Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів «Спорт» у 1 класі, розроблено тематичне інтегроване заняття курсу "Я досліджую світ" відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Ягупа Ірина Дмитрівна,
вчитель початкових класів,
КУ Сумської ЗОШ І-ІІІ ст. №27,
м. Суми, Сумської області,
категорія – вища,
звання – старший учитель
Інтегроване заняття
«Я досліджую світ»
1 клас
Тиждень 20
Тема тижня: Спорт
Тема дня: Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?
Мета:
Завдання:
Очікуванні результати учіння:
Обладнання: картки для індивідуальної, парної, групової роботи; відео загадки; музична хвилинка відпочинку «Раз, два, три»; аудіоказка «Спортивні змагання. Хрюнчик і Хрянчик».
Перебіг заняття
І частина
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Кивають голівки
І сяють усмішки!
- Давайте привітаємося долоньками.
- Який у вас сьогодні настрій?
1.2. Психогімнастика.
Ось зібралися ми в круг,
Я твій друг, і ти мій друг.
Міцно за руки візьмемось,
І один одному посміхнемось!
- Щоб дізнатися тему тижня, відгадайте загадку.
Бокс, хокей, бобслей, футбол,
Сноуборд і волейбол…
Стадіон, басейни, корт –
Об’єднало слово…(спорт).
- Так, на цьому тижні ми відправимося в Країну Спорту. Ви дізнаєтеся, які є популярні види спорту, як виникли Олімпійські ігри, які результати мають олімпійці України в таких іграх, розповісте про свій улюблений вид спорту…
1.4. Вправа «Очікування».
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
- Яким, на вашу думку, воно має бути?
- А якими на занятті мають бути діти?
- Отже, сподіваюся, ми разом проведемо цікаве, творче, корисне заняття, на якому кожен з вас відкриє для себе багато нового.
1.5. Заповнення щоденних новин.
Вчитель назначає помічників дня.
Особливе – спорт.
- Що таке спорт?
Дві команди, як в футболі,
Та на крижаному полі,
І дорослих, і дітей
Позбирав на лід… хокей.
Кулю шкіряну ганяють,
Лиш одну на полі мають!
По ногах не б’ють — це фол!
Називають гру… футбол.
Той, хто диво-дошку має,
Із гори, мов птах злітає.
Це не гра — зимовий спорт!
Зветься вид цей… сноуборд.
З гірки мчаться сани-біб,
В них сидить кілька осіб.
Швидкість там — не для дітей!
Звуть вид спорту цей… бобслей.
Ця спортивна боротьба -
Рух на лижах і стрільба…
Гонка-справжній марафон!
Цей вид спорту… біатлон.
Можна використати відеозагадки.
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=5ZwXEue0rpY
- Складіть речення: що роблять діти, яким видом спорту вони займаються?
- Розділіть ці види спорту за спільними ознаками.
Завдання: доберіть спільнокореневі слова до слів – назв видів спорту (усно).
Спорт – спортсмен, спортивний.
Хокей – хокеїст.
Гімнастика – гімнастка.
Бокс – боксер.
Баскетбол – баскетболіст.
Теніс – тенісист.
Щоб здоров’я добре мати,
Слід про нього змалку …(дбати)!
Кожний ранок обливатись
І зарядкою …(займатись)!
У дворі щодня гуляти,
Повноцінно їсти й …(спати)!
Добре мити всі продукти,
Досхочу вживати…(фрукти)!
Будете все це робити –
Перестанете …(хворіти).
Сонце світить всім тепленько,
Ми – промінчики маленькі.
Любимо змагатися,
В спортивні ігри …(гратися)!
Вправа «Знайди пару». Робота в парах.
Завдання: потрібно з’єднати назву виду спорту та відповідну звукову схему до слова.
- о –о = - о - - о - = о - - о - - о – о - о - - о - -о -
6. Розвиток дрібної моторики руки. Вправа «Лабіринт».
Завдання: допоможіть спортсменам дібратися до фінішу. Безвідривно проведіть спортсмена потрібною доріжкою.
7.Розвиток каліграфічних навичок письма.
Завдання: записати (із вивчених літер) назви видів спорту під диктовку.
Слова для запису: баскетбол, волейбол, теніс, бокс, гімнастика, біатлон, хокей.
8. Музична хвилинка відпочинку «Раз, два, три».
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=Pb4AIYhE-p8
Вправа «Крісло автора».
Діти обирають автора і задають йому запитання за змістом прослуханої казки.
10. Розвиток математичних знань. Гра «Математичний футбол».
Завдання: забийте у ворота відповідні приклади з відповіддю 11,12.
11. Підсумок заняття. Рефлексія.
- Добігло до кінця наше заняття.
- Чи справдилися ваші очікування?
- Що було для вас найцікавіше?
- Про що ви розповісте своїм рідним удома?
- З яким настроєм завершуєте заняття?