ПНЗ «Будинок дитячої та юнацької творчості Заводського району» м. Запоріжжя
Розробка занять художно естетичного напряму
Колектив естрадного танцю «Ексклюзив», керівник гуртка Ченцова Наталія Борисівна
Розробка заняття №4 Тема: «Розвиток висоти стрибків із “Танця вогню” та легкості їх виконання».
Мета заняття:
– навчальна – сформувати теоретичні та практичні вміння й навички під ході вивчення стрибка «козачок»;
– розвивальна – вдосконалення виконання трюків у «Танці вогню», танцювальної майстерності та віртуозності при виконанні стрибків, їх висоти та легкості; розвиток сили м’язів ніг при вільному та правильному положенні корпусу та рук;
– виховна – заохотити до праці та сформувати свідоме ставлення до занять із використанням трюків як основи акробатики; виховувати у вихованців естетичний смак, відчуття прекрасного через танець, прагнення до вдосконалення танцювальної майстерності та любов до хореографії через важку роботу над собою.
Завдання заняття: охарактеризувати техніку виконання стрибків, правила та забезпечити заходи щодо попередження травматизму на заняттях; вивчити стрибок біля палки; закріпити порядок і правила виконання стрибків; закріпити теоретичні та практичні знання вихованців, застосувати отримані знання та вміння для розкриття сценічного образу під час виконання танцювальної композиції «Танець вогню»; розвивати техніку виконання стрибків біля верстата та на середині; сформувати сценічну культуру.
Методи: словесні, наочні, практичні (метод тренаж, практична робота).
Тип заняття: комбіноване (закріплення пройденого матеріалу та формування нових знань, умінь і навичок).
Обладнання: хореографічний зал, танцювальні станки, дзеркала, спортивні мати, музичний центр, флеш-накопичувачі, диски.
Інструктажі з безпеки життєдіяльності: запобігання травмам під час розучування елементів танцювальної композиції.
Хід заняття
1. Вступна частина
1.1. Перевірка підготовки вихованців до заняття. Перевірка присутніх
1.2. Бесіда з правил безпеки життєдіяльності
1.3. Повідомлення теми та мети заняття
1.4. Уклін
1.5. Розігрів на середині залу (по колу)
Розігрів передбачає: хід із натягнутої стопи; хід на півпальцях; хід на півпальцях та п’ятках; хід із підняттям ноги на «passé»; біг із підняттям ніг назад; біг із підняттям ніг на «gete»; хід із підняттям ніг на «passé», крокування «галоп».
2. Основна частина
2.1. Техніка виконання стрибків
Стрибки та скачки повинні мати такі характеристики:
– форма зафіксована й добре визначається протягом польоту;
– форма зафіксована й добре визначається протягом обертання в стрибках і скачках із поворотом у повітрі;
– гарна амплітуда форми стрибка;
– гарна амплітуда висоти;
– гарний контроль тіла протягом і після стрибка;
– легке та м’яке приземлення, гарний контроль тіла протягом і після приземлення.
2.2. Сім порад, як покращити стрибки
1. Стрейчінг
Якщо людина не може сісти на шпагат на підлозі, вона не зробить це в повітрі. Потрібно забезпечити гарну, правильну розтяжку.
2. Гранд пліє
Чим глибше танцюрист присяде, тим у нього буде більше сил, щоб відштовхнутися.
3. Сила
Сила поштовху повинна дати змогу відштовхнутися максимально сильно для здійснення в польоті необхідної фігури та можливості затриматися в цій позі як можна довше.
4. Руки
Руки повинні особливо плавно та м’яко переміщатися в певних положеннях, а не напружуватися або бовтатися навколо тіла.
5. Погляд
Погляд вгору не тільки дасть можливість людині стрибнути вище, а й зробити більш красивий стрибок.
6. Дихання під час стрибка
Якщо танцюрист зробить глибокий вдих на вершині траєкторії стрибка, то може скластися враження, що він пиряє в повітрі.
7. Контролювати приземлення
Мета приземлення полягає в тому, щоб торкнутися підлоги якомога тихіше й м’якше.
При виконанні вправ зі стрибками необхідно пам’ятати: приземлятися потрібно на носок і обов’язково ставити п’яту; амортизувати приземлення колінами (ні в якому разі не приземлятися на прямі ноги); поштовх повинен здійснюватися за принципом «releve».
2.3. Практична частина
Вправи, що зміцнюють м’язи ніг:
– вправи для розтягування та зміцнення м’язів, що приводять і розгинають стегно;
– вправи динамічні: махові рухи ногами, однофазні та пружні, за великою амплітудою та швидкістю;
– статичні вправи, в яких дається завдання зберігати нерухомість положення тіла в умовах максимальної амплітуди.
Вправи, що розвивають стрибучість:
– стрибок «ноги разом» і поштовхом одною та обома ногами; з поворотом на 180º, 360º, із натягнутими та зігнутими ногами;
– стрибок «кроком», відкритий стрибок, закритий стрибок;
– стрибки зі зміною ніг;
– стрибки з повного присіду;
– стрибки «кільцем» (див. рис. 1);
– стрибок «торкаючись у кільце»;
– стрибок «козачок» (див. рис. 2);
– стрибок у «групуванні».
Рис. 1. Стрибок «кільце» Рис. 2. Стрибок «козачок»
Інші вправи:
1. Вправи на гнучкість і розтягування, розслаблення.
2. Використання додаткової зовнішньої опори.
3. Використання інерції руху будь-якої частини тіла.
4. Пасивна гнучкість. Активна гнучкість.
5. Вправи, що збільшують рухливість кульшового суглобу та еластичність м’язів ніг:
6. Розтягування, випади вперед, убік, шпагати (поздовжній, впоперек з провисанням тощо).
7. Кидки ніг у різних напрямках із різних положень зі зміною амплітуди.
8. Вправи, що сприяють збільшенню гнучкості хребта, зміцнюють м’язи спини.
9. Вправи у в.п., лежачи на спині, прогинання в грудному та поперековому відділах, «міст».
10. Вправи у в.п., лежачи на животі: «човник», «кільце», «кошик».
11. Вправи у в.п., стоячи на колінах, прогинання, торкаючись руками з прогином. «Міст» у в.п., сидячи, стоячи. Вправи у групуванні.
12. Класична «складка». «Равлик».
13. Вправи в парах на покращення прогину із фіксацією ніг, сильне прогинання під лопатками та в попереку, скорочуючи м’язи спини.
14. Рівновага в шпагаті із захопленням за коліно, за гомілку однією або двома руками, кільцем, у шпагаті з нахилом вперед.
3. Заключна частина
3.1. Закріплення отриманих знань і вмінь
Педагог пропонує дітям назвати 7 порад, як покращити стрибки.
3.2. Домашнє завдання
Відпрацювати вивчені стрибки та хореографічну комбінацію. Уклін. Вихід із залу.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА