Розробка заняття гуртка «Народний танець» "Золотий фонд української культури - балет М.Cкорульського «Лісова пісня»

Про матеріал
Розробка заняття гуртка «Народний танець» з елементами медіаосвіти, в якій застосовується комплексний підхід до опанування теми – вивчення теоретичних цифрових джерел, перегляд онлайн-вистави, виконання практичних завдань під час перегляду, створення та презентація власного творчого проєкту, що сприяє більш глибокому розумінню дітьми музичного та хореографічного мистецтва; покращується критичне мислення, візуальна грамотність; збільшується рівень медіаграмотності та медіа культури вихованців. Розробка стане в нагоді керівникам гуртків закладів позашкільної освіти.
Перегляд файлу

Лукіна Тетяна Євгенівна,

акомпаніатор Комунального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості №6 Харківської міської ради»

 

Розробка заняття гуртка «Народний танець» у межах реалізації розділу програми «Екскурсії, відвідування вистав, фестивалі, конкурси» з використанням елементів медіаосвіти.

Вищий рівень, 1 рік навчання, вік дітей: 14-15 років.

Тема заняття: Золотий фонд української культури - балет М.Cкорульського «Лісова пісня»

Теми медіаграмотності: поглиблення навичок сприймання та декодування медіатекстів, візуальної грамотності; безпечне перебування у медіапросторі; розвиток творчих здібностей; робота над створенням власного контенту.

Мета заняття: вдосконалювати уміння розробки та презентації власного контенту, роботи з програмами, додатками за допомогою цифрових та медіа засобів; познайомити вихованців з балетом М.Cкорульського «Лісова пісня»; розвивати навички пошуку, сприймання та аналізу цифрової інформації; розвиток критичного мислення, творчих здібностей; формування усвідомлення важливості дотримання авторського права та безпечного перебування у медіапросторі.

Очікувані результати:

Танцювальне мистецтво:

Удосконалення навичок свідомого сприйняття музичного мистецтва, поглиблення розуміння взаємозвязку музики та хореографії, синтезу класичної та народної хореографії. Розвиток творчих здібностей вихованців, їх уяви, фантазії, уміння використати свої знання і танцювальні навички при створенні власної композиції.

 

Медіаграмотність:

Вчити дітей визначати джерела медіатекстів, розвивати уміння аналізувати їх та сприймати критично, інтерпретувати цінності, що несуть в собі медіа. Закріпити поняття «авторське право», «інформаційна безпека». Формувати здатність до медіа творчості, для компетентного і здорового самовираження особистості та реалізації її життєвих завдань.

 

 

Короткий опис заняття: вихованці гуртка вивчають текстові, аудіо матеріали по темі заняття, онлайн дивляться балет М.Cкорульського «Лісова пісня», відмічають тайм-коди, коли, на їхню думку, у музиці звучать народні мотиви; фіксують перелік рухів українського народного танцю, які вони побачили у виконанні артистів балету; обирають один з двох запропонованих аудіо фрагментів та створюють невелику презентацію (декілька слайдів), у якій аналізують музику та розробляють концепцію власного хореографічного етюду (сюжет, які почуття викликає музика та які рухи найбільш точно зможуть передати зміст та настрій музики); свої роботи діти надсилають керівнику на електронну пошту; на підсумковому занятті вихованці демонструють свої презентації та спільно обговорюють їх.

Час необхідний на виконання: перша частина: мотиваційний та організаційний етапи – робота на занятті у гуртку – 30 хвилин – керівник пояснює мету, розповідає перебіг роботи, дає завдання; друга частина – виконується вдома; третя частина –підсумковий етап, колективна робота на занятті у гуртку – 2 години.

 

Необхідне обладнання, матеріали: смартфони, ноутбуки, ПК

Форми та методи роботи: метод аналізу та синтезу інформації, індивідуальна та групова робота, дискусія, робота з цифровим контентом, інтерактивні методи навчання, словесні та практичні методи навчання, робота в соціальних мережах.

 

Детальний опис заняття:

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

На занятті у гуртку керівник розповідає про новий проєкт, до реалізації якого запрошуються всі вихованці. Мета проєкту – ознайомитись з балетом М.Cкорульського «Лісова пісня» та виконати творче завдання – розробити та презентувати концепцію хореографічного етюду. Діти отримують від педагога завдання на електронну пошту – посилання на цифрові джерела, які необхідно вивчити вдома. Творчі результати вихованці мають презентувати на підсумковому занятті.

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ, МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

Керівник гуртка коротко розповідає про українську балетну традицію та пропонує дітям подивитись онлайн виставу - балет М.Cкорульського «Лісова пісня», вивчити теоретичні джерела та виконати творче завдання. Для реалізації цього всі вихованці отримують на електронну пошту посилання на інтернет-ресурси, де можна ознайомитись з першоджерелом - твором Л.Українки «Лісова пісня», історією створення балету та лібрето, подивитись відео вистави і послухати два аудіо фрагменти музики з балету. Педагог наголошує, що під час перегляду вистави діти повинні не тільки уважно слідкувати за перебігом сюжету та хореографією, а й аналізувати музику та відмічати тайм-коди, коли почують у музиці народні мотиви, а також записати рухи українського народного танцю, які є в партіях героїв балету. Після вивчення цих матеріалів, кожен вихованець обирає один з двох аудіо фрагментів «Танець Русалок та Лісових духів» або «Лукаш та Килина») для виконання творчого завдання. Діти аналізують музику обраного фрагменту та розробляють концепцію хореографічної композиції з урахуванням сюжету та характеру музики, пропонують рухи, які, на їх думку, будуть доречними. Свою роботу потрібно викласти у невеликій презентації. Педагог нагадує вихованцям про академічну доброчесність та авторське право, наголошує на необхідності дотримуватись правил безпеки під час роботи у мережі Інтернет.

ІНТЕРАКТИВНИЙ ЕТАП

На підсумковому занятті педагог разом з вихованцями аналізують зафіксовані дітьми у відео тайм-коди і рухи українського народного танцю, які вихованці побачили у виконанні артистів балету. Потім діти демонструють свої презентації; розповідають, чим вмотивований їх вибір аудіо фрагменту, аналізують характер музики, які вони вважають доречними використати рухи, викладають концепцію свого хореографічного етюду. Під час загального обговорення, дітьми відбувається фото та відео-зйомка. Вихованці разом з керівником обирають найбільш цікаві фрагменти дискусії, які монтують і викладають на сторінці ансамблю у Facebook та груповому чаті Viber.

 

ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП

Запитання для обговорення. Мікрофон:

Чи цікаво відвідувати балетні вистави, які переваги та недоліки цього процесу в онлайн форматі?

Як ми можемо поглибити сприймання та розуміння конкретної балетної вистави за допомогою Інтернет-ресурсів?

Як вплинув ваш досвід занять у хореографічному гуртку на перегляд балетної вистави?

Чи потрібно дотримуватись авторського права и правил академічної доброчесності і як це робити?

Як безпечно користуватися соціальними мережами?

 

 

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

(анкетування на гаджетах)

Я поглибил/ла свої навички роботи з медіа джерелами.

Я отримал/ла досвід комплексного вивчення українського балетного мистецтва (теорія, онлайн-перегляд відео, виконання практичного завдання).

Я переконался/лась у тісному звязку класичного та народного мистецтва.

Я випробувал/ла на практиці знання, отриманні на заняттях у хореографічному гуртку.

Використані джерела:

Теоретичні джерела:

Л.Українка «Лісова пісня»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=508 (дата звернення: 02.08.2024).

Створення балету «Лісова пісня» та цікаві факти з історії вистави

https://www.libr.dp.ua/art_dialog_song.html (дата звернення: 04.08.2024).

М.Cкорульський «Лісова пісня», лібрето

https://opera.com.ua/performance/lisova-pisnya (дата звернення: 02.08.2024).

Відео:

«Лісова пісня Forest Song Ukrainian ballet 2012

https://www.youtube.com/watch?v=688yJ3GWs9E&ab_channel (дата звернення: 02.08.2024).

doc
Додав(-ла)
Лукіна Тетяна
Додано
19 вересня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку