Розробка уроку з використанням технологій
формувального оцінювання
Предмет: Математика, 4 клас
Тема. Нумерація шестицифрових чисел у межах 200 000. Повторення ділення на одноцифрове число
Мета. Формувати в учнів уміння читати і записувати шестицифрові числа в
межах 200 000, розкладати їх на розрядні доданки;
закріплювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі;
розвивати логічне мислення учнів;
виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в колективі.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: алгоритмічні блок-схеми, презентація, таблиця розрядів, індивідуальна картка оцінювання.
Хід уроку
І. Організація уроку
Продзвенів уже дзвінок…
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
До нас гості завітали
Повернімось до гостей.
Дружно скажем : «Добрий день!»
Емоційна настанова
-
У мене зараз гарний настрій, ось такий! А у вас? Покажіть.
-
Я хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до кінця уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Діти, зараз ви іще маленькі, але мине небагато часу і вам доведеться обирати професію. Це запорука того, що «немарно проживеш вік», натхненно працюватимеш і отримуватимеш від своєї роботи велике задоволення. Зробиш помилку у виборі професії – і тебе не покидатиме відчуття, що займаєшся не своєю справою.
Нині ми поговоримо про одну із найдавніших професій – професію банкіра. Це одна з важливих спеціальностей економічної діяльності. Саме у банківській сфері обертається основна частина капіталу, що й робить її такою впливовою на економіку держави. Можливо хтось із вас захоче працювати в банку.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні ми з вами побуваємо в уявному банку, математичному. Наша мета – навчитися читати і записувати шестицифрові числа, розкладати їх на розрядні доданки, удосконалювати вміння розв’язувати задачі та ділити на одноцифрове число.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
-
Усний рахунок
-
Кожний банкір уміє працювати з комп’ютером. Ми теж попрацюємо з машиною, яка виконує арифметичні дії. На табло з’явилося число 40. Яке число було введено в машину?
х 5 + 14 + 35 - 56 х 3 +41 : 2
-
Щоб його знайти, пригадаймо, що кожній арифметичній дії відповідає обернена: множенню – ділення, додаванню – віднімання. Отже, який приклад ми маємо обчислити?
((40х2 – 41): 3+ 56 – 35 – 14): 5 = 4
-
У машину було введено число 4.
-
Робота з картками
На дошці три картки: червона – із завданнями високого рівня, зелена – достатнього; синя – середнього.
-
Банк відкривається. Щоб стати клієнтом банку, потрібно отримати картку. За бажанням оберіть собі будь-яку і спробуйте свої сили.
Самоперевірка
Ключі до карток :
Червона картка – 80 т 9 кг; 253; < ; 3500.
Зелена картка – 5000; 7; 749; 4 т.
Синя картка – < ; 36; 1563; 110 к.
3. Гра «Математичний алгоритм»
-
Давайте скористаємося банкоматом, а для цього я пропоную вам об’єднатися в групи за кольором карток. Групи ми назвемо касами.
1-ша каса: а = 240, 150, 300. (94, 250, 114)
2-га каса : а = 270, 360, 90. (104, 134, 150)
3-тя каса : а = 900, 27, 30. ( 314, 45, 50)
-
Розв’язування логічної задачі
-
Отримавши гроші в банку, один батько дав своєму синові 1500 грн, а інший син одержав від свого батька 1000 грн. Як могло статися, що обидва сини збільшили свої капітали разом тільки на 1500 грн? (Дідусь дав своєму синові 1500 грн, а той своєму синові з усіх грошей дав 1000 грн. Тобто батько із сином отримали від дідуся 1500 грн.)
-
Каліграфічна хвилинка
-
Працівники повинні вчасно приходити на роботу. Послухайте прислів’я і назвіть числа, які ви зустрінете в ньому.
-
Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на одну хвилину пізніше.
-
Як ви розумієте це прислів’я?
-
Які числа зустрілися в прислів’ї? Саме ці цифри ми згадаємо на каліграфічній хвилинці.
-
Запишіть двоцифрові числа, які можна утворити із цифр 5 і 1. (15, 51)
-
Допишіть до кожного числа з права три нулі.
-
Які отримались числа? У скільки разів збільшили ці числа? (15000, 51 000)
-
Учні початкової школи отримали в банку велику суму грошей для поїздки на канікулах на екскурсію до Херсону. Перший клас отримав 3 546 грн, другий клас – 12 670 грн, третій клас – 10500 грн, а четвертий 15 080 грн.
-
Запишіть ці числа в порядку зростання (3546, 10500, 12670, 15080)
-
Який клас отримав найбільше грошей? найменше?
-
Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя з використанням техннології «Сигнали рукою»
Я розумію і можу Я все ще не Я не зовсім упевнений
це пояснити розумію
-
Назвіть найбільше п’ятицифрове число. (99 999)
-
Скільки всього десятків у числі 99 999 ?
-
Назвіть наступне число до 99 999. (100 000)
-
100 000 - це багатоцифрове число, найменше шестицифрове число. Складається із класу одиниць і тисяч. Якщо до ста тисяч додати один, отримаємо число сто тисяч один. Наступне число сто тисяч два, потім – сто тисяч три і т. д.
-
Розкладемо шестицифрове число на суму розрядних доданків.
-
248 = 100 000 + 80 000 + 3 000 + 200 + 40 + 8
-
Що саме ви не зрозуміли?
-
У чому відчуваєте невпевненість?
-
Що ви зрозуміли й можете пояснити?
-
Сьогодні ми будемо намагатися усунути всі труднощі, які заважають нам досягнути бажаних результатів.
Завдання 250 (Один учень диктує, другий записує в таблицю на дошці, третій розкладає на суму розрядних доданків)
Завдання 251 самостійно
Фізкультхвилинка
-
Працівники банку працюють за розпорядком. За розкладом у нас зараз перерва на відпочинок.
-
Встаньте. Послухайте твердження. Якщо згодні - присядьте, якщо ні – плесніть у долоні.
-
У громадському приміщенні слід голосно кричати.
-
Треба поважати думку іншої людини.
-
Марнувати час не годиться.
-
Треба намагатися бути корисним.
-
Привертати увагу інших найкраще поганою поведінкою.
-
Слід відповідально ставитися до будь-якої справи.
VІ. Застосування набутих знань
1. Проблемне питання
-
Діти, мені потрібна ваша допомога. Одному працівнику банка треба було 972 грн розділити на 3. Як перевірити, чи правильно він справився із завданням?
Розв’язування прикладів 252 з коментуванням
2. Робота над задачею
-
Щодня працівники банку мають справу з робітниками сільського господарства, фермерами, допомагають вести облік справ у господарстві. Ось і ми з вами працюватимемо як службовці банку.
-
Прочитайте задачу № 253
-
Що нам відомо в задачі?
-
Яку частину становлять груші?
-
Яку частину становлять яблуні?
-
Про що треба дізнатися в задачі?
-
Ми можемо зразу відповісти на питання?
-
Про що треба дізнатися спочатку?
-
Учні І групи працюють над задачею самостійно.
-
864 : 4 = 218 (д.) – росло груш;
-
864 : 3 = 288 (д.) – росло яблунь;
-
218 + 288 = 506 (д.) – разом груш і яблунь;
-
864 – 506 = 358 (сл.)
Відповідь: 358 слив у саду.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Гра «Мікрофон»
-
Що найголовніше ви дізналися сьогодні на уроці?
-
Що вам сподобалося на уроці?
-
Яка ваша думка про роботу працівників банку?
-
Хто з вас після нашого уроку захотів стати банкіром?
-
Який настрій у вас в кінці уроку?
-
Оцініть свої успіхи в індивідуальній картці
Індивідуальна картка оцінювання
Прізвище учня
|
|
|
|
Уміння, навички
|
Дуже добре
|
Не все зрозумів
|
Багато чого не
зрозумів
|
Я обчислював приклади
|
|
|
|
Я навчився читати і записувати шестицифрові числа
|
|
|
|
Я розв’зував задачі
|
|
|
|
Урок був цікавим
|
|
|
|
VІІІ. Оцінювання
-
Що і чому не вдалося зробити?
-
Які шляхи вирішення виявлених проблем ви бачите?
ІХ. Домашнє завдання
Виконати письмово завдання № 254, 255