Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
1 клас
Тиждень 7
Тема тижня: Ми - підприємливі
Тема дня: Як здійснити задумане?
Мета:
Завдання:
Очікувані результати учіння:
Обладнання: зошит Т. Гільберг, С. Бойко, Н. Павич «Я пізнаю світ», відеопрезентація «Загадки про професії», картики із зображенням різних професій людей, математична розмальовка, відеофільм «Добрі справи», прищепки, картка з числом, клей.
Перебіг заняття
1. Ранкова зустріч
1.1. Привітання.
Разом з сонечком встаємо ми.
На ранкову зустріч в школу поспішаємо.
Поділившись настроєм своїм,
Ми частинку серця друзям залишаємо.
Другу руку простягни
І міцніше обніми,
Подаруй йому тепло своїх долонь
З добрим ранком привітай,
Добра й щастя побажай.
Щоб міцнішим стало наше дружне коло.
1.2. Вправа «Розкажи і покажи».
Кожен учень розповідає ким мріє стати, коли виросте.
1.3. Дослідження слова «професія».
Професія – це трудова діяльність, яка вимагає певних знань і вмінь.
1.4. Відгадування загадок про професії людей.
Посилання
https://www.youtube.com/watch?v=QHyA3KJUXqc
1.5. Оголошення теми дня вчителем.
2. Робота в групах. Обговорення «Які товари і послуги надають люди різних професій».
Кожна група має набір карток . дітям пропонується назвати професію і послуги, які надають люди різних професій.
3. Дослідження якостей, якими повинна володіти людина, щоб досягти своєї мети (успіху). Обговорення ситуацій.
- Яка ваша головна праця?
- Про які успіхи учнів нашого класу ви можете розказати?
- Що допомогло їм досягти гарних результатів? (Бажання, праця…)
- Але, звичайно, це вдається не всім. Є риси характеру, які заважають досягти успіху.
4. Розвиток зв’язного мовлення. Робота над змістом казок.
Послухайте ситуацію і скажіть, що є ворогом успіху?
Казка про хлопчика Абихто
Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.
Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь, гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думаючи: «Будь що будь, будь як-небудь...».
Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?» Він неохоче відповів: «А мені все одно. Ким-небудь».
Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І прозвали його — Ніхто.
Василь Струтинський
- Яким був цей хлопчик?
- Чому його прозвали Ніхто?
- Яку пораду ви дали б хлопчикові?
Як Микита став працьовитий
Микита був дуже ледачий. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку. Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!
Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко – тяжко. Втомився хлопець від неробства. Сидить дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода – крапля за краплею.
Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає. А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води!
Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.
Василь Сухомлинський
- Яким був Микита?
- Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?
- То які ж риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь)
- Є й інші риси характеру, які шкодять успіху. Як ви думаєте, які це?
5. Розвиток математичних знань. Індивідуальна робота учнів.
- Перевіримо, який успіх ви маєте з математики. Чи уважні ви були на уроках? Чи гарно знаєте склад чисел 2-5?
У кожного учня математична розмальовка. Учні розв’язують приклади і розфарбовують малюнок за результатами виразів:
2- коричневий;
3- червоний;
4- зелений;
5- фіолетовий;
6- синій;
7- чорний;
8- жовтий.
Розмальовані малюнки демонструють один одному, перевіряючи правильність розв’язання прикладів.
6. Виконання вправи 2 у зошиті «Я досліджую світ» (с.41).
Діти самостійно вказують стрілочками від малюнка до слова Я, що вміють робити самостійно. Розповідають про це один одному, працюючи в парах.
- Ви так багато уже вмієте робити самостійно.
- А чи можемо ми разом зробити спільну корисну працю? Яка повинна бути риса характеру у нас всіх, щоб зробити спільну працю? (Працьовитість, старанність).
- А що ми можемо зробити спільно?
7. Слухання оповідання, завдання 5 у зошиті «Я досліджую світ». Обговорення змісту оповідання.
- Які риси характеру допомогли дітям утілити їхній задум?
- Чи завжди можна виконати задумане?
- Чи вистачить усім інструментів та інвентарю?
- Хто чим користуватиметься?
- Хто кому допоможе?
8. Розв’язання проблемного питання: колективний вибір справи, яка принесе користь усім.
Учні колективно обрали виготовити дидактичний матеріал з математики «Дивні прищепки» і подарувати дітям дитячого садка, щоб вони цікаво вивчали математику, готуючись до школи.
9. Розгляд зразка виконання роботи «Дивні прищепки».
10. Практична робота. Виготовлення дидактичного матеріалу з прищепок.
У кожної дитини прищепки, клей, готові шаблони чисел. Діти приклеюють картку із числом на прищепку.
11. Демонстрація виготовлених прищепок.
12. Закріплення знань. Гра «Обери правильне твердження».
Учні плескають у долоні, коли чують правильне твердження.
Поради учню, який хоче бути успішним і досягти своєї мети
Завжди уважно слухай вчителя.
Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.
Якомога частіше грай у комп’ютер.
Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.
Читай якомога більше книжок.
Намагайся бути організованим і наполегливим.
Не бійся своїх мрій.
Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.
Не бійся помилок і вчися на них.
Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні
13. Підсумок заняття.
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Чого треба дотримуватися, щоб здійснити задумане?
- Яку спільну і корисну справу ми сьогодні зробили?
- Які риси характеру слід виробити в собі, щоб стати успішною людиною?
- Ви справилися із завданням уроку, запам’ятали складові успіху. Постарайтеся дотримуватися їх у житті і боротися з тими рисами характеру, які заважають досягти успіху.
Запам’ятайте! Людина не просто проживає своє життя, вона його будує.
Ось вам моя порада.
Будьте:
Працьовитими, |
14. Перегляд відео «Добрі справи».
- Перегляньте відеофільм, подивіться скільки добра нас оточує навколо і які добрі справи можна робити щоденно всім людям України.
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=GmtMvknUS1A
Інтернет ресурси:
http://5fan.ru/wievjob.php?id=60477