Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
1 клас
Тиждень 7
Тема тижня: Ми - підприємливі
Тема дня: Чи кожна людина може бути підприємливою?
Мета:
Завдання:
Очікувані результати учіння:
Обладнання: зошит Т. Гільберг, С. Бойко, Н. Павич «Я пізнаю світ», відеофільм «Як вітаються в різник країнах світу», відео казка «Добро повертається», відео «Добрі справи людей», кольорові олівці, кольоровий папір, ножиці, клей, шаблон листівки-запрошення.
Перебіг заняття
1. Ранкова зустріч
1. Привітання.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Доброго ранку Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони) Доброго ранку Земля! (руки опускають додолу, вклоняються)
Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному) .
Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)
Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору)
1.2. Хвилинка спостережень.
- З яким настроєм прийшли у школу?
Діти заповнюють «Галявину настрою», обираючи квітку, відповідно до свого настрою.
-Що вас вразило сьогодні, коли ви йшли до школи? (Голубе небо, чисте повітря, туман, легенький вітерець, невеличкий морозець, сумні дерева, примерзлий ґрунт; знайомі і незнайомі люди, товариші.)
Діти разом з учителем заповнюють стенд «Ранкова зустріч»: дата, день тижня, погода.
Вчитель оголошує помічників дня і що особливе очікує дітей сьогодні.
1.3. Дружні вітання дітей.
Діти вітаються один з одним, тиснуть руку чи плескаються по спині.
1.4. Оголошення теми дня вчителем.
Сьогодні ми дізнаємося які є форми вітання у різних народів світу, хто такий підприємець, які добрі справи роблять підприємці для суспільства. Кого називають добродієм. Які якості мають бути в успішної людини.
2. Ознайомлення з різними способи вітання людей.
У слов'янських народів при зустрічі питали здоров’я. Ця традиція збереглася й зараз.
У Франції навіть малознайомі люди при зустрічі й прощанні цілуються, по черзі торкаючись один одного щоками і посилаючи в повітря від одного до п’яти поцілунків.
У Америці задається стандартне запитання при зустрічі «Як справи?» і дається така ж відповідь «Все добре».
В Ізраїлі при зустрічі кажуть «Мир вам».
В Італії люди при зустрічі кажуть «Чао!».
У Китаї люди вітаються поклоном з витягнутими вздовж тулуба руками.
У Греції люди бажають один одному здоров'я. А їх стародавні родичі вітали один одного словом «Радуйся!».
У Лапландії при зустрічі труться один об одного носами. Мабуть, щоб трохи зігрітися.
Для пояснення можна використати фільм. Посилання
https://www.youtube.com/watch?v=PaQei_Y7W0I
3. Мозковий штурм «Що таке успіх» (діти висловлюють свої думки).
Для більшості з нас успіх — це якісь досягнення у світі.
4. Групова робота. Виконання завдання 3 (с.35) у зошиті.
Чим ця людина є успішною? Що допомогло цим людям стати успішними?
1 група – складає розповідь про відомого боксера Володимира Кличка.
2 група – складає розповідь про відому телеведучу Аллу Мазур.
3 група – складає розповідь про відомого співака Святослава
Вакарчука.
5.Створення «віртуального словника». Гра «Спіймай слово». Розвиток математичних знань (лічба).
Вчитель називає якості людини, а учні плескають в долоні, якщо вважають, що дана якість необхідна успішній людині, рахують скільки якостей притаманні успішній людині: творча, хитра, рішуча, працелюбна, впевнена, лінива, самостійна, добродійна , відповідальна, наполеглива, незалежна, обережна, надійна, старанна…
6. Фізкультхвилинка
На вулиці піднявся вітер. ( Труть долоні.)
Починає накрапати дощ. (Клацання пальцями.)
Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях.)
Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)
А ось і град, справжня буря. (Тупіт ногами.)
Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)
Дощ стихає. (Почергове плескання долонями по грудях.)
Поодинокі каплі падають на землю. (Клацання пальцями.)
Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)
Сонце! (Руки догори.)
7. Розв’язання проблемного питання «Чи можна підприємця вважати успішною людиною?» (Учні висловлюють свої думки).
8. Розвиток зв’язного мовлення дітей. Пояснення значення слова «підприємець». Добір синонімів до слова «підприємець».
«Підприємець» - це суб'єкт, який поєднує в собі новаторські, комерційні та організаторські здібності для пошуку й розвитку нових видів і методів виробництва, а також нових благ, якостей та сфер застосування капіталу.
Поняття “підприємець” часто вживають як синонім такого поняття, як “господар”, “бізнесмен”. Людину, яка організувала своє діло і веде його, називають саме одним з цих понять.
9. Дослідження значення нових слів («добро», «дородій/ка»).
Багато підприємців займаються доброчинними справами, тобто творять добро, допомагають іншим людям безкоштовно. Таких підприємців називають добродіями.
- Чи знаєте ви таких добродіїв?
- Які добрі справи вони зробили для суспільства?
10. Слухання і обговорення казки про добро «Те що повертається».
«Те що повертається» - ця маленька казочка про добро дівчаток і силу взаємності, все що робиться в нашому житті вертається нам бумерангом, отож їхня доброта до маленького песика, вернулася їм тим, що вони змогли врятувати бабусю.
Посилання
https://www.youtube.com/watch?v=Vr4XiXf57Tc
- Який добрий вчинок зробили дівчатка?
- Як зроблене ними добро повернулося до них?
Діти роблять висновок: зроблене добро завжди повертається до людини.
11. Виконання практичного завдання «Мої добрі справи». Розвиток орфографічних навичок.
Учні обводять кольоровими олівцями свою руку і на кожному пальчику схематично зображують або друкують літерами добру справу, яку зробили.
12. Перегляд відео про добрі справи людей.
Посилання
https://www.youtube.com/watch?v=7yplw9w3r34
13. Підготовка учнів до зустрічі з місцевим добродієм.
Обговорення таких питань:
Давайте запросимо до нас у школу добродія нашого міста, познайомимося з ним, дізнаємося, які добрі справи він зробив для нашого міста. Для цього нам необхідно виготовити листівку-запрошення.
Приклад листівки, яку можна зробити з дітьми на заняті.
Вправа «Мікрофон».
Інтернетресурси:
file:///C:/Users/IREN/Downloads/Psh_2013_10_12%20(1).pdf
https://sites.google.com/site/11lisovagalavina11/extra-credit/ak-vitautsa-v-riznih-kraienah-svitu
http://www.puim.org.ua/phocadownloadpap/konspekt%2003.pdf