Розробка заняття гуртка образотворчого мистецтва на тему: «Виготовлення малюнка-ілюзії»

Про матеріал
Розробка заняття гуртка образотворчого мистецтва на тему: «Виготовлення малюнка-ілюзії» Мета заняття: ознайомити учнів з різними видами графічного зображення предметів, поглибити ступінь оволодіння прийомами використання різних матеріалів та нетрадиційних технік ; розвивати логічне мислення, художню уяву, естетичний смак; виховувати охайність, працелюбність, акуратність під час роботи.
Перегляд файлу

Майстер – клас:

«Використання сучасних технік малювання

на заняттях  гуртка

образотворчого мистецтва  »

 

Розробка заняття гуртка  образотворчого мистецтва на тему:

«Виготовлення малюнка-ілюзії»

 

Мета  заняття: ознайомити учнів з різними видами   графічного зображення предметів, поглибити ступінь  оволодіння прийомами використання різних  матеріалів та нетрадиційних технік ;  розвивати логічне мислення, художню уяву, естетичний смак; виховувати охайність, працелюбність,   акуратність під час роботи.

 

Обладнання: папір (А-4 формату) , маркери, олівці, фломастери, мультимедійна презентація, комп’ютер.

 

Хід заняття

І. Вступний етап.

 

ІІ.Організаційний момент.

– Сьогодні на занятті ми працюватимемо разом. Тому я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Кожному з вас хочу побажати бути:

 Усміхненим

 Самостійним

 Працьовитим

 Ініціативним

 Хоробрим

 Уважним

Інакше кажучи, я бажаю вам успіху!

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Що таку ілюзія? Оптична ілюзія (зорова ілюзія) — помилка в зоровому сприйнятті, викликана неточністю або неадекватністю процесів неусвідомлюваної корекції зорового образу (місячна ілюзія, невірна оцінка довжини відрізків, величини кутів або кольору зображеного об'єкта, ілюзії руху.

   В усі часи людина намагається зробити світ чарівніше та гарніше, прикрасивши свою оселю тим що створює своїми руками. В давні часи це були домоткані доріжки, килимки, рушники, картини, скатертини. Але  зараз людина може творити щось ще більшнезвичніше, адже в сьогоденні дуже великий вибір різних технік виконання. Кожна вибирає для себе ту яка їй підходе по душі та по матеріальним витратам.

Кожна гарна річ приносить нам радість, задоволення, стає потрібною, улюбленою. І такі речі ми отримуємо від своїх рідних чи друзів в подарунок.

 

IV. Повідомлення теми  і мети заняття.

  Отже, сьогодні ми дізнаємось більше про ілюзію  і   спробуємо власноруч  створити малюнок-ілюзію..

 

C:\Users\rozumniki\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20210112_222916_.jpg     C:\Users\rozumniki\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20210113_161632_.jpg    C:\Users\rozumniki\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20210112_222601_.jpg

 

V. Пояснення нового матеріалу

 

1. Слово вчителя

 

Виділяють три основних види ілюзій :

-фізичні (об’єктивні) які не залежать від діяльності мозку людини і пояснюються фізичними явищами природи та роботою апарату людини (міраж, фрески, фігура у воді скорочується і т. ін.) коливання предметів у спеку фрески)

-психофізичні, які залежать від особливостей сприйняття зорової інформації людиною(холодні кольори-зменшують віддаляють предмет; теплі-збільшують; земний виглядає яскравішим поряд з червоним ніж із синім)

-психічні(суб’єктивні) які пояснюються психічним і емоційним станом конкретної особистості.

 

Приклади зорових ілюзій:

· Ілюзія порівняння відрізків:

1. Однакові відрізки виглядають різними в залежності від направлення стрілок (верхній - більший).

https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13108548638.files/image032.jpg

 

2. Рівні відрізки виглядають по-різному, в залежності від відстані, на якій вони знаходяться відносно гострого кута (чим ближче - тим відрізок виглядає більшим).

 

 

3. Рівні відрізки, які розташовані перпендикулярно один одному сприймаються не рівними: вертикаль виглядає довшою за горизонталь. Ефект посилюється за рахунок того, що горизонтальний відрізок розділений навпіл.

 

VI. Робота над формуванням навичок і вмінь.

- Діти, сьогодні ми з вами будемо ілюзіоністами.

Давайте ще трішки почаклуємо.

Розповідь вчителя.

Ілюзія порівняння кругів:

1. Однакові кола виглядають по-різному в залежності від того що інше коло їх оточують, або вписані в них(перше виглядає більшим):

https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13108548638.files/image034.jpg

2. Чим ближче до гострого кута розташоване коло, тим воно виглядає більшим:

https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13108548638.files/image036.jpg

 

· Ілюзія викривлення ліній:

1. Викривлення прямих паралельних ліній:

https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13108548638.files/image038.jpg

2. Викривлення контура фігури:

https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13108548638.files/image040.jpg

· Ілюзія сприйняття форми в залежності від її заповнення:

1. Вертикалі розширюють форму, а горизонталі – видовжують:

 

 

2. Форма виглядає масивнішою в залежності від розмірів і кількості елементів які її заповнюють:

 

 

· Ілюзія співставлення фігур с фоном:

1. Світлі фігури на темному фоні видаються крупнішими ніжтемні насвітлому.

https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13108548638.files/image042.jpg

 

 

VII. Інструктаж з техніки безпеки.

 

VIII.  Практична діяльність учнів.

 

Правила взаємовідносин у групі

  • Бути активним.
  • Бути щирим.
  • Довіряти іншим.
  • Висловлюватись по черзі.
  • Слухати не перебиваючи.
  • Звертатись по імені.
  • Взаємодопомога - один за всіх і всі за одного.
  • "Тут і зараз".

 

 

IX.  Підсумок заняття

 

1.Підведення підсумків.
- Діти, який у вас настрій в кінці нашого заняття?

- Як ви думаєте, чи досягли ви бажаного успіху?

 

2. Слово вчителя

Як ми бачимо, малюнок-ілюзія – це щось більше, ніж просто зображення ліній. Ілюзія– це диво. І, дивлячись на ваші роботи, можу сказати, що вам вдалося створити щось незвичне і чарівне.

 

3. Огляд виставки робіт і обговорення у групі

- Я запрошую  до огляду виставки, в ході якого надає необхідні коментарі. Після огляду кожен має змогу висловити свої думки та пропозиції щодо проведеного майстер-класу.

 

4. Гра «Квітка побажань»

(учасники майстер-класу висловлюють свої побажання присутнім)

 

C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-101fceec6ddb04222169089bed05c99a-V.jpg     C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-c46e85bb8fca923bf39457d71495f953-V.jpg     C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-d9e9e4d3f6b9bc3b7e2b39b4cc2711d9-V.jpg

C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-f210645671e08117cda795d9de0a0f12-V.jpg      C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-802085d470af1c2f2a091cc6b2f5a41f-V.jpg    C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-8424e888eef2e09e192d22e6f468ad06-V.jpg

C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-60f58830b5dbafdafc0e5f4fb5457a3c-V.jpg

 

 

C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-2f4f7b5de69cfb82ef1c73242b3a60d5-V.jpg     C:\Users\rozumniki\Desktop\малюнки гуртка дист. навчання січень 2021\IMG-0f61ea2749a89eaf75b55cc46171acd0-V.jpg

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
1721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку