Тема. Умію дружити
Мета: закріпити поняття « друг», «товариш», «приятель»; розширити словниковий запас увічливих слів; розвивати позитивні риси характеру; виховувати бажання бути чуйним і уважним до своїх товаришів, бути самому справжнім другом; формувати вміння навчатися впродовж життя.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок.
Побажаю всім натхнення.
За роботу, в добрий час!
2. Вправа «Ласкавинка» ( Діти утворюють коло)
Подаруймо одне одному ласкавинку – добрі, ніжні, хороші побажання.
Уявіть, що у вашій долоньці є ласкавинка, ніби тепла пушинка. Передайте її по колу одне одному.
3. Актуалізація опорних знань
Вправа «Мікрофон» (Діти стоять у колі і дають відповіді)
(Худич О. вибрати серед малюнків)
4. Повідомлення теми і мети уроку
- А чи здогадалися ви, якою буде тема нашого уроку? (Діти дають відповіді)
Сьогодні ми поговоримо про одну із загальнолюдських цінностей – дружбу, спробуємо усвідомити значення слова «друзі», зрозуміти, як важлива дружба в житті кожної людини, з’ясуємо, кого називають справжнім другом. Отже, тема нашого уроку звучить так: «Умію дружити» (запис на дошці)
ІІ. Основна частина
Друг – це той…Хто довіряє тобі, ділиться своїми думками, мріями, таємницями, покладається на тебе. Він повинен ділити з тобою горе і радість, бути разом з тобою в будь – якій ситуації.
Учні переглядають та аналізують «Мультфільм про справжню дружбу. Струмочок»
Діти передають одне одному окуляри і розповідають тільки хороше, що бачать у своєму однокласникові.
Обговоріть у групах.
І група. Що є найважливішим у дружбі?
ІІ група. Чому людині потрібні друзі?
Учні читають повідомлення про висновки вчених щодо кількості друзів у людини.
Розгляньте малюнок.
ВИСНОВОК. Навчіться ділитися, співчувати, допомагати , разом радіти, і тоді у вас буде багато друзів.
ФІЗХВИЛИНКА
Коментоване читання
Учні читають про пригоди друзів – Олега і Сашка.
-Як ви вважаєте чи були хлопці справжніми друзями? (Якщо так – зелена цеглинка, якщо ні – червона)
2) Робота в парах
Гра «Сонечко дружби»
Об’єднайтеся в пари.
На дошці у мене зображене сонечко дружби, а що не вистачає у цього сонечка?... У вас на партах лежать промінчики від нашого сонечка. Ви повинні порадитися і записати на них одну якість характеру людини, яка підходить справжньому другу.
(Худич О. вибрати із запропонованих)
1) Технологія «Крісло автора» (Охочі висловлюють свою думку)
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія
Друзі
Справжні, вірні
Допомагають, довіряють, виручають.
Дружба це найбільший скарб.
Товариші
Мета: створення позитивної атмосфери.
Учні утворюють широке коло, тримаючись за руки. Кожен по колу говорить: «Сьогодні я.. (навчився, відчув, зрозумів, дізнався, намагався, мені найкраще вдалося, мені сподобалося…) і робить крок вперед. (Коло має стати щільним)
Вершина успіху