Заняття № Дата______
Тема: Співвідношення числа і цифри. Квадрат. Мета: навчальна: вчити співвідносити число і цифру, визначати відмінні та схожі ознаки фігур, розширювати знання про площинну геометричну фігуру квадрат; розвиваюча: розвивати вміння порівнювати групи різних предметів та їх рахувати; корекційна: удосконалювати сформовані мовні навички; долати моторні труднощі при вимові пропонованого матеріалу; нормалізовувати темп і ритм мовлення дітей; збільшувати словниковий запас та сприяти дотриманню граматичної структури мовлення; виховна: виховувати спостережливість та позитивне ставлення до занять. Обладнання: дидактичні ігри, цифри, малюнки, геометричні фігури. Хід заняття І. Організаційний момент Психогімнастика «Дружні діти» Долоньки маленькі (плескають у долоні одне одного) Плескають легенько Пальчики з’єднали, (беруться «човником» та кружляють) В танку закружляли Посварились, розійшлися, (повертаються одне до одного спинками) Помирились – обнялися! (обнімаються) Вчитель: Якій порі року поступилася місцем осінь? Чим відрізняється зима від осені? Дихальна вправа «Сніжинка» Дидактична гра «Склади родину сніговиків» Діти з окремих частин викладають родину сніговиків: великий, менший, найменший. Вчитель: Чим вони схожі? Відрізняються? Діти шикуються одне за одним і рухаються «змійкою» за вчителем. Підходять до дошки, на якій розміщені дерева (уявний ліс). Завдання для дітей: порівняти дерева (Дуб, береза, ялинка). Дидактична гра «Будинок для сніговиків» Скласти з геометричних фігур будинок для сніговиків. Фізкультхвилинка Заметілі не боюся: (заперечно хитають головою) Я на неї насварюся. (погрожують пальчиком) Ніжками потупочу (тупають ніжками) Злу метелицю провчу. Щоби хугу налякати, (Плескають у долоні) Стану голосно плескати. Повернусь туди – сюди (повороти тулуба вправо – вліво) Не лютуй, вітрисько, ти! (махи руками перед собою) Погуляти я не проти Навіть у таку погоду. (крокують на місці, високо піднімаючи коліна) Руки в боки – підстрибну, (підстрибування на місці) Ще й танок веселий втну. Дидактична гра «Веселі фігури» Вчитель показує геометричні фігури та пропонує дітям назвати їх. Квадрат, круг, трикутник. Скільки кутів у квадрата, трикутника, круга? Гра з геометричними фігурами. Дидактична гра «Не помились» Вчитель роздає дітям малюнки із зображення диких тварин різної кількості. Завдання для дітей: показати цифрою кількість тварин, зображених на малюнку. Дидактична гра «Подорож сніжинки» ІІІ. Підсумок.