Розробки уроків по темі "Австралія"

Про матеріал
Розробки уроків по темі "Австралія". Уроки розроблені згідно нових вимог та методів. Містять в собі завдання для групової роботи учнів та географічні диктанти.
Перегляд файлу

УРОК 27

Тема уроку: АВСТРАЛІЯ - НАЙМЕНШИЙ МАТЕРИК ЗЕМЛІ. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ,ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ, РЕЛЬЄФ ТА КОРИСНІ КОПАЛИНИ.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Мета уроку: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії; продовжувати формувати навички скла­дання характеристики ГП материка за планом; продовжувати формування вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; вдоскона­лювати практичні вміння та навички учнів працювати з картами атласу, підручником та іншими джерелами географічних знань.

Завдання уроку :

  • вивчити основні особливості географічного положення, рельєфу та корисних копалин материка Австралії ;
  • розглянути історію відкриття Австралії ;
  • поглибити знання про загальні географічні закономірності формування рельєфу та корисних копалин;
  • удосконалювати уміння порівнювати , аналізувати, складати порівняльні таблиці;
  • розвивати навички роботи з картами , та просторово-логічне мислення; 
  • пробуджувати самостійні пошукові дії, потяг до наукової діяльності;
  • виховувати культуру спілкування , самоконтроль, самодисципліну, доброзичливість, силу волі.

Методи :-пояснювально-ілюстративний (розповідь, бесіда , пояснення тощо);

-інструктивно-репродуктивні (робота з таблицями, з тематичними картами);

- дослідницький (пошук самостійних рішень та постановка запитань ).

Література:

  1. Гвоздецький М.А. Хрестоматія з фізичної географії .Африка, Австралія, Океанія, Антарктида, Америка.-К., «Радянська школа», 1973.-474с.
  2. Гільберг Т.Г., Думанська Г.В.7клас.- Кам’янець-Подільський : Абетка, 2000.-72.
  3. КапірулінаС.Л. Усі уроки географії.7клпс.- Х.: Вид. група «Основа», 2007.-256с.
  4. Корнеєв В.П. Географія материків і океанів .7 клас: Посібник вчителя. - Харків : Веста: Видавництво «Ранок» , 2002.- 272с.
  5. Сидоренко Л.В., Новік Л.В. Виховання патріотизму і національної свідомості на уроках географії засобами художнього слова. – Суми. 2001. 63 с.

Обладнання: фізична карта Австралії, глобус, атласи, підручни­ки, портрети мореплавців, ілюстративний матеріал про природу мате­рика.

Структура уроку:

І.Організаційний момент (1хв.)

ІІ. Актуалізація знань і вмінь(3 хв.)

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (3 хв.)

ІV. Вивчення нового матеріалу (20хв.)

V. Закріплення та корекція знань та вмінь учнів (14 хв.)

VІ. Підсумок уроку (2 хв.)

VІІ. Домашнє завдання (2 хв.)

Опорні та базові поняття: ФГП, рельєф, форми рельєфу, корисні копалини, тектонічна будова, тори (старі, молоді), рівнини, (височини, плоскогір'я, низовини).

Географічна номенклатура: миси: Йорк, Південно-Східний, Стіп-Пойнт, Байрон; моря: Коралове, Тасманове, Арафурське, Тіморське; затоки: Кар-пентарія, Велика Австралійська; протоки: Басова, Торесова; півострови: Кейп-Йорк, Арнем-Ленд; течії: Південна пасатна, Східноавстралійська; острови: Тасманія, Нова Зеландія, Великий Бар'єрний риф, Нова Гвінея; Західно-Австралійське плоскогір'я; Центральна низовина; гори: Великий Вододільний хребет (г.Косцюшко); річки: Муррей, Дарлінг; озеро Ейр; пустелі: Велика Піщана, Вікторія.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Визначення мети та завдань уроку, визначення місця та значення теми «Австралія» в загальній структурі курсу.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Прийом «Інтелектуальна розминка»

•  За яким планом складається характеристика материка?

•  Чому-вивчення будь-якої території починається з вивчення її ГП?

• Що вам відомо про Австралію? (Орієнтовно: найменший материк, наижаркіший, наивіддаленіший, «все навпаки», одна держава, багато сумчастих тварин)

• Коли ви вперше дізналися про Австралію?

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Дивую всіх»

Учитель. Поетеса Г. Усова про Австралію пише так :

«Вона розміщена під нами

Там, мабуть, ходять вгору ногами,

Там навиворіт вивернутий рік,

Там квітнуть у жовтні сади ,

Там в січні а не в липні літо,

Там течуть річки без води

(Вони в пустелі пропадають десь,)

Там у хащах слід безкрилих птахів,

Там кішкам к їжу дістаються гади,

Народжуються звірята із яєць,

І там гавкать не вміють,

Дерева самі лізуть із кори

Там кролики страхітливіші ніж повінь.

Послухавши цей вірш який би епітет ви підібрали до материка Австралія ? Про Африку ми говорили - «жарка». А про Австралію - ? Так вірно «чудернацький», бо там все навпаки ніж у нас європейців. У липні – зима, у січні – літо, дерева взимку скидають не листя а кору, через пустелі можна проти за допомогою сокири. Тварини на цьому материку мають сумку, де зростають їх малюки.

Там кенгуру живуть веселі,

Австралія, піски, пустелі.

 Річок скажу тут небагато. 

IV.  Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Візитна картка»

Вчитель . Як завжди вивчення любого географічного об’єкта ми починаємо з «візитки» .

Учні за допомогою атласу та підручника називають рекорди Австралії  .

Площа материка – 7, 687 млн.км 2.

Населення – 18,5 млн. чол.

Найвища точка над рівнем моря - г. Косцюшко 2228 м

Найнижча точка над рівнем моря –озеро Ейр  16 м

Найдовший кораловий риф- понад 2000 км

Найбільше місто Сіней – 3773000 осіб

Найдовша річка – морей ( з Дарлінгом), 3490 км

Найбільше озеро – Ейр, 15000км2

Крайні точки

Найпівнічніша точка – м. Південно-Східний

Найзахідніша точка – м. Спіт-Пойнт

Найсхідніша точка – м. Байрон

Найпівденніша точка – м. Байрон

(Всі об’єкти показуються на карті)

2.Прийом «Творча лабораторія»

Розгорнутий план етапу

1.  Характеристика ФГП материка за планом

Учні працюють в групах самостійно, користуючись планом в довіднику учня, текстом підручника і картами атласу. Після виконання роботи кожна група звітує про виконання роботи і дає відповідь на один із пунктів плану.

Учні за допомогою вчителя роблять загальний висновок про осо­бливості ГП і їх вплив на природу материка (віддаленість, ізольова­ність — своєрідна природа; перетинається майже по середині півден­ним тропіком — сухий, жаркий клімат).

2.  Історія відкриття.

Учитель . А хто ж відкрив цей дивовижний материк ?

Відкрив його голландець Вільєм Янс, який назвав її Новою Голландією Сучасну назва материка дав супутник Джеймса Кука натураліст Фортер, закріпилась у ХІХ ст..  У 1642-1643 р.р. голландець Абель Тасман знайшов на південь від материка   землю,яка пізніше названа на його честь ,- це острів  Тасманія . Східних берегів материка у 1770 році досяг Джеймс Кук , експедиція якого пливла з боку Нової Зеландії . Внутрішні райони материка досліджував Джон Стюарт ,перетинаючи материк з півдня на північ.

Розповідь учителя, випереджувальні завдання учнів.

3.  Тектонічна будова

Робота з тектонічною картою

Ознаки порівняння

Австралія

Африка

1. Тектонічна структура що лежить в основі материка

Австралійська платформа, осадовий чохол молодих платформ,

області Герцинської складчастості

Африкано-Аравійська платформ, осадовий чохол молодих платформ, області альпійської складчастості 

4.  Рельєф

Робота з картою .

Ознаки порівняння

Австралія

Африка

Рельєф

Переважно рівнинний

Переважно рівнинний

5.  Корисні копалини

Ознаки порівняння

Австралія

Африка

Корисні копалини

Переважають рудні

Переважають рудні

Учні називають їх за картою, вчитель спрямовує увагу на зв'язок їх розташування з походженням.

У процесі роботи учні підписують та наносять на контурну карту  географічну номенклатуру.                      

3. Прийом «Географічний практикум»

Учні самостійно порівнюють рельєф Австралії і Африки. Результати оформлюють у вигляді таблиці.

Ознаки порівняння

Австралія

Африка

1. Площа

7,687 млн.км2

30,3 млн.км2

2. Місце за площею

Останнє

ІІ

3.Положення відносно екватора та нульового меридіана

Цілком у південній та східній  півкулі. Перетинає південний тропік. 

Посередині перетинає екватор, і в західні частині нульовий меридіан у західній частині . Знаходиться у всіх півкулях .

4. Положення відносно інших материків

Знаходиться на великій відстані від інших материків

З Євразією з’єднана Суецьким каналом.

5. Омивається океанами

Тихий і Індійський

Атлантичний і Індійський

6. Берегова лінія

Берегова лінія достатньо розчленована

Берегова лінія мало розчленована

Після виконання роботи підбивається підсумок, учні роблять ви­сновок.

V. Корекція знань .

1. Прийом «Мікрофон»

•  У чому особливості ГП Австралії?

•  Звідки пішла назва материка, хто і коли його відкрив?

•  Особливості рельєфу Австралії.

•  Чому в Австралії нема вулканів і льодовиків?

•  На які корисні копалини багатий материк?

VI.  Підсумок уроку

Прийом «Прес-конференція»

Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? Що найбільше вразило?

2.Прийом «Так — ні»

  1. Австралія найменший материк Землі. +
  2. На материку є діючі вулкани -
  3. В Австралії є високі гори  -
  4. Материк не має територій із сучасним зледенінням -
  5. Вздовж північно-східної частини материка простягнувся Великий Бар'єрний риф+
  6. Австралію відкрили китайці -
  7. В Австралії багато родовищ нафти та природного газу -
  8. В основі материка лежить платформа +
  9. Австралія омивається Індійським і Атлантичним океанами -
  10. На території материка переважають нерудні корисні копалини  -

VII. Домашнє завдання

•  Опрацювати текст підручника.

•  Закінчити роботу в контурних картах.

•  Підготувати додатковий матеріал, що стосується внутрішніх вод та клімату материка.

•  Скласти кросворд з географічною номенклатурою материка.

Додатковий матеріал до уроку

•  До 1851 року австралійський континент є англійською колонією для каторжан. Там були знайдені родовища золота — і почалась «золота лихоманка», яка сприяла припливу переселенців. З 1851 по 1861 р. чи­сельність населення материка подвоїлася. У 1856 році австралійські золотошукачі видобули 95 тонн золота, а у 1893 році — 1300 тонн (в основному в західній Австралії, де і зараз видобувають золото). Саме тут знаходиться найбільший у світі кар'єр з видобутку золота: ширина 2 км, довжина 3 км, глибина 400 м. Австралія посідає трете місце у світі за видобутком золота (перше — ПАР). Найбільший у світі самородок золота — «Бажаний незнайомець» вагою 70 кг знайдено в штаті Вікторія в 1869 р.

•  Підраховано, що вулкан Таупо в Новій Зеландії під час виверження, що відбулося близько 1800 pp. тому, викинув 30 млрд т гірської по­роди. Швидкість її викидання досягала 700 км/год. Порода вкрила територію в 16 тис. км2, причому велика частина її впала на значній відстані — до 200 км від кратера вулкана

УРОК №28

Тема уроку: ЗАГАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ КЛІМАТУ. СУХІСТЬ КЛІМАТУ, ЇЇ ОСНОВНІ ПРИЧИНИ. КЛІМАТИЧНІ ПОЯСИ І ТИПИ КЛІМАТУ АВСТРАЛІЇ. ВОДИ СУХОДОЛУ .

Тип уроку: комбінований.

Мета уроку: показати особливості кліматичних умов і внутрішніх вод Ав­стралії, продовжувати формувати поняття про основні та перехідні кліма­тичні пояси і відповідні типи клімату; вдосконалювати вміння працювати з кліматичними картами та діаграмами, виховувати повагу до власних думок та думок товаришів по класу.

Завдання уроку :

  • вивчити основні особливості географічного клімату материка Австралії ;
  • розглянути своєрідність вод суходолу;
  • розглянути основні причини формування клімату ;
  • поглибити знання про загальні географічні закономірності формування кліматичних поясів ;
  • удосконалювати уміння порівнювати , аналізувати, складати порівняльні таблиці;
  • розвивати навички роботи з картами , та просторово-логічне мислення; 
  • пробуджувати самостійні пошукові дії, потяг до наукової діяльності;
  • виховувати культуру спілкування , самоконтроль, самодисципліну, доброзичливість, силу волі.

Методи :

-пояснювально-ілюстративний (розповідь, бесіда , пояснення тощо);

-інструктивно-репродуктивні (робота з таблицями, з тематичними картами);

- дослідницький (пошук самостійних рішень та постановка запитань ).

Література:

  1. Гвоздецький М.А. Хрестоматія з фізичної географії .Африка, Австралія, Океанія, Антарктида, Америка.-К., «Радянська школа», 1973.-474с.
  2. Гільберг Т.Г., Думанська Г.В.7клас.- Кам’янець-Подільський : Абетка, 2000.-72.
  3. КапірулінаС.Л. Усі уроки географії.7клпс.- Х.: Вид. група «Основа», 2007.-256с.
  4. Корнеєв В.П. Географія материків і океанів .7 клас: Посібник вчителя. - Харків : Веста: Видавництво «Ранок» , 2002.- 272с.
  5. Сидоренко Л.В., Новік Л.В. Виховання патріотизму і національної свідомості на уроках географії засобами художнього слова. – Суми. 2001. 63 с.

Обладнання: фізична і кліматична карти Австралії, атласи, підруч­ники, додаткові джерела географічних знань — енциклопедії, журнали, ілюстрації природи материка, слайди для мультимедійної дошки.

Структура уроку:

І.Організаційний момент (1хв.)

ІІ. Актуалізація знань і вмінь(3 хв.)

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (3 хв.)

ІV. Вивчення нового матеріалу (20хв.)

V. Закріплення та корекція знань та вмінь учнів (14 хв.)

VІ. Підсумок уроку (2 хв.)

VІІ. Домашнє завдання (2 хв.)

Опорні та базові поняття: клімат, показники клімату, кліматичний пояс, внутрішні води, температура повітря, сухість, вологість, тип клімату, річка, озеро, підземні води, річкове русло, крік.

Географічна номенклатура: річки: Муррей, Дарлінґ; озеро Ейр; Великий Артезіанський басейн.

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент

Визначення мети і завдань роботи на уроці. Визначення основних етапів роботи на уроці.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Прийом «Географічний диктант»

  1. Першим на материк висадився голандський мореплавець – Вілем Янезон.
  2. Хто дав назву Австралії - Форстер.
  3. Острів Тасманія названий на честь - Абель Тасмана.
  4. Австралію з Євразією з’єднує - Великі Зондські острови.
  5. Крайня північна і південна точки - м.Йорк,  м.Південно-Східний.
  6. Крайні західна і східна точки - м.Стіп-Пойкт,  м.Байрон.
  7. Тектонічна   структура,    яка   лежить    в    основі    Австралії  

Австралійська платформа.

  1. Найвища точка материка - г.Косцюшко 2228м
  2. Найнижча точка - оз.Ейр 16м
  3. Австралія єдиний материк, на якому відсутні такі форми рельєфу як - вулкан.
  4. Єдиний гірський масив материка- Великий Вододільний хребет.
  5. На материку Австралії переважають корисні копалини - рудні.

2. Прийом «Географічна лабораторія»

Учні наносять на контурні карти номенклатуру ГП і рельєфу Австралії під диктовку вчителя на два варіанти,

3. Прийом «Мікрофон»                                                                     s

•  Чому Австралію іноді називають островом?

•   Назвіть крайні точки материка.

•  Чому Австралія була відкрита пізніше від більшості інших мате­риків?

•  Хто і коли її відкрив?

•  Чому Австралію називають найнижчим материком? Порівняйте се­редні висоти Австралії і Африки.

•  Чому в рельєфі переважають рівнини?

•  На які корисні копалини багата Австралія?

•  Що спільного і відмінного в рельєфі Австралії і Африки? В чому причина?

III.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Проблемне питання»

Сьогодні урок я хотів би почати з опису погодних умов Австралії. "Не встигло небо прояснитись, як нестерпно почало пекти сонце. Потім з гір налетіли сухі, гарячі вітри. Буквально на очах почав висихати грунт, озера зникли так швидко, як виникли. Насувалася посуха.

Наприкінці січня ми стали спостерігати якесь дивне потемніння горизонту. З дня на день на небосхилі чорніла величезна хмара, що закрила сонце.                                                                                                               

«Це  летять  в  океан  австралійські   поля»   -   пояснили  нам   місцеві жителі...

Чому так сказали місцеві жителі ми і дізнаємося сьогодні на уроці.

IV.  Вивчення нового матеріалу

Розгорнутий план етапу

1.  Загальні особливості клімату.

Вчитель пояснює, учні працюють з картами атласу, підручником.

Прийом «Мозковий штурм»

Треба продовжити речення, запропонувавши будь-які можливі вірні варіанти:

а)  клімат жаркий, тому що...

б)  клімат сухий, тому що...

2.  Кліматичні пояси і типи клімату.

Учні називають кліматичні пояси, в яких розташована Австралія. Звертають увагу на те, що о. Тасманія розташований у помірному кліматичному поясі. За текстом підручника учні самостійно харак­теризують кліматичні пояси і типи клімату, працюють за варіантами:

1  варійнт — субекваторіальний кліматичний пояс;

2  варіант — тропічний кліматичний пояс;

3  варіант — субтропічний кліматичний пояс.

Прийом «Гра Австралійський дощ»

Діти стають в коло з учителем. Гра "Австралійський дощ".

-     Чи знаєте ви, що  таке австралійський дощ? Тоді давайте разом почуємо який він.

-    Зараз по ланцюжку ви будете передавати мої рухи. Як тільки я зміню рухи ви також змінюєте.

-    В Австралії починається вітер (тре долоні).

-    Починає крапати дощ (цокотить пальцями).

-    Дощ посилюється (почергово плескає в груди).

-    Починається справжня злива (плескання по стегнах).

-    А ось град і справжня буря (тупіт ногами).

-    Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

-    Дощ стихає (плескання по грудях).

-    Рідкі каплі падають на землю (цокотіння пальцями).

-    Тихий шелест вітру (потирання долонь).

-    І Сонце! (руки вгору).

8.   Розповідь учителя.

Як бачите, дощ в Австралії мав велику силу. А ось і пояснення слів місцевих жителів: "Це летять австралійські поля". Уявіть вітер і дощ такої сили утворює хмару з частинок грунту і всього, що трапляється на шляху.

Висновок. Дощі в Австралії мають велику силу і сезонний характер. Лише на сході в горах випадає достатня кількість опадів.

3.  Води суходолу.

Прийом «Мікрофон» (випереджальне домашнє завдання, повідомлення учнів)

Чи багато річок і озер в Австралії? Чому?

Розповідь вчителя про систему Муррей — Дарлінґ.

Питання. Дарлінґ влітку пересихає, розбиваючись на окремі водойми, а Муррей — ні. Чому?

V. Закріплення та корекція вивченого матеріалу

Прийом «Експрес-тест»

1. Океани, якими омивається Австралія:

а) Індійським та Атлантичним;

б) Атлантичним та Тихим;

в) Тихим та Північно-Льодовитим;

г) Тихим,Індійським.

2.  Координати, які має будь яка з точок Австралії:

а) південну широту та східну довготу;

б) північну широту та західну довготу;

в) південну широту та західну довготу;

г)  північну широту та східну довготу.

3.  Майже посередині Австралія перетинається:

а) екватором;                      б) Південним тропіком;

в) нульовим меридіаном;    г) Південним полярним колом

4.  Тектонічні структури, що лежать в основі материка:

а) давня платформа та область нової складчастості;

б) область давньої складчастості та давня платформа;

в) область нової та давньої складчастості;

г)  область нової складчастості.

5. Давній Австралійській платформі в рельєфі відповідає:

а)  Великий Вододільний хребет та Центральна низовина.

б) Великий Бар'єрний риф та Великий Вододільний хребет.

в) Центральна низовина та Західно-Австралійське плоскогір'я. .

г)  Західно-Австралійське плоскогір'я та Великий Вододільний хребет.

6.  Кліматичний пояс, що займає Північ Австралії: а) арктичний;                     б) субтропічний;

в) субекваторіальний;         г) помірний.

7.  Північ материка отримує найбільшу кількість опадів, в той час коли Сонце знаходиться в зеніті над:

а) Південним тропіком;     б) екватором;

в) Північним тропіком;      г) нульовим меридіаном.

8.  Максимальні температури повітря в більшій частині Австралії фік­суються в:

а) червні — липні;             б) березні — квітні;

в) грудні — січні;               г) листопаді — грудні.

9. Тип живлення, що є переважаючим для річок Австралії: а) льодовиковий;    б) ґрунтовий; 

  в) сніговий;    г) дощовий.

10.  За своїми природними особливостями австралійське озеро Ейр більш за все нагадує африканське озеро:

а) Ньяса;    б) Танганьїка;    в) Вікторія;    г) Чад.

11.  Вітри, що дмуть над більшою частиною материка Австралія: а) бризи;    б) мусони;   

в) пасати;    г) південно-західні.

12.  Територія материка, де знаходиться Великий Артезіанський басейн: а) північ материка;  

 б) центр;    в) схід;    г) північний схід.

VI.  Підсумок уроку

Прийом «Роблю висновок»

•  В Австралії жаркий клімат, причиною чого є розташування материка поблизу екватора і на Південному тропіку.

•  В Австралії сухий клімат, бо тропік перетинає материк посередині, а Великий Вододільний хребет не пропускає вологу з океану у внут­рішні райони.

•  Австралія розташована у трьох кліматичних поясах, в субтропічному і тропічному, виділяють ще кліматичні області за зволоженням.

•  Річок та озер обмаль, бо сухий клімат. Кріки — тимчасові водотоки.

VII. Домашнє завдання

•  Опрацювати текст підручника.

•  Підготувати повідомлення про Великий Бар'єрний риф.

•  Підготувати повідомлення про тварин і рослини Австралії.

Додатковий матеріал до уроку

В сухий період оз. Ейр — це невеликі окремі солоні водойми. Після літніх злив каламутні води кріків наповнюють його водою. У середині XX століття озеро Ейр хотіли зовсім прибрати з карти, бо воно було сухим вже 10 років. Але в літку 1949 року трапився катастрофічний паводок, кілька місяців ішов дощ, могутні потоки наповнили озеро. З літака географи побачили «синє море», оточене луками, квітами. Береги його кишіли чайками, пеліканами, качками та іншими птахами. Глибина озера складала 4 метри. Однак сильна спека і випаровування швидко перетворили цю красу на окремі солоні плями. В січні 1953 року озеро знов відтворила чергова рекордна злива. Саме тому на карті озеро Ейр позначається пунктиром.

 

 

 

 

 

УРОК № 29

Тема уроку . ОСОБЛИВОСТІ ҐРУНТОВО-РОСЛИННОГО ПОКРИВУ І ТВАРИННОГО СВІТУ, ЙОГО СВОЄРІДНІСТЬ І УНІКАЛЬНІСТЬ. ПРИРОДНІ ЗОНИ. ЗМІНА ПРИРОДИ ЛЮДИНОЮ

Тип уроку: комбінований.

Мета уроку: розкрити своєрідність та неповторність органічного світу Ав­стралії; ознайомити учнів з принципами раціонального використання природних ресурсів; розвивати логічне мислення і пам'ять; удосконалю­вати практичне уміння учнів працювати з тематичними картами атласу; сприяти екологічному вихованню учнів.

Завдання уроку :

  • вивчити основні особливості грунтово-рослинного покриву та тваринного світу ;
  • розглянути своєрідність і унікальність тваринного світу ;
  • поглибити знання про загальні географічні закономірності формування природних зон;
  • розглянути проблему зміни природи людиною;
  • удосконалювати уміння порівнювати , аналізувати, складати порівняльні таблиці;
  • розвивати навички роботи з картами , та просторово-логічне мислення; 
  • пробуджувати самостійні пошукові дії, потяг до наукової діяльності;
  • виховувати культуру спілкування , самоконтроль, самодисципліну, доброзичливість, силу волі.

Методи :

  • -пояснювально-ілюстративний (розповідь, бесіда , пояснення тощо);
  • -інструктивно-репродуктивні (робота з таблицями, з тематичними картами);
  • - дослідницький (пошук самостійних рішень та постановка запитань ).

Література:

  1. Гвоздецький М.А. Хрестоматія з фізичної географії .Африка, Австралія, Океанія, Антарктида, Америка.-К., «Радянська школа», 1973.-474с.
  2. Гільберг Т.Г., Думанська Г.В.7клас.- Кам’янець-Подільський : Абетка, 2000.-72.
  3. КапірулінаС.Л. Усі уроки географії.7клпс.- Х.: Вид. група «Основа», 2007.-256с.
  4. Корнеєв В.П. Географія материків і океанів .7 клас: Посібник вчителя. - Харків : Веста: Видавництво «Ранок» , 2002.- 272с.
  5. Сидоренко Л.В., Новік Л.В. Виховання патріотизму і національної свідомості на уроках географії засобами художнього слова. – Суми. 2001. 63 с.

Обладнання: фізична карта Австралії, краєвиди природних зон Ав­стралії, зображення тварин та рослин Австралії, атласи, підручники, додаткові джерела географічних знань.

Структура уроку:

І.Організаційний момент (1хв.)

ІІ. Актуалізація знань і вмінь(3 хв.)

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (3 хв.)

ІV. Вивчення нового матеріалу (20хв.)

V. Закріплення та корекція знань та вмінь учнів (14 хв.)

VІ. Підсумок уроку (2 хв.)

VІІ. Домашнє завдання (2 хв.)

Опорні та базові поняття: клімат, кліматичні пояси, внутрішні води, грунти, природні ресурси, релікти, ендеміки, природні зони.

Географічна номенклатура: пустелі: Велика Піщана пустеля, пустеля Вікторія.

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1.Графічний диктант .

  1. Австралія материк з помірною зволоженістю –
  2. Австралія найнижчий материк +
  3. Австралія дуже багата на корисні копалини –
  4. Австралію перетинає північний тропік -
  5. Найбільша кількість опадів випадає в субтропічному поясі -
  6. Сухі русла Австралії називають Ваді -
  7. Внутрішні води Австралії розміщені нерівномірно. Річки та озера часто пересихають .+
  8. Найбільша річка Австралії Вікторія –
  9. Річки Австралії мають підземне та дощове живлення +
  10. На території материка формуються ЕПВ, ТПВ, ППВ. +
  11. На клімат материка впливають холодні течії -
  12. На клімат Австралії впливають пасати, мусони, західні вітри. +

2. Прийом «Мікрофон»

•  Доведіть, що Австралія — найсухіший материк Землі.

•  У яких кліматичних поясах знаходиться Австралія?

•  Чим зумовлена відмінність клімату на заході і сході Австралії?

•  Якими водами живляться річки Австралії?

•  Яке озеро називають «мертвим серцем Австралії»?

•  Мандруючи Австралією, чи зупинилися б ви на ночівлю в кріку?

III.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Природа створила в Австралії ніби величезний заповідник. Тут збереглися тварини, дуже близькі до тих, що населяли Землю в Далекі часи. Тваринний світ відрізняється високим ендемізмом і глибокою давністю. «Живі викопні» - так називають тварин Австралії. Що це за тварини? В яких умовах вони живуть? Ми і дізнаємось сьогодні на уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу

Прийом «Творча лабораторія»

Учитель. Своєрідність клімату, рельєф і географічне положення скла­ли умови існування унікального органічного світу Австралії. Погляньмо на природу континенту-очима європейців і спробуймо пояснити його загадки з позицій учених.

Під час уроку ви отримаєте додаткові дані про органічний світ Ав­стралії. Вам потрібно буде коротко законспектувати відповіді в зошит, оформивши їх у вигляді таблиці:

 

Природні зони

 

 

Ґрунти

 

 

Рослини

 

 

Тварини

 

 

2.Прийом «Екскурсія»

Учитель. Як вигадаєте чому органічний світ Австралії дуже відрізняється від інших , вони ж усі в минулому були частинами одного материка Гондвана ?

 Так тому що Вона першою відокремилася від «материнської» Гондвани. Тут зберігалася велика кількіст представників органічного світу, які існували 50 млн. років тому. Перші європейці ніби потрапили і величезний заповідник з незвичайними видами рослин і тварин. І справді 75% рослин материка зустрічаються тільки на території Австралії. Ми сьогодні зробимо екскурсію по материку, а допоможуть нам в цьому учні-екскурсоводи .

Першим експонатом нашої екскурсії є евкаліптовий «ліс» .

1 учень-екскурсовод.

В Австралії ніколи не доводилося чути слово «ліс». Існує типовиц парковий ландшафт. Дерева стоять одне від одного на відстані 20-30 м., не допускаючи біля себе ніяких сусідів, поблизу нема ніякої зарості ; широко розкинуте коріння їх швидко всмоктує всю вологу з  ґрунту і таким чином перешкоджає появі будь-якого хоч трохи помітного суперника. Тільки злаки і такі рослини, які не пускають своє коріння надто глибоко в землю, можуть розвиватися поряд. Дерева австралійського лісу належать переважно до роду евкаліптів.

Листки евкаліптів розташовуються ребром до сонця і не утворюють майже ніякої тіні . Отже під деревом може розвиватися трава , бо одержує багато світла і тепла , потрібну вологу вона дістає з поверхневого шару грунту.

   З кожних 4 австралійських дерев 3 евкаліпти . Евкаліптів в Австралії близько 600 видів. Окремі з них дуже великі (до 100 м заввишки і 10 м завтовшки ), інші низькорослі , у вигляді чагарників.

  В одних видів евкаліптів кора звисає лахміттям , в інших, навпаки,  гладенька,а є евкаліпти із «залізною» жорсткою корою. Голубувато-сіре листя евкаліпту надає лісам трохи сумного вигляду, в них майже немає яскравої соковитої зелені. Навіть і найсухіші періоди не скидають свого листя, а повертають його ребром до сонця, так вони пристосовуються до посухи. 

Учитель.   Тваринний світ зовсім не схожий на тваринний світ інших материків . Це країна сумчастих тварин, яких тут 600 видів. Другий експонат нашої екскурсії це тварини, про яких нам розповість другий екскурсовод .

2 учень-екскурсовод.

Сумчасті тут різноманітні від різноманітних велетенських кенгуру до крихітних сумчастих мишей. Сумчастих білок важко відрізнити від наших білок . Так само  в них пухнаті хвости, таке само блискуче хутро, такі самі зморшкуваті і короткі мордочки.

  Коала , якого називають сумчастим ведмедем, зовсім не родич нашому європейському ведмедю. Як  і всі сумчасті коала з’являється на світ  надзвичайно маленьким : довжина приблизно 2 см, вага 5 гр.. Але відразу, без сторонньої допомоги перебирається в мамину сумку, де 5-6 місяців підряд безпосередньо ссе молоко. На кінець цього часу воно досягає 17-18 см., і починає виглядати із сумки. Підросте ще – висить у матері на спині. Але тільки від року коала стає повністю самостійна.

    Самиця може народити перше маля за 2 роки, певно, тому, вона дуже любить свого малюка. Часто, зовсім, як людина, тримає його «на руках», колише. 

  Ці тварини легко приручаються людиною.

    Качконіс – одне з найдивовижніших створінь природи. У його тіло жирного цуценяти з шкірою, яка йому помітно велика. Між пальцями ніг перетинки, на головідзьобкачки, хвіст як у бобра, а передні лапи борсука. А на задніх лапах до всього шпори півня. Які виділяють отруту, подібну до зміїної! А ше вони відкладають яйця діаметром 2 см на яких згорнувшись в клубок сидять 2 тижні. П’ять місяців малята злизують молоко, що просочується з пор шкіри.

  Єхидна – наземна риюча тварина, що живе в норах. Живиться безхребетними, які здобуває за допомогою язика. На кінцях є довгі нігті за допомогою яких вони риють грунт. Тіло вкрите жорсткими гачками, через що ці тварини нагадують їжачка. Самка відкладає 1 яйце, яке вона виношує у шкіряній сумці, на черевному боці.

  3 учень-екскурсовод.

•  Змії. Не треба лізти у високу траву. Повірте, змії і без Вас там себе відмінно почувають. Заходячи в ліс, іноді ляскайте в долоні. Змії добре відчувають вібрацію і нападають на людей, тільки якщо люди застали їх зненацька.

•  Морські змії. Теж нападають від несподіванки. Милуючись красою рифа, іноді дивіться навколо себе. Це сприятиме Вашому довголіттю. Морські змії мають дуже маленький рот і можуть укусити за пере­тинки пальців і складки шкіри, гладке тіло для них невразливе. Для морської змії Ви — лише новий незнайомий предмет, що з'явився на її шляху. Замріть, і вона Вас не укусить.

•  Крокодили. .Не вставайте на відпочинок поряд із струмками. Кроко­дили часто нападають на намети, поставлені поряд з водою. У річ­кових гирлах вода річок перемішується з океанською водою і може бути солоною. Морські крокодили — найнебезпечніші, вони можуть підніматися вгору за течією досить високо. Улюблене місце їх про­живання — мангрові чагарники.

•  Пожежі. Не стійте у високій траві, вона пожаронебезпечна. Грози час­то починаються вночі, і пожежа може початися від удару блискавки. Швидкість розповсюдження достатньо висока. Навряд чи спросоння вам підкоряться олімпійські рекорди швидкості. Австралійські грози сильно відрізняються від наших. Спалахи блискавок слідують одна за одною, як в стробоскопі. Не забудьте також прибрати на ніч зі свого намету все залізо.

•  Медузи. Сезонна небезпека. З'являються з середини жовтня по тра­вень. Найбільш небезпечні поблизу гирл річок, де вони розмножують­ся. Медузи маленькі і погано видні у воді. Якщо щупальця упилися в шкіру, єдиним засобом надання допомоги є оцет (зовнішньо).

  4 учень-екскурсовод.

 Цікаво знати. Якщо Ви все ж таки зберетеся до Австралії, не бійтеся її дикої при­роди. Поводьтеся правильно, і з Вами нічого не трапиться.

•  Подорожі в тропічних районах вимагають тижневої акліматизації. З полудня до 15.00 краще влаштовувати відпочинок у тіні, суміщаючи його з обідом. В дорозі не пийте багато води — спрагу все одно не вгамуєте, а серце посадите. П'ять-шість ковтків — і далі.

•  Окуляри і кепка (пил, сонце), шолом (гайки, що летять від машин, ка­мені, пікіруючі на голову птахи), захисний крем від сонця — обов'яз­ково. Примус теж. У сухий сезон розведення багать заборонене на всій території Австралії. Та і час істотно економиться. Враховуйте, що у вихідні дні на дорогах народу набагато більше, причому не габаритного. З п'ятниці по неділю австралієць носиться на своєму джипі з причепленим до нього катером, щоб встигнути плюхнутися в найбільше число водоймищ. У національних парках і на території пляжів ночівля заборонена скрізь.

 • Навіть якщо вам удалося одержати туристичну візу для подорожі, врахуйте, що вона може закінчитися в австралійському аеропорту в день прильоту. Наприклад, якщо вас попросять пред'явити готівку, а у вас налічуватиметься всього 100 доларів, вас повернуть назад на батьківщину. У австралійців будуть всі підстави вважати, що ви прибули до них для нелегальної роботи.

  Учитель. Такий дивовижний світ тварин Австралії, про нього можна розповідати годинами але нам треба мандрувати далі. Зараз нам експрес-автобус буде подорожувати природними зонами Австралії.

  Які природні зони розташовані на території Австралії ? ( робота з атласом )

Завдання: Зробити характеристику природних зон за типовим планом . 

1) Аналіз карти атласу «Ґрунти світу» і визначення основних типів ґрунтів Австралії.

2)  Бесіда

•   Що називають ґрунтом?

•  Які чинники впливають на формування ґрунту?

•   Від чого залежить родючість ґрунту?

2.  Розповідь учителя про рослинний світ Австралії і ознайомлення з по­няттями «релікт» та «ендемік».

3.  Виступ учнів з доповідями «Унікальні тварини Австралії».

4.  Розповідь учителя про рослини і тварин, які були завезені до Ав­стралії.

5. Аналіз карти атласу «Природні зони Австралії»

•  Що називають природною зоною?

•  Які чинники впливають на розміщення природних зон?

•   Заповнення таблиці.

6.  Розповідь учителя про вплив людини на природу та використання природних ресурсів (раціональне та нераціональне).

•   Що називають природними ресурсами?

•   Які види природних ресурсів ви знаєте?

7.  Природоохоронні об'єкти Австралії. Доповідь учня «Національний морський парк Великий Бар'єрний риф».

V. Закріплення та корекція  вивченого матеріалу.

3. Прийом «Бліц тест»

1.  Ендемічних видів в Австралії більш за все серед:

а) тварин;    б) рослин;    в) мінералів;    г) форм рельєфу.

2.  Унікальність органічного світу Австралії обумовлена тим, що цей материк:

а)  найменший;

б) найсухіший;

в) не має діючих вулканів;

г)  є найбільш ізольованим та,давніше всіх відділився від інших ма­териків.

3.  В Австралії росте так зване дерево-насос — це: а) акація;    б) баобаб;    в) евкаліпт;  

 г) фікус.

4.  До приходу європейців місцеві аборигени:

а)  займалися скотарством та обробляли родючі землі;

б)  займалися ловом риби;

в)  були часткою природи материка і не завдавали їй ніякої шкоди;

г)  видобували корисні копалини.

Продовж думку .

5  У порах якого дерева накопичується багато води? (Пляшкове)

6  Яке найвище дерево Австралії? (Евкаліпт)

7 Які тварини відкладають яйця і годують дітей молоком? (Єхидна, качкодзьоб)

8  Яка тварина може загинути від голоду, незважаючи на те що навколо багато їжі? Чому це так? (Коала)

VI.  Підсумок уроку

Прийом «Роблю висновок»

•  Тривала ізольованість Австралії зумовила неповторність її органічного світу.

•  Для рослинного і тваринного світу материка характерними є численні ендеміки та релікти.

•   Найбільшу площу в Австралії займають природні зони тропічних пустель і напівпустель.

VII. Домашнє завдання

•   Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•  Творчі завдання за вибором учнів:

1)  Скласти авторські тести за темами «Африка», «Австралія».

2) Скласти кросворди за темами «Африка», «Австралія».

3) Підготувати повідомлення: «заселення Австралії»; «Корінне населен­ня — австралійські аборигени»; «Візитна картка — Австралійський Союз».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК №30

Тема. НАСЕЛЕННЯ, ЙОГО СКЛАД ТА РОЗМІЩЕННЯ. АВСТРАЛІЙСЬКИЙ СОЮЗ - ЄДИНА ДЕРЖАВА НА МАТЕРИКУ. УКРАЇНА І АВСТРАЛІЯ

 Тип уроку: комбінований.

 Мета: сформувати в учнів поняття про особливості сучасного насе­лення Австралії; продовжити формування умінь складати характеристику країни; удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу, розвивати творчі здібності, навички самооцінки.

Завдання уроку :

  • вивчити основні особливості населення і політичної карти  ;
  • розглянути своєрідність корінного населення  ;
  • поглибити знання про загальні розміщення господарства  ;
  • розглянути проблему зміни природи людиною;
  • удосконалювати уміння порівнювати , аналізувати, складати порівняльні таблиці;
  • розвивати навички роботи з картами , та просторово-логічне мислення; 
  • пробуджувати самостійні пошукові дії, потяг до наукової діяльності;
  • виховувати культуру спілкування , самоконтроль, самодисципліну, доброзичливість, силу волі.

Методи :

  • -пояснювально-ілюстративний (розповідь, бесіда , пояснення тощо);
  • -інструктивно-репродуктивні (робота з таблицями, з тематичними картами);
  • - дослідницький (пошук самостійних рішень та постановка запитань ).

Література:

  1. Гвоздецький М.А. Хрестоматія з фізичної географії .Африка, Австралія, Океанія, Антарктида, Америка.-К., «Радянська школа», 1973.-474с.
  2. Гільберг Т.Г., Думанська Г.В.7клас.- Кам’янець-Подільський : Абетка, 2000.-72.
  3. КапірулінаС.Л. Усі уроки географії.7клпс.- Х.: Вид. група «Основа», 2007.-256с.
  4. Корнеєв В.П. Географія материків і океанів .7 клас: Посібник вчителя. - Харків : Веста: Видавництво «Ранок» , 2002.- 272с.
  5. Сидоренко Л.В., Новік Л.В. Виховання патріотизму і національної свідомості на уроках географії засобами художнього слова. – Суми. 2001. 63 с.

Обладнання: політична карта світу, атласи, підручники.

Опорні та базові поняття: релікт,, ендемік, природна зона, природні ресурси, населення, густота населення, галузі господарства, діаспора.

Географічна номенклатура: міста: Сідней, Мельбурн, Канберра, Аде­лаїда, Брісбен, Перт.                           

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1 Прийом «Географічний диктант»

  1. Крайня північна точка Австралії - мис Йорк
  2. Найвища точка Австралії -  г. Косцюшко
  3. Найдовша річка Австралії...Дарлінг
  4. Крайня південна точка Австралі- мис Південно-Східний
  5. Найнижча точка Австралії - Центральна низовина
  6. Найбільше озеро -Ейр
  7. Австралія знаходиться в 4 кліматичних поясах – субекваторіальному, тропічному, субтропічному, помірному.
  8. Пересихаючі водотоки Австралії називають – кріки
  9. Види живих організмів які живуть виключно на території Австралії – ендеміки.
  10. Сучасне населення Австралійського Союзу складається з англо-австралійців, аборигенів та переселенців з інших країн світу.
  11. На території Австралії поширені ґрунти – червоні фералітні
  12. Природні зони Австралії -  савани і рідколісся,пустелі і напівпустелі. Зона вічнозелених лісів , зона мішаних лісів .

ІІІ. Вивчення нового матеріалу .

ІV. Прийом « Робота в групах»

І група. Особливості корінного населення Австралії .

ІІ група. Держава Австралійський Союз .

ІІІ група . Господарство Австралії .

Додатковий матеріал до уроку

Австралійський Союз

Парламентська монархія в складі Співдружності. Столиця: Канберра — понад 250000 осіб. Адміністративний подія: 6 штатів, 2 території. Територія: 1682 395 км2. Населення: близько 19 млн чол.    , Густота населення: 2 особи/км2. Річний приріст населення: 1,1%. Офіційна мова: англійська.

Народонаселення

Населення країни — 19,7 млн чол. Густота населення — 3 чол/км2. Проте по території материка населення розміщене нерівномірно: більша частина розміщена вздовж східного узбережжя. Рівень народжуваності 13 чол., рівень смертності — 7 чол. на 1000 чол. Коли в Австралії з'яви­лись перші європейці, тут жило приблизно 700 племен, які говорили різними мова. Сучасне населення Австралії складається з декількох існуючих груп, які відрізняються одна від одної: послідовники іммі­грантів з Великої Британії, Італії, В'єтнаму, Греції, Китаю, Німеччини, Нової Зеландії та Ірландії, а також корінне населення. Австралійці, які народились на материку, складають 79%, британці — 7,2%, ще проживають азіати, новозеландці, італійці, африканці та американці, югослави, греки. Основна частина населення сповідує християнство; Більшість австралійських християн — протестанти, інші — католики. Також є невелика кількість православних.

(2%) і лютерани (2%). Се­ред нехристиянських віросповідань найбільшим числом послідовників відрізнялися буддизм і мусульманство (1,1% всього населення), потім слідували іудаїзм і індуїзм (по 0,4%).

Столиця країни Канберра спланована як зразкове місто Уолтером Берлі Гриффіном в 1911 р. Ще в середині 1950-х pp. вона залишалася

невеликим містом. Швидке її зростання почалося після створення Ко­місії з розвитку національної столиці в 1956 р. У 1997 р. відбулося деяке скорочення чисельності населення Канберри у зв'язку з реорганізацією діяльності федерального уряду.

Спочатку Австралія цілком задовольняла Англію як місце для депортації ув'язнених. Крім того, Австралія експортувала в Англію різні види сировини.

Головні міста Австралії — Канберра. У центрі міста — велике озе­ро, оточене парком, а з середини озера б'є величезний фонтан. Через озеро перекинутий міст. Це знаменитий мієт Ватерлоо з Лондона, що австралійці купили в англійців і перевезли до Австралії. Поблизу озера розташувались урядові установи, банки, промислові та торговельні фірми. У Канберрі мало промислових підприємств, але тут розта­шувалося багато наукових та навчальних закладів країни: Академія наук, університет, науково-дослідні інститути, Національна бібліотека. Житлові райони Канберри схожі на дачні селища. Як і в решті міст країни, жителі столиці надають перевагу проживанню у невеличких котеджах, оточених садами.

Найбільше місто країни — Сідней, назване так капітаном Артуром Філіппом, керівником конвою, що супроводжував на материк перших каторжників. Центр міста невеликий. На вузьких вулицях стоять со­лідні, добротні будинки, збудовані ще в минуломуо столітті. Серед них багато високих будинків із скла, бетону та алюмінію. У центрі багато садів, парків із пишними,рослинами. На околицях Сіднея розташувались промислові райони. Тут мало зелені, будинки мають однаковий вигляд.

Мельбурн, друге за розмірами місто країни, почало бурхливо рости в 50-х рр. XIX ст., коли неподалік від нього знайшли родовище золота. Промислові райони Мельбурна лежать на березі затоки, поруч із вели­ким та глибоким портом. Під час припливів туди заходять океанські судна. На околиці Мельбурна побудований великий стадіон.

 Культура

Австралійський материк тривалий час знаходився в ізоляції від Інших материків планети. Тому тут збереглися рослини, які можна зустріти тільки в Австралії, Візитною карткою Австралії є евкаліпт.. їх тут налічується понад 600 видів. Ксанторея, кенгурова лапа, дореантеси, макрозалії, саговник — всі ці рослини, разом узяті, можна зустріти в Ботанічному саду Мельбурна. Він відомий не лише своєю колекцією рослин. У одному з його кутків, на галявині, стоїть неве­ликий будиночок із червоної цегли під черепичним дахом. У ньому народився Джеймс Кук, англійський мореплавець, який відкрив східні береги Австралії. Австралійці купили цей будиночок у англійців і пере­везли його до Мельбурна. На відомому стадіоні Мельбурна в 1956 році відбувалися Олімпійські ігри.

У Сіднеї туристів приваблюють католицький собор Сент-Мері, музеї: Австралії, Геологічний та гірництва, Морський, Старожитностей, Природничої історії, Галерея образотворчих мистецтв. Гордістю міста є зоопарк та ботанічний сад, розташовані на березі Тасманового моря.

Австралія є курортною зоною світу. Основні курорти: Голд-Коуст (Золотий берег) з морським парком (акули, дельфіни), казино, спри­ятливими умовами для серфінгу.

Господарство

Австралія — високорозвинена індустріально-аграрна країна. У цій країні Існують великі монополії. Близько 22 % валового внутрішнього продукту Австралії дає промисловість. Хімічна промисловість виробляє: сірчану кислоту, пластмаси, синтетичний каучук, суперфосфати. Також розвинене машинобудування: автозбір, промислові прилади, автомобілі, локомотиви та інше. Сільське господарство — високотоварне. Основні порти: Н'юкасл, Сідней, Мельбурн. В експорті переважає продукція сільського господарства (шерсть, м'ясо, сир, пшениця), а також за­лізна руда, концентрати кольорових металів, кам'яне вугілля, глиноземи. Головні торгівельні партнери — Японія, США, Велика Британія, Нова Зеландія. На сьогоднішній день Австралія представляється нам, головним чином, як експортер шерсті. В країні також виробляються дуже хороші вина. В тропічних районах Квинсленда ростуть ананаси, банани, авокадо, а також тютюн. У наш час австралійці дуже піклу­ються екологією своєї країни. В різних районах Австралії знаходяться дуже багаті родовища срібла, свинцю, цинку, міді. Країна сама себе забезпечує нафтою. Велика площа країни є перешкодою не тільки для будівництва залізниць, а й для створення та підтримки в належному стані автомобільних доріг. У минулому, на шляхах Австралії неможливо було проїхати після злив. Досить значні автомобільні шляхи знаходяться лише в південно-східній частині країни, в штаті Вікторія та навколо великих адміністративних центрів. Використання великої кількості автопотягів та вантажних машин з причепами пояснюється нестачею залізничного транспорту.

В Австралії лівосторонній рух, допустима швидкість 60 км/год в містах і 100 км/год поза їх межами.

У Квінсленді залізниці проникають в напівпосушливі зони, а їхні кінцеві пункти являються головними станціями по перевезенню ху­доби.

Головними зовнішньо-торгівельними партнерами Австралії є США та Японія. До цих країн Австралія експортує переважно сировину. Інші провідні партнери — Нова Зеландія та країни Європейського Союзу. Значні надходження країна отримує від туризму.

VII. Домашнє завдання

•  Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•  Підготувати повідомлення про відкриття і дослідження Антарктиди.

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
16 березня 2021
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку