Розробка відкритого уроку в 6 класі

Про матеріал
Розробка відкритого уроку "Додавання раціональних чисел".Конспект уроку з презентацією допоможуть вчителю.
Перегляд файлу

                            МАТЕМАТИКА                                                                                              Тема.  Додавання від’ємних чисел

Цілі:

         формування предметних компетентностей: сформувати правила додавання від’ємних чисел, навчитися приміняти правило  до розв’язування вправ та задач, які передбачають додавання від’ємних чисел;

        формування ключових компетентностей: формувати вміння орієнтуватися     у видозміненій ситуації;

сприяти самовихованню свідомості, самостійності, наполегливості, вміння організувати свою навчальну діяльність,.

        Очікувані результати:  учні повинні вміти виконувати додавання від’ємних чисел.

        Обладнання та наочність: підручник Істер О.С. Математика, 6 кл.,  роздавальні матеріали, презентація, проектор.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В. О. Сухомлинський.

Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.

  •      Хто ти такий? - запитав Пряник.
  •      Я Колосок.
  •      Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь? Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:
  •      Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.
  •      Отже, - каже Пряник, - все від тебе. Але хто ж над тобою старший?
  •      Праця, - відповідає Колосок, - вона все дає. Але праця в руках Людини. Праця і Людина - найголовніше.

Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (слайд2)

формування предметних компетентностей: сформувати правила додавання від’ємних чисел, навчитися приміняти правило  до розв’язування вправ та задач, які передбачають додавання від’ємних чисел;

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтелектуальна розминка. (слайд №3)

  1. Які числа називаються цілими? Раціональними?
  2. Як називаються числа більше нуля? А менше нуля?
  3. Де використовують від’ємні числа?
  4. Що називається модулем числа а ?
  5. Знайти серед чисел від’ємні

7,6 ; -0,9 ; 0 ; -(-3); -(+6); -0,87 .

  1.  Обчислити:

7+0,08                           0,23+7

0,48+0,2                       7+0,05+0,8

2,01+1,3+0,09              2

  1. Вказати правильну рівність: (слайд 4)

|-7| = 7 ;  |56| =-56; |-58| = 58;  |-3| = 3 ; |-8,2| = 8 ; |0| = 0;   || = 1,2.

ІV. Вивчення нового матеріалу. (слайд 6)

Проблемне запитання 1: Нехай у березні фермер узяв у банку кредит 5 тис. грн., а у квітні - ще З тис. грн. Скільки грошей фермер заборгував банку? (відповіді учнів)

Проблемне запитання 2: Увечері температура повітря була 10 градусів морозу, а за ніч знизилася ще на 7 градусів. Яка температура повітря стала вранці? (відповіді учнів)

(слайд 7) 1. Тоді за березень і квітень разом фермер узяв 5 + 3 = 8 (тис. грн.) кредиту. Оскільки кредити є боргами фермера перед банком, то позначатимемо їх від'ємними числами: -5 тис. грн.; -З тис. грн.; -8 тис. грн. Тоді суму кредитів у тисячах гривень за 2 місяці можна записати так:

(-5) + (-3) = -8.

Який знак має сума двох від 'ємних чисел?

Знайдіть модулі доданків і модуль суми. Яка існує залежність між ними?

Бачимо, що сумою чисел -5 і -3 є від'ємне число; модуль суми дорівнює сумі модулів доданків: |-8| = |-5| + |-3|. Тому відшукання суми чисел -5 і -3 можна записати так:

(-5) + (-3) = -(1-51 + |-3|) = -(5 + 3) = -8.

2. Домовимося зменшення величини виражати від'ємним числом, а збільшення — додатним. Якщо температура зменшилась на 7°С, то можна сказати, що вона змінилась на -7°С.За допомогою від'ємних чисел зміну величини температури протягом ночі можна записати так: -10 + (-7) = -17.

 

 3. Щоб додати два від’ємних числа, треба: (слайд 8)

1) знайти модулі доданків;

2) додати модулі доданків;

3) перед отриманим числом поставити знак (-).

Приклади:

 

 

4. Розглянемо координатну пряму. (слайд 9)

Якщо до числа a додати додатне число b, то точка з координатою a переміститься по координатній прямій на b одиничних відрізків праворуч.

Якщо до числа a додати від’ємне число b, то точка  з координатою a переміститься по координатній  прямій на  b одиничних відрізків ліворуч.

 Завдання: за допомогою координатного променя  до числа -3 додати число -9.

 -3+(-9) = -12  (слайд 10)

 

V. Первинне закріплення знань.

1. Обчислити усно. Заповнити таблицю . (слайд 11)

a

-5

-8

-0,5

-1,2

-16

-1,5

-80

-0,5

b

-3

-9

-0,7

-0,8

-38

-3

-190

-0,35

a+b

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Виконати обчислення і розкодувати слово.  (слайд 12)

1)  -18 + (-43);                              6)  -11,1 +( -14);

2)  -142 + (-36);                               7)   - + (-2) ;

3)  -13,7 + (-11,9);                           8)  - + (- ) ;

4)  -11,1 + (-140,9);                         9)  - + (- 4 ) ;

5)  -375 + (-6,32);

 

-6

-152

-3

-381,32

-26,6

-3

-178

-25,1

-61

-4

-3

Б

Р

А

Х

М

А

Г

У

П

Т

А

 

VІ.  Історична довідка.

Відомо, що додатні і від’ємні числа біли відомі ще давнім індусам. Брахмагупта  індійський  математик, який жив  у  VII столітті. Одним  з перших  він почав   використовувати  додатні та від’ємні числа.  Додатні  числа  він      назвав   «майно»,  від’ємні – «борг».

  •  майно+майно є майно
  • богр+богр є борг
  •  

VІІ.  Формування вмінь та навичок.

  1. Робота за підручником. (слайд 14)

№ 993; 996;

  1. Самостійна робота з самоперевіркою. (слайд 14,15)

1 варіант

2 варіант

1)           -10+(-7)

-12+(-5)

2)        -7,14+(- 12,4)

-4,6+(- 16,4)

3)        -15,25 + ( - 255,05)

-12,75 + (- 388,02)

4)        -2 + ( -3 )

            - 3 + (- 4)

5)           -0,2+(-3)

 

             -  2 + ( -2,5)

 

 

VІІІ. Підсумок уроку

Метод «Хвилинка хвальби». Кожен учень повинен продовжити речення, яке починається такими словами: «Сьогодні я хочу похвалити себе за те, що…» (слайд 16)

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати  §38 Істер «Математика 6 клас», вивчити правила; виконати  №994; 998; скласти казку про числа (додатково).

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку