Урок №2
Розробка уроку за індивідуальною формою навчання з математики
3 клас
Мета: узагальнити знання про властивості дій додавання і віднімання; формувати вміння розв'язувати рівняння, задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати наполегливість.
Урок №2
Розробка уроку за індивідуальною формою навчання з математики
3 клас
Мета: узагальнити знання про властивості дій додавання і віднімання; формувати вміння розв'язувати рівняння, задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати наполегливість.
Дата:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Гра «Допоможіть Сові розв'язати приклади»
3. Математичний диктант
• Суму чисел 27 і 12 зменшіть на 15.
• Різницю чисел 48 і 8 зменшіть на 40.
• Суму чисел 51 і 9 збільшіть на 15.
• Різницю чисел 13 і 4 збільшіть на 11.
• Невідоме число збільшили на 22 та одержали 48. Запишіть невідоме число.
• Доповніть до 90 число 52.
• Запишіть цифрами кінцівку твердження 15 < 97 на ...; 47 > 23 на ...
• Довжина першої смужки 75 см. Друга смужка на 9 см коротша. Чому дорівнює довжина другої смужки?
• Маса Оленки 29 кг, а її брат на 12 кг важчий. Яка маса брата?
Відповіді: 24; 0; 75; 20; 26; 38; 82; 24; 66; 41.
4. Гра «Знаки загубилися». Робота в парах
— Поставте необхідний знак >, <, =.
Роскошные кожаные сумки за полценыНога просто дышит в этих кроссовкахОбвал цен! Кожаные мокасины за "копейки"
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; продовжимо роботу над розв’язуванням рівнянь і задач, будемо вчитися розв’язувати задачі на 3 дії.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Повторення прийомів додавання і віднімання в межах 100
— Поясніть кожний спосіб обчислення (с. 11, завдання 61).
36 + 7 = (36 + 4) + 3 = 40 + 3 = 43
36 + 7 = 30 + (6 + 7) = 30 + 13 = 43
Висновок. В обох способах ви одиниці додавали до одиниць. Але в першому прикладі ви число 7 розклали на зручні доданки 4 і 3, щоб доповнити 36 до 40. У другому прикладі число 36 ви розклали на розрядні доданки 30 і 6, щоб відокремити одиниці від десятків.
73 - 8 = (73 - 3) - 5 = 70 - 5 = 65
73 - 8 = 60 + (13 - 8) = 60 + 5 = 65
Висновок. У першому прикладі ви число 8 розклали на зручні доданки З і 5 та віднімали їх від 73 послідовно. У другому прикладі ви розклали зменшуване на зручні доданки 60 і 13, щоб відняти 8 від другого доданка.
2. Завдання з логічним навантаженням (с. 12, завдання 67)
Відповіді: 5 червоних троянд; 5 білих троянд; 3 червоні і 2 білі троянди; 3 білі і 2 червоні троянди; 4 червоні і 1 біла троянди; 4 білі і 1 червона троянди.
3. (Усно) Фронтальне опитування (с. 12, завдання 70)
— Як називаються числа в рівності 62 - 7 = 55?
4. Розв'язування прикладів на віднімання з перевіркою за зразком (с. 13, завдання 72)
Висновок. Щоб перевірити віднімання додаванням, можна до різниці додати від’ємник. Якщо дістанемо зменшуване, то розв’язання правильне.
5. Пояснення вчителя
— Обчисліть вираз: 24 - 8.
— Знайшовши значення виразу і поставивши знак рівності між виразом і його значенням, що ми одержали? (Рівність)
— Чим відрізняється вираз від рівності? (У цьому записі не може бути знака «=», а так само знаків «більше» чи «менше» — це буде нерівність.)
— Що спільного у виразі і рівності? (Рівність складається з виразу і числа, чи двох виразів.)
— У даному виразі, замініть від’ємник буквою а. (24 - а)
— Чим відрізняється цей вираз від попереднього? (Попередні вирази складалися тільки з чисел — це числові вирази.)
— Замінивши число буквою, ми одержали буквений вираз. Значення буквених виразів можна знайти, якщо дано значення букви.
— Самостійно задайте значення букви та знайдіть значення даного буквеного виразу.
— Що потрібно зробити, щоб знайти значення буквеного виразу?
Перевірка обчислень.
— Назвіть значення букви і значення буквеного виразу при даному значенні букви.
Висновок. Як бачимо, кожен учень задав букві свого значення, відмінного від інших, і одержав значення буквеного виразу, відмінне від значень інших учнів. Який висновок можна зробити? (Букві можна надавати будь-якого значення. Значення буквеного виразу залежить від значення букви.)
— Таким чином, буквені вирази мають безліч розв’язань при різних значеннях букви. Якщо ми задамо букві 10 значень, буде і 10 розв’язків.
6. Тренувальна вправа (с. 13, завдання 74)
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=kZKJ4bARxCI
7. Складання, аналіз, розв'язування задач за короткою умовою (с. 13, завдання 75)
Розв’язання до першої задачі записати виразом самостійно.
Розв’язання
24 + 9 - 13 = 20 (кг)
Перевірка виконаної роботи.
— Складіть умову до другої задачі.
Було — ?
Відрізали — 4 м і 5 м
Залишилось — 12 м
— Складаємо схему: [ ] – 4 – 5 = 12
— Якою арифметичною дією розв’яжемо задачу? (Відніманням)
— Чому? (Відрізали, отже стало менше.)
— Який компонент дії віднімання невідомий? (Зменшуване)
— Як знайти зменшуване? (До різниці додати від’ємник.)
— Назвіть різницю. (12) Від’ємник. (4; 5)
— Отже, щоб знайти, скільки метрів тканини було, треба (12 + 4 + 5).
— Запишіть розв’язання в зошити.
— Зачитайте відповідь.
8. Розв'язування рівнянь (с. 14, завдання 82)
— Розв’яжіть рівняння з перевіркою.
х + 15 = 74
32 + х = 80
— Як знайшли невідомий доданок?
9.Робота з прикладами ( Усно) ( с.15, завдання 89)
10. Робота з геометричним матеріалом (с. 16, завдання 96)
— Перевірте, чи правильно записано назви всіх прямокутників і квадратів.
— Який прямокутник називають квадратом?
11. Робота над задачею з логічним навантаженням (с. 16, завдання 95)
План розв’язання
1) Скільки качок було на першому ставку?
[ ] + [ ] = [ ]
2) Скільки качок плавало на другому ставку?
[ ] - [ ] = [ ]
Розв’язання
1) 25 + 7 = 32 (качки) — на першому ставку
2) 56 - 32 = 24 (качки)
Відповідь: 24 качки плавало на другому ставку.
12. Робота над задачею (с. 17, завдання 104)
— За умовою задачі число 100 складається з трьох доданків.
— Чи всі доданки відомі?
— Назвіть перший доданок.
— Назвіть другий доданок. Що про нього відомо?
— Що сказано про третій доданок?
— Чи можливо зразу знайти третій доданок?
— Складемо план розв’язання задачі.
1) Чому дорівнює другий доданок?
[ ] - [ ] = [ ]
2) Чому дорівнює сума першого і другого доданків?
[ ] + [ ] = [ ]
3) Чому дорівнює третій доданок?
[ ] - [ ] = [ ]
— Запишіть розв’язання задачі.
Сильніші учні розв’язують самостійно, всі решта — за допомогою вчителя.
Розв’язання
1) 53 - 17 = 36 — друге число
2) 53 + 36 = 89 — сума першого і другого чисел
3) 100 -89 = 11
Відповідь: третє число 11.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчилися на уроці?
— Яке завдання здалося складним?
— Над чим ще слід попрацювати?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 12, завдання 68; 69.
С. 14, завдання 78; 79
С. 15, завдання 87; 88.
С. 16-17, завдання 97; 98.
С. 17, завдання 106; 107.