Мета: формувати вміння виконання інструкцій та прохань: Find the book. Put it on the shelf, please
Розпитати про місцезнаходження учнів та предметів Where is Tom? Tom is here. Where is my/your bag? It's in the hall.
Розповісти про речі друзів (I have got a ... I have not got a ... Have you got a ...? You've got a beautiful suit.) Have you got a...?
Yes, I've sot/ No, I haven't got a ...
слова: Beautiful, cute – розумний, Ruler, Clock, block, box Hall, ball, wall Board, door, floor Calculator, eraser
Розробка уроку за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ з теми " Мій портфель "
Тема: Мій портфель
Мета: формувати вміння виконання інструкцій та прохань: Find the book. Put it on the shelf, please
Розпитати про місцезнаходження учнів та предметів Where is Tom? Tom is here. Where is my/your bag? It's in the hall.
Розповісти про речі друзів (I have got a ... I have not got a ... Have you got a ...? You've got a beautiful suit.) Have you got a...?
Yes, I've sot/ No, I haven't got a ...
слова: Beautiful, cute – розумний, Ruler, Clock, block, box Hall, ball, wall Board, door, floor Calculator, eraser
І. Початок уроку
На минулому уроці ви, дорогі діти, познайомились з різними английськими словами з теми шкільні предмети. І дізналися, як можна вітатися вранці, вдень і ввечері, а ще побажати друг другу на добраніч. Памятаєте, що це за привітання?
Вранці ми вітаємося так: Good morning
Вдень – так: Good afternoon
Ввечері так: Good evening
А побажати надобраніч – так: Good night
А ще ми з вами вже знаємо як запитати про справи - How are you? I'm fine/ ОК/ so-so
1) фонетична розминка:
Moo cow, moo cow,
How do you do, cow?
Very well, thank you,
Moo, moo, moo.
My Class
1, 2, 3. 1, 2, 3.
I like school and
school likes me!
I like teacher and
teacher likes me.
What, what, what is this?
Tell me, please, what ‘s this?
You’ve got a new
Beautiful suit.
You are a pupil.
You are so cute.
This is the window
This is a door
This is a ceiling
This is a floor
One one one little dog run
Two two two cats see you
Three three three birds in the tree
Four four four frogs on the floor.
ІІ. Основна частина
Мовленнєва зарядка.
Вправа 1.
Find the flag (pencil, pen, ruler)
Put it into your bag
Вправа 2.
Складання діалогів, використовуючи конструкцію Is it a ...?
Yes, it is. It's a ...
No, it isn't. It's a ...
Вправа 3
Гра „Have you got a ...?” – один учень виходить до дошки з карткою –зображенням вивченої ЛО, інші учні здогадуються, що в нього в руках шляхом задавання запитань типу Have you got a ...?
Вправа 4
Назвіть предмети на сторінці 24
ІІІ. Фізкультхвилинка.
(5 fingers are gentlemen, 5 fingers are ladies. They meet and begin to dance.)
Five little gentlemen
Going for a walk.
Five little gentlemen
Stop for a talk.
Along came five ladies,
They stood all together,
And they began to dance.
Hands up, hands down
Hands on hips, sit down
Bent left to the side
Bent left bent right
1, 2, 3 hop 1, 2, 3 stop!
Stand still
IV. Розвиток навичок аудіювання.
Прослуховування пісні “How Old Are You”, “Five Fat Sausages”
Вправа 5. Dance Of The Ostriches
Pair up students and attach a flashcard to their backs. The object of the game is to look at the other student's flash card and yell out the word before they see yours.
VІ. Заключна частина.
1. Підведення підсумків.
Що нового дізналися на уроці?
Які слова вивчили?
Які слова найкраще запам’ятали?
a calculator [ келкулейте ] калькулятор a calculator [ келкулейте ] калькулятор
an eraser [ ірейзе ] затирачка an eraser [ ірейзе ] затирачка
page [пейдж] сторінка page [пейдж] сторінка
paintbrush [пейнтбраш] пензлик paintbrush [пейнтбраш] пензлик
marker [маке] маркер marker [маке] маркер
sharpener [шапeне] точилка sharpener [шапeне] точилка
into [інту] в into [інту] в
Find a pencil and a bag Find a pencil and a bag
Find a … and a … Find a … and a …
Find a … and a … Find a … and a …
Find a … and a … Find a … and a …
There is the pencil in the bag. There is the pencil in the bag.
There is the … near the … There is the … near the …
There is the … near the … There is the … near the …
There is the … on the … There is the … on the …
Find a pencil and a bag
Find a … and a …
Find a … and a
Find a … and a …
There is the pencil in the bag
There is the … near the …
There is the near the …
There is the … on the …