20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Розробка виховного заходу для 2 класу на тему: "Мої права та обов’язки"

Про матеріал
Тема: Мої права та обов’язки. Мета: ознайомити дітей із Конституцією України, правами, що гарантуються законом; формувати вміння дотримуватися правових свобод та обов’язків дитини; сприяти формуванню правового світогляду, системи теоретичних поглядів на права дитини; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати добропорядність, відповідальність, мотивувати необхідність дотримуватися законів, знати свої права та обов’язки. Обладнання: таблиці, Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, комп’ютерна мультимедійна презентація. Література: 1. Вільк Г. М. Знай свої права та обов’язки / Г. М. Вільк // Розкажіть онуку. – 2006. – № 21-21. – С. 114-115. 2. Конвенція ООН про права дитини Unicef, 2006. – 32 с. 3. Конституція України, прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року із змінами та доповненнями згідно із Законом України «Про внесення змін до Конституції України» № 2222 – IV. – Харків: Весна, 2007. – 48 с. 4. Попова В. М. З дитинства знай свої права / В. М. Попова // Розкажіть онуку. – 2008. – № 6. – С. 73-75. 5. Федорова Г. М. Мир і дружба – не дива, або Знай свої права / Г. М. Федорова // Розкажіть онуку. – 2008. – № 9. – С. 38-43.
Перегляд файлу

Тема: Мої права та обов’язки.

Мета: ознайомити дітей із Конституцією України, правами, що гарантуються законом; формувати вміння дотримуватися правових свобод та обов’язків дитини; сприяти формуванню правового світогляду, системи теоретичних поглядів на права дитини;

розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу;

виховувати добропорядність, відповідальність, мотивувати необхідність дотримуватися законів, знати свої права та обов’язки.

Обладнання: таблиці, Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, комп’ютерна мультимедійна презентація.

Література:

  1.               Вільк Г. М. Знай свої права та обов’язки / Г. М. Вільк // Розкажіть онуку. – 2006. – № 21-21. – С. 114-115.
  2.               Конвенція ООН про права дитини Unicef, 2006. – 32 с.
  3.               Конституція України, прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року із змінами та доповненнями згідно із Законом України «Про внесення змін до Конституції України» № 2222 – IV. – Харків: Весна, 2007. – 48 с.
  4.               Попова В. М. З дитинства знай свої права / В. М. Попова // Розкажіть онуку. – 2008. – № 6. – С. 73-75.
  5.               Федорова Г. М. Мир і дружба – не дива, або Знай свої права / Г. М. Федорова // Розкажіть онуку. – 2008. – № 9. – С. 38-43.

Хід бесіди

І. Вступна частина

– Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні суперечок.

Тривалий час діяв неписаний закон – «хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава стала на захист сильного і слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

– А чи знаєте ви, коли народилася наша держава? (наша незалежна Україна народилася 24 серпня 1991 року).

– А коли було прийнято Конституцію, Основний закон держави? (28 червня 1996 року).

Ми визначимо, який основний Закон є в кожній державі, які права та обов’язки має дитина.

II. Основна частина

1. Розповідь з елементами бесіди

– Діти, а що було б, якби ми не дотримувались правил?

– Водії заїжджали б машиною на тротуари. Учні приходили б до школи, коли заманеться. Тому життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми зустрічаємось з ними на кожному кроці. Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були. Це такі правила, які встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина, його права. Це – державні закони, які затверджує Верховна Рада України. Закон – це правило.

2. Словникова робота

Конституція (лат. устрій, будова) – закон про устрій, про будову держави, про головні права та обов’язки громадян (показ Конституції України). Вона складається із статей, які визначають життя людей в державі. Ось декілька із них:

Стаття 1.Україна є суверенною і незалежною державою.

Стаття 10. Державною мовою в Україні є українська мова.

Стаття 20. Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.

Стаття 43. Кожен має право на працю

Стаття 53. Кожен має право на освіту.

Стаття 66.Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоди природі.

3. Розповідь про права дітей. Коментований розгляд таблиці

У мене в руках є дещо, що є найціннішим скарбом планети Земля. Як ви думаєте, що це? Зараз я покажу вам цей скарб (показую велике дзеркало, в якому учні бачать кожен себе).

– То що ви побачили? – Самі себе. Людина, її життя і є найціннішим скарбом.

Людина – найцінніший скарб нашої планети. Чому?

Всі люди на Землі мають однакові права.

Право – система обов’язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою. Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права. Знати права – означає вже наполовину володіти ними.

У 1924 р. прийнято Декларацію прав дитини в Женеві.

Декларація – документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.

У 1989, 20 листопада, ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а отже, пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

Конвенція – угода, міжнародний договір з певних питань. У даному випадку – з питань прав дитини.

– Давайте з’ясуємо разом, які ж права має дитина. Послухайте вірш.

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

– Отже, кожна дитина має невід’ємне право на життя (стаття 6).

– Відгадайте загадку (Дмитро Білоус)

А відгадайте-но: що я таке?

Всі хочуть, як народиться дитина,

щоб я було красиве і дзвінке,

бо носить все життя мене людина. (Ім’я)

– Кожна дитина після народження має право на власне ім’я і на отримання громадянства (стаття 7). Наші імена – велика особиста цінність.

– Усі діти мають право на повноцінне харчування (стаття 8). Для того, що дорослішати, бути здоровими, необхідно щодня вживати достатню кількість їжі. В школі держава для вас забезпечила безкоштовне харчування, щоб ви могли успішно навчатися.

– Усі діти мають право на медичну допомогу (стаття 24).

Якщо ж погано стало нам,

батьки заб’ють тривогу.

Для цього право є у нас

На медичну допомогу.

І лікарі, і вчителі

Піклуються про діток,

Бо здоров’я всіх дітей

Найдорожче в світі.

– Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля(стаття 31) . Але пам’ятайте, що відпочиває по-справжньому лише той, хто працював. Тому не лінуйтесь допомагати своїм батькам.

– Усі діти мають право на любов і піклування (стаття 9). Дитина має право на піклування батьків, родичів, громади та держави. Інтереси дітей є першочерговими.

– Усі діти мають на освіту (стаття 28). Кожна дитина повинна ходити до школи, але освіту потрібно здобувати наполегливою працею.

– Особлива турбота належить дітям-інвалідам, дітям-сиротам (стаття 23). Для таких дітей створено спеціальні умови: школи, підручники. Ці діти живуть серед нас, і ми повинні їм допомагати.

– Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни (стаття 19).

– Усі діти мають право на інформацію (стаття 13). Держава забезпечує доступ дітей до всебічної інформації.

4. Розповідь та аналіз притчі «Три хлібини»

Працює чоловік у полі, важко працює: піт долонею витирає, мозолі на руках печуть. Підходить до нього другий чоловік, та й запитує:

– Важко, чоловіче, ти працюєш, мабуть, що ти заробляєш за день?

– Три хлібини, – відповідає. –

– І тобі вистачає? – дивується другий чоловік.

– Одну хлібину споживаю я з дружиною, другу – позичаю, а третьою повертаю борг.

– Нічого не розумію, поясни, – просить другий чоловік.

– Віддаю борг я батькам, які колись мене годували, а позичаю своїм дітям: виростуть – мене годуватимуть.

– То які обов’язки у вас є щодо своїх батьків?

5. Вправа «Я знаю свої права»

– У вас на партах – аркуші паперу, на яких зображено контури тіла дитини. Праворуч запишіть права, які необхідно знати кожній дитині для того, щоб жити у мирі та злагоді

  1.               Дидактична гра «Які права казкових героїв порушено?»

– Пригадайте зміст казок «Дідова дочка і бабина дочка», «Попелюшка», «Червона Шапочка», «Колобок», «Дюймовочка», «Гидке каченя». Які права казкових героїв порушено?

Ситуація 1

– Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

– Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку).

Ситуація 2

– Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходварс. Яке право Гаррі порушено?

(Право дитини на таємницю листування)

Ситуація 3

– Жаба викрадає Дюймовочку у її матері. Яке право дівчинки порушено?

(Право на сімейні зв’язки, честь і гідність)

III. Заключна частина

  1.               Узагальнююча бесіда

– То які права та обов’язки є у вас?

– Що таке Конституція України?

– Що таке Декларація прав дитини?

  1.               Читання вірша

Дитя моє, права дитини

Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять,

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знать.

 

 

 

1

 

doc
Додано
14 квітня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку