Розробки уроків фізичної культури з футболу для учнів 8-х класів

Про матеріал
В даній методичній розробці розглянуто основні аспекти розвитку рухової активності учнів на уроках футболу. Викладено методику проведення практичного заняття, спрямованого на розвиток удосконалення методів роботи за модулем «Футбол». Рекомендовано для практичного введення в практику вчителями фізичної культури.
Перегляд файлу

 


Управління освіти Іллінецької міської ради

 

Методичний кабінет

 

 

Іллінецький навчально -  виховний комплекс  «загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – гімназія №2»

 

Методичний вісник

РОЗРОБКИ УРОКІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

8 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор упорядник   Дроб’язко  Ю. В.- учитель  фізичної    культури

 

 

 

 

м. Іллінці

2019 р.


Анотація

В даній методичній розробці розглянуто основні  аспекти  розвитку рухової активності  учнів на уроках футболу. Викладено методику проведення  практичного заняття, спрямованого на розвиток удосконалення методів роботи  за модулем «Футбол».

Рекомендовано для практичного введення в практику  вчителями  фізичної культури.

 

 

Протокол№ _____ від __________________

Голова ради методичного кабінету   _______Чирва Л.Г.

Рецензія

На досвід роботи вчителя фізичного виховання  Іллінецького навчально -  виховний комплекс  «загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – гімназія № 2» Дроб’язка  Юрія  Васильовича з теми : «Розробки уроків  фізичної культури по  футболу для учнів 8-х класів».

Учитель у своїй роботі роботі висвітлює  важливість  занять  по футболу, застосовуючи цікавий перелік  спеціально підготовлених вправ та прийомів  і методів навчання, які можуть  допомагати учням добре  засвоїти  програмовий матеріал з розділу футболу.

Юрій Васильович бачить своє завдання в тому, щоб розвивати самостійну творчість у дітей, які повинні вміти вчитися радіючи відкриттю все нового і нового…

  Передаючи досвід своїх  розробок  уроків по футболу  вчитель розраховує на покращення теоретичних і практичних  навиків, як учнів так і вчителів фізичного виховання.

Дана робота заслуговує на ознайомлення з широкою аудиторією вчителів фізичного виховання.

 

 Учитель - методист  фізичної культури  Іллінецького НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназії №2» Поцілуйко М. В. 

План

  1. Історія розвитку  українського футболу.
  2. Закріпити техніку ведення  м’яча  зовнішньою та внутрішньою стороною стопи.
  3. Удосконалювати  техніку  удару  правою, лівою ногою, що котиться.
  4. Зупинка м’яча підошвою.
  5. Ознайомити, повторити,  закріпити та удосконалювати удари  по м’ячу  середньою частиною лоба без стрибка та в стрибку.
  6. Закріпити удари правою та лівою ногами різними способами.
  7. Удосконалювати прийоми відбивання м’яча.
  8.  Удосконалювати удари м’ячем по воротам після передачі.
  9. Фізична та спеціальна підготовка по кожному ударі.
  10. Виховувати дисциплінованість, старанність, дружелюбність,  почуття колективізму, морально - вольові якості на кожному уроці.

 


Вступ

 

На сьогоднішній день високого значення для виховання і оздоровлення молодого покоління набуває футбол. Саме ця гра вкладає в молодь бажання займатись фізичною культурою і спортом, що дозволяє вести здоровий спосіб життя. Основним засобом навчання техніки футболу є засвоєння елементів гри, найпростіших індивідуальних і групових тактичних дій, формування рухових навичок. Під час розробки уроків футболу у школі, керуюсь основним засобом навчання гри в футбол, а саме: засвоєння елементів гри та найпростіших індивідуальних та групових тактичних дій і формування рухових навичок.

Під час планування навчального матеріалу з футболу я ставлю такі завдання:

  •   навчити основних елементів техніки і тактики гри;
  •   сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів, сили і витривалості;
  •   сприяти вихованню морально-вольових якостей і сили волі, витримки, самовладання, дисциплінованості, сміливості, впевненості у своїх силах, дружби, комунікабельності.

Основним засобом навчання футболу є фізичні вправи, що можуть бути умовно об'єднанні у три групи:

  •   вправи, що сприяють загальному фізичному розвитку та зміцненню здоров'я;

вправи, що сприяють засвоєнню основних технічних прийомів;

  •   вправи, що сприяють оволодінню індивідуальними та груповими тактичними діями.

Під час побудови навчального процесу я використовую різноманітні дидактичні методи, враховую вікові особливості учнів, матеріал, що вивчається.

У процесі навчання футболу  на уроках фізичної культури застосовую такі методи:

  1. Наочні (показ вправ, демонстрація вправ на схемі, перегляд навчальних змагань).
  2. Словесні (розповідь, пояснення, вказівка, зауваження, бесіда тощо).
  3.  Практичні (метод вправ та його варіанти - початкове
    вивчення прийомів у цілому або за частинами, метод
    багаторазового повторення (перемінний, інтервальний, ігровий).


Клас :8

Модуль: футбол

Мета і завдання: ознайомитись з історією українського футболу, удосконалити техніку удару правою та лівою ногою по м'ячу, що котиться та зупинки м'яча підошвою, закріпити техніку ведення м'яча зовнішньою та внутрішньою частиною стопи, розвивати швидкість, спритність, виховувати дисциплінованість, старанність, дружелюбність, почуття колективізму.

Інвентар: фішки, м'ячі футбольні, маніжки, футбольні Ворота великі, міні футбольні ворота.

Місце проведення : Футбольне поле із штучним покриттям.

 

Хід уроку:

 

№з\п

Зміст уроку

дозування

Орг.-метод. вказівки

1.

Підготовча частина

( 15 хв )

Шикування, рапорт, привітання.

Повідомлення завдань уроку.

2 хв

 

2.

Сьогодні на уроці ми з вами поринемо в загадкову і ніким не розгадану країну - країну короля спорту - футболу . Ми мали змогу познайомитись з появою його на світ, встигнути його полюбити та через цей світ проявити себе. А тепер трішки взнаємо цю історію детальніше. Ви готові почати працювати?

 

Учитель розповідає про появу футболу в Україні, його становлення та розвиток, видатні досягнення, легендарних футболістів.

 

Ходьба:

3 хв

 

3.

 -на носках;

-на п'ятах;

 -на внутрішній частині стопи;

-в напівпрсиіді;

-в повному присіді.

 

Учні придумують Назви своїм  командам. Клас працює потоком звернути увагу,

на поставу під час ходьби

4.

Біг:

-звичайний;

-спиною вперед;

-з високим підніманням стегон;

-з закиданням гомілок назад;

-приставними кроками.

4,5 хв

Виконувати

команди за

сигналом,

дотримуватись

дистанції.

 

 

Вправи на відновлення дихання.

30 с

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

2.

 

3.

 

 

 

4.

 

 

5.

ЗРВ в русі:

1 .В.п.-руки на пояс.

Ходьба схресним кроком.

 

2.В.п.-руки вниз.

1-крок лівою, руки в сторони;

2-крок правою, руки вгору;

3-крок лівою, руки в сторони;

4-крок правою, руки вниз

 

3. В. п.-праву руку вгору.

1-крок лівою, відведення рук

Назад;

 

2-крок правою, зміна

положення рук і відведення

їх

назад.

 

4.В.п.-руки вниз.

1-ліву в сторону на носок,

руки в сторони;

4-крок правою вперед, руки Вниз.

5.В.п.-ліву руку перед грудьми, Праву руку в сторону.

1- крок лівою з поворотом

тулуба наліво, праву руку

перед грудьми, ліву руку в

сторону;

2- крок правою з поворотом

тулуба наліво, ліву руку

перед грудьми, праву руку

в сторону.

6.В.п.-руки на пояс. 1-крок лівою, нахил, руками . торкнутися лівого носка;

2- випрямляючись, приставити праву, руки на пояс;

3- крок правою, нахил, руками торкнутися правого носка;

4- випрямляючись приставити

ліву, руки на пояс.

7.В.п.-руки на пояс.

1- випад правою;

2- приставляючи ліву, в.п.;

3- випад лівою;

4- приставляючи праву, в.п. 8.В.п.-руки в сторони.

1-мах лівою, оплеск під нею;

2- крок правою, руки в сторони;

3- мах лівою, оплеск під нею;

4- крок лівою, руки в сторони.

9.В.п.-руки на пояс.

На кожний рахунок стрибки на двох з просуванням вперед.

Основна частина

 (   27 хв )

Удосконалення техніки удару правою та лівою ногою по м'ячу, що котиться та зупинку м 'яча підошвою.

а) зупинки м 'яча підошвою та передача партнеру (відстань між партнерами4м)

б) зупинки м 'яча підошвою та

передача партнеру (відстань

до 10 м)

 г) передача м'яча збоку з

просуванням вперед.

 

Ведення м 'яча

а)обведення фішок

 

б)зустрічна естафета з веденням м 'яча.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Удари правою та лівою ногою

по м'ячу, що котиться раніше

вивченими способами.

а)удар по воротах після обведення стояків.

 

б)гра «зміна місць у вулиці»

 

 

г)удари в ворота по мячу, що котиться.

 

 

 

Навчальна гра

«Гра на троє воріт»

 

 

 

 

 

Заключна частина (Зхв)

Шикування в шеренгу. Гра на увагу: «Клас, струнко!»

 

Хотьба

 

Шикування в шеренгу, підведення підсумків уроку.

 

Оголошення домашнього завдання.

 

Організований вихід з залу

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З хв

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

2 хв

2 хв

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5 хв.

 

30 с..

 

 

 

1 хв

 

 

30 с.

Спину тримати

рівно, дотримуватись

дистанції, чітко

виконувати

поставлені

завдання,

дотримуватись

правил техніки

безпеки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні мають працювати в парах, виконувати вправу обличчям один до одного.

Нагадати фази виконання зупинок м'яча підошвою, слідкувати за правильністю виконання. Наголошувати про точність виконання передач.

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на координацію рухів.наголосити про те, щоб не відпускали далеко від себе м'яч, дотримувались дистанції.

Учні поділяються на одинакові за кількістю команди та шикуються у колони.Кожна колона поділяється навпіл та відступає на встановлену відстань. За сигналом кожен гравець веде м'яч до протилежної половини та передає його партнеру, той веде м'яч у протилежному напрямку і т.д., поки всі гравці не поміняються місцями.

 

 

Нагадати техніку ударів по м'ячу, звертати увагу на правильність виконання.

 

 

В одного гравця 2 партнери, один з них володіє м'ячем.Він передає м'яч гравцю на іншу сторону і біжить до його місця, у той час як гравець повертає м'яч назад і також змінює сторону. Учні виконують передачу партнеру, який

відпасовує м'яч для виконання удару по воротах. Передач і виконувати за сигналом.

 

Клас поділяється на 2 команди, грають за правилами футболу, але воріт троє, треті ворота не має права захищати гравець жодної з

команд, наголошувати на те, щоб учні використовували в грі якомога більше вивчених прийомів.

 

Шикування відбувається змагальним методом Нагадати правила гри. При підведенні підсумків відзначити уважних і зосереджених учнів. Звернути увагу на поставу.

Підвести підсумки уроку, відзначити кращих учнів, звернути увагу на типові помилки. д\з виконати удари по м'ячу в стінку з зупинкою його підошвою.

 

Клас :8

Модуль: футбол

Мета і завдання: ознайомити учнів з ударами по м'ячу

середньою частиною лоба без стрибка та в стрибку, закріпити удари правою та лівою ногами різними способами, розвивати швидкість, спритність, точність, швидкісно-силові якості та здібності учнів, виховувати старанність, працелюбність, почуття колективізму.

Інвентар: м’'ячі футбольні, стійки, маніжки, футбольні ворота, таблиці

Місце проведення : Футбольне поле із штучним покриттям.

Хід уроку:

№з\п

Зміст уроку

дозування

Орг.-метод, вказівки

 

Підготовча частина ( 10 хв )

Шикування, рапорт, привітання.

Повідомлення завдань уроку. Правила техніки безпеки та поведінки під час занять футболом. В 1960 р. було проведено перший чемпіонат Європи з футболу, з того часу кожні 4 роки проходять фінальні змагання за євро кубок. В 2007р. наша держава разом з Польщею отримала право на проведення Євро 2012, а це вперше в країнах східної Європи. Футбол - це не тільки спорт, а й засіб миру і благополуччя, тому слід пам 'ятати про правило чесної гри —/аіг ріау 1 побажати успіху у вивченні теми уроку.

2хв

Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.

 

Стройові вправи:

Повороти на місці

30 с

Звернути увагу на

чітке виконання

поворотів.

 

Ходьба:

-звичайним кроком

-схресними кроками

-на носках

-на п 'ятах

-на внутрішній частині

стопи

-на зовнішній частині стопи

1хв

Звернути увагу на

поставу під час

ходьби.

 

Біг:

-звичайний

-з високим підніманням

стегон

-з закиданням гомілок назад

-приставними кроками

-з прискоренням

1,5хв

Виконувати

команди за

сигналом, стежити

з дистанцією, чітко

виконувати

поставлені

завдання.

 

Вправи на відновлення

дихання.

30 с

Рух руками вгору —Вдих, вниз — видих,

дихання глибоке.

 

ЗРВ в парах:

І.В.п.-стійка ноги нарізно,

спиною один до одного,

щільно, хват під лікті.

1-2-№1-нахил вперед,

піднімаючи партнера на

спині;

№2-прогнутися, опираючись

на спину партнера та

відриваючи ноги від

підлоги;

3-4-в.п.;

5-8-те саме в іншому

напрямку.

 

 

 

 

2.В.п.-сід на п'ятках,

спиною один до одного, на

відстані кроку, руки назад-

донизу, хват поперечний.

1-2-стійка на колінах, руки

вгору, прогнутися,

подивитися на партнера;

3-4-в.п.

З.В.п.-сід ноги нарізно,

обличчям один до одного,

упираючись в ступні

партнера, руки вперед,

хват пальцями.

1-2-М1 нахил назад,

тягнучи партнера, руки

вперед, хват пальцями.

№2-нахил вперед,

опираючись на ступні

партнера і піднімаючись на

15-20 см;

3-4-плавно повернутись у

вихідне положення;

5-8-те саме в іншому

напрямку.

4.В.П.-О.С, спиною один до

одного, щільно руки вгору,

хват поперечний.

1-2-випад правою,

прогнутися, голову

нахилити назад;

3-4-в.п.;

5-8-те саме лівою.

5.В.П.-О.С, обличчям один

до одного, на відстані

одного кроку, руки вперед,

хват поперечний.

1-2-присід на лівій, праву

ногу вперед;

3-4-в.п.;

5-8-те саме на правій. 6.В.п.-№1-сід, руки на пояс; №2-стійка ноги нарізно над ногами партнера, обличчям до нього.

1- №1-ноги нарізно;

№2-стрибком

(престрибуючи через ноги

партнера) о.с. (між ногами

партнера);

2-№1-в.п.; №2-стрибком в.п.

7. Ходьба на місці

 

4,5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

 

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

присідів

 

 

 

 

Перед виконанням

вправи визначити

номери, під якими

учні будуть

виконувати вправи,

розімкнути клас на

необхідний інтервал

та дистанцію для

безпечного

виконання вправи.

При виконанні

вправи учні повинні

якомога краще

прогнутися назад.

 

 

 

Слідкувати за

правильністю

виконання вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прогинаючись

побачити партнера.

 

 

 

 

 

За своїм фізичним

розвитком учні

мають бути

рівними.

 

 

 

Чітко виконувати стрибки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після стрибків перевести клас на ходьбу на місці.

 

 

      Основна астина

            (   ЗО хв )

Ознайомлення учнів з

ударами по м'ячу середньою частиною лоба без стрибка та в стрибку.

 

Удар по м'ячу головою з опорного положення.

 

 

 

 

 

 

 

 

7-8 разів

 

 

 

Кожен учень пацює з м'ячем смостійно, а потім в парі

 

 

Вихідне положення ноги розставлені, зігнуті в колінах, тулуб дещо нахилений вперед, руки зігнені в ліктях. Підготовча фаза: Ноги ще більше згинаються в колінах, верхня частина тулуба і голова відхиляються назад.

Робоча фаза: Різким рухом тулуба і голови  гравець виконує удар по м'ячу. Під час руху тулуба і голова відхиляється назад.

2.

Удар по м'ячу головою в стрибку.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попередня фаза: Ноги згинаються в колінних суглобах, руки відводяться назад.

Підготовча фаза: Руки різко виносяться вперед-вгору, ноги з силою випрямляються у всіх суглобах і вдбувається відштовхування від землі. При

вистрибуванні вгору гравець верхню частину тулуба і голову відхиляє назад, руки розставляє в боки, ноги також відводяться назад. Робоча фаза: Тулуб і ноги спрямовуються вперед, а руки заносяться назад. Удар закінчується фінальним рухом голови. Очі розплющені, удар наноситься серединою лоба.

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

Закріплення ударів по м'ячу ногою.

Передачі м'яча партнеру з льоту.

 

 

Навчальна гра.

«Крабовий футбол»

 

 

 

 

 

По 4 рази

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

Клас   працює в парах. Гравець, що рухається спиною вперед руками скидає м'яч партнеру, той віддає передачу ногою.

Гравці стоять по колу, а один в центрі з м'ячем. Він передає його одному з гравців, що стоїть на лінії кола, і біжить до місця будь-якого гравця, який має залишити своє місце і зайняти його в центрі. Партнер, що отримав м'яч негайно передає його в центр.

 На майданчику 2 воріт, команди грають у футбол в положенні упор зігнувшись по заду.

 

 

 

1.

 

2.

Заключна частина

 ( 5хв)

Шикування класу в шеренгу.

Ходьба з урівноваженням диханняШикування класу, підрахунок ЧСС Підведення підсумків, оголошення д\з

 

 

 

30с

 

 

1 хв 30с

2хв

 

 

 

Змагальним методом.

 

 

 

 

Удари по м'ячу головою

 

 

 

Клас :8

Модуль: футбол

Мета і завдання: закріплення ударів по м'ячу серединою лоба без стрибка та в стрибку, вдосконалення вивчених прийомів відбирання м'яча, розвивати силу спритність, наполегливість, виховувати морально- вольові якості, дисциплінованість, витримку, почуття колективізму.

Інвентар: футбольні м 'ячі, фішки, стояки, маніжки, таблиці.

Місце проведення : Футбольне поле із штучним покриттям.

Хід уроку:

№з\п

Зміст уроку

дозування

Орг.-метод, вказівки

 

 

 

1.

 

 

 

2.

 

 

3.

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Підготовча частина

(16-18хв)

Шикування, рапорт,

привітання.

Повідомлення завдань

уроку.

 

Правила поведінки та

техніки безпеки на уроці

під час занять футболом.

Стройові вправи:

Повороти на місці.

Ходьба:

-схресним кроком;

-на носках;

-на п'ятах;

-на внутрішній частині

стопи;

-на зовнішній частині

стопи;

—в напів присіді;

-в повному присіді;

Біг:

-звичайний

;-спиною вперед;

-з високим підніманням

стегон;

-з закиданням гомілок

назад;

-приставними кроками;

-з прискоренням.

 

 

 

1,5 хв

 

 

 

 

1 хв

 

 

1 хв

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

Стежити за

чіткістю подання

команд черговим,

звернути увагу на

зовнішній вигляд

учнів.

 

 

 

Контролювати

чіткість виконання.

 

Стежити за

поставою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дотримуватись

дистанції та

правил техніки

безпеки.

6.

Вправи на відновлення дихання.

30 с

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

ЗРВз м'ячами:

І.В.п.-ноги нарізно. Колоподібні обертання тулубом, м'яч тримати в руках.

2.В.п.-лежачи на спині,

руки з м'ячем вгору, ноги

розведені в сторони.

Нахили вперед з

почерговим діставанням

правої та лівої ноги.

З.В.п.-ноги нарізно, руки з

м 'ячем вгору. Нахили

вперед з почерговим

діставанням носків правої

та лівої ніг.

4.В.п.-лежачи на спині,

ноги витягнуті. Мяч

захопити внутрішніми

частинами стоп.

Піднімаючи прямі ноги,

діставати носками до

землі за головою і

повертатися у в.п.

5.В.п.-стоячи на колінах,

м'яч у руках,

прогинаючись, діставати

м'ячем до землі,

б.В.п.-лежачи на животі,

руки з м'ячем угору, ноги прямі. Прогинатися у попереку.

7.В.п.-ноги нарізно, руки з м 'ячем угору. Нахилитися вперед і доторкнутися м'ячем до землі, заносячи його якомога далі. 8.Присісти. Мяч у витягнутих руках.

 

Підрахунок ЧСС

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

10-15 присідів 15с

 

 

 

 

 

 

Не згинати ноги в колінних суглобах

 

 

 

 

Максимально

прогинатись не

згинати ноги в

колінних суглобах.

 

 

Уважно

контролювати м'яч

 

 

 

 

 

 

Утримувати

рівновагу.

 

 

 

 

Ноги ставити на ширині плечей, не згинати в колінних суглобах.

Руки тримати на рівні плечей.

 

 

 

 

1.

Основна частина (24 хв)

Вдосконалення вивчених прийомів відбирання м'яча Забирання м'яча внутрішньою (зовнішньою) частиною підйому.

 

 

5 хв

 

Вихідне положення-ноги на ширині плечей, зігнуті в колінах, верхня частина тулуба нахилена вперед, руки розставлені в сторони.

Хибна фаза: вага тіла переноситься на ліву ногу (якщо хибна фаза виконується в лівий бік), вона ще більше згинається, а права нога дещо випрямляється, верхня частина тулуба продається вліво-вперед. Одночасно футболіст відштовхується правою ногою, а лівою забирає м'яч. Учні відпрацьовують в парах.

2.

Закріплення ударів по

м'ячу головою

Гра «теніс головою»

 

6 хв

Правила гри: клас ділиться на однакову кількість гравців, на середній лінії майданчика встановлюється сітка, команди перебивають м'яч головою на сторону суперника, поки той не впаде на землю. Клас працює у шеренгах позмінним методом.

3.

Жонглювання м 'ячем

 

6 хв

Клас працює у шеренгах позмінним методом.

4.

Навчальна гра. Гра в малий футбол

7хв

 

 

 

1.

 

2.

3.

Заключна частина (Зхв)

Вправи на відновлення дихання.

Вимірювання ЧСС Шикування, підведення підсумків уроку, оголошення домашнього завдання.

 

 

 

1хв

 

30с

 

1,5хв

 

 

 

 

 

Д\з жонглювання м 'ячем, удари по м'ячу головою

 


Клас :8

Модуль: футбол

Мета і завдання: удосконалити удари по м'ячу

серединою лоба без стрибка та в стрибку, удосконалити удари м'ячем по воротах після передачі, розвивати силу, витривалість, спритність, виховувати морально вольові якості, дисциплінованості, наполегливості, витримки.

Інвентар: м 'ячі футбольні, фішки, стійки, маніжки, таблиці.

Місце проведення : Футбольне поле із штучним покриттям.

Хід уроку:

з\п

Зміст уроку

дозування

Орг.-метод, вказівки

 

 

1.

 

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

7.

.

Підготовча частина

(18 хв)

шикування, рапорт,

привітання.

Повідомлення завдань

уроку.

Правила поведінки та

правил техніки

безпеки на уроці.

Стройові вправи:

Перешикування на

місці.

Ходьба:

-схресним кроком;

-на носках;

-на п'ятах;

-на внутрішній частині

стопи;

-на зовнішній частині

стопи.

Біг:

-звичайний;

-з високим підніманням

стегон;

-з закиданням гомілок

назад;

-приставними кроками;

-з прискоренням.

Вправи на відновлення

дихання.

ЗРВ:

І.В.п.-ноги нарізно (на

ширині плечей),руки

вгору.

Стати на носки,

Прогнутися, опустити

руки, стати на всю

ступню.

2. В. п. -ноги разом, руки

вгору. Нахил праворуч -

в.п., ліворуч - в.п.

З.В.п.-ноги разом.

Підняти руки вгору,

прогнутися,

нахилитися вперед, не

згинаючи ніг.

4.В.п.-ліва рука

витягнута вперед (на

рівні плеча). Дістати

долоню носком праої

ноги. Те саме правою

рукою і лівою ногою

5.В.п.-ноги нарізно,

руки вперед.

Присідання.

 

 

6.В.п.-одна нога попереду іншої. Передня зігнута е колінному суглобі і стоїть на повній ступні, задня витягнута і стоїть на носку.

7. В. п. -ноги нарізно. Нахилитися, взятися за ноги біля гомілковостопного суглоба і пройти кілька кроків вперед, випрямитись.

8. біг на місці.

 

 

1,5хв

 

 

 

1хв

 

 

1хв

 

 

1,5хв

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

 

5-6 разів

 

 

6-8 разів

 

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

 

10-15

присідів

 

3-4 рази

 

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

Стежити за

чіткістю подання

команд черговим

 

 

 

Контролювати

чіткість

виконання.

Стежити за

поставою,

дотримуватись

дистанції.

 

 

 

 

 

 

Дотримуватись

правил техніки

безпеки та

дистанції.

 

 

 

Рух руками вгору-

вдих, вниз - видих.

 

Ноги в колінних

суглобах не згинати

 

 

 

 

 

Якомога глибше

виконувати нахил.

 

Не згинати ноги в

колінних суглобах.

 

 

 

Руку тримати на

рівні плеча.

 

 

 

 

 

Виконувати в

середньому темпі.

8.

Підрахунок ЧСС

30с

15с

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

Основна частина

(24 хв)

Удосконалення ударів м'ячем по воротах після передачі.

 Передачі м 'яча в парах.

 

 

 

 

Гра « Удар по воротах»

 

 

 

 

 

 

7-9 передач

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

Учні виконують передачі м'яча в парах, відстань між ними 15-2Ом.

Майданчик: подвійна штрафна площа з двома воротами, розділена середньою лінією. Кожна команда зі своєї половини має пробити по воротах  суперника. Гра починається з того, що воротар викидає м'яч рукою від воріт партнеру, він шукає гравця, який має вигідну позицію для удару, виконує на нього передачу, а той пробиває по воротах.

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Удосконалення ударів по м'ячу головою без стрибка та в стрибку.

Удари головою в парах

 

Гра «Удар головою»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв

 

Клас працює в парах. Гравець, що Рухається спиною вперед руками скидає мяч партнеру, той віддає передачу головою, спочатку без стрибка, потім в стрибку.

Клас ділиться на дві команди і шикуються в колону по одному, капітан команди стає навпроти своєї колони, кидає мяч на голову першому гравцю, той відбиває його головою і біжить На місце замикаючого. Гра закінчується, коли, учасники стоятимуть в колоні так як на початку гри.

3.

Навчальна гра «У декілька воріт»

5 хв

Клас ділиться на дві команди, грають за правилами футболу, але по площині майданчика розкладені кілька воріт, гол зараховують тоді коли м'яч перетне площину воріт з будь-якого боку.

 

1.

 

 

 

2.

3.

Заключна частина (3 хв)

Вправи на відновлення дихання.

 

 

Вимірювання ЧСС Шикування, підведення підсумків, оголошення домашнього завдання.

 

  1,5 хв

 

 

 

30с 1,5хв

 

Діти присідають на лави, учитель проводить сеанс релаксації.

 

Відзначити кращих учнів.

Д\з удари по м'ячу головою та ногами.

 

Висновки

Саме в спортивних іграх, а саме в футболі  дитина отримує унікальну можливість проявити власну активність, ліквідувати дефіцит рухів, реалізувати і затвердити себе, отримати масу радісних емоцій і переживань. Використання в шкільному віці естафет та ігор з елементами футболу, як засобу та форми організації фізичного і психологічного розвитку дитини, створює умови для гуманізації педагогічного процесу, перетворює з дитини об'єкта соціально-педагогічного впливу на суб'єкт активної творчої діяльності і на основі розвитку внутрішніх мотивів до самовдосконалення. Футбол виховує в дітей повагу один до одного та підтримки.


Література

 

  1. Газета для учителів  фізкультури, основ здоров’я, ОБЖ № 21 (153)липень 2009 року
  2. Підручник «Футбол. Техніка» автор Арпад Чанаді.
  3. Підручник «Фізична культура» розробки уроків. Майстер – клас 5-6 клас.
  4. Програма з фізичної культури 2016 р.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Дроб'язко Юрій
Додано
27 лютого
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку