Мої
домашні улюбленці
Розробка уроку з ЯДС для 1 класу.
Тема : Мої домашні улюбленці.
Мета: формувати компетентності: ключові ( вміння вчитися – пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальна – продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, висловлювати власну думку; загальнокультурна - дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальна- адекватно оцінювати свої здібності та внесок в роботу групи;) та предметні сформувати первинні уявлення дітей про тварин домашніх улюбленців, про правила догляду за тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення.
Обладнання: презентація про тварин; завдання для роботи в групі, малюнки або фото домашніх тварин, пазли.
Хід уроку.
Організація класу до уроку. Привітання .
- Доброго ранку, доброго дня!
Хай усміхаються діти щодня!
Вже дзвінок нам дав сигнал ,
працювати час настав!
То ж і ти часу не гай, працювати починай!
Діти стоять півколом. Запрошуємо до себе білочку.
- Діти, наша білочка хоче дізнатися про сьогоднішні новини.
Давайте скажемо як називається наш тиждень.
А тепер розкажемо новини дня : - Яке сьогодні число? (26) А що ви про нього знаєте? (складається із 2 і 6- це парні числа.). Який сьогодні день тиждня?
Яка погода, температура повітря? Назвіть осінні місяці.
Молодці. Пограємося у м’ячика. Кидаю м’ячик, хто зловить , дає відповідь.
Повідомлення теми уроку. Вирішення проблемної ситуації. Тему уроку ви скажете мені самі, коли виконаєте завдання .
а) Робота в парах . У вас на партах лежать файли із завданнями.
Там пазли. Швиденько складаємо їх. Хто склав – виходить із своєю роботою. Називають , хто зображений на картинці. Молодці. А тепер відгадайте загадку.
Мають хвіст і гострі зуби, кігті випускають,
Що брати це наші менші- люди добре знають.
Вміють плавати, стрибати, вигинати спинки,
Спробуйте ви їх назвати, звісно це - тваринки.
Отож, тема нашого уроку – Домашні улюбленці. Чому ми так їх називаємо?
Сьогодні ми багато цікавого дізнаємося про тих тваринок, які живуть поряд із людиною, познайомимося, як потрібно за ними доглядати.
б) До нас прилетів папужка Кєша. І ось вам завдання від нього.
Робота біля дошки. На дошці написані слова , але якась тваринка вигризла там букви. Нам потрібно відгадати загадку і записати букви.
Попід ліжко у куточок, покотивсь м’який клубочок
Та з’явились очки, ротик, не клубочок це , а – котик.
Трішки цікавинок про кішок. Діти, кішки прийшли до нас із Єгипту. Колись вони вважалися священими тваринками. Вони ніжні, ласкаві, дивовижні тваринки.У них приємна шерстка, довгі чутливі вуса, очі, які світяться вночі.
А для чого людині кіт? Ваша думка ( знімає стрес, лікує, ловить мишей, радує)
Познайомтеся , які бувають кішки ( показ слайдів –кішка сіамська, веслоуха , перська) Прикмети : Кішка вмивається – чекай гостей. Шукає тепле місце – до холодної погоди.
А хто знає віршик про котика?
Котик – мурчик , наш голубчик,
Лапки білі, зубки гострі.
Ходить котик тихо, буде мишкам лихо.
( вставляємо пропущені букви , прикріплюємо малюнки)
Чи знаєте ви…
Першими собаками, яких приручила людина – були вовки. Це було більше 10 тисяч років тому.
Собака – це найвідданіша тварина, найвірніший друг людини. Кажуть, що людина може зрадити, а пес – ніколи не зрадить своєму господарю.
- Хто розкаже віршик про собачку?
Сірі очі, сіра спинка, сірі вуха, сірий ніс
Отаким його в хустинці нам дідусь колись приніс.
Нам приніс, подарував і Сірком його назвав.
Як веселка кольоровий, має здібності до мови,
слово птаху лиш скажіть, він його повторить вмить.(папуга).
Вішаю картинку і вставляємо букви. Цікаво знати , що папуг до нас завезли з Америки та Австралії. Вони довгожителі , доживають до 100 років. Можуть вчитися розмовляти. Дуже яскраве мають оперення. Найбільший папуга це – Ара.
Показ слайдів.
-Усе життя мовчу, хоча плаваю досхочу (акваріумні рибки). Малюнок, вставляємо букви. Слайд (рибки – золоті, гуппі, скаляріі, меченосці, сом.
Це який дивак з надвору носить їжу у комору
.Не на спині, не в мішку, а сховавши за щоку.( хом’як).Слайд.
Завдання песика Гавчика. Х в и л и н к а в і д п о ч и н к у з л е г о.
в) Завдання від Золотої рибки. Робота в групах.
1- Дослідники . Діти принесли фото своєї тваринки готуються розповідати про його зріст ,довжину, лапки, якого кольору, як звуть, як доглядати за ним.
2- група - Господарочки. Складаємо колаж із тих предметів, які потрібні домашнім тваринкам, щоб їм було зручно та комфортно жити.
3- група – Веселунчики
Назвати віршики , пісеньки, мультики , в яких є героями домашні тваринки.
Співають пісеньку про котика.
г) Впізнай тваринку по голосу.
д) Завдання від хом’ячка Хомки…Цікавинки про тваринки.
- Чи помічали ви, що собачки махають хвостом. Але вони це роблять по – різному. Якщо хвіст нахилений у правий бік – то це задоволення, а в лівий – то щось не так.
- А чому хом’яки взимку сплять?
-Чому до дорослих риб не можна підсаджувати маленьких?
4. Підсумок уроку.
Про кого був наш урок?
Давайте зробимо підсумок. Як потрібно піклуватися про тих тварин , що живуть у нас вдома? Асоціативний кущ. Складаємо на дошці.
Любити, годувати, прогулювати, вдома вибрати гарне місце для тваринки, щоб відпочивати, піклуватися, робити прививки, правильно харчувати, не допускати щоб їх кусали паразити.
А чи можуть наші тваринки жити без людини? Ще французький письменник казав, що ми відповідаємо за тих, кого приручили.
На жаль у нас ще є багато людей, які викидають своїх тваринок. І вони бідні шукають собі притулок, їжу, щоб не загинути. Це безпритульні, або безхатченки, нещасні тваринки . Якщо ви бачите таких тваринок їм теж треба допомагати, хоча б кинути шматочок їжі.
Наш урок добігає кінця.
Любіть. Дбайте про своїх домашніх улюбленців, вони вам відплатять теж своєю любов’ю.
Ну, поділимося інформацією. Працюємо з лего: -з- сподобався урок, ж – зрозумів частково, ч- не все зрозумів.
Завдання від черепашки. І попрацюємо в зошитах спостережень. Як швидко намалювати котика. Майстер -клас для дітей.
Додаткові матеріали до уроку
.
Склади пазли