Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Розробка уроку зарубіжної літератури для 5 класу на тему "Марк Твен "Пригоди Тома Сойєра". Вплив світу дорослих на дитячі стосунки".

Про матеріал
Розробка уроку містить детальний план-конспект уроку за твором Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
Перегляд файлу

 

Садовська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Арцизької районної ради Одеської області

 

 

 

 

 

Розробка уроку

Із зарубіжної літератури

5 клас

 

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра».

Вплив світу дорослих на дитячі стосунки

 

 

 

 

 

 

        

  Вчитель зарубіжної

      літератури

       Іванченко В.Є.


Тема: Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Вплив світу дорослих на дитячі стосунки.

Мета: допомогти учням побачити в повісті дорослий світ очима дітей і дитячий світ — очима дорослих; розвивати навички виразного читання, переказу твору, уміння визначати основні епізоди, які рухають дію, оцінювати їх; виховувати високі моральні якості, почуття відповідальності за свої вчинки, любов до близьких людей; почуття вдячності.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Обладнання: портрет письменника, повість «Пригоди Тома Сойєра» у різних виданнях, ілюстрації до неї.

Теорія літератури: повість, портрет, художні образи.

 

 

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Багатьом дітям іноді здається, що життя їхнє важке, сповнене всіляких прикростей, наприклад, необхідності сидіти на уроках, робити завдання, не бешкетувати, виконувати нескінченні вимоги старших, працювати і т. ін. Але, стикаючись з дорослими проблемами, діти розуміють, наскільки дитячі труднощі не схожі на небезпечне життя світу дорослих. Як же герої повісті Марка Твена чинять, перебуваючи у скрутному становищі і чого можуть навчити навіть дорослих, про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

 

II. Оголошення теми й мети уроку

 

III. Актуалізація опорних знань

  • Розкажіть епізод з повісті, який запам’ятався найбільше. Поясніть, як він характеризує героїв твору.
  • Поєднайте пари тверджень за причинно-наслідковим зв’язком.

 

m173

IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Виразне читання розділів повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» — XIII, XIV.

2. Словникова робота за запитаннями учнів, обмін враженнями про прочитане

3. Евристична бесіда, виконання завдань пошуково-дослідницького характеру

  • Визначте, з яких причин герої повісті вирішили жити на безлюдному острові.

Герої

Причини

Том

Нерозділене кохання до Беккі, домашні непорозуміння

Гек

Йому було однаково, де жити; пригода йому подобалась

Джо

Несправедливе звинувачення від матері

 

  • Які риси характеру виявляються у Тома Сойєра, коли хлопці влаштовують пригоду із втечею? Перелічте їх і доведіть свою думку. (Начитаність — дав собі й друзям пишномовні прізвиська, взяті з улюблених книжок; романтик, мрійник — прагне морських пригод, подвигів; нерозважливий — не подумав про наслідки, про реакцію близьких; вправний та витривалий — добре плаває, управляє плотом, знає, як готувати їжу, вудити рибу; має гарні організаційні здібності — згуртував команду)
  • Чому зраділи хлопці, почувши спеціальні гудки з порома на річці? (Почали вважати себе героями, зрозуміли, що їх шукають, за ними тужать)
  • Прокоментуйте фразу: «Пірати рушили назад до табору, їх аж розпирало від марнославних гордощів та свідомості раптом набутої власної ваги й усього того клопоту, якого наробило їхнє зникнення?» Як потім змінився їхній настрій? (Хлопці спочатку раділи тому, що привернули увагу дорослих, а потім зрозуміли, що їх втеча для дорослих — справжнє горе, й засумували, шкодуючи про вчинене.)
  • Хто з друзів виявив найбільше рішучості й відваги, щоб хоч якось виправити становище, повідомити про себе? (Том уночі пішов додому з наміром залишити записку.)

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Назвіть іншими словами, підберіть замінники, які використали герої твору:

а) вода в «чашках» з дубового та горіхового листя, «підсолоджена чарами навколишнього лісу» — (ранкова кава) або

m174

б) «сон просто неба, біганина на привіллі, купання в річці та й голод» — (чудові присмаки до обіду) або

m175

в) «викрутився з халепи» — знайшов вихід зі скрутного становища.

 

VI. Домашнє завдання

Прочитати XV-XVI розділи повісті «Пригоди Тома Сойєра», вміти переказувати, характеризувати ситуації та героїв.

 

VII. Підсумок уроку

«Рольова гра»

Промовити фразу (репліку) від імені героя:

— Я, Том Сойєр, (дуже задоволений життям на острові, але трохи шкода тітоньку Поллі)

— Я, Гек Фінн,…

— Я, Джо Гарпер,…

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку