Розробка заняття з математики Додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел (усно) з переходом через розряд . Округлення чисел. Складені задачі, які містять прості у

Про матеріал
Розробка заняття з математики Додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел (усно) з переходом через розряд . Округлення чисел. Складені задачі, які містять прості у різних комбінаціях. 2 клас За освітнім проектом «Світ чекає крилатих» Анжеліки Цимбалару
Перегляд файлу

Немішаївська  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

 

Розробка заняття з математики

 Додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел (усно)  з переходом через розряд . Округлення чисел. Складені задачі, які містять прості у різних комбінаціях.

2 клас

За освітнім проектом «Світ чекає крилатих»

Анжеліки Цимбалару

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів

Бондаренко Надія Вікторівна

 

 

 

 

 

 

2020 рік

 

Тема . Арифметичні дії з числами: додавання і віднімання у межах 100 з переходом через розряд. Змінна. Рівняння. Селфі-аудит (вхідний). Сприймання нового матеріалу. Додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел (усно)  з переходом через розряд . Округлення чисел. Складені задачі, які містять прості у різних комбінаціях.

І. Організація класу до уроку

ІІ. Основна частина

Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі. Від кожного з нас залежить сьогодення і майбутнє України. А вам, діти, потрібно гарно навчатися,  адже саме ви невдовзі будете розбудовувати нашу державу.

  1.  Завдання за малюнком на с. 2-3

Ми продовжуємо дізнаватись більше про нашу Батьківщину на занятті математики.

Розгорніть журнали на с. 2-3 та розгляньте головний малюнок.

 - Порахуйте скільки міст зображено на карті? (25).

- Дайте характеристику цього числа. (двоцифрове число, що складається з двох десятків і п»яти одиниць, одиниці кожного розряду записані цифрами 2 і 5)

-  Порахуйте, назви скількох міст починаються на літеру «А», «Ве», «Де», «Ка»….

- У скількох назвах міст є буква «О»? (9)

- Яку форму має буква «О»? (вона кругла)

- Які об»єкти на малюнку теж мають круглу форму?

- Яка цифра має форму круга? (0)

- Які  числа називаються круглими? (які закінчуються нулем).

- Назвіть числа зображені на екрані: 37, 10, 28, 56, 43, 20, 60, 100

- Назвіть круглі числа.

- Розгорніть робочі зошити. Запишіть сьогоднішню дату.

- Запишіть тільки круглі числа з рядочка чисел на екрані.

- А чи знаєте ви, що кожне натуральне число можна округлити?

- Щоб округлити число, потрібно його доповнити, чи зменшити до найближчого круглого.

2. Завдання на полі на с.3

 1. Щоб потренуватись, Лаксики підготували нам завдання на правому полі.

Розгляньте числа. Назвіть круглі числа.

Подумайте, за якою закономірністю Лаксики поєднали числа в пари? ( Число 43 з»єднали з числом 40, адже це найближче кругле число до 43. Отже, 43 ми можемо округлити до 40, для цього нам потрібно зменшити його на 3 одиниці. Число 28 з»єднане з числом 30. Це найближче кругле число до 28. Отже, 28 ми можемо округлити до 30, додавши 2 одиниці). 

  1. Візитівкою якого міста є Потьомкінські сходи? (Одеса)

Пропоную піднятися «математичними сходами». Для цього нам потрібно записати пропущені числа. і записати пропущені числа.

Розгляньте числа на цеглинках.

Яке з них найбільше? (верхнє)

Як утворити більше число з менших? (їх потрібно додати)

Як називаються числа при додаванні? ( доданки і сума).

Отже, чим є верхнє число? (сумою)

А нижні? (доданками)

Як знайти невідомий доданок? (треба від суми відняти відомий доданок).               

3. У наступному завданні порахуйте, скільки чотирикутників і трикутників зображено на рисунку. (Зверніть увагу, що п’ятикутник розділено відрізками на 5 частин, але фігур ми бачимо більше, оскільки більші фігури можна складати з кількох менших).

  3. Вправи на ознайомлення учнів із способом округлення.

1. Лаксики пропонують обчислити вирази. Розгляньте їх на екрані.

Розглянемо перший стовпчик виразів

25 – 7=

25 – 10 =

- Що спільного у цих виразах? ( Однакові зменшувані).

- Що скажемо про від»ємники? (Вони різні).

- Значення якого виразу в першому стовпчику зручніше обчислити. (другий вираз).Чому? Бо ми віднімаємо кругле число. Обчисліть  його.

 - На скільки менший  від»ємник у першому виразі? (на 3 ). Отже, якщо ми віднімаємо менше, то як зміниться результат? (стане більшим)

- На скільки? (на 3)

Розглянемо другий стовпчик виразів :

34+10=

34+8=

Що скажемо про перші доданки у цій парі виразів? (однакові)

А другі доданки? (різні)

Значення якого виразу легше обчислити? (першого, бо додаємо кругле число). Обчисліть.

На скільки менший другий доданок у іншому виразі? (на 2)

Якщо додали менше, то як зміниться результат? ( теж стане меншим)

На скільки (на 2).

2. Обчислення виразів із застосуванням способу округлення.

- Розгляньте вираз. Прокоментуйте розв’язання.

7 + 8 = 7 + 10 – 2 = 17 – 2 = 15 (Коментар: до 7 додаємо 8. 8 – число «близьке» до 10, тому його замінили близьким круглим числом 10. Ми мали додавати 8, а будемо додавати 10. Встановлюю, що другий доданок збільшився на 2, тому й значення суми, так само, збільшиться на 2. Щоб значення суми не змінилося, треба відняти 2.)

 

24 – 8 = 24 – 10 + 2 = 14 + 2 = 16 ( Коментар: від 24 віднімаємо 8. 8 – число «близьке» до 10, тому його замінили близьким круглим числом 10. Ми мали віднімати  8, а будемо віднімати 10. Встановлюю, що від’ємник збільшився на 2, тому значення різниці, навпаки, зменшиться на 2. Щоб значення різниці не змінилося, треба додати 2.)

  1. Алгоритм застосування способу округлення.

Якщо один із доданків ( від'ємник) закінчується цифрою

5, 6, 7, 8, 9, то:

1. Замінюю один із доданків(від'ємник) найближчим круглим числом.

2. Додаю (віднімаю) кругле число. Визначаю, на скільки більше було додано

 ( віднято).

3 . Віднімаю ( додаю)   стільки ж одиниць.

4. Називаю результат. 

 

Спосіб округлення ми можемо використовувати у розв»язуванні виразів.

4. Завдання на с.8

 1.Повправляємось у округленні чисел, виконавши завдання 3 на с. 8 журналу.

2. Розгляньте вирази у завданні 2. Що можемо сказати про них? (це один і той самий вираз).

Розгляньте способи обчислень виразу. Яким би способом обчислення скористались ви? Який із запропонованих способів не є зручним? Обведіть  спосіб округлення.

  1. Звернімося до завдання 1 на с. 8. Розгляньте малюнок.

Скільки дітей  на малюнку? Що роблять діти? (Обчислюють вирази, щоб повідомити нам, яке місто України вони хотіли б відвідати).

Для цього визначимо вираз, який обчислила кожна дитина. Які способи обчислень пропонують діти?

 Розфарбувати пазли олівцем відповідного кольору.

 

 5. .Завдання на с.9

5. Спираючись на завдання 1, виконаємо завдання 5 на с.9 та дізнаємось назви деяких річок України.

  Визначити спосіб обчислення та обведіть букви біля виразів таким кольором, яким розфарбована хмаринка з судженням дитину завдання1.

Продовжіть обчислення.

 Складіть назви річок України з букв, обведених олівцем одного кольору (Уж, Хорол).

Хоро́л  річка в Україні, у Сумській і Полтавській областях. 

Уж (угор. Ung, словац. Uh)   річка на Закарпатті. Від назви цієї річки походить назва міста Ужгород.

  1. Розгляньте світлину на екрані? Як ви думаєте, що це за місто?

Це місто Тернопіль. Воно знаходиться на заході України.

Дістатися до нього ми можемо поїздом. Але для цього потрібно виконати завдання 6. Прочитайте, що потрібно виконати.

Прочитайте умову задачі.

Про що задача? (про пасажирів)

Що означає число 36? (Скільки всього місць у поїзді)

Скільки зайшло пасажирів у Києві? (31)

Скільки ще зайшло у Вінниці?

Потрібно вибрати таке запитання, щоб задача була складеною. (Скільки вільних місць залишилось у вагоні?)

  1. Цікаво мандрувати Україною. Адже ми маємо так бакато цікавих міст і місць для відпочинку.

Пропоную дізнатися про літній відпочинок ваших однолітків, розв»язавши задачу 7, на с.9.

Розгорніть зошити. Запишіть слово «Задача»

 Прочитайте задачу. Про що задача?

Підкресліть в ній ключові слова. (Де відпочивали діти?)

Скільки учнів відпочивало в Карпатах?

Чи знаємо, скільки учнів відпочивало на березі моря? ( ні, але знаємо,що на 5 менше).

Що відомо про учнів, які відпочивали у бабусі на дачі? ( їх 10 і це решта)

Що запитується у задачі?

Складемо модель до задачі.

Нам потрібно дізнатися скільки всього учнів у класі. Як ми позначимо шукане? (цілим відрізком, бо це всі діти)

З яких частин складається ціле? ( частина дітей відпочивала в Карпатах,і їх 10; частина на морі – ми не знаємо число цих дітей, але знаємо, що їх на 5 менше, отже, стільки ж, як і у Карпатах, але без 5; частина дітей – у бабусі на дачі, їх 10).

Чи можемо одразу дати відповідь на запитання? (Ні, бо не знаємо, скільки учнів відпочивало на морі).

Яку дію потрібно для цього виконати (віднімання).

Після того, як знайшли цю частину учнів, чи можемо відповісти на запитання? (так, склавши вираз на додавання).

Ми дали відповідь на питання задачі?

Запишіть її.

Позначити розв’язок задачіу журналі. Де, з перелічених у задачі місць, відпочивають зображені на світлині діти?

   7. Розгляньте світлину завдання 4 на с. 8 Чи хотіли б ви дізнатися, у якому місті України можна помилуватися таким краєвидом?

Для цього вам потрібно обчислити вирази зручним для вас способом. Встановити, якій букві відповідає кожен результат. Записати результати у порядку зростання та прочитати назву міста.

 (Миргород. Це місто-курорт в Полтавській області).

ІІІ. Підсумок уроку

Розкажіть Лаксикам:

  • З яким способом обчислення познайомились сьогодні більш детально?
  • Які способи обчислення виразів ви ще знаєте?
  • Про які міста України говорилось у завданнях, які виконували на занятті?
  • У яких містах ви б хотіли побувати. Чому?

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку