Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
1 клас
Тиждень 11
Тема тижня: МОДА
Тема дня: Як змінюється мода?
Мета:
Завдання:
Очікувані результати учіння:
Обладнання: мультимедійна презентація «Як змінювалася мода», фото модних тварин, зображення головних уборів, картки для індивідуальної, групової роботи, ґудзики.
Перебіг заняття
1. Ранкова зустріч
1.1. Привітання.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)
1.2. Заповнення «Галявини настрою».
Учні обирають квітку відповідного кольору і заповнюють «Галявину настрою». Після заповнення аналізуємо, якого настрою сьогодні у класі більше.
1.3. Вправа «Комплімент».
(Учні говорять компліменти одне одному.)
1.4. Оголошення теми тижня.
Сьогодні ви дізнаєтеся, як змінювалася мода протягом багатьох років, який одяг носили ваші прабабусі, прадідусі, бабусі, дідусі, батьки.
1.5. Заповнення щоденних новин.
- Дата …
- Місяць…
- Сьогодні …(день тижня).
- Який день тижня за порядком?
- Яка сьогодні погода?
- Опади…
Вчитель назначає помічників дня.
2. Перегляд мультимедійної презентації «Як змінювалася мода».
Вчитель презентує дітям фото моди різних років, розповідає про особливості модного одягу різних поколінь.
3. Слухання і обговорення вірша Юлі Домашець «Мода і природа».
- Будьте уважні, бо після прослуханого вірша доведеться розв’язати кілька математичних завдань.
Мої батьки узяли нову моду:
Дітей привчати треба до природи!
Тому мені купили два папуги,
Пізніше хом’яків чотири штуки.
Бабуня десь знайшла руденьку кішку,
Хрещена принесла у клітці мишку.
З`явились потім рибки й черепаха,
Ще тато обіцяв мені собаку.
Я до природи звикнув дуже швидко:
Усіх годую, прибираю в клітках.
Я всім своїм тваринкам дуже радий,
Але мені б хотілось мати брата!
Веселе і мале таке хлопча,
Щоб гралося зі мною у м`яча.
Якби я зміг навчити тих батьків
Узяти нову моду…на братів!
Юля Домашець
4. Розвиток зв’язного мовлення дітей. Складання розповіді «Як я доглядаю за своєю домашньою тваринкою».
5. Розгляд фото «Мода для тварин». Розвиток математичних знань.
- А визнаєте, що існує мода для домашніх тваринок, в основному для котів та собачок маленьких порід. Існують спеціальні магазини для тварин, де можна купити такий модний одяг. Давайте розглянемо, які є модниці-тварини.
6. Обговорення моди на головні убори ОСІНЬ - 2017. - Головні убори – це невід’ємний модний аксесуар як для жінок, так і для чоловіків та дітей.
- Які ви знаєте головні убори? (Шапки, берети, капелюхи, пов’язки, кепки, хустки…)
7. Гра «Впізнай головний убір».
- Давайте розглянемо головні убори і впізнаємо їх за фото.
(Вчитель пропонує дітям плескати у долоні, відповідаючи на запитання)
7. Розвиток фонематичних знань.
7.1. Поділ слів-назв головних уборів на склади.
7.2. Називання звуків у словах БЕРЕТ, КЕПКА.
7.3. Складання речень зі словами-назвами головних уборів.
8. Пальчикова гімнастика
– Мій мізинчик де блукав?
З оцим братиком гуляв,
З оцим пісеньку співав,
А ці братці – молодці,
Ґудзик пришивали
Ось так, ось так
Вміло працювали.
9. Гра «Відшукай пару».
У холодні пори року жінкам, чоловікам, дітям не обійтися без головних уборів. Багато хто помилково вважає, що ця деталь гардеробу псує зовнішній вигляд, однак це далеко не так - потрібно просто правильно підібрати цей аксесуар.
Завдання: обведіть комплекти для дівчаток червоним кольором, для хлопчиків – синім.
10. Робота в парах. Закріплення знань про геометричні фігури.
- Діти, є ще один аксесуар одягу, який його прикрашає.
А щоб дізнатися, відгадайте загадку.
Ледь помітний він, маленький…
То квадратний, то кругленький…
Як його ти відірвеш,
То штани не застібнеш…
(Ґудзик)
У ґудзика дуже цікава історія. У сиву давнину люди робили собі одяг із шкір тварин. Накидали шкіру на плечі і підв’язували поясом з рослин. Незручним був такий одяг: заважав рухатися, полювати на тварин. Тож з’явилися застібки, які людина робила з кісток тварин, дерев’яних паличок, шипів, рослин. До одягу стали прикріплювати просвердлені камінчики, на які накидали петлі.
11. Ґудзиковий масаж:
12. Індивідуальна творча робота «Розфарбуй та «приший» ґудзики».
Завдання: розфарбуйте ґудзики за власним задумом та «пришийте» їх різними способами.
13. Презентація творчих робіт учнів.
14. Складання та розв’язання прикладів на основі складу чисел 6-10.
- За малюнками складіть приклади на додавання та розв’яжіть їх (усно).
4+4=
4+2=
5+4=
7+3=
15. Розвиток мовленнєвого апарату учнів. Робота над скоромовкою.
Ґава ґудзика на ґанку
Загубила на світанку
Ґава ґудзика шукала
Ґелготала, ґелготала,
Ґава ґудзик відшукала
І в гніздо собі поклала.
– У нас вийшов справжній «ґудзиковий хор».
16. Розвиток дрібної моторики руки дітей. Робота із ґудзиками.
16.1. Зображення ґудзиками вивчених букв.
Діти викладають ґудзиками літери, які вивчили.
16.2. Дитячі фантазії. Робота в групах.
Діти фантазують із ґудзиками, створюють казкових тварин.
17. Підсумок заняття. Рефлексія.
- З яким настроєм завершуєте заняття?
- Що цікавого запам’яталося?
Використані інтернетресурси:
1.https://urok-ua.com/konspekt-zanyattya-pro-odyah-v-dnz/
2.http://yrokiu.ru/zagadki/1643-zagadka-pro-gudzik
3. http://www.pochatkivec.ru/2012/12/blog-post_6920.html
4. http://abetkaland.in.ua/istoriya-odnogo-predmeta-tsej-dyvnyj-gudzyk/
5. Ютуб