Урок №3
Розробка уроку за індивідуальною формою навчання з математики
3 клас
ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ
Мета: закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 3, 4, 5; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і знаходження значень виразів; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.
Обладнення: підручник М.В. Богданович; роздатковий матеріал.
Урок №3
Розробка уроку за індивідуальною формою навчання з математики
3 клас
ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ
Мета: закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 3, 4, 5; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і знаходження значень виразів; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.
Обладнення: підручник М.В. Богданович; роздатковий матеріал.
Дата:
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Гра «Допоможіть Незнайкові»
— Відшукайте числа і поставте потрібні знаки арифметичних дій: «:» або «∙».
3. Математичний диктант
• Перший множник — 2, другий — 9. Знайдіть добуток.
• Добуток чисел 3 і 6 збільшити на 27.
• Добуток чисел 2 і 9 зменшити на 11.
Відповіді: 18; 45; 7.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблиці ділення на 2,3,4,5; знаходження значень числових виразів; будемо розв’язувати задачі на ділення і вчитися самостійно працювати.
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Підготовча робота ( С. 18, завдання 108.)
Додавання — це дія, при якій ми дізнаємося, скільки стало після того, як додали, привезли, зсипали, змішали.
Множення — це дія, коли ми дізнаємося, скільки всього, якщо, наприклад по 2 взяти 4 рази.
— Перевірте, чи правильно замінили додавання множенням.
— На якому місці записали однаковий доданок?
— На якому місці стоїть число, що показує, скільки разів додали однаковий доданок?
2.) Робота за таблицями множення чисел 2; 3 (с. 18, завдання 110)
— Прочитайте таблицю множення числа 2.
3. Робота над задачею (с. 18, завдання 112)
1) Аналіз задачі і складання короткої умови.
Було — ?, 6 купюр по 2 грн
Витратила — 3 грн.
Залишилось — ?
2) Розв'язування задачі (диференційовано).
Сильніші учні розв’язують задачу складанням виразу самостійно.
Усі решта учнів розв’язують задачу з опорою на схему по діях.
1) [ ] ∙ [ ] = [ ] (грн) — скільки всього грошей у дівчинки.
2) [ ] - [ ] = [ ] (грн).
Відповідь: 9 гривень залишилось в Олі.
4. Робота за табелем-календарем (с. 19, завдання 119)
— Розгляньте календар.
У ньому показано, як рік ділиться на місяці, місяці — на тижні, тижні — на дні. Місяць має ЗО або 31 день. У лютому 28 або 29 днів. Рік, у якому лютий має 29 днів, називають високосним.
— Скільки місяців має рік?
— Скільки місяців мають по 31 дню?
— Яке сьогодні число, день тижня, місяць?
5. Первинне закріплення (с. 20, завдання 120)
— Які пори року ви знаєте? Скільки їх?
— Скільки днів триває літо? осінь? зима? весна? 100 років — століття.
6. Робота над задачею (с. 19, завдання 118)
Аналіз задачі, складання короткої умови.
— Прочитайте розв’язання задачі з підручника.
— Поясніть, про що дізналися кожною дією.
7. Робота з геометричним матеріалом
Довжина відрізка АВ — 8 см, а відрізок КМ у 2 рази коротший. Знайдіть довжину відрізка КМ.
— Накресліть ці відрізки в зошиті.
1) Робота з геометричним матеріалом (с. 20, завдання 123).
— Скільки потрібно паличок, щоб скласти 6 окремих трикутників?
Для допитливих
— Яку найменшу кількість паличок треба взяти, щоб скласти 6 трикутників?
— Накресліть їх.
8. Зв'язок дій ділення і множення (с. 21, завдання 126)
— Розгляньте малюнок і поясніть, як за ним склали вираз на множення і два вирази на ділення.
— Назвіть числа в рівностях.
— Порівняйте рівність із множенням з рівностями з діленням.
— Що дістанемо, якщо добуток двох чисел поділимо на один з множників? (Другий множник)
Для допитливих
Якщо а ∙ b = с, то чому дорівнює с : а? с : b?
9.Повторення матеріалу, пов'язаного з діленням (с. 22, завдання 133)
Складання таблиці ділення на 2; 3.
10. Обчислення прикладів з коментуванням (с. 22, завдання 134)
11. Підготовча робота (с. 22, завдання 139)
— З поданої рівності складіть дві рівності на ділення.
12. Робота за таблицями множення і ділення чисел на 4 (с. 22-23, завдання 140)
— Поясніть, як склали таблицю множення числа 4 і таблицю ділення числа 4.
— Розкажіть таблиці з пам’яті.
13. Робота над задачею (с. 23, завдання 142)
Аналіз задачі, складання короткої умови.
— Чи можемо відразу відповісти на питання задачі? Чому?
— Як дізнатися масу поросяти? (3 + 7 = 10 (кг))
— Чому дорівнює маса поросяти і віслючка разом? (30 + 10 = 40 (кг))
Для допитливих
— На які ще питання можна відповісти за умовою задачі?
14. Робота за таблицями множення і ділення чисел на 5 (с. 24,завдання 148)
— Поясніть, як склали таблицю множення числа 5 і таблицю ділення числа 5.
— Розкажіть таблиці з пам’яті.
— Перевірте правильність рівності 5 ∙ 7 = 35.
Фізкультхвилинка
1. Робота над задачею (с. 24, завдання 149)
Аналіз задачі, складання короткої умови.
— Чи можемо відразу дати відповідь на головне питання задачі? Чому?
— Що для цього треба дізнатися? Якою дією?
— Запишіть розв’язання задачі.
Сильніші учні складають вираз (25 + 5) : 5 = 6 (кг).
Усі решта розв’язують по діях (слабшим учням роздають картки- підказки).
Розв’язання
1) [ ] + [ ] = [ ]
2) [ ] : [ ] = [ ]
Відповідь: 6 кг моркви витратили.
2. Робота над задачею (с. 24, завдання 150)
Аналіз задачі за короткою умовою. Самостійне розв’язування задачі.
Розв’язання
1) 4 ∙ 5 = 20 (грн) — коштує книжка
2) 20 + 4 = 24 (грн)
Відповідь: 24 гривні вартість зошита і книжки разом.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Які таблиці множення, ділення повторили на уроці?
— Як не обчислюючи визначити, чи належать відповіді до пригаданої таблиці? (Відповідь має закінчуватися на 0 або на 5.)
«Бліцконтроль знань»
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 19, завдання 115; 116.
С. 20, завдання 121; 122.
С. 22, завдання 137; 138.
С. 24, завдання 146; 147.
С. 25, завдання 154; 155.