РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО УРОКУ "СИМВОЛ НАЦІЇ - ГІМН"

Про матеріал
ДАНИЙ КОНСПЕКТ ВАРТО ВИКОРИСТОВУВАТИ НЕ ТІЛЬКИ НА УРОКАХ, АЛЕ Ї З МЕТОЮ ВИХОВНИХ, ПАТРІОТИЧНИХ ЦІЛЕЙ.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області
Державний навчальний заклад

Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування

 


Номінація: урок-сприйняття




 

 

 

СИМВОЛ НАЦІЇ – ГІМН












 



 

Роботу виконала:
Хита Кривоконь Олена Олександрівна,

викладач державного навчального закладу 

Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг -2022

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА КОНСПЕКТУ УРОКУ З МИСТЕЦТВА

НА ТЕМУ: «СИМВОЛ НАЦІЇ – ГІМН».

Розділ: Європейський культурний регіон

Мета:

  1. Розширити та скоригувати знання здобувачів освіти про державні символи України;
  2. Розглянути історію їх створення та прийняття;
  3. Сприяти формуванню патріотичної та громадянсьої позиції, національної самосвідомості, усвідомлення себе відповідальним громадянином своєї держави;
  4. Розвивати критичне мислення, уяву та можливі музичні здібності;

Основні поняття та терміни: символ, гімн, Конституція, символіка, постанова, акт, закон.

Обладнання: мультимедійний проектор, колонка, магнітна дошка, різнокольорові ручки, «Емоджи-смайли».

Тип уроку: урок засвоєння та формування знань, умінь та навичок.

Вид уроку: комбінований.

Міжпредметні зв’язки: історія

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Привітання здобувачів освіти, перевірка відсутніх, контроль готовності до уроку обладнання, налаштування на роботу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На фоні грає пісня «Ой у лузі червона калина» в сучасному обробленні співаків: А. Хливнюк, Джамала, NK, Н. Могилевська, В. Павлік та ін.

Бесіда:

  1. Про що ця пісня?
  2. Вона стара чи сучасна?
  3. До якого стилю можемо віднести дану музичну композицію?
  4. Хто її написав та який її зміст?
  5. Про кого вона?
  6. Які емоції у вас викликає патріотичний твір?

Відповіді учнів.

Вчитель: 2022 рік став справжнім випробуванням для українців. Наша громадянська свідомість знаходиться на піку свого розвитку. Український народ досить голосно заявив про своє існування усій Європі, адже не дивлячись на події (починаючи з 2014 року), ми стрімко доводимо усьому світу, що наші люди найхоробріші, наймужніші, найрозумніші та, звичайно, європейці.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Тема сьогоднішнього уроку безпосередньо пов’язана з патріотизмом, усвідомленням себе частиною великої європейської держави – ГРОМАДЯНИНОМ України. Ми не можемо бути повноцінними, якщо не знаємо історію своєї держави та її символіки. Тому в зошитах запишіть тему уроку: «Символ нації - Гімн».

IV. Вивчення нового матеріалу

Вправа «Асоціативний кущ»

Вчитель на дошці пише слово «Гімн» та запитує в здобувачів освіти, які асоціації викликає в них дане поняття.

 

ГІМН

 

 

 

 

Вчитель: Слово «гімн» у перекладі з грецької означає «хвалебна пісня». У Стародавній Греціі гімнами називали пісенні твори, складені на честь богів і героів. У Киівськоі Русі також були поширені величальні пісні на честь князів та народних героїв. У нашій мові збереглося слово, яке за змістом відповідає поняттю «гімн»-«славень». Державний гімн -один із державних символів, урочистий музичний твір, який виконується під час громадських заходів, державних свят.

Запишіть визначення в зошити: Гімн – урочиста пісня.

Виступ учня: декламація гімну України під фонограму О. Пономарьова

Посилання: https://www.youtube.com/watch?time_continue=33&v=g9OpufAIdRk&feature=emb_title

 

Ще не вмерла України і слава, і воля.
Ще нам, браття, молодії, усміхнеться доля.
Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці…

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Вчитель: Я впевнена, що всі ви неодноразово чули Гімн України. Адже, він виконується під час державних та урочистих заходів, при відзначенні державних свят, демонстрацій, військових парадів, вшануванні почесних гостей держави. 
Ви уважно прослухали гімн України? А хто з вас скаже, як ми повинні поводити себе , коли звучить ця урочиста пісня?  (Потрібно обов’язково встати і припинити будь-які рухи.)

Інформаційне повідомлення вчителя

Історія написання гімну України
Державний Гiмн України - нацiональний гiмн на музику М. Вербицького iз словами, затвердженими законом, що приймається не менш як двома третинами вiд конституцiйного складу Верховної Ради України.

Стаття 20,

Роздiл І Конституцiї України

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80

 

6 березня 2003 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про Державний гімн України», запропонований президентом Леонідом Кучмою. Законопроектом пропонувалося затвердити як Державний гімн, Національний гімн на музику Михайла Вербицького зі словами тільки першого куплета і приспіву пісні Павла Чубинського «Ще не вмерла Україна». У той же час перша строфа гімну, згідно з пропозицією президента, звучатиме «Ще не вмерла України і слава, і воля». Цей закон підтримали 334 народних депутати, проти висловилися 46 з 433, що зареєструвалися для голосування. З прийняттям цього закону Стаття 20 Конституції України набула завершеного вигляду. Національний гімн на музику М. Вербицького отримав слова, віднині затверджені законом.

Закон України
«Про Державний Гімн України»

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/602-15

 

Стаття 1. Державним Гімном України є національний гімн на музику М. Вербицького із словами першого куплету та приспіву твору П. Чубинського в такій редакції:

«Ще не вмерла України і слава, і воля,
Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.
Приспів:
Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду».

Стаття 2. Встановити, що урочисті заходи загальнодержавного значення розпочинаються і закінчуються виконанням Державного Гімну України.
Музичне виконання Державного Гімну України здійснюється під час проведення офіційних державних церемоній та інших заходів.
Стаття 3. Наруга над Державним Гімном України тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Стаття 4. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

Президент України                                    Л.КУЧМА
N 602-IV
6 березня 2003 року

УКАЗ
Президії Верховної Ради України
“Про Державний Гімн України”

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T204200.html

Президія Верховної Ради України постановляє:
1. Затвердити музичну редакцію Державного Гімну України, автором якої є М. М. Вербицький.
2. Запровадити повсюдне виконання Державного Гімну України, затвердженого цим Указом, з 16 січня 1992 року.
3. Визнати таким, що втратив чинність, Указ Президії Верховної Ради Української РСР від 22 березня 1978 року «Про Державний гімн Української РСР» (Відомості Верховної Ради України, 1978 р., № 14, ст. 214).

Голова Верховної Ради України                            І. Плющ
15 січня 1992 року
№ 2042/ХII

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ

22 роки тому – 15 січня 1992 року – Верховна Рада України затвердила музичну редакцію Державного гімну України «Ще не вмерла України». Як відомо, гімн кожної держави є одним із головних її символів. Перша музична символіка нашого народу сягає часів Київської Русі. Тоді роль державного гімну виконували бойові заклики та пісні, які створювали патріотичні настрої перед битвами. Ближчими до жанру гімну були козацькі пісні. Вони звучали як присяга перед Богом і Землею, честю і сумлінням. Загальноукраїнського характеру набула пісня на слова Тараса Шевченка «Заповіт», яку у 1868 році Микола Лисенко поклав на музику. З того часу поширюється традиція слухати спів «Заповіту» стоячи. Крім нього, часто виконуються також “Боже великий, єдиний, нам Україну храни (муз. М. Лисенка, сл. О. Кониського).

Український національний та державний гімн-пісня «Ще не вмерла України» був створений у 60-х роках ХІХ століття. Слова національного славня (гімну)  написав відомий український поет, етнограф, фольклорист, член географічного товариства (1873 р.), лауреат золотої медалі Міжнародного географічного конгресу в Парижі (1875 р.) та премії Академії наук (1879 р.) Павло Чубинський (1839-1884 рр.). Уперше слова гімну були опубліковані у львівському журналі «Мета» (1863) й дуже швидко стали популярними серед інтелігенції, студентів, гімназистів. Певний час його навіть приписували Тарасові Шевченку. У 1863 р. український композитор Михайло Вербицький написав до цього вірша музику. Ця пісня,в якій владно лунають мажорні закличні інтонації, увібрала в себе характерні риси українських історичних пісень.

Бесіда

Питання:

1. Який характер музики?

2. Про що розповідає текст пісні?

3. Що ти відчуваєш, слухаючи Гімн України?

4. Чому під час слухання Державного гімну потрібно встати і не розмовляти?

Творче завдання

Вчитель: А тепер спробуйте зобразити три предмета (використовуючи різнокольорові  ручки), пов’язані з темою сьогоднішнього уроку і пояснити чому ви обрали їх.

 

V.  Узагальнення та систематизація знань, закріплення умінь і навичок

Вчитель аналізує, що учні зобразили в своїх зошитах та систематизує побачине.

Пропонує розв’язати кросворд аби систематизувати отриманні знання.

1. Київський князь.

Київ

2. Композитор, автор Гімну України.

Ярослав

3. Урочиста пісня.

Дніпро

4. Великий український поет-пророк.

рушник

5.Символ держави.

Чубинський

6. Кущ – народний символ України.

Хортиця

7. Поет, автор Гімну України.

Гімн

8. Предмет – символ спільного шляху і долі для молодят.

Прапор

10. Символ держави.

барвінок

11. Рослина – символ нев’янучої молодості.

Вербицький

12. Місто – символ України.

Герб

13. Ріка – символ України.

калина

14. Острів, символ козацтво та України

Шевченко

 

VI. Рефлексія

Вправа «Поділися думками».

Діти, діляться емоціями, які отримали на уроці, обираючи «Емоджи-смайли на магнітній дошці».

VIІ. Підсумок уроку

Вчитель: Отже, ви почули багато нової інформації, але ви повинні запам’ятати, що символи держави – це три основні стовпи, три кити на яких тримається дух українського народу, його звитяга та його історичний шлях розвитку.

VIІ. Домашнє завдання

Спробуйте вдома разом з батьками створити сімейні символи, підготуйте есе на тему: «Сім’я – фундамент нації»

 

Список літератури:

  1. Гриценко Н. «Людей і правду він любив» [Текст]: життя і творчість Павла Чубинського / Н. Гриценко // Дивослово. – 2009. – № 1. – С. 15-17.
  2. Конституція України . – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
  3. Маляренко В. Про Державний Гімн України [Текст] / В. Маляренко // Голос України. - 2010. - 4 вер. - С. 12.
  4. Музичні композиції. – Режим доступу: https://www.youtube.com/?gl=UA&hl=ru
  5. Символ національної і державної величі [Текст]: [1992) Президія Верховної Ради України затвердила Державний гімн України] // Календар знаменних і пам’ятних дат. – 2012. - № 1. – С. 44-50
     
docx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
8 грудня 2022
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку