Урок математики " Множення чисел 0 і 1 "

Про матеріал

ознайомлення учнів з випадками множення ,коли одним із множників є числа 1і0;закріплення знання законів множення;вдосконалення вмінь розв'язувати задачі на зведення до одиниці та з буквеними даними;розвиток мислення, пам'яті, уваги ,спостережливості; вміння здобувати інформаційний матеріал та аргументувати свої думки,формування світогляду учнів; виховання уважності та точності.

Перегляд файлу

    Урок-подорож з математики в 3 класі на тему:

«Множення чисел на 0 і 1, множення 0 і 1 на числа»

1.JPG

                                                                                  КЗ Верхівцевський  НВК                                                                                                         .                                                                                 Дніпропетровської області

                                                                                 Верхньодніпровського району

                                                                                   Вчитель :  Ігнатенко М.А.

Тема уроку: Множення чисел 0 і 1.

                      Властивості множення на 1 і 0 ,0 і1 на число.

Мета уроку: ознайомлення учнів з випадками множення ,коли одним із

множників є числа 1і0;закріпити знання законів множення;вдосконалення

вмінь розв’язувати задачі на зведення до одиниці та з буквеними даними;

розвивати мислення,  пам'ять, увагу ,спостережливість; вміння здобувати інформаційний матеріал та аргументувати свої думки,формувати світогляд; виховувати уважність та точність.

Тип уроку: комбінований.

Вид: інтегрований(математика ,природознавство)

Форма проведення  уроку: космічна подорож.                                                                                                                                                                                   

Обладнання: малюнки планет Сонячної системи ,індивідуальні картки,

                       картки-ребуси,записи пісні «Земля»,сигнальні картки

                                         Хід уроку:

І.Організація початку уроку

                         Ось дзвінок сигнал подав,для  роботи час настав.

                         Так і ми часу не гаймо і урок свій починаймо!

                          Будьмо разом працювати ,математику вивчати,

                          Все про все на світі  знати!

Девіз уроку: Думати –  активно! Працювати - оперативно !

                       Міркувати - доказово  всім обов’язково!

 

 Повідомлення теми уроку

                    Сьогодні  будемо разом ми на ракеті мандрувати

                   Космічні простори долати,нову тему вивчати(музика).

       -  Як називається професія людей,які подорожують космічними             шляхами? (космонавти)

         -  З далекого космосу надійшов сигнал ,розшифруйте піктограму і дізнаєтесь ,про  які числа буде йти мова на уроці. Що зображено на малюнку?

- На які цифри схожі предмети ,зображені на малюнку?(1 та 0)

 Піктограма :6.jpg 

Сьогодні ми познайомимось з випадками множення ,коли одним із множників є числа 1 і 0 ,повторимо закони множення та продовжимо роботу над задачами.

 Мотивація роботи на уроці

Юні друзі – хлопчаки надумали відпочити .

  • Не на пляжі , не на морі ,а в  космічному  просторі

Швидко все обміркували і ракету збудували.

Ракета стартує,пішов відлік часу :10,9,8,7,6,5,4 ,3,2,1.Старт!

Там побачили вони і планети ,і зірки!

Повернулися додому космонавти – малюки

 І про всі свої пригоди  написали залюбки.

ІІ.  Основна частина

«Мозковий штурм»

- Назвіть планети Сонячної системи.

«Опрацювання маршрутного листа» (робота в парах)

  • Складіть розповідь ,де побували хлопчаки,користуючись малюнком у маршрутному листі

 

Повідомлення вчителя:- Наша Сонячна система складається з  зірки – Сонця та 9 планет ,які обертаються навколо світила,їхніх супутників та великої кількості комет та міжпланетного пилу.9 планету у Празі 24 серпня 2006року визнано «карликовою планетою» шляхом голосування всіх астрономів світу.

- Як називається планета ,де ми живемо?

- Чим вона відрізняється від інших планет?

 

 

 « Поетична хвилинка»  ( хорове читання вірша)

Земля - одна , планет – багато,

На небі - тисячі зірок,

Шість буднів тижня – одне свято

І безліч у полях квіток.13.jpg

         «Аналогії» Чи схожі сьогодні діти нашого класу на космонавтів?Чому?

              (вчаться та мандрують космічними просторами)Тоді рушаймо далі!

Опрацювання нового матеріалу

  1. Повторення правил . Учень – «диспетчер» повідомляє правила.

2.Робота за підручником

№347(усно) Поясни ,що показує кожний множник.

 

«Дослідна робота»

.№348 . Досліди ,замінивши множення додаванням ,обчисли та зроби висновок

1·4, 1·6, 0·5, 0·7           1·а=а                0·а=0    

  •  Досліди ,користуючись переставним законом множення,що можна змінити ?(переставити множники і добуток від цього не зміниться)
  • №349. Чи можна замінити добутки додаванням:  5·1, 6·0 ?

 

Висновок дослідної роботи:

                    1·а=а                   а·1=а       

Числа на один помнож – так само будеш мати в результаті ,

Мов у дзеркалі відбились - скільки є,усі лишились!

 

                     0·а=0                   а·0=0 

Хоч у космос полети і помнож на 0 число ,

нуль і там одержиш ти ,мов нічого не було.

Наче дірка чорна нуль ,в себе числа затягнув.  4.jpg

Закріплення отриманих знань

№350 . Перевір виконання переставного і сполучного законів при множенні на 1 і 0 за правилами. Розв’яжи  приклади  різними способами. Контролюй правильність розв’язання:

3·1·4=                    3·(1·4)=                  3·4·1=

           Дарма,хай що на що помножиш,

           Але змінити відповідь не зможеш!

№351. Робота в групах :перший ряд «Астронавти» розв’язують перший стовпчик, другий ряд «Космонавти» розв’язують другий стовпчик.

Взаємоперевірка :оцініть роботу протилежної команди.

№352.Космонавти і астронавти зголодніли?Тож почастуємо їх,розв’язуючи задачу про виноград. Складання і записування  виразу з буквеними даними: (а + а :2 ) : 4

№353.Розвязування задачі на зведення до одиниці за коротким записом. Оцініть свою роботу.

Фізхвилинка  «Я всміхнуся сонечку»

Рефлексія «Ланцюжок»

-З далекого космосу прилетіли  незвичайні комети з прикладами

Діти отримують 1 приклад на вивчені правила і ланцюжком зачитують відповіді:1·6, 3·0, 2·1, 0·8…

Самооцінка (учні помічають цифри у маршрутному листі)

Підводимо підсумки уроку ,користуючись маршрутним листом:

1-закони множення  повторили ,2-задачі записали,3- вирази розв’язали,

4-в космосі побували,5-планети вивчили,6- правила множення на1 та0

засвоїли,7-дослідну роботу провели,8 – діяльність  оцінили  ,9-на Землю повернулись і отримали д/з.

Д/з №355,№356

ІІІ. Підсумок уроку

Розв’язування ребусів та складання речень.

Ребуси :г1на.100рона,мі100,с100янка.

  • Пройшла цікава година.
  • Повернулись до рідної сторони.
  • Стоянка у рідному місті.

Учні отримують оцінки «Сонячний володар»(звучить пісня «Земля»)

«На творчій хвилі»

  • Якщо б ви були володарем сонячного сяйва ,що б ви зробили?
  • Що об’єднує лампу і сонце?
  • Спробуйте уявити інопланетний  космічний корабель ,на що він схожий?
  • Чи змогли б космонавти побувати у космосі,якщо б вони не ходили до школи?

           Спробуйте хоча б на мить

            Неможливе уявить:

            Мов за помахом руки

            Зникли числа всі ураз !

            Як лічити нам зірки,

            Визначати день і час?...

            Математика для нас

            Вкрай потрібна повсякчас!!!

 Ось і пролунав дзвінок ,закінчився наш урок.

Всім оцінки - по заслузі,щиро дякую ,вам друзі!!!! 8.jpg

 

Бібліографія:

Володарська М.О., Пілаєва О.М.,Математика. 3 клас. -

                         Харків: «Основа»,2014

Матвеєва Г.В.,Таблиця множення у віршах і малюнках .-Харків:

Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля»,2014.

 

 

 

12.gif

 

 

 

 

    5 (1).gif3018749_808396c7.gif

docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку