Тема уроку: Квадратні рівняння
Мета уроку:
навчальна: систематизувати знання, вміння і навички учнів стосовно видів і методів розв’язування квадратних рівнянь; перевірити набуті знання та вміння застосовувати їх під час розв’язування вправ і творчих завдань; формувати вміння узагальнювати, робити висновки, проводити міркування за аналогією;
розвивальна: розвивати увагу, мислення, пам'ять; формувати вміння працювати самостійно, спілкуватись, допомагати іншим, розвивати творчість;
виховна: виховувати уважність, кмітливість, самостійність; любов та інтерес до математики.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: картки-консультації, картки із завданням, аркуші паперу, кольорові фломастери.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
А чи відомо вам, що способи розв`язування квадратних рівнянь знали ще вавілоняни, Евклід, Діофант? Чим же ми гірші за древніх вавілонян? Ми теж уже знаємо досить багато про ці рівняння. Тож спробуймо поєднати різні способи їх розв`язування. А для цього пригадаємо, що саме нам відомо про квадратні рівняння і які способи їх розв`язування ми можемо застосувати на цьому уроці.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Фронтальне опитування:
ІV. Систематизація та узагальнення знань
Учні об’єднані в дві групи. В кожній групі розподіляються обов’язки.
Спікер – зачитує завдання групі, організовує порядок виконання завдання, визначає доповідача, у кінці уроку дає оцінку роботи класу, а також якості підготовки до уроку кожного члена групи.
Секретар – веде записи результатів роботи групи.
Посередник – стежить за часом.
Доповідач – чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи.
Кожній групі дається аркуш паперу і фломастер.
Завдання
Група 1 – неповні квадратні рівняння.
Група 2 – повні квадратні рівняння.
Усні вправи.
На дошці прикріплюються картки із записаними на них рівняннями:
Завдання
Серед записаних на дошці рівнянь вказати номери:
Робота в групах – метод «Карусель».
Учні в групах виконують завдання на аркушах паперу, потім по черзі надається слово доповідачу від кожної групи.
Завдання
Група 1.
Розв’язати рівняння:
Група 2.
Розв’язати рівняння:
Усний рахунок.
Учні по черзі виконують завдання усно. На дошці прикріплюються картки із записаними завданнями.
Завдання
Група 1.
Відповідь: -6; -2
Відповідь: -3; 5
Група 2.
Відповідь: -5; 4
Відповідь: -2; 3
V. Самостійна робота.
Кожна група отримує завдання – 7 рівнянь. Учням потрібно вміло розподілити між собою рівняння. Від швидкості виконання завдання залежить кількість балів.
Завдання
Група 1.
Група 2.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Підводиться підсумок гри. Називаються переможці.
VІІ. Домашнє завдання
с. 235 № 2, 6, 7 (розв’язати рівняння)