Розробки уроків "Космос"

Про матеріал
Розробки інтегрованих урокі з предмету Я досліджую світ . Тема "Космос". Мета: розширюють пізнавальний інтерес, уявлення про навколишній світ; допомагають детально ознайомитися з планетами сонячної системи їх особливостями; збагачують і активізують словниковий запас учнів; виховують самостійність, активність, вміння працювати в колективі.
Перегляд файлу

Тематичний день

«Відкриваємо таємниці космосу»

 

 І. Ранкова зустріч

 1. Вітання

 Тому, хто біля тебе руку дай, руку дай.

 Тому хто біля тебе посміхнись, посміхнись.

 Того, хто біля тебе обніми, обніми,

 Того, хто біля тебе пожалій, пожалій.

 Незалежно від зросту і кольору очей,

 Ти люби усіх, роби усім добро.

 

 2. Щоденні новини 

 - Сьогодні: (день, число, місяць)

 3. Мій настрій

 II. Ознайомлення із темою та метою дня

 Гра «Всесвіт»

  • Давайте назвемо по черзі слова пов’язані з космосом і візьмемося за руки. Головна умова не повторюватись.

 

 III. Робота над темою дня «Відкриваємо таємниці космосу»

 - Сьогодні у нас з вами останній урок по темі космос.

 - Що таке космос? (Нескінченний простір. У ньому знаходяться небесні тіла, комети,     метеорити, зірки, планети.)

 - За допомогою чого люди досліджують космос? 

 - Як можна потрапити у космос? (Ракетою, у ві сні, у казці, дивлячись фільм)

 - Чи кожна людина може потрапити в космос?

 - Чому космонавтів називають безстрашними? (Вони не бояться зіткнутися в космосі  з чимось невідомим; в ракеті можуть виникнути неполадки, їх потрібно усунути; космонавти проводять научні експерименти; досліджують поверхні Місяця, планет та далеких зірок).

 

 1. Хвилинка – цікавинка

    Космонавт повинен бути висококласним пілотом і професійним льотчиком,  дослідником, вченим і досвідченим інженером. Космонавти вчаться витримувати навантаження, які виникають при приземленні і старті, адже вага тіла зростає в 6 разів.   Щоб звикнути до стану невагомості, вони проводять багато годин у величезних резервуарах з водою, а також літаках, які набирають велику висоту, а потім пікірують вниз. Резервуар з водою називається «симулятором невагомості». Для польоту в космос необхідно одягнути космічний скафандр, який захищає від радіації. Він оснащений рухомими зчленуваннями і складається з 15 захисних шарів. Постійну температуру тіла забезпечує вода, яка буває підігрітою або охолодженої. Вона тече по трубках і накачується в скафандр. За спиною знаходиться ранець з радіопередавачем і запасом кисню. Люди перемовляються за допомогою навушників і мікрофонів. Щоб космонавт не полетів у відкритий космос, його закріплюють на спеціальному важелі, схожому на підйомний кран. Для переміщення між кораблями в аварійній ситуації використовують рятувальну сферу.

  • Хто був першим космонавтом?
  • Чи знаєте ви ім’я першого космонавта незалежної України?
  • Пройдіть лабіринт с. 59 зошита і ви дізнаєтесь його призвище.

 

 2. Перевірка на кмітливість. Відгадуємо загадки

 - Космонавти кмітливі. А давайте перевіримо вашу кмітливість.

 

    По синьому морю срібний човник пливе (Місяць).

 

    Увесь день по небу гуляє, а ввечері на землю сідає (Сонце).

 

    Роздивитися мікроб допоможе мікроскоп,
    А вивчати зорі щоб, треба мати …(Телескоп).

 

    Хто раніше допливе до берега: каченя чи курча?

 

    Хто швидше долетить до квітки: гусінь чи метелик?

 

    У мами є кіт Мурзик, донька Таня, цуценя Тобік. Скільки у мами дітей?

 

    Хто голосніше прокукурікає: корова чи півень?

 

 3.Робота у зошиті

  - Порахуйте космічні об’єкти на с. 58, запишіть їх кількість.

 

 4. Створення колажу «Сонячна система»

 - А чи зможете ви не заблукати у Сонячній системі?

 - На ваших столах лежать зображення планет. Пропоную створити колаж. Я буду розповідати, а ви уважно слухайте про яку планету йде мова. (Діти клеять зображення планет на великий аркуш паперу, згідно їх розташування у сонячній системі.)

      Цю планету часто називають «блакитною планетою». Як ви вважаєте, що це за планета? Це єдина планета Сонячної системи, на якій існує життя. (Земля)

      Це найближча до Сонця планета, але вона і сама маленька. Вся її поверхня покрита западинами - кратерами, тому що з нею постійно стикаються метеорити. (Меркурій)

      Сама  красива планети. Але як всі красуні вона холодна і оповита сірчаними хмарами. (Венера.)

      Ця планета червоного кольору, її поверхня покрита пилом червоного кольору. Є припущення, що на ній можливе життя. (Марс)

      Найбільша планета Сонячної системи. На цій  немає твердої поверхні. Вона складається з отруйних газів, тому жити там неможливо. (Юпітер)

      А це планета від інших планет  відрізняється тим, що має навколо себе кільця. (Сатурн)

Наступна планета –блакитна. Це сьома планета в Сонячній системі. ЇЇ можна побачити неозброєним оком. Але довгий час вважали її зіркою. ( Уран)

Це остання планета. Вона складається здебільшого з льоду, і відноситься до групи крижаних гігантів. (Нептун)

 

 5. Читання вірша «ПАРАД ПЛАНЕТ»


             Всі планети стали в ряд,

             Починається парад!

             Раз – Меркурій-мандрівник,

             Два – Венера, красний лик.

             Три – Земля вітає нас,

             А чотири – воїн-Марс.

              П’ять – Юпітер, шість – Сатурн,

             Сім – Уран, за ним – Нептун.

             Вісім сонячних планет

             Поспішають на бенкет.

             Був Плутон завжди дев’ятим,

             Не беруть його на свято!

             Він найменшим уродився

             І до карликів прибився.

 

                            

Результат пошуку зображень за запитом "сонячна система пнг"

 

  6. Групова робота

  Створення космічного корабля з конструктора LEGO.

 

   7. Рефлексія

  • Чи дізнались протягом тижня ви щось нове? Що саме?

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку