Урок з Я досліджую світ у 3 класі
Тема. Ризики вживання шкідливих речовин. Здоровий спосіб життя, турбота про здоров’я.
Мета. Розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що — негативно впливає на здоров’я; навчати школярів пояснювати, що таке спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; формувати уявлення про згубну дію куріння і алкоголю; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя з метою набуття навичок здорового способу життя; виховувати відповідальність.
Результати навчання.
Обладнання. Ілюстрації за темою, іграшковий мікрофон, таблиця.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Ранкове привітання
Ми прийшли усі до школи.
Всі швиденько стали в коло.
Скажем друзям ми: - Привіт!
Ми досліджуємо світ.
Привітались, посміхнулись.
Молодці!
2. Психологічна настанова
- Учні, посміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб працювати на уроці гарно і виконати всі завдання, потрібно бути якими? (Уважними та старанними)
- Перед тим, як розпочати наш урок, давайте спочатку проведемо хвилинку спостереження.
3. Хвилинка спостереження
Запитання:
- Яка пора року?
- Який зараз місяць?
- Яке сьогодні число?
- Який сьогодні день тижня?
- Якою погодою зустріла нас сьогодні природа?
- Що ви можете сказати про тривалість дня, ночі?
- Чи падав дощ?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- А зараз, згадаємо правила, яких необхідно дотримуватись впродовж всього уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Вправа «Мікрофон»
- Що найдорожче для кожної людини? (Здоров’я)
- Від кого залежить, твоє здоров’я? (Від самого себе)
- Що впливає на здоров’я людини? (Режим дня, здоровий сон, правильне харчування, загартовування, ранкова зарядка…)
2. Вправа « Так чи ні»
Візьміть у руки цеглинки жовтого й червоного кольору. Послухайте твердження і просигналізуйте цеглинкою жовтого кольору, якщо ви погоджуєтеся з твердженням, цеглинкою червоного кольору, якщо не погоджуєтеся.
IV. Повідомлення теми уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя
- Основним правом людини є право на життя. Це одне з найважливіших, найвагоміших прав, яке сприяє здійсненню всіх інших прав і свобод. Це право, яке не може відбиратись чи поновлюватись. Англійський філософ Томас Пен уважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнокуріння та наркоманія. Куріння, пристрасть до спиртного шкодять здоров’ю. Якщо алкоголь для дорослих у малих дозах не шкідливий, то для дітей це отрута. Бувають випадки, коли підлітки чи дорослі навмисне привчають дітей до сигарет, спиртного чи наркотиків, щоби потім використовувати їх як злодіїв, жебраків, шахраїв. Найдорожчий скарб у житті - це здоров’я. Не дарма в народі кажуть, що за гроші здоров’я не купиш.
- Діти, а що означає бути здоровим?
Недаремно кажуть: “Посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю”.
- Як ви розумієте цей вислів? (Відповіді дітей).
Життя — це найцінніше, що має людина. Як ранок розпочинає день, так дитинство розпочинає життя. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, що рідні й близькі дарують нам свою любов і турботу, що кожного дня ми дізнаємося щось нове про світ, який нас оточує. А для того, щоб усі плани здійснювалися, треба бути здоровими. Кожна людина має певне здоров’я і звички. Звички, що сприяють зміцненню здоров’я, називають корисними. Звички, що завдають здоров’ю шкоди, називають шкідливими.
Візьміть у руки цеглинки жовтого й червоного кольору. Послухайте твердження і просигналізуйте цеглинкою жовтого кольору, якщо ви погоджуєтеся з твердженням, цеглинкою червоного кольору, якщо не погоджуєтеся.
4. Робота з підручником ( с. 151-152).
а) Читання і обговорення статті.
б) Робота над прислів’ям.
– Як ви розумієте прислів’я « Хто не курить і не п’є, той здоров’я береже»?
5. Робота в парах.
Складання діалогу «Ні-шкідливим звичкам!»
VI. Підбиття підсумків уроку
На протилежних стінах плакати:
"Згоден" - пробувати наркотики заборонено; алкогольні напої отруйні для організму; слід заборонити продаж тютюнових виробів.
"Не згоден" - пробувати наркотики дозволено всім; алкогольні напої слід уживати дорослим людям; продаж тютюнових виробів слід збільшити.
Учні вибирають власну позицію.
Прошу "проголосувати ногами", обґрунтувати позицію та виробити спільні аргументи на її захист.
Отже, звернемось до нашого епіграфу уроку. Інформацію про шкідливі звички ви отримали?
А який зробили вибір? Чи підходить він до якогось нашого вислову?
Пропоную учням оцінити свою роботу на уроці за критеріями.
Критерії вивішуються на дошці та зачитуються. Пропоную учням оцінити свою роботу на уроці:
1. Я активно працював(ла) у групі -...
2. Я вносив(ла) удалі про позиції, які були враховані групою...
3. Я допомагав(ла) іншим учасникам, заохочував(ла) їх до роботи...
4. Я узагальнював(ла) думки інших і просував(ла) роботу групи вперед...
Пропонується робота із самооцінки та взаємного оцінювання.
Підготувала: Жмаченко Людмила Петрівна вчитель початкових класів Поліського ліцею Ушомирської територіальної громади