Розробка заняття
Студія розвитку дитини «Веселка»
Комунальний позашкільний навчальний заклад «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»
Звук [ч], буква «Ч»
Керівник гуртка:
Світлана Шалига
м.Кропивницький
Тема: Звук [ч], буква «Ч»
Мета:
Навчальна: продовжити ознайомлення дітей з буквами. Сформувати навички та вміння утворювати склади, вдосконалювати навички виконання звукового аналізу слів, формувати навички каліграфічного написання букви «ч», «Ч»;
Розвиваюча: розвивати фонематичний слух, мовлення дітей, пам'ять та увагу; збагачувати та активізувати словниковий запас дітей, формувати вміння розпізнавати букви, розвивати критичне та логічне мислення; дрібну моторику рук, самостійність під час виконання практичних завдань;
Виховна: виховувати увагу, охайність під час письма, працьовитість, посидючість, вдосконалювати навички правильної постави під час письма.
Обладнання: Черепашка, кольорові олівці, простий олівець, технічні засоби навчання: ноутбук, телевізор; PPпрезентація, Букварик, зошити, наліпки для оцінювання
Методи навчання:
Інформаційний, розповідь, пояснення, пояснювально-ілюстративний, практичні, дидактичні ігри, заохочення та стимулювання
Форми: групове стандартне заняття
Очікуваний результат:
Вихованці мають знати:
букву «Ч», алгоритм звукового аналізу слова, правила написання букви, правила постави під час письма
Вихованці мають вміти:
Самостійно готувати шкільне приладдя, чути команду викладача, утворювати склади з вивченою буквою, вправлятися в звуковому аналізі слів, каліграфічно правильно писати букву «Ч»; вирізняти звук [ч] з мовного потоку, запам’ятовувати слова; збагачувати словниковий запас, вміти розпізнавати букви, давати обмірковану відповідь на проблемні запитання; прибирати робоче місце.
Вихованці мають набути досвіду:
Самостійного виконання практичних завдань та вправ, посидючості
Хід заняття
Добрий день, долоньки, хлоп, хлоп, хлоп!
Добрий день, ніжки, топ, топ, топ!
Добрий день, щічки, щип, щип, щип!
Добрий день, вушка, смик, смик, смик!
Добрий день, носик, біп, біп, біп!
Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та завдань
- Діти, сьогодні ми дізнаємося нове та цікаве: ознайомимося з новим звуком, дізнаємось, яка буква його позначає, навчимось її писати, читати слова з цією буквою, поповнимо свій словничок новими словами.
Ш. Основна частина. Робота над новим матеріалом.
- Діти, в гості до нас завітала таємнича гостя, вона принесла нам свою букву. Хто це, відгадати нам допоможе загадка (слайд 2):
- Який звук ми чуємо на початку слова черепаха? [ч]. – Правильно, черепашка принесла нам букву «Ч» (показ картки з буквою «ч»). Що працює в ротику при вимові? Так, правильно зубки, видихуваному повітрю заважають зубки. В українській мові [ч] ствердів, тож позначати звук [ч] ми будемо рискою, як у слові чашка, або двома рисками, як у слові очі (пригадайте правило перед [і]). Звук [ч] позначається на письмі буквою «Ч». Подивіться, як будемо її писати (показ написання друкованої букви)
- Черепашка приготувала вам віршик, який потрібно буде вивчити напам’ять:
Черепаха через річку
Перевозить черепичку.
Черепичка червоненька
Буде хаточка гарненька.
– Віршик я виставлю в групі.
- Рухаємося далі. Увага на екран! Намагайтеся запам’ятати якомога більше слів на літеру «Ч» (дидактична гра на розвиток пам’яті, уваги (слайд 3) та розвиток критичного мислення (слайд 4)
- Діти, зверніть увагу, що звук [ч] ми чуємо не тільки на початку, а й посередині, як у словах зайчик, качка і в кінці слова павич.
- Приготуйте долоньки, будемо ловити слова зі звуком [ч] в різних позиціях. Будьте уважні, коли почуєте [ч] – плесніть в долоньки, коли ні – заховайте руки (дидактична вправа «Упіймай звук» (чай, чайник, чапля, чайка, майка, чарівник, часник, цибуля, вечір, ранок, чоботи). Молодці!
- Діти, увага на екран, читаємо за тренажером!
URL: https://youtu.be/4vEoa27lSRs?feature=shared (Дата звернення 08.01.2025)
- Діти, перед тим, як навчитися писати прописну букву, давайте підготуємо наші ручки (Пальчикова гімнастика).
- Ручки готові, увага на дошку! (показ написання прописної букви «Ч») –Піднімаємо руку, пишемо за мною в повітрі (написання прописної букви в повітрі та в робочих зошитах)
– Діти, наше заняття закінчується. Підведемо підсумки. Яку букву вивчили, хто приніс нам нову букву? Які слова запам’ятали? Яка вправа сподобалася? Пригадаємо, що потрібно буде доопрацювати? - Закінчити роботу в друкованому зошиті, вивчити вірш напам’ять, читати за Букварем.
URL: https://youtu.be/z5e5HYnPSxM?feature=shared (Дата звернення 08.01.2025)
Література
1. Федієнко В.В. Буквар для дошкільнят “Читайлик”. Х.: ВД “Школа”. 2023.
2. Федієнко В., Волкова Ю. «Мовленнєве спілкування». Х.: ВД «Школа». 2023.