове число.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Усний рахунок
  •            Кожний банкір уміє працювати з комп’ютером. Ми теж попрацюємо з машиною, яка виконує арифметичні дії. На табло з’явилося число 40. Яке число було введено в машину?

 

              

        х 5             + 14           + 35          - 56           х 3             +41           : 2

 

                   

  •                   Щоб його знайти, пригадаймо, що кожній арифметичній дії відповідає обернена: множенню – ділення, додаванню – віднімання. Отже, який приклад ми маємо обчислити?

((40х2 – 41): 3+ 56 – 35 – 14): 5 = 4

  • У машину було введено число 4.
  1. Робота з картками

На дошці три картки: червона – із завданнями високого рівня, зелена – достатнього; синя – середнього.

  • Банк  відкривається. Щоб стати клієнтом банку, потрібно отримати картку. За бажанням оберіть собі будь-яку і спробуйте свої сили.

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоперевірка

Ключі до карток :

Червона картка –  80 т 9 кг; 253; < ; 3500.

Зелена картка –  5000; 7; 749; 4 т.

Синя картка –   < ; 36; 1563; 110 к.

 

 

 

 3. Гра «Математичний алгоритм»

                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Давайте скористаємося банкоматом, а для цього я пропоную вам об’єднатися в групи за кольором карток. Групи ми назвемо касами.

1-ша каса: а = 240, 150, 300.   (94, 250, 114)

2-га каса : а = 270, 360, 90.     (104, 134, 150)

3-тя каса : а = 900, 27, 30.      ( 314, 45, 50)

  1. Розв’язування логічної задачі
  •      Отримавши гроші в банку, один батько дав своєму синові 1500 грн, а інший син одержав від свого батька 1000 грн. Як могло статися, що обидва сини збільшили свої капітали разом тільки на 1500 грн?  (Дідусь дав своєму синові 1500 грн, а той своєму синові з усіх грошей дав 1000 грн. Тобто батько із сином отримали від дідуся 1500 грн.)
  1. Каліграфічна хвилинка
  •         Працівники повинні вчасно приходити на роботу. Послухайте прислів’я і назвіть числа, які ви зустрінете в ньому.
  •         Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на одну хвилину пізніше.
  •                   Як ви розумієте це прислів’я?
  •  Які  числа зустрілися в прислів’ї?  Саме ці цифри ми згадаємо на   каліграфічній хвилинці.
  •              Запишіть двоцифрові числа, які можна утворити із цифр 5 і 1.  (15, 51)
  •  Допишіть до кожного числа з права три нулі.
  •                   Які отримались числа? У скільки разів збільшили ці числа?  (15000, 51 000)
  •                  Учні початкової школи отримали в банку велику суму грошей для поїздки на канікулах на екскурсію до Херсону. Перший клас отримав 3 546 грн, другий клас – 12 670 грн, третій клас – 10500 грн, а четвертий 15 080 грн.
  •                   Запишіть ці числа в порядку зростання    (3546, 10500, 12670, 15080)
  •        Який клас отримав найбільше грошей? найменше?

 

  1. Вивчення нового матеріалу

        1.   Пояснення вчителя з використанням техннології «Сигнали рукою»

Пов’язане зображенняПов’язане зображення 

Пов’язане зображення  

 

 

 

 

Я розумію і можу                Я все ще не                      Я не зовсім упевнений

це пояснити                          розумію 

 

  • Назвіть найбільше п’ятицифрове число.  (99 999)
  •                   Скільки всього десятків у числі 99 999 ?
  •                   Назвіть наступне число до 99 999.   (100 000)
  •                   100 000 - це багатоцифрове число, найменше шестицифрове число. Складається із класу одиниць і тисяч. Якщо до ста тисяч додати один, отримаємо число сто тисяч один. Наступне число сто тисяч два, потім – сто тисяч три і т. д.
  •                   Розкладемо шестицифрове число на суму розрядних доданків.
  1.        248 = 100 000 + 80 000 + 3 000 + 200 + 40 + 8
  •                   Що саме ви не зрозуміли?
  •                   У чому відчуваєте невпевненість?
  •                   Що ви зрозуміли й можете пояснити? 
  • Сьогодні ми будемо намагатися усунути всі труднощі, які заважають нам досягнути бажаних результатів.      

Завдання 250 (Один учень диктує, другий записує в таблицю на дошці, третій розкладає на суму розрядних доданків)

Завдання 251 самостійно

Фізкультхвилинка

  •                   Працівники банку працюють за розпорядком. За розкладом у нас зараз перерва на відпочинок.
  •                   Встаньте. Послухайте твердження. Якщо згодні -  присядьте, якщо ні – плесніть у долоні.
  • У громадському приміщенні слід голосно кричати.
  • Треба поважати думку іншої людини.
  • Марнувати час не годиться.
  • Треба намагатися бути корисним.
  • Привертати увагу інших найкраще поганою поведінкою.
  • Слід відповідально ставитися до будь-якої справи.
  •                   Дякую вам, сідайте!

VІ. Застосування набутих знань

       1. Проблемне питання

  •       Діти, мені потрібна ваша допомога. Одному працівнику банка треба було    972 грн розділити на 3. Як перевірити, чи правильно він справився із завданням?

Розв’язування прикладів 252 з коментуванням

2. Робота над задачею

  •                       Щодня працівники банку мають справу з робітниками сільського господарства, фермерами, допомагають вести облік справ у господарстві. Ось і ми з вами працюватимемо як службовці банку.
  • Прочитайте задачу № 253
  • Що нам відомо в задачі?
  • Яку частину становлять груші?
  • Яку частину становлять яблуні?
  • Про що треба дізнатися в задачі?
  • Ми можемо зразу відповісти на питання?
  • Про що треба дізнатися спочатку?
  • Учні І групи працюють над задачею самостійно.
  1. 864 : 4 = 218 (д.) – росло груш;
  2. 864 : 3 = 288 (д.) – росло яблунь;
  3. 218 + 288 = 506 (д.) – разом груш і яблунь;
  4. 864 – 506 = 358 (сл.)

Відповідь: 358 слив у саду.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра «Мікрофон»

  • Що найголовніше ви дізналися сьогодні на уроці?
  • Що вам сподобалося на уроці?
  • Яка ваша думка про роботу працівників банку?
  • Хто з вас після нашого уроку захотів стати банкіром?
  • Який настрій у вас в кінці уроку?
  • Оцініть свої успіхи в індивідуальній картці

                                    Індивідуальна картка оцінювання

 

Прізвище учня

 

 

 

Уміння, навички

Дуже добре

Не все зрозумів

Багато чого не 

       зрозумів

Я обчислював приклади

 

 

 

Я навчився читати і записувати шестицифрові числа

 

 

 

Я розв’зував задачі

 

 

 

Урок був цікавим

 

 

 

 

VІІІ. Оцінювання

  • Що і чому не вдалося зробити?
  • Які шляхи вирішення виявлених проблем ви бачите?

 

ІХ. Домашнє завдання

         Виконати письмово завдання  № 254, 255

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку