1
Тиждень « Я мандрівник»
Тема дня «Як мандрувати світом, не засмічуючи довкілля?
Велика ідея: Потрібно мандрувати світом не засмічуючи довкілля.
Підручник ст.16,зошит ст.9.
Очікувані результати:
МИО: Співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор) з відповідним настроєм, характером Рухається в ритмі й темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом)
ПРО: Пояснює негативні наслідки викидання сміття у лісах, парках, забруднення довкілля.Пропонує способи повторного використання рукотворних об’єктів
МОВ:З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, ) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
ГІО:аналізує свої вчинки та вчинки однолітків при спілкуванні з природою, виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, прагнення охороняти її, бути їй другом, бажання прийти на допомогу природі
МАО:Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками. Оперує числами в межах 10, виконуючи арифметичні дії (додавання / віднімання) та розв’язуючи різні життєві проблеми.
ТЕО:Створює та оздоблює виріб за зразком та власним задумом.
Ключові слова уроку: сміття,довкілля,мандрівник.
Обладнання і матеріали Підручник.,друкований зошит,картки для складання речень за малюнками,фішки («Вступний аудит»),пакети з під соку,шаблони лісових звірів,ілюстрації ,малюнки,картинки для змінних груп. Презентація,мікрофон.
|
Медіаресурси |
Виконання пісні «Я з усмішкою мандрую по землі…» режимдоступу: https://www.youtube.com/watch?v=nTAOhszbXok ) Звуки лісу -режим доступу:з інтернету. Звук машини-режим доступу:з інтернету. |
Тип уроку:інтегрований
Перебіг уроку
І. Актуалізація
1. Вітання(В колі)
Щоб хороший настрій мати,
Треба всім його бажати!
Подумки пошліть добрі думки один одному і всім хто тут присутній.
Який у вас настрій? (лайки)
2. Передбачення
-Подивіться ,що це в мене в руках? (Рюкзак)
-Давайте подивимось ,що в цьому рюкзачку.
(Карта,компас,лупа,пляшка води,серветка…)
-Коли користуються цими предметами?
-Ваші припущення про що ж буде мова на уроці?(про мандрівку).
3. Тема уроку «Як мандрувати світом, не засмічуючи довкілля?»
4. Виконання пісні «Я з усмішкою мандрую по землі…»
Друзі люблять мандрувати по землі.
Друзі люблять мандрувати по землі.
З другом разом веселіше,
Світить сонечко ясніше,
Друзі люблять мандрувати по землі.
5 Проведемо самодослідження, вступний аудит
-Пригадайте випадки із свого життя і оцініть, як часто ви це робите.
- У вас є фішки «Завжди»(зелений колір, «Інколи» (жовтий колір, «Не роблю»(білий колір)-(вчитель задає питання ,а учні показують колір фішки.)
- Чи завжди ти прибираєш за собою, відпочиваючи з рідними на природі?
- Чи бережеш ти природу?
- Чи вмієш сортувати сміття?
6.Мотивація. Куди ми помандруємо, спробуємо здогадатися. Заплющте очі і послухайте. (Звуки лісу)
7. Входження в картину. Капелюх НЕВЕДИМКИ
-Спробуємо ввійти в картину, тобто в ліс.
-Що відбувається на картині?
-Уявіть, що ми вдягнули капелюх Невидимки, нас ніхто не бачить, але ми все бачимо, чуємо і відчуваємо.
-Обговоріть у групах, що ви бачите, чуєте, відчуваєте?
1-2 група- Бачу?
3-4 група -Чую?
5-6 група- Відчуваю?
( діти в групах обговорюють,потім вчитель кладе Невидимку і учні по черзі говорять Бачу ….; Чую……; Відчуваю…)
Висновок:
Ліс має повну торбинку подарунків і щедро роздає їх. Вони незвичайні , не завжди можна їх потримати в руках, інколи лиш почути або відчути.
Ф/хв
Ми з усмішкою мандруєм по землі.
Ми з усмішкою мандруєм по землі.
Сонце, квіточки вітаєм,
Менших друзів зустрічаєм.
Ми з усмішкою мандруєм по землі
(ЗМІНА ГРУП за малюнками.)
ІІ. Усвідомлення
Заплющте очі. (Звучить мотор машини.)
(У цей час вчитель міняє картинку. Той же ліс, але зі сміттям).
- Що відбувається? Знайома картина?
- Це може бути не тільки в лісі.
Де ви любите відпочивати? (На березі річки, у парку…)
- Що тут з’явилося?
- Ваші враження від побаченого.
1)Робота зі стіною слів: Стіна слів.
(СМІТтя, Поліетилен, пластик, металобрухт, гума, макулатура.)
-Як одним словом називаємоте,що тут з’явилося? (Сміття)
(вчитель вивішує слово «сміття»)
- Посортуємо його. Що це? (Поліетилен, пластик, макулатура, гума, металобрухт)
- Давайте спробуємо виправити ситуацію. Як це можна зробити?(Прибрати)
(Діти підходять до малюнка, беруть «сміття» і перевішують його на стіну слів до назв )
2)Робота у зошитах:(Друкований зошит )
Подивіться на нашу галявину. Чи приємно вам тут знаходитись? Чому?
Яке сміття залишили відвідувачі? + Порахуйте. (учитель називає яке сміття,а учні обводять його у зошиті.) Порахуйте: скільки поліетилену,… Пластику,….Гуми,….макулатури,..металобрухту.
3) Робота з підручником у парах.Вправа «Взаємні запитання»
Роздивіться малюнки.Дайте імена дівчаткам.
Довідайся хто з дівчат дбайливо ставиться до природи.
Об’єднайтесь в пари.Поставте один одному запитання за малюнками.Це малюнки до оповідання Василя Сухомлинського.
Яка назва може бути у цього оповідання?(«Перед соловейком соромно». )
4.Вправа «Пакет соку»
-Ми з вами трішки втомились. Час набратись сил.
Дістанемо свої запаси з «рюкзаків» -сік .
Випийте швидко його…
У нас залишились пакетики з під соку, пластикові трубочки
Яке це сміття? Подивіться на нашу стіну слів.
Що ж нам з ним зробити?(Прибрати сміття)
-Діти, а давайте з цих пакетів ми зробимо героїв лялькового театру.
Кожний з вас придумає свого героя, мешканця лісу.
А на наступному уроці ,ми з вами у групах складемо історію про них, у якій тварини дякують нам за чисте довкілля.Та покажемо лялькову виставу.
Резервне завдання (Робота в парах):
-Перед вами картки з зображенням.Складіть речення за малюнками.
Хлопчик збирає залізо, щоб …(здати на металобрухт)
Дівчинка збирає папір, щоб…(здати на макулатуру)
Хлопчик використав коробку з-під соку, щоб…(зробити ляльковий театр)
ІІІ. Рефлексія
Пісенька.
Друзі люблять мандрувати по землі.
Ми ж дослідники допитливі малі!
Про природу рідну дбаєм,
Після себе прибираєм
Ми ж дослідники допитливі малі!
Формулювання намірів. Вправа «Незакінчене речення» (Мікрофон).
- Давайте зберемося знов у коло.
- Які ж наші наміри, наші дії після сьогоднішнього уроку? Продовжте речення «Тепер я буду…»
-
~ 1 ~