Урок 53 "Як оберігати рослини?" 1 клас

Про матеріал

Урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі, за типовою освітньою програмою НУШ-1, розробленою під керівництвом Савченко О.Я.

Підручник Я досліджую світ (Грущинська, Хитра, Дробязко) 1 клас НУШ

Тема. Як оберігати рослини?

Мета: повторити особливості будови й життєдіяльності рослин, познайомити учнів з Червоною книгою Україи та причинами її створення, дати характеристику видам рослин, що потребують охорони своєї місцевості; розвивати увагу, критичне мислення, пам'ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати любов до живої природи, відповідальне ставлення до охорони рослин.

Перегляд файлу

Урок 53

Тема. Як оберігати рослини?

Мета:повторити особливості будови й життєдіяльності рослин, познайомити  учнів з Червоною книгою Україи та причинами її створення, дати характеристику видам рослин, що потребують охорони своєї місцевості; розвивати  увагу,  критичне мислення, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні  навички; виховувати любов до живої природи, відповідальне ставлення до охорони рослин.

Очікувані результати:

учні знатимуть:

  • для чого створена Червона книги України;
  • приклади рослин, що занесені до Червоної книги України;

та вмітимуть:

  • складати розповіді про умови, необхідні для життя червонокнижних  рослин;
  •  пояснювати, яку небезпеку складає для природи необережне ставлення до неї;
  •  застосовувати правила дбайливого ставлення до рослинного світу свого краю;
  • взаємодіяти в  парах, групах.

Обладнання і матеріали: комп’ютер, доступ до інтернету,  мультимедійний проєктор,  презентація, зображення рослин, занесених до Червоної книги України, матеріали для ігор.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1. Вітання.                                         Слайд №1

http://qrcodes.com.ua/c/rlk42kxwz.pngГрає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

Діти і вчитель збираються разом.

 

 

- Доброго ранку! Доброго дня!   

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

 

2.Обмін інформацією

- Погляньте у вікно, діти. Який колір там переважає? Чому зелений?

- Які рослинии ростуть на шкільному подвір`ї?

- Які рослинии ростуть у тебе вдома?
- Як ти за ними доглядаєш?

- Які рослини ви вирощуєте на городі, в садку?

- Як їх назвати одним словом?

- Що ми вирощуволи на підвіконні в класі?

 

3. Групове заняття

 Гра «З якого дерева листок, плід?»          Слайд №2

- Діти, кожен з вас отримав картку. У частини – зображення дерев, в решти – зображення листків та плодів. Вам треба швиденько об`днатися: дерева, шукайте свої листочки, а ви, плоди та листочки, хутчіше до своїх дерев.

Гру можна провести декілька разів, змінюючи картки. (Автор Кузнєцова Ольга Павлівна. Додаток 1.)

ІІ. Актуалізація знань учнів

1. Гра «Для чого нам рослини?»                 Слайд №3

-  Із крапельок туману  народилася в небі маленька біла хмаринка. Поглянула вона з небес униз: на дрімучі ліси, дбайливо доглянуті фруктові сади й пишні луки, на барвисті квіти та шовкові трави — і захоплено мовила: «Як гарно!» І замислилася мала хмаринка: «Цікаво було б дізнатися, для чого і для кого вся ця зелень і краса…» Давайте розкажемо хмарці про це!

Діти відповідають на запитання:

- Чим корисні дерева та всі зелені рослини? (Вони збагачують повітря киснем, роблять його кращим і чистішим.)

- Для чого люди вирощують культурні рослини? (Щоб збирати врожай

смачних овочів, корисних фруктів, зерна.)

- Як трав’янисті рослини й лісові плоди допомагають травоїдним мешканцям лісу? (Вони є кормом для тварин.)

- Яке значення мають лікарські рослини? (Лікарські рослини використовують для лікування різних хвороб.)

- Яку роль відіграють для людей і природи квіткові рослини? (Квіти — це дуже красиво. Багато квітів є медоносами. Із них бджоли збирають нектар, а потім роблять цілющий мед.)

 2. Гра «Кущі, дерева, трави»                          Слайди №4 - 10

- Давайте утворимо три групи: «Кущі», «дерева», «трави».

Уважно дивіться на екран, на ньому з`являтимуться зображення рослин. Якщо це кущ, встають всі учасники групи «Кущі», якщо трав`яниста рослина, встають «Трави» і коли на екрані дерево, встають «Дерева». Готові?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку         Слайд № 11

http://qrcodes.com.ua/c/8uo42mcb0.pnghttp://qrcodes.com.ua/c/8uo42mcb0.png- Ви вже зрозуміли, що темою уроку сьогодні будуть рослини. Але не просто «рослини», не всі, а ті, котрі в біді, котрим погано живеться на планеті і вони просять нашої допомоги. Будьте дуже уважні,  бо інформація надзвичайно важлива!

ІV. Формування  компетентностей учнів

1. Перегляд та обговорення відео

- А тепер, увага на екран!

- Чому книга, про яку ви почули – червона?

- Які рослини записані в ній?

- Чому деякі рослини зникають?

- Як ви, діти, можете допомогти природі, щоб список рослин в Червоній книзі не збільшувався?

    

2. Руханка «Райдуга» Слайд №12

http://qrcodes.com.ua/c/7ly42nb23.png- Давайте під музику повторимо рухи.

https://drive.google.com/file/d/1DjkAvwNbcaBbQxjNBvh3IPGqI9hE8lHI/view

3. Робота з підручником

- Розгорніть підручники на сторінці 98. Тут зображено декілька рослин з Червоної книги.

- Чи бачили ви якісь із них? (Підсніжники, шафран-крокус)

- Де вони ростуть? Коли цвітуть ці рослини.

- Прочитайте ще раз їх назви, спробуйте запам` ятати.

4. Робота з презентацією Слайд №13-18

- А тепер увага на екран! Давайте ще раз подивимося на ці прекрасні рослини, які зовсім скоро можуть зникнути і вже ніхто не зможе милуватися їх красою. Порівняйте із зображеннями в підручнику.

Підсніжники ростуть переважно в дубових та грабових лісах, на галявинах.  Їх масово зривають на букети, переважно для продажу, викопують цибулини. Зникають біля місць поселення людей.

Сон великий росте на Поділлі, але зустрічається дуже рідко. Зменшується через надмірне випасання тваринами, випалювання.

Шафран-крокус можна зустріти в Карпатах, вздовж річки Дністер, на Поділлі. Знищують люди, зриваючи їх на продаж.

Білотка альпійська – лише невелика кількість залишилася в Карпатах. Едельвейси дуже подобаються туристам і вони їх збирають в букети.

Лілія лісова росте в Карпатах, Закарпатті на узліссях.  Чисельність зменшується, бо люди збирають на букети, викопують цибулин для пересаджування та як лікарські рослини. Рослина зникає внаслідок вирубування лісів, оскільки потребує затінення.

Півонія тонколиста зростає в степах та горах Криму. Зникає через те, що степи розорюють та забудовують. А ще викопують корені, бо вони мають лікувальні властивості.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Шкодимо - Допомагаємо» (робота в парах)    

- Зараз сядьте по двоє.

- Кожна пара отримала малюнок, на ньому зображено якісь дії. Поміркуйте, цими діями ми шкодимо рідкісним рослинам, чи допомагаємо?  (За матеріалами відео). Коли будете готові, підніміть руку, прикріпіть свій малюнок на магнітну дошку та поясніть свій вибір. («Шкодимо» – зриваємо квіти для букетів, збираємо лікарські рослини у великій кількості, витоптуємо рослини, випалюємо, вирубуємо ліси, викидаємо сміття. «Допомагаємо» - не купуємо і не продаємо первоцвіти, гасимо багаття, збираємо сміття, вивчаємо рослини).

2. Гра «Збери ціле»

- Перед вами конверти, а в них картинки із зображенням рослин з Червоної книги. Але тут їх частинки та ще й переплуталися. Вам треба зібрати цілі малюнки і пригадати, як називаються рослини.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Про що ми говорили на уроці?

- Чому ця тема надзвичайно важлива?

 Рефлексія «Вибери цеглинку» Слайд №19

- Подивіться на екран та виберіть цеглинку лего, яка підходить саме вам.

- З цеглинок, які ви вибрали, створимо пірамідку нашого настрою.

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку