• Розробка заняття інтегрованого курсу «Я досліджую світ», 1 клас. Тема тижня «Спорт». Тема дня «Чому Олімпійські ігри - важливі змагання?».

Про матеріал

Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.

Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.

До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів «Спорт» у 1 класі, розроблено тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.

Перегляд файлу

 

                                                         Ягупа Ірина Дмитрівна,

                                                                           вчитель початкових класів,

                                                                       КУ Сумської ЗОШ І-ІІІ ст. №27,

                                                              м. Суми, Сумської області,

                                              категорія – вища,

                                                              звання – старший учитель

 

Інтегрований курс

«Я досліджую світ»

1 клас

Тема тижня: Спорт

Тема дня: Чому Олімпійські ігри – особливі змагання?

Мета:

  • розповісти про історію виникнення Олімпійських ігор;
  • створити у дітей уявлення про Олімпійські ігри як мирного змагання з метою фізичного вдосконалення людей, в якому беруть участь народи світу;
  • закріплювати знання дітей про символи і ритуали Олімпійських ігор;
  • ознайомити з особливостями Олімпійських ігор – 2018;
  • формувати бажання займатися різними видами спорту;
  • збагачувати словниковий запас словами спортивної тематики;
  • розширити знання про тигрів;
  • закріплювати знання про звуки мовлення;
  • закріплювати читацькі навички учнів;
  • закріплювати вміння писати слова;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей, розвивати самостійне мислення, уяву, доказове мовлення;
  • розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, дрібну моторику руки, критичне мислення, рухову активність учнів, естетичні смаки;
  • виховувати повагу, ввічливість, доброзичливість, вдячність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими. 

 

Завдання:

  • психогімнастика;
  • гра – пантоміма «Скульптура»;
  • вправа «Очікування»;
  • групове заняття, гра «Хто швидше?»;
  • заповнення щоденних новин;
  • перегляд відеофільму «Олімпійські ігри. Історія та сучасність. Олімпіада. Школярка Валерія»;
  • аналітико-синтетичні вправи зі словами;
  • письмо слів під диктовку;
  • читання тексту про Олімпійські символи;
  • ознайомлення з символами та емблемою Олімпіади – 2018;
  • цікаві факти про тигрів;
  • розгляд піктограм Олімпійських ігор;
  • виготовлення прапора Олімпійських ігор.

 

Очікуванні результати учіння:

  • з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
  • сприймає монологічне висловлення;
  • ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання;
  • ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення;
  • розповідає про те, що його вразило;
  • уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова;
  • спілкується з однокласниками та з вчителем;
  • організує своє робоче місце для навчання;
  • об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари  для спільної діяльності;
  • називає учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій, робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування;
  • читає слова із вивченими буквами;
  • записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігається;
  • аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки);
  • знає історію виникнення Олімпійських ігор;
  • знає символи та ритуали проведення Олімпійських ігор;
  • знає особливості проведення Олімпійських ігор – 2018;
  • вміє розшифровувати піктограми;
  • має бажання займатися спортом;
  • знає особливості життя тигрів;
  • вміє робити аплікацію;
  • представляє результати власної творчої діяльності.

 

Обладнання:  картки для індивідуальної, парної, групової роботи; відеофільм «Олімпійські ігри. Історія та сучасність. Олімпіада. Школярка Валерія»; кольоровий папір, ножиці, клей, білий аркуш паперу.

 

Перебіг заняття

 

  1. Ранкова зустріч.
    1.        Привітання.

 Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.

Треба разом привітатись:

– Добрий день, добрий день!

Дружно й весело сказати:

– Добрий день, добрий день!

Вправо, вліво повернутись.

– Добрий день, добрий день!

Один одному всміхнутись.

– Добрий день, добрий день!

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

– Добрий день!

 

- Давайте привітаємося рукопотисканнями.

1.2. Психогімнастика.

- Який у вас сьогодні настрій?

Ось зібралися ми в круг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Міцно за руки візьмемось,

І один одному посміхнемось!

1.3. Вправа «Очікування».

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

 - Яким, на вашу думку, воно має бути?

- А якими на занятті мають бути діти?

 - Отже, сподіваюся, ми разом проведемо цікаве, творче, корисне заняття, на якому кожен з вас відкриє для себе багато нового.

1.4. Групове заняття. Гра «Хто швидше?».

• Розподіліть дітей на команди (2 – 4) з рівною кількістю гравців. Кожному гравцю присвойте порядковий номер. Ведучий називає номер у довільному порядку і дію, яку слід виконати (наприклад, гравці під номером 6 мають 5 разів присісти; гравці під номером 3 – поскакати на одній нозі і т.д.). Той гравець, який найшвидше і найбільш якісно виконав завдання, приносить своїй команді бал.

 Перемагає та команда, яка набере найбільшу кількість балів.

• Після оголошення команди – переможця обговоріть з дітьми результати гри та емоції, які переживають діти..

- Що зараз між вами відбувалося? (Змагання)

- Як можна ще назвати змагання? (Турнір, спартакіада…)

- А як ви думаєте, для чого вони проводяться?

- Так, щоб спортсмени змагалися і змогли дізнатися, хто самий швидкий, спритний, витривалий.

- А як ви думаєте, які змагання є святом для спортсменів? (Олімпійські ігри).

1.5.  Оголошення теми тижня та дня.

 - Сьогодні ми продовжимо подорожувати в Країну Спорту. Ви дізнаєтеся про історію виникнення Олімпійських ігор, символи та ритуали їх проведення.

1.6. Заповнення щоденних новин.

  • Дата …
  • Місяць…
  • Сьогодні…(день тижня).
  • Який день тижня за порядком?
  • Яка сьогодні погода?
  • Опади…

Вчитель назначає помічників дня.

Особливе – Олімпійські ігри.

  1. Ознайомлення з історією виникнення Олімпійських ігор.

Олімпійські ігри зародилися у Стародавній Греції у місті Олімпія на півострові Пелопоннес. Зародження Олімпійських ігор пов'язують із легендарними іменами грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта. Ігри проводилися на честь бога Зевса, храм якого знаходився тут же. У храмі була статуя Зевса, що виготовлена із золота та слонячої кістки. Ця статуя вважалася одним із 7 чудес світу.

Перегляд відеофільму «Олімпійські ігри. Історія та сучасність. Олімпіада. Школярка Валерія».

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=fo3bvqwVx6A

  1. Розгляд символів Олімпіади.

- Розгляньте фото. Як ви думаєте, що їх об’єднує?

Картинки по запросу олімпійські символиКартинки по запросу олімпійські символиПохожее изображение

Похожее изображение

- Це символи Олімпійських ігор. До Олімпійської символіки належать Олімпійські кільця, Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип.

4. Аналітико-синтетичні вправи зі словами.

Слова: прапор, емблема, гасло, гімн, вогонь, смолоскип.

- Назвіть слово, в якому 1 склад, 2 склади, 3 склади.

- назвіть слово, в якому наголос падає на перший склад? Другий склад?

- Назвіть слова, в яких є приголосні пом’якшені звуки.

- назвіть слово, в якому букв більше, ніж звуків.

5. Розвиток каліграфічних навичок письма.

Запис слів (вогонь, прапор, гімн, емблема, смолоскип, гасло) під диктовку у зошит.

6. Фізкультхвилинка.

Хлопчики й дівчатка!

Колони підрівняйте.

Й розминку - веселинку

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два -  нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати.

Будем знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть і голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два. три

Нахил вправо — раз, два три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз присядьте.

Два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

7. Читання тексту про Олімпійські символи.

Текст для читання: П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Олімпійські кільця символізують дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети. Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «швидше, вище, сильніше». Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії.

- Що символізують п’ять кілець?

- Які слова є гаслом Олімпіади?

8. Розширення знань про Олімпійські ігри 2018 року.

- Чи знаєте ви де цього року проходять Олімпійські ігри?

- У лютому 2018 року Олімпійські ігри проходять в Кореї в місті Пхьончхан (на карті вчитель показує місце проведення Олімпійських ігор)

- Зимові Олімпійські ігри 2018 пройдуть з 9 по 25 лютого в південнокорейському місті Пхенчхан. Спортсмени з усієї планети змагатимуться за 98 медалей у семи видах спорту. Пхьончхан - популярний гірськолижний курорт. Тут пройдуть змагання зі стрибків з трампліну, біатлону, лижних гонок, бобслею, слалому та іншим видам спорту.

 

- Розгляньте емблему та символи Олімпіади – 2018.

- Хто на ній зображений? Символ Олімпіади – білий тигр.

- Що знаєте про цю тваринку?

Картинки по запросу емблема олімпійських ігор 2018 року

 

 

 

 

 

 

 

9. Розвиток природничих понять.

- Слухайте уважно. Запам’ятовуйте, які числа пов’язані з тигром. Що вони позначають?

Цікаві факти про тигрів

 Тигр – найбільший представник сімейства котячих у світі. Вага дорослої особини досягає 300 кг, довжина тіла - 3 метри. Середня тривалість життя 20 років. Ікла досягають у довжину 10 см Очі не пристосовані для нічого полювання, проте вночі тигр бачить в 6 разів краще людини. Тигр – це єдина кішка, яка не боїться води. На тілі тигра понад 100 смуг.

10. Розгляд піктограм Олімпійських ігор.

 Олімпійські ігри бувають літні та зимові. Саме зараз проходить зимова Олімпіада.

- Давайте розшифруємо піктограми зимових видів спорту. Які види спорту впізнали?

Картинки по запросу олімпійські символи літніх ігор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.  Виготовлення прапора Олімпійських ігор.

Зараз ми з вами виготовимо символ олімпійських ігор - прапор. Пройдіть за столи. У кожного на столі лежить полотно білого кольору, символ чистоти і доброти. П'ять кольорів паперу, з зображенням креслення кільця.

1 - візьміть папір блакитного кольору, це колір материка Європа. По кресленню вирізаємо кільце. Приклеюємо в лівому верхньому кутку полотна, відступивши трохи вниз і вправо.

2 - візьміть папір чорного кольору, це колір материка Африка. Також вирізаємо кільце по кресленню. Приклеюємо в тому ж ряду, поруч з блакитним кільцем.

3 - беремо папір червоного кольору. Це колір материка Америка. Вирізаємо і приклеюємо в правому верхньому кутку полотна, поруч з чорним кільцем.

4 - жовтий колір Азія. Беремо папір жовтого кольору. Вирізаємо кільце, приклеюємо в нижньому ряду, між блакитним і чорним кільцем.

5 - колір зелений Австрії, вирізаємо кільце з зеленого паперу і приклеюємо між чорним і червоним кільцем.

Роботу виконуємо акуратно, намазуємо на клейонці, клей подтираем серветкою.

 

 

 

Картинки по запросу аплікація олімпійські кільця

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Підсумок заняття. Рефлексія.

- Добігло до кінця наше заняття.

- Чи справдилися ваші очікування?

- Що було для вас найцікавіше?

- Про що ви розповісте своїм рідним удома?

- З яким настроєм завершуєте заняття?

- Чи варто займатися спортом?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сацюк Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Стромило Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
8190
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку