Презентація "З досвіду роботи по впровадженню гуманістично орієнтованих педагогічних технологій на засадах олімпійської ідеології "

Про матеріал
Олімпізм - це життєва філософія, яка звеличує та об’єднує у гармонійне ціле якості тіла, волі і розуму. Поєднуючи спорт з культурою та освітою, олімпізм прагне створити такий спосіб життя, який базувався б на радощах, здобутих через зусилля, освітніх цінностях, доброму прикладі та повазі до універсальних етичних принципів.
Перегляд файлу

М.М. Пелипенко,

учитель фізичної культури Звенигородської загальноосвітньої школи-інтернату                       І-ІІІ ступенів – спортивного ліцею Звенигородської районної ради Черкаської області

З досвіду роботи по впровадженню гуманістично орієнтованих педагогічних технологій на засадах олімпійської ідеології

Багатьма українськими та зарубіжними вченими, педагогами, фізіологами, медиками (М.Амосовим, Г.Апанасенком, І.Варшавським, Е.Булич, Н.Денисенко, А.Маркоросян, І.Муравовим та іншими) було визначено унікальний вплив фізичної культури на здоров’я дитини та її гармонійний розвиток. Однак, очевидним є те, що більшість учнів не вірять у значущість засобів фізичного виховання.

Фізкультурна активність не є для них основним компонентом життя. Зменшення її, збільшення навчальних навантажень, які створюють психологічне та емоційне напруження, – риси сьогоденної школи. Сучасні діти часто виявляють схильність до психонервових розладів, фізичну ослабленість. Вони часто хворіють, а відсутність з раннього дитинства морально - психологічних установок на усвідомлення цінності здоровя є однією з причин появи шкідливих звичок, негативних залежностей. І це не вина самих дітей, а у більшій мірі наслідки реальності сучасного життя.

Мабуть, не випадково, що саме сучасна система освіти в першу чергу звернула увагу на цю проблему. Великі навчальні навантаження можуть витримати тільки добре розвинені та фізично здорові діти. Але реальний стан здоров’я декількох поколінь показує, що кількість учнів, які належать до спеціальної медичної групи, постійно зростає.

Тому я вважаю, що саме школа, об’єднавшись з родиною, може і повинна забезпечити дитині нормальний фізичний розвиток та допомогти зберегти здоров’я. І саме ці чинники заставили мене задуматися над шляхами вирішення цих питань. Так постало проблемне питання, над яким я працюю вже протягом багатьох років: впровадження гуманістично орієнтованих педагогічних технологій на засадах олімпійської ідеології.

Засновник сучасного олімпізму П’єр де Кубертен вважав необхідним одночасний розвиток духовних, фізичних та інтелектуальних якостей людини. Олімпізм - це життєва філософія, яка звеличує та об’єднує у гармонійне ціле якості тіла, волі і розуму. Поєднуючи спорт з культурою та освітою, олімпізм прагне створити такий спосіб життя, який базувався б на радощах, здобутих через зусилля, освітніх цінностях, доброму прикладі та повазі до універсальних етичних принципів. Існує цілий ряд педагогічних технологій впровадження олімпійської освіти в навчальних закладах. Ми спробували майже всі і використовуємо їх в освітньому процесі. Але не зупиняємося і надалі шукаємо нових.

Наш навчальний заклад пройшов довгий і нелегкий шлях реорганізації: школа сприяння здоров’ю, спортивний профіль закладу, а на сьогодні - ми спортивний ліцей зі своїм Статутом, прапором, формою. Коли ми в 2011 році вперше започаткували у ліцеї новий предмет , «Олімпійська освіта» , новий не лише для нашого міста чи району, а й для області, з нас дивувалися: чи не краще було б віддати ці години на мову чи математику. Та ризик оправдав надії. Цей курс відкрив перед нашими вихованцями нові знання, навички, нові компетентності. Наші вихованці можуть обрати вид спорту, який їм до вподоби, і мають можливість займатися ним. В освітньому процесі впроваджуються різні педагогічні технології.

Цікаві були зустрічі з видатними спортсменами України та області. Два рази приїздила до нас двохразова срібна призерка Олімпійських ігор з академічного веслування Світлана Мазій. Часто буває у школі майстер спорту з велоспорту Микола Костогриз. Дуже раді бачити у себе чемпіонку України з боксу Сніжану Холодкову, яка була вихованкою нашого закладу. Кожен рік у вересні школа бере активну участь у всеукраїнському «олімпійському» тижні. Але найбільшою популярністю серед учнів користуються малі шкільні олімпійські ігри, які відбуваються кожен рік у другій половині травня. На шкільній лінійці урочисто відкриваються ігри, які тривають десять днів. Учні змагаються з легкої атлетики, міні-футболу, настільного тенісу та шахів. Змагання проводяться серед різних вікових категорій, що дає можливість  залучити більше учнів школи, починаючи  з початкової ланки.

У школі також проводяться брейн-ринги, телемости  з командами шкіл області, комплексні  заходи «Олімпійське лелеченя», «Олімпійські перегони» з різних видів спорту, спортивні квести, різні естафети, змагання самих різних рангів. Наші вихованці брали участь у змаганнях з баскетболу у м.Пассе (Франція), змагалися  на лижах у м. Буковелі. Цікавим був телеміст «Берегиня» Черкаси – «Ліцей» Звенигородка .

Цій роботі сприяє потужна матеріально-спортивна база: спортивна зала для занять баскетболом, волейболом та міні-футболом, спортивна зала для занять фізичною культурою з учнями початкової ланки, тренажерне приміщення, приміщення для занять настільним тенісом, приміщення для занять гімнастикою та стрибками на батуті, приміщення для занять шашками та шахматами, штучне поле для занять міні-футболом, два майданчики із земляним покриттям для занять міні – футболом.

Школа в достатній кількості забезпечена спортивним інвентарем та обладнанням для виконання програми з фізичної культури. У ліцеї діє кінно-спортивна секція, де учні можуть займатися кінним спортом. На базі школи створено лікувально-оздоровчий комплекс: кабінет ЛФК, масажний кабінет, кабінет релаксації, кабінет фітотерапії та кабінет ауротерапії. У школі культивується легка атлетика, міні-футбол, настільний теніс, шахи, працюють гуртки та секції з легкої атлетики, міні-футболу, настільного тенісу та кінного спорту. Починаючи з цього навчального року, школа почала культивувати стріт-баскет.

У 2018 році учні школи взяли участь у 132 змаганнях з легкої атлетики, міні-футболу, настільного тенісу, шашок, шахів та вперше в історії школи стріт- баскету; 86 змагань було проведено на базі нашого ліцею. Учні ліцею взяли участь у таких змаганнях: 48 з міні-футболу, 20 з легкої атлетики, 24 з настільного тенісу, 24 з шахів, 15 з шашок та 3 зі стріт-баскету.

За підсумками 2017-2018 навчального року школа перемогла у 63-ій спартакіаді школярів району. Слід відмітити, що це вже третя перемога поспіль. Успішно виступає школа і в обласних комплексних змаганнях з видів спорту серед інтернатних закладів Черкащини. У цьому році школа п’ятий раз підряд перемогла в цих змаганнях.

У кожного з нас є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота. Щоб її досягти, потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мети. Донести це учням – мета кожного уроку «Основи олімпійських знань», які проводяться, починаючи з 2011 року, у 5-9 класах. Цей курс за вибором вивчається 17 годин на рік згідно програми «Основи олімпійських знань» (автор В.М. Єрмолова).

Ми не знаємо, чи стане хоч один з наших учнів олімпійським чемпіоном, але віримо і надіємось, що наші учні будуть здоровими. Ми переконані, що більшість із наших вихованців навчаться долати труднощі, досягати своєї мети, підставляти плече товаришу у складну хвилину, не зупинятися на досягнутому. У цьому ми впевнені на сто відсотків. Бо цього вчить спорт, цього вимагають закони олімпізму.

Пелипенко Михайло Миколайович, учитель фізичної культури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

фото з кіньми.jpg

docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку