Розробка уроку за індивідуальною формою навчання з математики 3 клас Урок №2

Про матеріал

Урок №2

Розробка уроку за індивідуальною формою навчання з математики

3 клас

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ.

Мета: узагальнити знання про властивості дій додавання і віднімання; формувати вміння розв'язувати рівняння, задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати наполегливість.

Перегляд файлу

Урок №2

Розробка уроку за індивідуальною формою навчання з математики

3 клас

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ. 

Мета: узагальнити знання про властивості дій додавання і віднімання; формувати вміння розв'язувати рівняння, задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати наполегливість.

Дата:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Допоможіть Сові розв'язати приклади»

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/3klas/3klas.files/image019.jpg

3. Математичний диктант

• Суму чисел 27 і 12 зменшіть на 15.

• Різницю чисел 48 і 8 зменшіть на 40.

• Суму чисел 51 і 9 збільшіть на 15.

• Різницю чисел 13 і 4 збільшіть на 11.

• Невідоме число збільшили на 22 та одержали 48. Запишіть невідоме число.

• Доповніть до 90 число 52.

• Запишіть цифрами кінцівку твердження 15 < 97 на ...; 47 > 23 на ...

• Довжина першої смужки 75 см. Друга смужка на 9 см коротша. Чому дорівнює довжина другої смужки?

• Маса Оленки 29 кг, а її брат на 12 кг важчий. Яка маса брата?

Відповіді: 24; 0; 75; 20; 26; 38; 82; 24; 66; 41.

4. Гра «Знаки загубилися». Робота в парах

— Поставте необхідний знак >, <, =.

Роскошные кожаные сумки за полценыНога просто дышит в этих кроссовкахОбвал цен! Кожаные мокасины за "копейки"

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/3klas/3klas.files/image020.jpg

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; продовжимо роботу над розв’язуванням рівнянь і задач, будемо вчитися розв’язувати задачі на 3 дії.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Повторення прийомів додавання і віднімання в межах 100

— Поясніть кожний спосіб обчислення (с. 11, завдання 61).

36 + 7 = (36 + 4) + 3 = 40 + 3 = 43

36 + 7 = 30 + (6 + 7) = 30 + 13 = 43

Висновок. В обох способах ви одиниці додавали до одиниць. Але в першому прикладі ви число 7 розклали на зручні доданки 4 і 3, щоб доповнити 36 до 40. У другому прикладі число 36 ви розклали на розрядні доданки 30 і 6, щоб відокремити одиниці від десятків.

73 - 8 = (73 - 3) - 5 = 70 - 5 = 65

73 - 8 = 60 + (13 - 8) = 60 + 5 = 65

Висновок. У першому прикладі ви число 8 розклали на зручні доданки З і 5 та віднімали їх від 73 послідовно. У другому прикладі ви розклали зменшуване на зручні доданки 60 і 13, щоб відняти 8 від другого доданка.

2. Завдання з логічним навантаженням (с. 12, завдання 67)

Відповіді: 5 червоних троянд; 5 білих троянд; 3 червоні і 2 білі троянди; 3 білі і 2 червоні троянди; 4 червоні і 1 біла троянди; 4 білі і 1 червона троянди.

3. (Усно) Фронтальне опитування (с. 12, завдання 70)

— Як називаються числа в рівності 62 - 7 = 55?

4. Розв'язування прикладів на віднімання з перевіркою за зразком (с. 13, завдання 72)

Висновок. Щоб перевірити віднімання додаванням, можна до різниці додати від’ємник. Якщо дістанемо зменшуване, то розв’язання правильне.

5. Пояснення вчителя

— Обчисліть вираз: 24 - 8.

— Знайшовши значення виразу і поставивши знак рівності між виразом і його значенням, що ми одержали? (Рівність)

— Чим відрізняється вираз від рівності? (У цьому записі не може бути знака «=», а так само знаків «більше» чи «менше» — це буде нерівність.)

— Що спільного у виразі і рівності? (Рівність складається з виразу і числа, чи двох виразів.)

— У даному виразі, замініть від’ємник буквою а. (24 - а)

— Чим відрізняється цей вираз від попереднього? (Попередні вирази складалися тільки з чисел — це числові вирази.)

— Замінивши число буквою, ми одержали буквений вираз. Значення буквених виразів можна знайти, якщо дано значення букви.

— Самостійно задайте значення букви та знайдіть значення даного буквеного виразу.

— Що потрібно зробити, щоб знайти значення буквеного виразу?

Перевірка обчислень.

— Назвіть значення букви і значення буквеного виразу при даному значенні букви.

Висновок. Як бачимо, кожен учень задав букві свого значення, відмінного від інших, і одержав значення буквеного виразу, відмінне від значень інших учнів. Який висновок можна зробити? (Букві можна надавати будь-якого значення. Значення буквеного виразу залежить від значення букви.)

— Таким чином, буквені вирази мають безліч розв’язань при різних значеннях букви. Якщо ми задамо букві 10 значень, буде і 10 розв’язків.

6. Тренувальна вправа (с. 13, завдання 74)

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=kZKJ4bARxCI

 7.  Складання, аналіз, розв'язування задач за короткою умовою (с. 13, завдання 75)

Розв’язання до першої задачі записати виразом самостійно.

Розв’язання

24 + 9 - 13 = 20 (кг)

Перевірка виконаної роботи.

— Складіть умову до другої задачі.

Було — ?

Відрізали — 4 м і 5 м

Залишилось — 12 м

— Складаємо схему: [  ] – 4 – 5 = 12

— Якою арифметичною дією розв’яжемо задачу? (Відніманням)

— Чому? (Відрізали, отже стало менше.)

— Який компонент дії віднімання невідомий? (Зменшуване)

— Як знайти зменшуване? (До різниці додати від’ємник.)

— Назвіть різницю. (12) Від’ємник. (4; 5)

— Отже, щоб знайти, скільки метрів тканини було, треба (12 + 4 + 5).

— Запишіть розв’язання в зошити.

— Зачитайте відповідь.

8.  Розв'язування рівнянь (с. 14, завдання 82)

— Розв’яжіть рівняння з перевіркою.

х + 15 = 74        

32 + х = 80

— Як знайшли невідомий доданок?

9.Робота з прикладами ( Усно) ( с.15, завдання 89)

10. Робота з геометричним матеріалом (с. 16, завдання 96)

— Перевірте, чи правильно записано назви всіх прямокутників і квадратів.

— Який прямокутник називають квадратом?

11. Робота над задачею з логічним навантаженням (с. 16, завдання 95)

План розв’язання

1) Скільки качок було на першому ставку?

[  ] + [  ] = [  ]

2) Скільки качок плавало на другому ставку?

[  ] - [  ] = [  ]

Розв’язання

1) 25 + 7 = 32 (качки) — на першому ставку

2) 56 - 32 = 24 (качки)

Відповідь: 24 качки плавало на другому ставку.

12. Робота над задачею (с. 17, завдання 104)

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/3klas/3klas.files/image021.jpg

— За умовою задачі число 100 складається з трьох доданків.

— Чи всі доданки відомі?

— Назвіть перший доданок.

— Назвіть другий доданок. Що про нього відомо?

— Що сказано про третій доданок?

— Чи можливо зразу знайти третій доданок?

— Складемо план розв’язання задачі.

1) Чому дорівнює другий доданок?

[  ] - [  ] = [  ]

2) Чому дорівнює сума першого і другого доданків?

[  ] + [  ] = [  ]

3) Чому дорівнює третій доданок?

[  ] - [  ] = [  ]

— Запишіть розв’язання задачі.

Сильніші учні розв’язують самостійно, всі решта — за допомогою вчителя.

Розв’язання

1) 53 - 17 = 36 — друге число

2) 53 + 36 = 89 — сума першого і другого чисел

3) 100  -89 = 11

Відповідь: третє число 11.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчилися на уроці?

— Яке завдання здалося складним?

— Над чим ще слід попрацювати?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 12, завдання 68; 69.

С. 14, завдання 78; 79

С. 15, завдання 87; 88.

С. 16-17, завдання 97; 98. 

С. 17, завдання 106; 107.

 

docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку