Розробка заняття №4 Тема: «Розвиток висоти стрибків із “Танця вогню” та легкості їх виконання».

Про матеріал
Очікувані результати та способи їх перевірки. Педагогічні результати освітньої діяльності – це особистісні новоутворення, які є наслідком цієї діяльності. Під занять акробатикою можна отримати такі результати: зміцнення здоров’я; формування опорно-рухового апарату та правильної постави; розвиток адаптаційних можливостей дитячого організму; розвиток просторових орієнтувань у статиці та динаміці; розвиток швидкісно-силових якостей, гнучкості, спритності, сили, витривалості; формування інтересу і потреби в регулярних заняттях акробатикою; розвиток вольових якостей: цілеспрямованості, наполегливості, рішучості, самостійності та ініціативи; розвиток морально-етичних якостей: дисциплінованості, організованості, почуття відповідальності; формування процесу саморегуляції, вміння концентруватися й протистояти несприятливим впливам. Особливості методики навчання акробатики. В перший рік навчання розучують найбільш прості вправи трьох груп. Для вивчення акробатичних вправ вихованці повинні мати необхідний фізичний розвиток. Тому процес навчання повинен починатися із загальної фізичної підготовки. Для цього треба широко використовувати ходьбу та біг, загальнорозвивальні вправи, рухливі ігри, різні естафети з бігом і стрибками. Поряд із загальною фізичною підготовкою треба здійснювати й спеціальну фізичну підготовку, робити вправи, що розвивають зв’язки та гнучкість (рухливість у суглобах). Водночас необхідно починати вивчення найпростіших акробатичних вправ, поступово їх ускладнюючи (угруповання, перекати, перекиди, найпростіші види стійок). Для підвищення інтересу до занять і розвитку швидкості необхідно складати комбінації з вивчених вправ і проробляти їх у швидкому темпі. Технічно складні акробатичні елементи прийшли в сучасне танцювальне мистецтво з циркового та є одним із засобів вираження танцю. Оволодівши елементами танцювальної акробатики, можна з успіхом застосувати свої знання в різних напрямах сучасної хореографії. Акробатика – це реальна можливість для дітей навчитися добре рухатися й володіти своїм тілом. Ми не прагнемо зробити з дітей видатних спортсменів, а хочемо, щоб кожне заняття було для них цікавим і корисним.
Перегляд файлу

ПНЗ «Будинок дитячої та юнацької творчості Заводського району» м. Запоріжжя

Розробка занять художно естетичного напряму

Колектив естрадного танцю «Ексклюзив»,  керівник гуртка Ченцова Наталія Борисівна

Розробка заняття №4 Тема: «Розвиток висоти стрибків із “Танця вогню” та легкості їх виконання».

Мета заняття:

навчальна – сформувати теоретичні та практичні вміння й навички під ході вивчення стрибка «козачок»;

– розвивальна – вдосконалення виконання трюків у «Танці вогню», танцювальної майстерності та віртуозності при виконанні стрибків, їх висоти та легкості; розвиток сили м’язів ніг при вільному та правильному положенні корпусу та рук;

– виховна – заохотити до праці та сформувати свідоме ставлення до занять із використанням трюків як основи акробатики; виховувати у вихованців естетичний смак, відчуття прекрасного через танець, прагнення до вдосконалення танцювальної майстерності та любов до хореографії через важку роботу над собою.

Завдання заняття: охарактеризувати техніку виконання стрибків, правила та забезпечити заходи щодо попередження травматизму на заняттях; вивчити стрибок біля палки; закріпити порядок і правила виконання стрибків; закріпити теоретичні та практичні знання вихованців, застосувати отримані знання та вміння для розкриття сценічного образу під час виконання танцювальної композиції «Танець вогню»; розвивати техніку виконання стрибків біля верстата та на середині; сформувати сценічну культуру.

Методи: словесні, наочні, практичні (метод тренаж, практична робота).

Тип заняття: комбіноване (закріплення пройденого матеріалу та формування нових знань, умінь і навичок).

Обладнання: хореографічний зал, танцювальні станки, дзеркала, спортивні мати, музичний центр, флеш-накопичувачі, диски.

Інструктажі з безпеки життєдіяльності: запобігання травмам під час розучування елементів танцювальної композиції.

 

Хід заняття

 

1. Вступна частина

1.1. Перевірка підготовки вихованців до заняття. Перевірка присутніх

1.2. Бесіда з правил безпеки життєдіяльності

1.3. Повідомлення теми та мети заняття

1.4. Уклін

1.5. Розігрів на середині залу (по колу)

 Розігрів передбачає: хід із натягнутої стопи; хід на півпальцях; хід на півпальцях та п’ятках; хід із підняттям ноги на «passé»; біг із підняттям ніг назад; біг із підняттям ніг на «gete»; хід із підняттям ніг на «passé», крокування «галоп».

2. Основна частина

 2.1. Техніка виконання стрибків

Стрибки та скачки повинні мати такі характеристики:

– форма зафіксована й добре визначається протягом польоту;

– форма зафіксована й добре визначається протягом обертання в стрибках і скачках із поворотом у повітрі;

– гарна амплітуда форми стрибка;

– гарна амплітуда висоти;

– гарний контроль тіла протягом і після стрибка;

– легке та мяке приземлення, гарний контроль тіла протягом і після приземлення.

 

2.2. Сім порад, як покращити стрибки

1. Стрейчінг

Якщо людина не може сісти на шпагат на підлозі, вона не зробить це в повітрі. Потрібно забезпечити гарну, правильну розтяжку.

2. Гранд пліє

Чим глибше танцюрист присяде, тим у нього буде більше сил, щоб відштовхнутися.

3. Сила

Сила поштовху повинна дати змогу відштовхнутися максимально сильно для здійснення в польоті необхідної фігури та можливості затриматися в цій позі як можна довше.

4. Руки

Руки повинні особливо плавно та мяко переміщатися в певних положеннях, а не напружуватися або бовтатися навколо тіла.

5. Погляд

Погляд вгору не тільки дасть можливість людині стрибнути вище, а й зробити більш красивий стрибок.

6. Дихання під час стрибка

Якщо танцюрист зробить глибокий вдих на вершині траєкторії стрибка, то може скластися враження, що він пиряє в повітрі.

7. Контролювати приземлення

Мета приземлення полягає в тому, щоб торкнутися підлоги якомога тихіше й мякше.

При виконанні вправ зі стрибками необхідно памятати: приземлятися потрібно на носок і обовязково ставити пяту; амортизувати приземлення колінами (ні в якому разі не приземлятися на прямі ноги); поштовх повинен здійснюватися за принципом «releve».

2.3. Практична частина

Вправи, що зміцнюють м’язи ніг:

– вправи для розтягування та зміцнення м’язів, що приводять і розгинають стегно;

– вправи динамічні: махові рухи ногами, однофазні та пружні, за великою амплітудою та швидкістю;

– статичні вправи, в яких дається завдання зберігати нерухомість положення тіла в умовах максимальної амплітуди.

Вправи, що розвивають стрибучість:

– стрибок «ноги разом» і поштовхом одною та обома ногами; з поворотом на 180º, 360º, із натягнутими та зігнутими ногами;

– стрибок «кроком», відкритий стрибок, закритий стрибок;

– стрибки зі зміною ніг;

– стрибки з повного присіду;

– стрибки «кільцем» (див. рис. 1);

– стрибок «торкаючись у кільце»;

– стрибок «козачок» (див. рис. 2);

– стрибок у «групуванні».

 

Картинки по запросу Прыжок «касаясь-в-кольцо»   http://ppt.ru/PROFPPT/Images/256399_00000067.png

                         Рис. 1. Стрибок «кільце»            Рис. 2. Стрибок «козачок»

Інші вправи:

1. Вправи на гнучкість і розтягування, розслаблення.

2. Використання додаткової зовнішньої опори.

3. Використання інерції руху будь-якої частини тіла.

4. Пасивна гнучкість. Активна гнучкість.

5. Вправи, що збільшують рухливість кульшового суглобу та еластичність м’язів ніг:

6. Розтягування, випади вперед, убік, шпагати (поздовжній, впоперек з провисанням тощо).

7. Кидки ніг у різних напрямках із різних положень зі зміною амплітуди.

8. Вправи, що сприяють збільшенню гнучкості хребта, зміцнюють м’язи спини.

9. Вправи у в.п., лежачи на спині, прогинання в грудному та поперековому відділах, «міст».

10. Вправи у в.п., лежачи на животі: «човник», «кільце», «кошик».

11. Вправи у в.п., стоячи на колінах, прогинання, торкаючись руками з прогином. «Міст» у в.п., сидячи, стоячи. Вправи у групуванні.

12. Класична «складка». «Равлик».

13. Вправи в парах на покращення прогину із фіксацією ніг, сильне прогинання під лопатками та в попереку, скорочуючи м’язи спини.

14. Рівновага в шпагаті із захопленням за коліно, за гомілку однією або двома руками, кільцем, у шпагаті з нахилом вперед.

 

 3. Заключна частина

 

  3.1. Закріплення отриманих знань і вмінь

 Педагог пропонує дітям назвати 7 порад, як покращити стрибки.

 

3.2. Домашнє завдання

 Відпрацювати вивчені стрибки та хореографічну комбінацію. Уклін. Вихід із залу.

 

 

 

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

 

 

  1.          Коркин В. П. Парные и груповые упражнения для женщин / В. П. Коркин. – Москва : Физкультура и спорт, 1976. – 152 с.
  2.          Коркин В. П. Спортивная акробатика. Учебник для институтов физической культуры /В. П. Коркин. – Москва : 1981. – 238 с.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 травня 2020
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку