Розробка заняття "Звук [ч], буква "Ч"

Про матеріал
Розробка навчального заняття: мета, хід заняття, демонстраційний матеріал, практичні вправи, використані джерела
Перегляд файлу

 

 

Розробка заняття

                                                                                                                                                                                                                        

 

 

Студія розвитку дитини «Веселка»

Комунальний позашкільний навчальний заклад «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»

Звук [ч], буква «Ч»

 

 

 

                                                               

 

 

 

 

 

                                                                                               Керівник гуртка:

  Світлана Шалига

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Кропивницький

 

 

 

Тема: Звук [ч], буква «Ч»

Мета:

Навчальна: продовжити ознайомлення дітей з буквами. Сформувати навички та вміння утворювати склади, вдосконалювати навички виконання звукового аналізу слів, формувати навички каліграфічного написання букви «ч», «Ч»;

Розвиваюча: розвивати фонематичний слух, мовлення дітей, пам'ять та увагу; збагачувати та активізувати словниковий запас дітей, формувати вміння розпізнавати букви, розвивати критичне та логічне мислення; дрібну моторику рук, самостійність під час виконання практичних завдань;

Виховна: виховувати увагу, охайність під час письма, працьовитість, посидючість, вдосконалювати навички правильної постави під час письма.

Обладнання: Черепашка, кольорові олівці, простий олівець, технічні засоби навчання: ноутбук, телевізор; PPпрезентація, Букварик, зошити, наліпки для оцінювання

Методи навчання:

Інформаційний, розповідь, пояснення, пояснювально-ілюстративний, практичні, дидактичні ігри, заохочення та стимулювання

Форми: групове стандартне заняття

Очікуваний результат:

Вихованці мають знати:

букву «Ч», алгоритм звукового аналізу слова, правила написання букви, правила постави під час письма

Вихованці мають вміти:

Самостійно готувати шкільне приладдя, чути команду викладача, утворювати склади з вивченою буквою, вправлятися в звуковому аналізі слів, каліграфічно правильно писати букву «Ч»; вирізняти звук [ч] з мовного потоку, запам’ятовувати слова; збагачувати словниковий  запас, вміти розпізнавати букви, давати обмірковану відповідь на проблемні запитання; прибирати робоче місце.

Вихованці мають набути досвіду:

Самостійного  виконання практичних завдань та вправ, посидючості

 

 

Хід заняття

 

  1.                    Організаційний момент. Привітання. Перевірка присутніх. Підготовка до заняття. Повторення правил поведінки на занятті.
    •          Добрий день, любі діти! Миємо ручки (обробка рук антисептиком). Готуємося до занять: приготуйте Буквар, зошит «Мовленнєве спілкування», пенал, здайте робочі зошити. Готові?
    •          Тож, привітаємося по «веселковому»! (психогімнастика):

     Добрий день, долоньки, хлоп, хлоп, хлоп!

Добрий день, ніжки, топ, топ, топ!

Добрий день, щічки, щип, щип, щип!

     Добрий день, вушка, смик, смик, смик!

Добрий день, носик, біп, біп, біп!

 

  •          Діти, сподіваюся, що вже всі налаштувалися на заняття, тож давайте згадаємо правило, яке нам знадобиться :
  •          Щоб урок минув не марно
  •          Треба сісти рівно й гарно!
  •          Не базікати на уроках
  •          Як папуга чи сорока!
  •          Сказати хочеш – не шуми,
  •          А тільки руку підніми…
  •          Вушка – слухають, очі – дивляться, ручка – піднімається…
  1.                Закріплення та повторення вивченого матеріалу: Минулого разу  ми вчили букву «Ґ» Пригадаємо віршик на цю букву  (Перевірка домашнього завдання - читання вірша напам’ять)

               Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та завдань

             - Діти, сьогодні ми дізнаємося нове та цікаве: ознайомимося з новим       звуком, дізнаємось, яка буква його позначає, навчимось її писати, читати слова з цією буквою, поповнимо свій словничок новими словами.

      Ш.    Основна частина. Робота над новим матеріалом.                                                                                                                                                                                 

           - Діти, в гості до нас завітала таємнича гостя, вона принесла нам свою     букву. Хто це, відгадати нам допоможе загадка (слайд 2):

                                                        

 

 

 

 - Який звук ми чуємо на початку слова черепаха? [ч]. – Правильно, черепашка принесла нам букву «Ч» (показ картки з буквою «ч»). Що працює в ротику при вимові? Так, правильно зубки, видихуваному повітрю заважають зубки. В українській мові [ч] ствердів, тож позначати звук [ч] ми будемо рискою, як у слові чашка, або двома рисками, як у слові очі (пригадайте правило перед [і]). Звук [ч] позначається на письмі буквою «Ч». Подивіться, як будемо її писати (показ написання друкованої букви)

- Черепашка приготувала вам віршик, який потрібно буде вивчити напам’ять:

Черепаха через річку

Перевозить черепичку.

Черепичка червоненька

Буде хаточка гарненька.

 Віршик я виставлю в групі.

- Рухаємося далі. Увага на екран! Намагайтеся запам’ятати якомога більше слів на літеру «Ч» (дидактична гра на розвиток пам’яті, уваги (слайд 3) та  розвиток критичного мислення (слайд 4)

 

        

 

- Діти, зверніть увагу, що звук [ч] ми чуємо не тільки на початку, а й посередині, як у словах зайчик, качка і в кінці слова павич.

- Приготуйте долоньки, будемо ловити слова зі звуком [ч] в різних позиціях. Будьте уважні, коли почуєте [ч] – плесніть в долоньки, коли ні – заховайте руки (дидактична вправа «Упіймай звук» (чай, чайник, чапля, чайка, майка, чарівник, часник, цибуля, вечір, ранок, чоботи). Молодці!

- Діти, увага на екран, читаємо  за тренажером!

URL: https://youtu.be/4vEoa27lSRs?feature=shared (Дата звернення 08.01.2025)

 

  •         Молодці!

 

  •          А тепер, «стрілялка» - Готові? (читання за променевою таблицею):

 

     

 

  •          Читаємо склади (читання за складовою таблицею):

 

 

  •          Переходимо до роботи в друкованих зошитах. Відкриваємо зошит «Мовленнєве спілкування» ст.41 (робота дітей в зошиті з друкованою основою) та біля дошки (вправи на звуковий аналіз слів))

                     

 

  •          Молодці! Хто гарно попрацював отримує наліпку! - Закриваємо зошит, відкриваємо «Букварик» ст.56, 57 (виконання вправ, обговорення сюжетних малюнків, читання за «Букварем»)

 

               

 

 

- Діти, перед тим, як навчитися писати прописну букву, давайте підготуємо наші ручки (Пальчикова гімнастика).

- Ручки готові, увага на дошку! (показ написання прописної букви «Ч») –Піднімаємо руку, пишемо за мною в повітрі (написання прописної букви в повітрі та в робочих зошитах)

                           

                                     

 

  1.            Підсумок заняття.

– Діти, наше заняття закінчується. Підведемо підсумки. Яку букву вивчили, хто приніс нам нову букву? Які слова запам’ятали? Яка вправа сподобалася? Пригадаємо, що потрібно буде доопрацювати? - Закінчити роботу в друкованому зошиті, вивчити вірш напам’ять, читати за Букварем.

  •          Сьогодні всі гарно попрацювали. Найактивнішими були Отримують наліпку! Молодці! Дякую за заняття! А тепер – перерва та весела руханка!
  1.             Фіз. Хвилинка: Руханка  «Черепаха Аха!»

URL: https://youtu.be/z5e5HYnPSxM?feature=shared (Дата звернення 08.01.2025)

 

                                                    Література

        1. Федієнко В.В. Буквар для дошкільнят “Читайлик”. Х.: ВД “Школа”. 2023.

        2. Федієнко В., Волкова Ю.  «Мовленнєве спілкування». Х.: ВД «Школа». 2023.

 

 

 

             

docx
Додано
8 січня
Переглядів
8
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку