Розрозробка батьківських зборів для майбутніх першокласників

Про матеріал
Матеріал містить розробку перших батьківських зборів для майбутніх першокласників в умовах нової української школи
Перегляд файлу

Батьківські збори

« Мандрівка до Нової української школи»

Мета: через систему ігрових та тренінгових вправ продемонструвати батькам зміни в організації освітнього процесу, що відбудуться під час переходу дитини із закладу дошкільної освіти до школи; дати відповіді на запитання пов’язані з концепцією НУШ; сприяти налагодженню контактів, створенню позитивної взаємодії, порозумінню.

Форма проведення: ігровий міні-треніг.

Обладнання: м’яч, кольорові стікери, малюнки весняних квітів, LEGO, папір А4, фломастери, скотч, анкети, буклет.

 

Хід заходу

  • Доброго дня, шановні батьки. Через деякий час щедрий і лагідний вересень розпочнеться для вас і вашої дитини прекрасним святом Першого дзвоника. Ваші діти стануть  першокласниками, які будуть працювати уже другий рік в умовах НУШ. ( СЛАЙД 1)
  • Наші діти йдуть до 1-го класу і розпочинається адаптаційно-ігровий цикл навчання, тому сьогодні наші збори буде проведено частково в ігровій формі. Ви познайомитесь із деякими іграми, вправами, які будуть застосовуватись під час навчання ваших дітей.
  • Одним із нововведень НУШ є організація та проведення « Ранкових зустрічей», що об’єднує дітей у колі, де діти діляться своїм досвідом, обмінюються щоденними новинами, складають календар погоди. Ці зустрічі проводяться на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі. Тривалістю 15-25 хвилин. (СЛАЙД 2).
  • Прошу на мить стати 6-ти річною дитиною і утворити ранкове коло.

Вправа « Привітання – знайомство»

Стати в коло і підняти руки перед собою. Ведучий починає перекидати м’яч через коло одному із учасників називаючи своє ім’я, по-батькові, ім’я дитини, рису характеру. Той, хто вже тримав м'яч, опускає руки, щоб решта учасників бачили, хто ще не брав участі у грі.

- Які ваші відчуття?

Гра допомагає позитивно налаштувати дитину на роботу, створити ситуацію успіху.

- Під час навчання діти повинні виконувати певні правила. Раніше вчитель давав зауваження у вигляді слів із часткою НЕ: не крутись, не викрикуй, не розмовляй, сядь рівно і т.д.

На сьогодні НУШ пропонує створити правила класу, дотримуючись яких учні стають дисциплінованими, слухняними. Такі правила учитель розробляє разом з учнями на початку навчального року і їх дотримуються впродовж усього року. В 1 класі правила для дітей створюються у вигляді малюнків.

Вправа « Правила класу»

- Зараз ми з вами теж створимо правила нашого тренінгу. Для цього розділимося на 2 групи: за кольорами. Кожна группа спробує намалювати по два правила. (СЛАЙД 3)

Робота в групах. Презентація правил.

- На вашу думку діти, які самі розроблять такі правила будуть їх дотримуватись?

- Для успішного навчання буде створено відповідне освітнє середовище в класі. Для дітей у навчальному просторі буде облаштовано осередки: (СЛАЙД 4)

  • Куточок навчально-пізнавальної діяльності

( парти, столи для учнів)

  • Куточок змінні тематичні осередки (дошки, фліп-чарти, стенди)
  • Куточок гри ( настільні ігри, інвентар для рухливих ігор)
  • Куточок художньо-творчої діяльності ( полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт)
  • Куточок живої природи для проведення дослідів

 ( акваріум, пророщування зерна, догляд за рослинами)

  • Куточок відпочинку ( килим для сидіння та гри, крісла-пуфи, стільці, подушки)
  • Куточок дитячої класної бібліотеки
  • Осередок вчителя ( стіл, стілець, полиці для розміщення дидактичного матеріалу).
  • Нова школа передбачає зміни і у структурі. Загальна тривалість навчання повної загальної середньої освіти триватиме 12 років: 4 роки – початкова освіта ( 1-4 класи), 5 років – базова середня освіта ( 5-9 класи), 3 роки – профільна середня освіта ( 10-12 років). Починають вчитися діти з 6-ти років. Діти з особливими потребами вступатимуть до школи у віці фізичної готовності. (СЛАЙД 5)
  • Початкова освіта ділитиметься на два цикли: 1-2 класи – адаптаційно-ігровий; 3-4 класи – основний цикл, з предметами, частина з яких буде оцінюватися. Завдяки першому циклу початкової освіти діти зможуть звикнути до шкільного життя. Навчання буде проводитися завдяки ігровим методам навчання. У другому циклі буде формуватися почуття відповідальності і самостійності. (СЛАЙД 6)
  • Багато хто з батьків говорить, що метод гри не дуже ефективний, бо діти не вчаться, а тільки граються. Але саме діти 6-7 років хочуть гратися і це основний спосіб пізнання світу. Зараз ми з вами теж пограємось.

Вправа « Прокидайся, уяво!»

Робота в групах за весняними квітами ( проліски, конвалії).

Робота з кубиками LEGO. На кубиках написані букви ( РАНОК, СОНЦЕ).

Вправа « Створи і домалюй»

Створити будь-яку фігуру з кубиків, прикласти її до аркуша і обвести, домалювати деталі і дофантазувати. Презентація робіт.

  • Основною інновацією початкової школи є інтегрований підхід, коли навчальний матеріал буде інтегруватися в змісті споріднених предметів. У розкладі уроків першокласників з’явиться новий інтегрований предмет “ Я досліджую світ», в межах якого діти будуть вчитися писати, рахувати, читати, вивчати природу, історію рідного краю, а також вчитимуться спілкуватися з однолітками.
  • Наприклад, тема «Зуби». Розв’язування задачі “ Наталочка з’їла 3 цукерки, Іринка 5 цукерок. А Миколка з'їв одну сосиску. Скільки солодощів з’їли дівчата? У кого будуть кращі зуби? ( тобто вчитель підводить дітей до того, що солодощі – це шкідливо)

Задача « Протягом дня Миколка випив дві склянки молока, Іванко – одну. На скільки більше молока випив Миколка ніж Іванко?

( З’ясовуємо, що у молоці є кальцій. Тобто задача близька до життя. Одну тему ми вивчали зі сторонни двох предметів.)

- Також учні стануть учасниками тематичних тижнів. Де учні протягом дня або тижня будуть вивчати предмет неживої або живої природи зусібіч. Наприклад, тема « Осінь»: діти підуть на екскурсію на природу, проведуть дослідження « Чому опадає листя з дерев?», зберуть природній матеріал ( шишики, жолуді, листочки) створять поробки, спробують їх намалювати, дізнаються про тварин, які готуються до зими, прочитають або послухають текст, поспівають пісеньку …

- Раніше учні навчаючись заучували механічно правила, формули, дати і тексти. На сьогодні буде використовуватися діяльнісний підхід до організації освітнього процесу.

Діти будуть вчитися розуміти закономірності явищ і процесів, вміння використовувати набуті знання у повсякденному житті, навчаться працювати в команді, критично оцінювати інформацію, події, свої вчинки. ( СЛАЙД 8)

- Щодо оцінювання першокласників, то навчальні досягнення учнів перших класів з усіх навчальних предметів не оцінюються в балах, а підлягають словесному оцінюванню. Також не будуть використовуватись смайлики, наклейки, сонечка, зірочки, тому що оцінка не відображає рівень знань, тільки створює психологічний стрес для учнів. Також на батьківських зборах запропоновано не озвучувати оцінки дитини, вчитель надасть інформацію про досягнення учня особисто його батькам. Оцінка беде носити рекомендований характер. Вчитель постійно вестиме спостереження за навчальним ростом учнів. Це дасть змогу зрозуміти кому потрібно більше допомогти, кому потрібно вдома повправлятися у читанні, письмі букв або розвитку дрібної моторики руки.

Запроваджено починаючи з 1 класу « Свідоцтво досягнень» учня. Яке буде заповнюватися вчителем з 1 класу: половина у жовтні ( буде  висвітлено на скільки дитина адаптувалася до школи), друга половина у травні, де словесно буде висвітлено рівень знань учнів. Це

« Свідоцтво досягнень» буде зберігатися у особовій справі школяра.

Другим показником рівня досягнень учня буде « Портфоліо учня» , де дитина самостійно буде вміщувати свої доробки ( малюнки, поробки, леп-буки, грамоти…) Так учні зможуть самостійно оцінювати власне зростання.( СЛАЙД 9)

Фізкультхвилинка.

Вправа – руханка « Молекули»

Стаємо по колу. Уявляємо, що ми молекули, які постійно рухаються. По команді потрібно об'єднатися в пари:

- об'єднатися в пари по 2;

Вільних рух

  • Об’єднатися руки до рук по 2;

Вільний рух

  • Коліна до коліна по 2;
  • Спина до спини по 2.
  • Навчання в 1-му класі не передбачає домашніх завдань, але батьки можуть організувати вдома умови для творчого розвитку дитини: читати разом книги, спілкуватися, малювати, ліпити з пластиліну, відвідувати лялькові вистави, розвивати увагу, пам’ять та мислення, вправлятися у спорті. Щоденники відсутні, буде відведено окрема поличка з різноманітними картками для певного учня. Кожен з батьків може взяти картку-завдання для своєї дитини і виконати його вдома. З метою покращити засвоєння навчального матеріалу. (СЛАЙД 10)
  • Нова школа буде працювати на засадах « педагогіки партнерства». Це спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. (СЛАЙД 11).
  • Батьки можуть співпрацювати з вчителем у такий спосіб:
  1. Брати участь у постійному діалозі, у батьківських зборах.
  2. Організовувати додаткову комунікацію ( групи у месенджерах, інформаційні розсилки, « чайні зустрічі», обміни книжками та іграми).
  3. Допомагати в організації заходів, проведенні класних і позашкільних занять.

Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і  полегшує засвоєння матеріалу. (СЛАЙД 12)

  • Замість запам’ятовування фактів та визначень понять учні набувають компетентностей. За Концепцією НУШ, протягом навчання у школі в учнів буде сформовано 11 компетентностей, зокрема:
  1. Діти навчаться спілкуватися державною, рідною мовою.
  2. Будуть вивчати іноземну мову.
  3. Засвоять математичну компетентність ( рахувати, порівнювати, виконувати певні операції з числами…)
  4. Завдяки компетентності у природничих науках і технологіях учні навчаться моделювати процеси, що відбуватимуться в навколишньому світі.
  5. Інформаційно-цифрова компетентність навчить учнів діяти з алгоритмом та складати алгоритми.
  6. Уміння вчитися впродовж життя. Оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
  7. Ініціативність та підприємливість. Здатність реалізовувати свої ідей та здатність до підприємницького ризику.
  8. Соціальні і громадські. Форми поведінки, які потрібні для участі дитини у житті суспільства. Вміння розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
  9. Обізнаність у сфері культури. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки.

10.                  Екологічна грамотність та здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя. (СЛАЙД 13)

-         Пропоную вам декілька порад, які допоможуть дитині адаптуватися до нових умов, уникнути складностей у відносинах, дозволять зробити успішні кроки у шкільне життя:

1.ПІДТРИМУЙТЕ ПЕРШОКЛАСНИКА В ЙОГО БАЖАННІ ДОМОГТИСЯ УСПІХУ. ( у кожній справі знайти похвалу для дитини)

2. НЕ ЛЯКАЙТЕ ШКОЛОЮ. ( жартома не лякайте школою)

3. ВИСЛУХАВШИ ЗАУВАЖЕННЯ ВЧИТЕЛЯ, НЕ ПОСПІШАЙТЕ СВАРИТИ ДИТИНУ.( розмова з вчителем проходила без дитини, консультуйтеся з вчителем, психологом)

4. РОЗМОВЛЯЙТЕ З ДИТИНОЮ, РОЗВИВАЙТЕ ЇЇ МОВЛЕННЯ.

( цікавитися, що дитина вивчає, які у неї успіхи, над чим треба попрацювати)

5. ВРАХОВУЙТЕ, ЩО НАВІТЬ “ ЗОВСІМ ВЕЛИКІ” ДІТИ ДУЖЕ ЛЮБЛЯТЬ КАЗКУ ПЕРЕД СНОМ. ( це допомагає заспокоїти дитину, знати напруження)

6. ЗАВЖДИ БУДЬТЕ УВАЖНИМИ ДО СТАНУ ЗДОРОВЯ ДИТИНИ. ( головний біль, поганий загальний стан)

7. КЛЮЧ ДО СЕРЦЯ ДИТИНИ ЛЕЖИТЬ ЧЕРЕЗ ГРУ. (надавати першокласнику досить часу для гри, саме в процесі гри можна передати їх необхідні навички)

8. ВАМ БУДЕ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. (дитина має відчути, що ви її завжди любите, допоможете і підримаєте)

9. ЗАЦІКАВЛЮЙТЕ ДИТИНУ В НАВЧАННІ. (не використовувати слова «треба вчитися», дати відчути, що дізнатися щось нове-це захоплююче і корисно)

10. ПОСТІЙНО ЦІКАВТЕСЯ ШКІЛЬНИМ ЖИТТЯМ ДИТИНИ. (дитина повинна знати, що вам не байдуже, що відбувається в школі, в класі, що у неї виходить, а що ні)

11. ЩИРО ЦІКАВТЕСЯ ДУМКОЮ ДИТИНИ. (так ви зможете сформувати в дитини правильні життєву позицію)

12. ПОЗИТИВНУ МОТИВАЦІЮ ВАШІЙ ДИТИНІ СТВОРЯТЬ ВАШЕ СПОКІЙНЕ І РАДІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ШКОЛИ. ( не завищувати вимог до успіхів дитини, позитивні розповіді про школу, відсутність страху перед можливою помилкою) (СЛАЙД 14)

Вправа « Шкала оцінювання»

Батьки беруть стікер, пишуть на ньому своє ім’я та приклеюють його на шкалі від 1 до 10, визначивши цим своє ставлення до реформи.

 

Проведення анкетування з батьками

Робота з буклетом

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Любов Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 жовтня 2019
Переглядів
1708
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку