• Розробка заняття інтегрованого курсу «Я досліджую світ», 1 клас. Тема тижня «Ми - підприємливі». Тема дня «Як здійснити задумане?».

Про матеріал

Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.

Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.

До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.

Перегляд файлу

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

1 клас

Тиждень 7

Тема тижня: Ми - підприємливі

Тема дня: Як здійснити задумане?

Мета:  

  • ознайомити з різними професіями та послугами, які надають люди різних професій;
  • ознайомити учнів із складовими успіху, навчати, як його досягти, щоб бути корисним для інших людей, для країни;
  • закріпити вміння додавати в межах 10;
  • дослідити творення нових слів;
  • поповнити словниковий запас учнів новими словами відповідно до тематики тижня;
  • розвивати зв’язне мовлення учнів;
  • виконати колективну добру справу;
  • вчити діяти спільно заради доброї справи.

 

Завдання:

  • розповідь про те, ким мріє стати;
  • розгадування загадок про різні професії;
  • досліджування послуг, які надаються людьми різних професій;
  • робота над змістом казок В. Струтинського «Хлопчик Абихто», «Як Микита став працьовитий»;
  • математична розмальовка;
  • практична робота «Що я вмію робити самостійно»;
  • творча робота «Дивні прищепки»;
  • гра «Обери правильне твердження»;
  • перегляд відео «Добрі справи».

Очікувані результати учіння:

  • уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби;
  • вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення;
  • визначає свої бажання, цілі;
  • розрізняє справи, які йому/їй добре вдаються;
  • розв’язує приклади на додавання в межах 10;
  • відповідає на запитання за змістом твору;
  • вміє вирізняти послуги, які надаються людьми різних професій;
  • досліджує якості, які потрібні людині для досягнення мети, успіху;
  • пояснює важливість добрих вчинків для людини, довкілля;
  • разом із дорослими планує та реалізовує найпростіші трудові дії;

 

Обладнання: зошит Т. Гільберг, С. Бойко, Н. Павич «Я пізнаю світ», відеопрезентація «Загадки про професії», картики із зображенням різних професій людей, математична розмальовка, відеофільм «Добрі справи», прищепки, картка з числом, клей.

Перебіг заняття

1. Ранкова зустріч

1.1. Привітання.

Разом з сонечком встаємо ми.

На ранкову зустріч в школу поспішаємо.

Поділившись настроєм своїм,

Ми частинку серця друзям залишаємо.

Другу руку простягни

І міцніше обніми,

Подаруй йому тепло своїх долонь

З добрим ранком привітай,  

Добра й щастя побажай.  

Щоб міцнішим стало наше дружне коло.

1.2. Вправа «Розкажи і покажи».

Кожен учень розповідає ким мріє стати, коли виросте.

1.3. Дослідження слова «професія».

Професія – це трудова діяльність, яка вимагає певних знань і вмінь.

1.4. Відгадування загадок про професії людей.

Посилання

https://www.youtube.com/watch?v=QHyA3KJUXqc

1.5. Оголошення теми дня вчителем.

2. Робота в групах. Обговорення «Які товари і послуги надають люди різних професій».Картинки по запросу тематичні картки професії

Картинки по запросу тематичні картки професіїКартинки по запросу тематичні картки професії

Картинки по запросу тематичні картки професіїКартинки по запросу тематичні картки професії

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу тематичні картки професіїКартинки по запросу тематичні картки професіїКожна група має набір карток . дітям пропонується назвати професію і послуги, які надають люди різних професій.

3. Дослідження якостей, якими повинна володіти людина, щоб досягти своєї мети (успіху). Обговорення ситуацій.

-  Яка ваша головна праця?

- Про які успіхи учнів нашого класу ви можете розказати?

- Що допомогло їм досягти гарних результатів? (Бажання, праця…)

- Але, звичайно, це вдається не всім. Є риси характеру, які заважають досягти успіху.

4. Розвиток зв’язного мовлення. Робота над змістом казок.

Послухайте ситуацію і скажіть, що є ворогом успіху?

Казка про хлопчика Абихто

Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.

Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь, гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думаючи: «Будь що будь, будь як-небудь...».

Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?» Він неохоче відповів: «А мені все одно. Ким-небудь».

Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І прозвали його — Ніхто.

                                                                               Василь Струтинський

- Яким був цей хлопчик?

- Чому його прозвали Ніхто?

- Яку пораду ви дали б хлопчикові?

 

 

Як Микита став працьовитий

Микита був дуже ледачий. Не хотів як слід працювати та й  отримав з граматики двійку. Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко – тяжко. Втомився хлопець від неробства. Сидить дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода – крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає. А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із  маленьких  краплинок може назбиратися повне відро води!

Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.

Василь Сухомлинський

- Яким був Микита?

- Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?

- То які ж риси характеру є ворогами успіху?  (Байдужість, лінь)

- Є й інші риси характеру, які шкодять успіху. Як ви думаєте, які це?

5. Розвиток математичних знань. Індивідуальна робота учнів.

- Перевіримо, який успіх ви маєте з математики. Чи уважні ви були на уроках? Чи гарно знаєте склад чисел 2-5?

У кожного учня математична розмальовка. Учні розв’язують приклади і розфарбовують малюнок за результатами виразів:

2- коричневий;

Картинки по запросу математична розфарбовка додавання віднімання в межах 103- червоний;

4- зелений;

5- фіолетовий;

6- синій;

7- чорний;

8- жовтий.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розмальовані малюнки демонструють один одному, перевіряючи правильність розв’язання прикладів.

6. Виконання вправи 2 у зошиті «Я досліджую світ» (с.41).

Діти самостійно вказують стрілочками від малюнка до слова Я, що вміють робити самостійно. Розповідають про це один одному, працюючи в парах.

- Ви так багато уже вмієте робити самостійно.

- А чи можемо ми разом зробити спільну корисну працю? Яка повинна бути риса характеру у нас всіх, щоб зробити спільну працю? (Працьовитість, старанність).

- А що ми можемо зробити спільно?

7. Слухання оповідання, завдання 5 у зошиті «Я досліджую світ». Обговорення змісту оповідання.

- Які риси характеру допомогли дітям утілити їхній задум?

 - Чи завжди можна виконати задумане?

 - Чи вистачить усім інструментів та інвентарю?

 - Хто чим користуватиметься?

 - Хто кому допоможе?

8. Розв’язання проблемного питання: колективний вибір справи, яка принесе користь усім.

Учні колективно обрали виготовити дидактичний матеріал з математики «Дивні прищепки» і подарувати дітям дитячого садка, щоб вони цікаво вивчали математику, готуючись до школи.

9. Розгляд зразка виконання роботи «Дивні прищепки».

 

 

 

 

 

 

10. Практична робота. Виготовлення дидактичного матеріалу з прищепок.

У кожної дитини прищепки, клей, готові шаблони чисел. Діти приклеюють картку із числом на прищепку.

11. Демонстрація виготовлених прищепок.

12. Закріплення знань. Гра «Обери правильне твердження».

Учні плескають у долоні, коли чують правильне твердження.

Поради учню, який хоче бути успішним і досягти своєї мети

Завжди уважно слухай вчителя.

Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

Якомога частіше грай у комп’ютер.

Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

Читай якомога більше книжок.

Намагайся бути організованим і наполегливим.

Не бійся своїх мрій.

Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

Не бійся помилок і вчися на них.

Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні

13. Підсумок заняття.

 - Що нового ви дізналися на уроці?

- Чого треба дотримуватися, щоб здійснити задумане?

- Яку спільну і корисну справу ми сьогодні зробили?

- Які риси характеру слід виробити в собі, щоб стати успішною людиною?

- Ви справилися із завданням уроку, запам’ятали складові успіху. Постарайтеся дотримуватися їх у житті і боротися з тими рисами характеру, які заважають досягти успіху.

Запам’ятайте! Людина не просто проживає своє життя, вона його будує.

Ось вам моя порада.

Будьте:

Працьовитими,
організованими,
рішучими,
активним
допитливими,
акуратними у роботі.

 

14. Перегляд відео «Добрі справи».

- Перегляньте відеофільм, подивіться скільки добра нас оточує навколо і які добрі справи можна робити щоденно всім людям України.

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=GmtMvknUS1A

 

 

Інтернет ресурси:
http://5fan.ru/wievjob.php?id=60477

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
11998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку