Розробка засідання клубу «Здорове майбутнє»

Про матеріал
Матеріал містить різні форми роботи, які можна використати при проведенні занять,що стосуються формування здорового способу життя .
Перегляд файлу

 

Розробка засідання клубу «Здорове майбутнє»

 

Тема засідання  «Усе в твоїх руках»

Вступ

У всі часи особливу увагу люди звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили нові й нові ліки від хвороб і спо­соби зміцнення свого організму, об залишатися бадьорими на довгі роки.

Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи, або чорні сили (відьми, чаклуни). Також хвороби пов'язували із карою бо­гів, рятуючись від якої, люди намагалися задобрити їх дарами і жерт­вами. Серед своїх богів давні греки з особливою пошаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок — Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини — гі­гієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів «Панацея від усіх бід»).Проблемами хвороб, здоров'я і довголіття завжди переймалися ви­датні люди нашої планети. Вчені хотіли створити засіб для збережен­ня вічної молодості та бадьорості. Що означає бути здоровим? Як убе­регти своє здоров'я і молодість? Це ми сьогодні спробуємо всі разом з'ясувати!

2) Побажання

Ведучий. Перш ніж розпочати наше заняття, мені хочеться зробити вам  подарунок. Я хочу подарувати вам квіточ­ку, але вона непроста. Це квіточка-семицвіточка, яка може виконати ваше одне бажання.

Візьміть її до рук і прочитайте побажання, записані на її пелюст­ках

 (щастя, здоров'я, успіх у навчанні, гроші, сила, розум, краса, ко­хання).

Подумайте, чого б ви хотіли найбільше, і відірвіть одну пелюстку.

 (Вислуховуються думки дітей про те, чому вони вибрали саме цю пелюстку.)

3) Вправа «Розмовляючий олівець»

Ведучий. Ваші бажання і думки різні. Давайте подумаємо, що ж для людини найголовніше? Я передаватиму вам олівець, «що вміє розмовляти», щоб послухати ваші думки. (Діти по черзі висловлю­ються.)

Отже, найголовніше в нашому житті — здоров'я. Адже здорова людина зможе здобути добру освіту, влаштуватися на гарну роботу, заробляти гроші, виховувати здорових дітей і бути красивою та щас­ливою.

4) Вправа «Як розпорядитися своїм життям?» Учитель наголошує, що дана вправа допоможе кожному з учас­ників знайти відповідь на це питання. Пояснення правил, за якими від­буватиметься рольова гра. Кожен учасник отримує по 10 папірців.

Учитель. На початку гри прошу кожного написати своє ім'я на 10 папірцях, які вам роздали. Впродовж кількох наступних хвилин ці 10 папірців уособлюватимуть конкретну людину, тому слід зберегти свої папірці!

Через хвилину перед кожним постане вибір «витратити» чи «за­ощадити» папірці. На продаж буде виставлено різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Звичайно, коли закінчаться, за папірці вже нічо­го не можна буде купити.

Усі покупки можна робити лише тоді, коли «товари» пропонують­ся на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару.

 

 

 

Проведення гри

Учитель дає час для того, щоб кожен учасник написав своє ім'я на 10 папірцях, а опісля пропонує першу пару «товарів» на продаж і по­казує два аркуші, що представляють цю пару.

Після цього він збирає папірці у тих, хто хоче зробити покупку. Видає кожному покупцеві картку, що засвідчує його покупку.

Учитель зачитує пари «товарів», а учасники, якщо бажа­ють придбати товар, записують його назву на такій кількості жетонів, яку вказав учень-тренер. Наприклад, «квартира» — записуємо слово «квартира» на 1-му, «здорова сім'я» — записуємо на

3-х жетонах, оскільки, за умовою гри, ціна квартири — 1 папірець, ціна здорової сім'ї — 3 папірці.

Перша пропозиція «товарів»

Варіант А: чудова квартира або будинок (1 папірець).

 Варіант Б: новий автомобіль на вибір (1 папірець).

Друга пропозиція «товарів»

Варіант А: повністю оплачена поїздка на канікули (терміном на 1 місяць) у будь-яку країну світу разом із другом (2 папірці).

Варіант Б: повна гарантія того, що людина, з якою б тобі хотілося одружитися, обов'язково одружиться з тобою у недалекому майбут­ньому (2 папірці).

Третя пропозиція «товарів»

Варіант А: стати найпопулярнішим серед своїх товаришів термі­ном на 2 роки

 (1 папірець).

Варіант Б: Мати одного справжнього друга (2 папірці).

Четверта пропозиція «товарів»

Варіант А: закінчити престижний університет (2 папірці).

Варіант Б: заснувати прибуткову кампанію (2 папірці).

П'ята пропозиція «товарів»

Варіант А: мати здорову сім'ю (3 папірці).

Варіант Б: здобути всесвітню славу (3 папірці).

Після того, як усі учасники зробили свій вибір із цих пропозицій, психолог оголошує: «Тим, хто вибрав щасливу сім'ю, повертають два папірці як винагороду».

Шоста пропозиція «товарів»

Варіант А: можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 па­пірець).

Варіант Б: відчуття задоволення впродовж усього життя (2 папірці).

Сьома пропозиція «товарів»

Варіант А: п'ять років безмежної фізичної насолоди (2 папірці).

Варіант Б: любов та повага найдорожчих людей (2 папірці).

Психолог. Ті, хто вибрав п'ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (якщо він ще залишився), оскільки за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.

Восьма пропозиція «товарів»

 Варіант А: чиста совість (2 папірці).

Варіант Б: здатність досягти успіху у сфері, де найбільше цього прагнеш

(2 папірці).

Дев 'ята пропозиція «товарів»

Варіант А: створити диво для того, кого ти любиш (2 папірці).

Варіант Б: можливість прожити заново (або повторити подію з власного минулого життя) (2папірці).

Десята пропозиція «товарів»

 Варіант А: сім додаткових років життя (3 папірці).

Варіант Б: безболісна смерть, коли настане час (3 папірці).

Учитель. Більше покупок робити не можна. Невикористані папір­ці вважаються знеціненими. Обговорення

     Яка покупка подобається вам понад усе? Чому?

     Чи шкодуєте ви, що не зробили якоїсь покупки? Чому?

     Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри?

     Чому ви навчилися, виконуючи цю вправу?

     Коментар учителя

Правила гри можна змінити, але життя — не гра. Не можна повто­рити вже зробленого вибору чи скасувати прийняте колись рішення.

Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливіс­тю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими через тиждень або рік. Завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей тощо. Доводиться платити за кожен вибір у житті — і часто ця плата перевищує сподівання.

Вчитель. Одного разу Сократа запитали: «Що для людини найцінніше і найважливіше у житті-багатство чи слава?».Великий мудрець відповів: «Ані багатство,ані слава не роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля»

Над нашою планетою вирує пожежа під назвою СНІД. Як можна згасити її,щоб не загинула цивілізація? Вберегти людину від захворювання на СНІД може тільки власна обачність,порядність,відповідальність за власне здоров’я . І якщо ми не почнемо діяти,ніхто не зможе відповісти на про те,якими будуть наші нащадки. А чи будуть вони здорові та щасливі?І для чого потрібні їм усі багатства,якщо вони не матимуть головного- здоров’я?

5)Вправа «Оцінювання ризику ВІЛ-інфікування»

  В         — вірус (збудник захворювань);

   І          — імунодефіциту (відсутність імунної реакції організму);

  Л         — людини (може бути тільки в людини);

   С         — синдром (низка симптомів, що вказують на хворобу);

   Н        — набутого (не спадкового);

   І          — імунного (стосується імунної системи);

  Д         — дефіциту (брак або нестача).

Учитель. Кожному з вас я роздаю карточку, на якій записана ситуація.

На першій парті стоять три будиночки

«Ризик високий», «Ризик низький», «Ризик відсутній».

Для виконання цієї вправи пригадайте все, що ви чули про цю хворобу. Будьте уважні.

Кожен із вас читає ситуацію вголос і кладе карточку до відповідного будиночка.

Ситуації:

  1. проколювати вуха однією голкою;
  2. уживати ін’єкційні наркотики;
  3. працювати в секс-бізнесі;
  4. лікувати зуби нестерильними інструментами;
  5. робити перев’язку без рукавиць;
  6. користуватися чужою битвою;
  7. користуватися чужою зубною щіткою;
  8. плавати в одному басейні;
  9. їсти те, що приготувала ВІЛ-інфікована людина;
  10. дружити з ВІЛ-інфікованою людиною;
  11. користуватися спільним посудом;
  12. обмінюватися одягом;
  13. бути покусаним комаром;
  14. жити в одній кімнаті з ВІЛ-інфікованою людиною;
  15. сидіти за одною партою;
  16. користуватися спільним шкільним приладдям;
  17. їхати в одному транспортному засобі;
  18. робити уколи нестерильним інструментом;
  19. торкатися кров’яних плям на предметах;
  20. дружній поцілунок;
  21. користуватися спільним туалетом.

Учитель. Дякую. Ви бачите, що не так уже й багато ситуацій, коли можна інфікуватися, але їх потрібно уникати, щоб не захворіти.

6) Гра «Квасоля»

Учитель. Ось перед вами лежать конверти з квасолею (5–6 сортів квасолі різних кольорів. Конвертів стільки, скільки учасників, але в одному конверті квасоля чорного кольору).

 Пропоную вам за 1 хв, обмінюючись з іншими учасниками, зібрати якнайбільше сортів квасолі.

Прошу сісти на стільці.

Хто з вас мав конверт із чорною квасолею? Той інфікований вірусом «сміху».

Хто з вас виміняв для себе чорні квасолини? Вас теж інфіковано вірусом «сміху». Це була лише гра. Але в житті ВІЛ-інфекція так само стрімко і непомітно розповсюджується серед людей.

Коли людина дізнається, що вона ВІЛ-інфікована, то повернути все, як було раніше, уже не можна. Вона розуміє, що може інфікувати рідних, друзів. Людина, дізнавшись про свій діагноз, спочатку переживає шок, потім впадає в депресію, соромиться самої себе, почувається нікому не потрібною, у багатьох з’являються думки про самогубство.

Але ВІЛ-інфікований чи хворий на СНІД — це насамперед людина, із такими ж почуттями, бажаннями, надіями, що й здорові люди. І те, як їй вдається подолати кризу й розпочати боротьбу за власне життя, значною мірою залежить від її оточення — рідних і друзів. Основна допомога хворим полягає у психологічній підтримці

7)Вправа «Серце друга»

Учитель.

У кожного з вас є стікери у вигляді серця. Нехай це буде маленька частинка вашого серця. Напишіть на стікері, що ви могли б зробити для людини, хворої на СНІД, яку допомогу надали б їй.

У нас є листи від ВІЛ-інфікованих підлітків. Я зараз їх зачитаю, прикріплю на дошці, а ви стікери із серцями приєднайте до того листа, автору, якого хочете віддати частинку свого серця.

 

Лист Оксани

«Мене звати Оксана. Мені 14 років. Нещодавно дізналася про хворобу. Захотіла сказати комусь про це і довірилася своїй подрузі. Її відповідь: «Ні. Шкода, але я нічим не можу тобі допомогти».Коли наступного дня прийшла до школи, усі вже знали про хворобу і перешіптувалися за моєю спиною».

 

Лист Олексія

«Мене звати Олексій. Мені 15 років. Я щойно повернувся зі школи. Почуваюся добре, але всі знають, що в мене ВІЛ.Більшість однокласників уникають мене. У мене немає друзів. Щодня я йду зі школи з опущеною головою. У мене депресія, усі мене бояться, і я почуваюся страшенно самотнім. Я хочу мати друга, з яким можна було б поговорити».

 

Учитель. Як ви вважаєте, що є найважчим для ВІЛ-позитивної людини?

Діти, подумайте й напишіть на своїх серцях, що б ви могли зробити для такої людини?

 

 Заключна вправа. Американський психолог Дейл Карнегі у своїй книзі «Як завоювати друзів і вплинути на людей» так описує цю емоцію: «Вона нічого не коштує, та багато дає. Вона збагачує тих, хто її отримує, і не робить біднішими тих, хто її дарує. Вона триває мить, а в пам’яті іноді зостається назавжди, її неможливо купити, випросити, позичити чи вкрасти, бо сама по собі вона нічого не варта, поки її не віддали!»

Ви здогадалися про що йдеться? Так, це усмішка. Тож подаруйте її один одному.

Вчитель. Міцне здоров'я — одне з головних джерел щастя й ра­дості людини, її неоціненне багатство, яке повільно і важко накопичу­ється, але яке можна швидко і легко втратити.

Накопичуйте і бережіть своє здоров'я, вчіться цього в оточуючих людей; займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя з користю для себе та інших!

        В одній далекій країні жив мудрець, який знав відповіді на багато питань, тому сотні людей приходили до нього за порадою і допомо­гою. У тій же країні жив юнак, який тільки починав свій життєвий шлях. Але він думав, що все вже знає, багато вміє і чужих порад слу­хати йому не треба. Вирішив він обдурити мудреця — спіймав мете­лика, затис його між долонями і запитав мудреця: «Що у мене в доло­нях — живе чи мертве?». Якби мудрець відповів «живе», то юнак сильно здавив би руки, метелик помер і мудрець виявився б неправим. А якби мудрець відповів «неживе», хлопець би розтиснув руки, мете­лик випурхнув, а мудрець знову був би неправий. Але коли юнак пі­дійшов до мудреця і поставив своє запитання, старець уважно поди­вився на нього і сказав: «Усе в твоїх руках...».

Так і щодо здоров'я можна кожному сказати: «Все у твоїх ру­ках...». Сподіваюсь, що знання, які ви отримали на цьому занятті, знайдуть своє продовження у вашому житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку