Розробка виховного позакласного заходу з математики "Математичне асорті"

Про матеріал
Розробка виховного позааудиторного заходу з математики для студентів 1-2 курсів ВНЗ 1-2 рівня акредитації
Перегляд файлу

                            МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

               КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ ІНДУСТРІАЛЬНИЙ ТЕХНІКУМ 

                            ДЕРЖАВНИЙ ВИЩІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

              «ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

                                               відкритого виховного заняття

                                              на тему «Математика  навколо нас»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Костянтинівка

                                                                      2019

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА відкритого виховного заняття на тему «Математика навколо нас»

 

 

Розробила:

 

І.О. Леонова – викладач вищої категорії природничо-математичних дисциплін Костянтинівського індустріального технікуму ДВНЗ «ДонНТУ»

 

 

 

 

 

 

 

            

                          Для викладачів математики ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Рецензенти

 

Я.М. Ткаченко — голова комісії природничо- математичних дисциплін, викладач-методист.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії природничо-математичних дисциплін ( протокол № 8  від 29.03.2019р.)

 

Голова ц/ комісії природничо-математичних дисциплін

___________/ Я.М. Ткаченко

 

 

Зміст:

 1. Структура заходу

2.   План

3.   Сценарій заходу

4.    Література

5.    Додатки

 

 

 

 

                                                  Вступ

 

З метою підвищення якості підготовки фахівців є активізація позакласної виховної роботи студентів.

 

В методичній розpoбці розглядаються питання розвитку індивідуальних здібностей студентів, можливості розширення диференційного навчання, засоби подальшої освіти, які сприяють розвитку i становленню особистості, підвищенню рівня навчання. Особлива увага при цьому приділяється методиці розвитку самостійної i творчої активності студентів.

 

Проведения всякого поза/аудиторного заходу вимагає підготовки. Підготовча робота до кожного з них має різну тривалість i трудомєсткість. Більш всього сил i часу бере підбір матеріалу.

 

Цей захід є масовим та діевим засобом популяризації математики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    План заходу

 

Групи: ЕПФ1-1, Е1-1.

 

Спеціальність :  141,051,072.

 

Тема заходу : «Математика навколо нас»

 

Мета заходу:

 

    Навчальна: продовжувати формування математичної культури;

 

     Розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення, просторову уяву;

 

     Виховна: виховувати математичну культуру, любов до математики, вміння висловлювати та вістоювати свою думку.

 

Між предметні зв'язки:

 

     Забезпечувати: алгебра, фізика, література, історія, іноземна мова

    

      Забезпечувані: теор1я чисел, вища математика, 1ноземна мова

 

Матеріально технічне та методичне забезпечення:

 

      Наочність: тематичні плакати, розробка.

 

      ТЗН: аудютехніка, відеотехніка, мультимедійний проектор, комп'ютер.

Література:

 

      Основна: Г. Н. Яковлев «Алгебра то початок анал1зу», М. 1987 piк.

 

      Додаткова: Д. А. Рибніков «історія математики», М 1989рік.

В. М. Максимов «Міжпредметні зв'язки в процесі навчання» М. 1988 piк.

 

      Журнали: Математика у школі 2011 piк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Хід заходу

 

 

1.    Організаці'йний момент_________2 хв.

        1.1   Привітання студенев.

        1.2   Перевірка готовності до заходу.

2.     Повідомлення теми, формування мети_______3 хв.

         2.1 Мотивація: виступ викладача.

Математика охопила всі сфери людської діяльності. Без неї не можливо уявити наше сучасне життя. Сьогодні ви побачите як зв'язані математика та pізнi дисципліни, що icнye багато спільного між ними. Правила проведения заняття.

3.     Програма заходу_________40 хв.

4.     Підсумки заходу: виступ викладача, нагородження._____5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу. 

Вступне слово викладача : Леонової І.О.

Позакласний захід з мама тики

«Математика навколо нас»

Мета заняття:

  •                  прищеплення інтересу до предмета математики
  •                  здійснення практичного застосування математики
  •                  розвиток логічного мислення, оригінальності, здатності до аналізу, творчих та інтелектуальних здібностей
  •                  виховання працьовитості і посидючості

План проведення:

  1.                Вступне слово ведучих
  2.                Вірші
  3.                «Знайомство» (танок)
  4.                «Хто швидше»
  5.                «Третій зайвий»
  6.                «Все на практику»
  7.                Сценка «Суперечка»
  8.                «Не знаю,що там буде»
  9.                «Згадати все»
  10.            Заключне слово ведучого.

«Докази, до яких людина

додумалася сама,

переконують його більше, ніж ті,

які прийшли в голову іншим»

(Луі Паскаль)

 

Сценарій:

1. Вступне слово ведучого.

Ведучий 1 . Математику, друзі,

                     Не любити ніяк не можна.

                     Дуже сувора наука,

                     Дуже точна наука -

                     Ця математика!

 

2. Вірші про математику.

1 читач

О, математика!

Початок всіх початків,

Ти джерело знань сокровенних

І навіть Бог, що цей світ створив,

Був математик, безсумнівно.

Він світу розрахував шляху,

Гармонію землі і неба,

І траєкторію світил,

І швидкість проростання хліба,

І швидкість просування світла,

 

І в наших всіх земних справах,

Рідна держиться планета

Не на метричних китах,

А математики в томах.

 

2 читач

Щоб водити кораблі,

Щоб в небо злетіти,

Треба багато знати,

Треба багато вміти.

І при цьому, і при цьому,

Ви зауважте-ка,

Дуже важлива наука

Математика!

 

Чому кораблі не сідають на мілину,

А по курсу йдуть крізь туман і заметіль?

Тому що, тому що, ви зауважте-ка,

Капітанам допомагає математика!

 

Щоб лікарем, морячком

Або льотчиком стати,

Треба, перш за все,

Математику знати,

І на світі немає професії,

Ви зауважте-ка,

Де б нам не придалася

Математика!

 

Великих геніїв створіння,

Цариця всіх наук земних,

Ти викликаєш захоплення

Улюблених підданих твоїх.

Ти всім наукам допомагаєш

Сбирать безцінні дари

І разом з ними прокладає

Шляхи в далекі світи!

 

3 читач

О, математика, ти вічна!

пишайся, прекрасна, є!

Твоє велич нескінченно,

Так визначено долею!

Завжди овіяна ти славою,

О, світоч, всіх земних світил!

Тебе царицею величавої

Недарма Гаусс охрестив!

 

Великих геніїв створіння,

Цариця всіх наук земних,

Ти викликаєш захоплення

Улюблених підданих твоїх.

Ти всім наукам допомагаєш

Збирати безцінні дари

І разом з ними прокладає

Шляхи в далекі світи!

 

Ведучий 1. «Знайомство» Танок групи Ф 3-1

 

Ведучий 2. З тих пір, як існує світобудову

                   Такого немає, хто б не потребував в знанье.

                   Який ми не будемо володіти мовою і століття-

                   Завжди прагнемо до знання людина ....

 

4. Конкурс №2 «Хто швидше»

Кожному студенту по черзі задається питання,якщо він не знає відповіді,то відповідає наступний учасник. За кожну вірну відповідь 1 бал.

  •                  відрізок, що з'єднує точку кола з її центром (радіус)
  •                  відрізок, що з'єднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони (медіана)
  •                  твердження, що вимагає докази (теорема)
  •                  графік квадрат функції (парабола)
  •                  прямокутник, у якого всі сторони рівні (квадрат)
  •                  кут, менший прямого (гострий)
  •                  твердження, яке не потребує доведення (аксіома)
  •                  безліч точок площині, рівновіддалених від даної точки (окружність)
  •                  сума довжин всіх сторін багатокутника (периметр)
  •                  ромб, у якого всі кути прямі (квадрат)
  •                  графік лінійної функції (пряма)
  •                  скільки нулів у запису числа "мільйон" (шість)
  •                  кут, більший прямого (тупий)
  •                  найбільша сторона в прямокутному трикутнику (гіпотенуза)
  •                  трикутник, у якого дві сторони рівні (рівнобедрений)

5. Конкурс №3 «Третій зайвий»

Ведучий 1. Студентам надаються таблички з номерами та назвами різних об'єктів. Два з них мають якусь загальну властивість, а третій ні. Учасники повинні обрати який об'єкт не володіє властивостями,які притаманні двом іншим.

  •              Рівняння, корінь, число
  •              Луч, пряма, відрізок
  •              Кут, пряма, відрізок
  •              Катет, точка, гіпотенуза
  •              Конус, ромб, квадрат
  •              Медіана, висота, ширина
  •              Ступінь, рівняння, швидкість
  •              Хорда, діаметр, діагональ
  •              Час, вага, рік
  •              Гектар, метр, сотка
  •              Трикутник, трапеція, паралелограм
  •              Транпортир, лінійка, кут

 

 

6. Конкурс №4 «Все на практику»

Ведучий 2.  Бачити з плаката; завдання студентам: за певний час намалювати людину за допомогою «трикутників», «чотирикутників», «куль».

 

8. Конкурс№5 «Не знаю,що там буде»

Ведучий 1. Студенти обирають номінацію,на питання якої будуть відповідають.

 

Номінація «Алгебра»

Питання: Що спільного в словах "поліном", "поліфонія", "політолог". Закреслюйте зайві слова, залишивши тільки одне слово, яке має алгебраїчний сенс.

Відповідь: У слова "поліном", "поліфонія", "політолог" спільним є поєднання «полі» - багато, наприклад, «поліфонія» - багатоголосся. Залишити потрібно слово «поліном», котре в алгебрі позначає суму одночленів,тобто многочлен.

 

Номінація «Основи філософії»

Вноситься піднос, на якому знаходитися банка кави, інструкція з експлуатації пральної машини, пігулки.

Питання: Що може бути спільного між цими предметами?

Відповідь: Спільне те, що на кожному із запропонованих предметів є опис, як заварити каву, як користуватися пральною машиною і як приймати пігулки, тобто зазначений алгоритм - набір правил, приписів.

 

Номінація «Іноземна мова»

Питання: Твір середньоазіатського астронома і математика називалося "Кітаб мухтасар аль джебр ва-л-мукабала". Перекладач переклав усі слова, слово "аль джеб" просто латинськими буквами. У нього вийшло ...? Так яке слово вийшло у перекладача?

Відповідь: У перекладача вийшло слово "алгебра". У XII столітті перший трактат з алгебри перевели з арабського на латину.

 

9. Конкурс №6 «Згадати все»

Ведучий 2. За 2 хвилини потрібно записати якомога більше математичних термінів.

 

 

 

10. Заключне слово ведучого

Ведучий 1. Закінчився конкурс,

                    Закінчилась зустріч,

                    Настала розставання година

                    Ми усі трохи втомилися,

                    Але нас зігрівали

                    Посмішки і блиск ваших очей.

 

Ведучий 2. Порада ведучого:

"Вчитися можна тільки весело ...

Щоб перетравлювати знання,

Треба поглинати їх з апетитом "

А.Франц

 

Щоб думка не загубилася,

Нужо в файл все записати,

А потім без всякого поспіху

В папці зберегти на .... ФЛЕШЦІ

 

Підведення підсумків та нагородження

 

Побажання дістають зі скриньки самі учасники.

  •               Навчитися долати труднощі при вирішенні математичних завдань
  •               Справлятися з будь-якими важкими завданнями
  •               Отримувати по математиці тільки п'ятірки
  •               Отримувати тільки п'ятірки з усіх предметів
  •               Виконувати всі домашнє завдання тільки на "5"
  •               Успішно скласти всі Держ. іспити
  •               Брати участь в науково-пратіческі конференціях
  •               Навчитися виступати перед аудиторією
  •               Перемагати на математичних олімпіадах
  •               Стати вчителем математики
  •               Знати напам'ять всі праці Софії Ковалевської
  •               Вивчити всі тригонометричні формули
  •               За всі контрольні роботи з математики мати тільки п'ятірки
  •               Вивчити всі теореми з геометрії

 

Ведучий 2. Заключне слово викладачу Леоновій І.О.

 

Сценка «Суперечка»

Ведучий 1- Жили колись в країні математиці цифри 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0. І якось вони почали суперечку,хто з них найголовніший.

 

1-Я краще за всіх, я строй ніша за всіх,одна така гарна,займаю завжди лише перше місце. Не дарма всі діти йдуть у школу 1 вересня.

 

Ведучий 2-Так,а ще кажуть «Перший млин грудкою» або «один в полі не воїн». А ти тут розпинаєшся.

 

2-Подивіться,я прекрасна,як лебідь. Не дарма у людини 2 руки, 2 ноги, 2 вуха, 2 ока та говорять: «за одного битого,двох небитих дають»

 

Ведучий 3-Можливо ти гарна,але тебе не дуже раді бачити студенти!

 

3-Ось взяти мене – в мене є тридесяте царство в тридев’ятій державі. Між тим ще й у світлофора «3 ока»

 

Ведучий 1-Чи ти трійко не знаєш, «Що від горщика 3 вершки…» «ревеш в 3 струмка»?

 

4- Усі мене люблять,бо у стільця – 4 ніжки,у хаті – 4 кутка, 4 – пори рокута 5 – сторони світу …

Ведучий 2-Ось і йди на всі 4 сторони.

 

5-Уся робота виконується 5 пальцями і я бажана для студентів 2-4 курсів.

 

Ведучий 3-Ти завжди переходиш «з п’ятого на десяте …»

 

6-А ось якщо я повернусь,стану зовсім іншою.

 

Ведучий 1-Але ти не така популярна,як «5»

 

7-В тижні 7 днів, існує 7 чудес світу і про найважливішу справу кажуть «7 раз відмір, 1 відріж»

 

Ведучий 2-Йди-но семимильними кроками за 7 верст кисіль пити!

 

8-Я ось дуже схожа на снігову бабу,на окуляри.

Ведучий 3- зникни в ∞

 

9-Я найважливіша,так як існує 9 планет Сонячної системи, одна з яких наша планета Земля.

 

Ведучий 1-Ну,а ти чого мовчиш,маленький нулик ?

 

Нуль-Мені нічим хизуватись,адже я без вас,мої цифри,нічого не значу. Але,якщо я стану поруч з кимось з вас, ви станете в 10 разів більше. Так, що зведемо всю суперечку до нуля!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 11 клас, Сценарії
Додано
6 листопада 2020
Переглядів
632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку