Методика проведення уроку швидко змінюється відповідно до Концепції Нової української школи. Раніше першим етапом або структурним елементом уроку був організаційний момент, то за новою методикою проведення навчального дня навчальний процес потрібно розпочинати з ранкової зустрічі. Нічого нового скажете ви! Ні різниця між даними методичними елементами дуже велика і суттєва.
Організаційний момент передбачав дуже коротке, до 5 хвилин привітання та здійснення налаштування на учні до уроку. В більшості випадків вчитель просто вітався і перевіряв наявність всіх необхідних матеріалів до уроку в учнів. Творчі вчителі мали ряд заготовок у віршованій формі на різні предмети. Як можна налаштувати дитину до уроку з-за допомогою 4 віршованих рядків? Напевне ніяк. Дитина автоматично прослуховувала ще один віршик від учительки і без жодної зміни свого настрою розпочинала навчальний процес.
Ранкові зустрічі у цьому плані суттєво відрізняються. По-перше час для проведення даного елементу навчального дня становить 15-25 хвилин. Ранкова зустріч складається з чотирьох компонентів:
-вітання, що здійснюється у колі;
-групове заняття, передбачає проведення ігор чи різноманітних вправ для створення почуття спільноти, єдності класу і ситуації успіху;
-обмін інформацією, відповідно до запропонованої теми діти можуть розповісти з власного життєвого досвіду, що вони знають, чи що їх може цікавити по даній темі;
-щоденні новини – це обговорення письмового оголошення з подальшою мотивацією вчителя.
Ранкова зустріч сприяє психологічному налаштуванні дитини до навчання, об'єднує дітей, і що дуже важливо створює позитивний настрій учнів. Діти приходять до школи зі своїми проблемами і різноманітним настроєм, завдання вчителя створити у класній кімнаті позитивну атмосферу у якій дитина на певний час забудить про особисті проблеми і у єдиній радісній шкільній спільноті буде навчатися.
Вашій увазі хочу запропонувати декілька варіантів ранкових зустрічей на різні теми, що можна використати у власній педагогічній практиці.
Методика проведення уроку швидко змінюється відповідно до Концепції Нової української школи. Раніше першим етапом або структурним елементом уроку був організаційний момент, то за новою методикою проведення навчального дня навчальний процес потрібно розпочинати з ранкової зустрічі. Нічого нового скажете ви! Ні різниця між даними методичними елементами дуже велика і суттєва.
Організаційний момент передбачав дуже коротке, до 5 хвилин привітання та здійснення налаштування на учні до уроку. В більшості випадків вчитель просто вітався і перевіряв наявність всіх необхідних матеріалів до уроку в учнів. Творчі вчителі мали ряд заготовок у віршованій формі на різні предмети. Як можна налаштувати дитину до уроку з-за допомогою 4 віршованих рядків? Напевне ніяк. Дитина автоматично прослуховувала ще один віршик від учительки і без жодної зміни свого настрою розпочинала навчальний процес.
Ранкові зустрічі у цьому плані суттєво відрізняються. По-перше час для проведення даного елементу навчального дня становить 15-25 хвилин. Ранкова зустріч складається з чотирьох компонентів:
Ранкова зустріч сприяє психологічному налаштуванні дитини до навчання, об’єднує дітей, і що дуже важливо створює позитивний настрій учнів. Діти приходять до школи зі своїми проблемами і різноманітним настроєм, завдання вчителя створити у класній кімнаті позитивну атмосферу у якій дитина на певний час забуде про особисті проблеми і у єдиній радісній шкільній спільноті буде навчатися.
Вашій увазі хочу запропонувати декілька варіантів ранкових зустрічей на різні теми, що можна використати у власній педагогічній практиці.
Ранкова зустріч з теми: «Вода»
Мета: формувати в учнів почуття дружності та єдності, з’ясувати, важливість води, виховувати екологічну свідомість.
Матеріали: вода питна у стаканчиках, кольорові олівці, акварельні фарби, ватман, відеоматеріали з піснею Капітошки.
І. Вітання
Метод «Водний привіт»
Чи знаєте ви цього персонажа? Так правильно це Капітошка. А давайте ми також станемо Капітошками.
Кожна дитина отримує по дві повітряні кульки, щоб діти були схожими на Капітошку.
А тепер давайте всі разом заспіваємо пісеньку Капітошки.
Учні виконують пісню з мультфільму «Капітошка»
ІІ. Щоденні новини
Сьогодні ми з вами розпочинаємо тематичний тиждень «Пригоди крапельки». Під час проведення цього тижня ми познайомимося з водоймами рідного краю, дізнаємося як мандрує вода по Землі та як і чому потрібно економити воду, навчимося малювати різні види водойм, хмар та багато всього іншого.
Сьогодні ________.
Число ___________.
Місяць___________.
Погода___________.
ІІІ. Обмін інформацією. «Крісло автора»
Діти стають у коло посередині стоїть столик на ньому стакан з водою.
В кожної дитини трубочка і всі по черзі по трішки через трубочки п’ють воду так, щоб всі зробили по ковтку.
ІV. Групове заняття
На ватмані схематично намалювати горизонт та береги річки.
Давайте наповнимо нашу річку водою з-за допомогою своїх рук.
Всі діти фарбують руки блакитним кольором і на ватмані роблять відтиски, щоб зафарбувати річку.
Протягом навчального дня на ватман можна додавати різні елементи, малюнки та написи, які будуть розглядатися у освітньому процесі.
Ранкова зустріч з теми: «Зайчик»
Мета: формуватив учнів екологічну свідомість, створити позитивний настрій, виховувати любов до природи.
Матеріали: зображення зайчиків з різним настроєм, ілюстрації мультиплікаційних та казкових героїв, шаблони для малювання.
І. Вітання
Всі сідають у коло і вчитель пропонує учням привітатися з-за допомогою зайчиків.
ІІ. Щоденні новини
Сьогодні ________.
Число ___________.
Місяць___________.
Погода___________.
Сьогодні наш навчальний день буде присвячений цікавій тваринці – зайчику.
ІІІ. Обмін інформацією
«Крісло автора» Слухання цікавої інформації про травинку.
ІV. Групове заняття
Гра «Відомі зайці»
Мета: активізувати словниковий запас дітей з даної теми, на прикладах мультиплікаційних та казкових героїв викликати інтерес учнів до теми, що буде розглядатися.
Хід гри
Вчитель демонструє учням зображення різних мультиплікаційних та казкових героїв. До кожного зображення вчитель ставить запитання
Творче завдання.
Домалюйте зайчика.
Ранкова зустріч з теми: «Птахи»
Мета: формувати в учнів екологічну свідомість, створити позитивний настрій, виховувати любов до природи.
Матеріали: зображення птахів з різним настроєм, аудіозапис пташиного співу, свистунці, що нагадують пташиний спів, акварельні фарби, листи А4, кольорові фломастери.
І. Вітання
Клас сідає в коло.
Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята
Усім: «Добрий день!»
Пташечка в небі
Співає пісень.
Ніби вітає усіх:
«Добрий день!»
Дзвоник видзвонює
Дзень! Дзень – дзелень!
Учні, школярики,
Всім: Добрий день!
Прослуховування аудіозапису пташиного співу.
Вчитель роздає дітям свистунці. Учні по черзі підіймаються з кола, де сиділи як пташки, махаючи руками-крилами вітаються і свистять у свистунець.
ІІ. Щоденні новини
Сьогодні ________.
Число ___________.
Місяць___________.
Погода___________.
Сьогодні я знайшла цікавий лист і вирішила вам його прочитати.
ІІІ. Обмін інформацією
«Крісло автора» Діти презентують свій малюнок «Пташки»
ІV. Групове заняття
Завдання на розвиток логіки
Творче завдання
Намалюйте пташку з-за допомогою долоньки свого однокласника.
Ранкова зустріч з теми: «Квіти»
Мета: формувати в учнів екологічну свідомість, створити позитивний настрій, виховувати любов до природи.
Матеріали: штучні квіти, папір, клей, ножиці, аудіозапис.
І. Вітання
Діти стають у коло і передаючи квітку вітаються та роблять компліменти один одному.
За потреби можна пояснити дітям значення поняття «комплімент»
Компліме́нт – це особлива форма похвали, поваги, визнання або захоплення, люб'язності, приємні слова.
Компліменти допомагають встановлювати добрі стосунки з іншими людьми.
ІІ. Щоденні новини
Сьогодні наш клас стане квітником, адже ми з вами будемо знайомитися з квітами.
Чи знаєте ви про найбільшу квітку у світі? Це рафлезія.
А щоб ви ще хотіли дізнатися сьогодні про квіти?
ІІІ. Обмін інформацією. «Крісло автора»
«Крісло автора» Розповідь дитини про квіти.
ІV. Групове заняття
Розвиток дрібної моторики
З конструктора «Лего» діти складають квіти.
Творче завдання.
Живими квітами краще милуватися, а ніж зірвати їх та поставити до вази. Давайте ми також будемо милуватися квітами, але тими, що виготовимо самі.
Діти працюють у п’ятірках. Кожна п’ятірка отримує листок з пагонами. Діти мають намалювати або вирізати уже готові шаблони квітів і приклеїти їх до пагона.
Ранкова зустріч з теми: «Цифри»
Мета: створити позитивний настрій, згуртувати дітей.
Матеріали: каса цифр.
І. Вітання
Гра «Числове привітання»
Діти стають у коло. Привітання має відбуватися наступним чином. Вчитель показує певне число учню потрібно проказати привітання з такою кількістю слів. Наприклад, вчитель показує 1, дитина вітається одним словом «Привіт!», якщо вчитель показує 2, дитина вітається двома словами «Добрий день!» і т. д.
ІІ. Щоденні новини
Сьогодні ________.
Число ___________.
Місяць___________.
Погода___________.
Сьогодні ми з вами будемо працювати з цікавими завданнями, але всі вони пов’язані з числами.
ІІІ. Обмін інформацією. «Крісло автора»
Казка про цифри.
Сідайте зручніше і послухайте казку про цифри.
Казку можна розповідати поступово в залежності від того як будуть вивчатися цифри. Можна створити казкове місто з вулицею Першого десятка і поступово її забудовувати та заселяти.
В одній математичні країні існувало величезне місто, яке називалося Склад числа. Там проживало багато різних цифр, але всі вони мали спільних родичів, але при цьому були дуже різними.
Найцікавіші мешканці проживали на вулиці Першого десятка.
Наша казка якраз про них.
Отже, в будинку №1 жила одинока старенька Одиничка, яка дуже любила ходити у гості і пити чай з тортом.
В будинку № 2 жили дві веселі сестрички Одинички вони любили жарти та різні свята в їхньому будинку завжди було весело і дуже шумно. Через цей шум сусіди часто сварилися з сестричками-одиничками.
В будинку № 3 жили Одиничка, яка любила вирощувати квіти та двієчка, яка дружила з Капітошком і поливала квіти для Одинички, коли та забували це зробити.
В будинку № 4 жила сімʼя, яка обожнювала носити джинсовий одяг. Вони часто вдягалися у однакові речі і милувалися перед дзеркалом.
В будинку № 5 жила сімя, яка складалася з мами, тата і двох діток.
В будинку № 6 жили цифри, які були дуже злими, тому весь час ходили з червоними обличчям. Важко жилося цій сім’ї на такій веселій та доброзичливій вулиці. Тому що вони починали сварку через будь-яку дрібницю.
В будинку № 7 жила сімʼя ветеринарів. Крім того, що ця родина завжди лікувала всіх тварин, кожен з членів родини мав свою особисту тваринку, яку дуже любив і доглядав.
Якщо в будинку № 7 жили цифри разом з тваринами, то в будинку № 8 цифри були дуже схожі на різних тварин.
В будинку № 9 жила ще дивніша сім’я. Всі мешканці цього будинку були водяні. В кожній кімнаті навіть стояв фонтан для того щоб ці цифри не висохли.
В будинку № 10 всі мешканці були спортсмени. Цікаво, що серед них не було жодної товстої цифри. Ось самі погляньте.
ІV. Групове заняття
Створювати цифру з підручних матеріалів.
1