Розв’язування прикладів і задач на застосування таблиць множення та ділення на 3.

Про матеріал

Формувати уміння застосовувати табличне множення та ділення на 2,3 у розв'язуванні прикладів і задач, вдосконалювати навички усного

рахунку, формувати уміння знаходити периметр квадрата множенням, розвивати мислення учнів, виховувати культуру запису.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

2 клас

 

Тема. Розв’язування прикладів і задач на застосування таблиць множення та   

           ділення  на 3. Знаходження периметра квадрата.

 

Мета.  Формувати уміння застосовувати табличне множення та ділення на 2,3

            у розв’язуванні прикладів і задач, вдосконалювати навички усного

            рахунку, формувати уміння знаходити периметр квадрата множенням,  

            розвивати мислення учнів, виховувати культуру запису.

 

Обладнання: карта півкуль, схеми задач, геометричний матеріал, роздатковий

                       матеріал.

                                                          Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

 

 Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

  • На сьогоднішньому уроці ми помандруємо на космічних ракетах у найвіддаленіші куточки нашої планети Земля. Але спочатку нам потрібно дізнатися у якому складі полетить екіпаж. Для цього потрібно розв’язати задачу.

 

ІІІ. Повторення та закріплення вивченого.

 

  1. Усний рахунок.

 Задача.

Для польоту у космічну подорож було підготовлено 8 ракет для  3-х членів екіпажу. Скільки космонавтів потрібно підготувати, щоб запустити ці ракети?

(3 х 8 = 24 (к.)) Чи вистачить місця у цих ракетах для учнів нашого класу?

    Отже, наші космічні  кораблі виходять на старт. Екіпажі до старту готові? (Готові!)

      Розв’язування прикладів

  • Для того, щоб злетіти, нам потрібно обчислити  приклади.

3 х 7 = 21    24 : 3 = 8    3 х 3 = 9      18 : 3 = 6

  • Давайте поглянемо, куди ми потрапили? ( У пустиню Гобі)

 

Довідкове бюро.

           В Євразії є пустині. Це місця, де випадає дуже мало опадів.Температура повітря сягає до + 50 градусів. Рослинність бідна. Ростуть рослини, що пристосувалися до таких умов. Найвідоміша тварина пустині – верблюд. Дуже витривалий, переносить спрагу і спеку. Поїдає колючі рослини, може пити солону воду. У горбах накопичується підшкірний жир, що дає змогу виживати у таких умовах.

 

      Задача.

  • Уважно розгляньте малюнок і складіть задачу, в якій потрібно дізнатися скільки горбів мають всі верблюди.  (про верблюдів)
  •   Давайте перевіримо, чи правильно ми розв’язали її? (2 х 6 = 12)
  • Зараз відкрийте ваші бортові журнали і запишемо число, класна робота. Записи треба робити чітко, розбірливо, щоб їх могли прочитати інші космонавти.

 

  1. Каліграфічна хвилинка  - 12. Характеристика числа.
  • Чому це число пов’язане з космосом? (Так, 12 квітня кожного року ми відзначаємо День космонавтики.)
  • Хто першим полетів у космос ? (Ю.О.Гагарін)

 

ІУ. Робота над темою уроку.

 

-Ну що, полетіли далі?  Наступна зупинка – Арктика . Кого можемо зустріти тут?  Звичайно, це  білі ведмеді. Звернемося до довідкового бюро.

 

    Поблизу узбережжя Північного Льодовитого океану на кризі живуть білі ведмеді, які охороняються. Це найбільший хижак на Землі, маса якого досягає 1000 кг. На островах Північного Льодовитого океану існують колонії моржів і тюленів, пташині базари.

 

   1 Математичний диктант.

 

- 3 помножити на різницю чисел 13 і 10      3 х (13-10) = 9

- суму чисел 23 і 4 поділити на 3                  (23 + 4) : 3 = 9

- частку чисел 18 і 3 збільшити на 6             18 : 3 + 6 = 12

- добуток чисел 3 і 5 зменшити на 15           3 х 5 – 15= 0

 

    - Молодці!   

 

2. Розв’язування задачі за виразом.

 

  Увага! Увага!

    До нас поступив сигнал з Африки.

Отже, наступна зупинка Африка.

 

Різноманітною є природа Африки. Рослини і тварини пристосувалися до умов життя в пустинях, тропічних лісах, безкраїх степах –саванах. Тут живуть слони африканські, зебри, жирафи, леви. У тропічних лісах зустрічаються людиноподібні мавпи – шимпанзе, горили. В Африці багато птахів. Серед них найбільший – страус африканський.

 

 А ось і завдання.

«Попрацюйте  разом швидко.

Відповідь знайдіть хутчіше.

Щоб у мене й Чебурашки

Настрій не псувався більше» (Крокодил Гена)

  • І ось завдання.

Скласти задачу за виразом про апельсини.

3 х 5 + 6 =

- Змініть запитання так, щоб друга дія розв’язувалася дією віднімання.

 

Фізкультхвилинка.

Світить сонце золоте

Квітка поміж трав росте

Бджілка весело кружляє

З квіточок пилок збирає.

Бджілко, бджілко постривай

Меду нам смачного дай.

 

  1. Робота в парах.

 

      Наступна зупинка –Австралія.

 

  Австралія – це материк, де жарко і мало вологи. В Австралії водяться звірі, які відкладають яйця, - єхидна, качкодзьоб. Тільки на цьому материку поширені кенгуру і сумчастий ведмідь – коала. Найбільший птах – страус ему. Великими зграями літають хвилясті папуги.

 

  • Подивіться уважно на монітор. Кого ви бачите? Папуги. А чому їх двоє? Так.
  • І вони надіслали таке завдання.
  • «Ти обчислюй в парі швидше

Не збивайся, не гальмуй.

Допоможе вам таблиця.

Паро, впевнено рахуй!»

 

 Але перед тим, як ви приступите до роботи, давайте пригадаємо порядок дій у виразах.

 

    Розв’язування прикладів № 760

  2, 50, 6, 5, 14, 21

 

 

 

  1.  Робота в групах.

     Наступне завдання надіслав нам місцевий житель Австралії – кенгуру Руні.

          В групах разом працювати

       Пропонує Руні нам.       

     Та задачі розв’язати

     Успіхів бажає вам.

 

Задача

Незнайко написав  9 слів і зробив у кожному слові по 3 помилки. Скільки помилок у Незнайковому листі? ( 3 х 9 = 27 (п.)

 

Задача

Лікар Пілюлька дає всім коротунчикам по одній вітамінці на сніданок, обід і вечерю. Скільки вітамінок потрібно лікареві на день, якщо всіх коротунчиків 8? ( 1+1+1= 3 (п.) в день

     3 х 8 = 24 (п.)

 

Задача

Поет Квітка кожному з 6 коротунчиків на  Новий рік і на день народження писав листи з віршами. Скільки листів написав поет Квітка впродовж року?

1+1=2 (п.)    2 х 6 = 12 (л.)

 

Задача

Під час мандрівки в ящику з апельсинами Чебурашка з’їдав по одному апельсину на сніданок, обід і вечерю. Скільки апельсинів він з’їв за тиждень подорожі?  ( 3 х 7 = 21 (ап..)

 

 

Задача

В Африці їздять на страусах У парадну карету одного африканського царя запрягли 6 рядів страусів, по 3 страуса в кожний ряд. Скільки страусів запрягли в карету? ( 3 х 6 = 18 (стр.)

 

Задача.

 Скласти задачу за виразом 

  3х2 + 3х4 =

 

  1. Щоб не збитися з курсу, ми повинні вміти не тільки добре рахувати , але й подружитися з такою наукою як геометрія.

  Геометрія! Диво-наука!

Тут потрібні і розум, і руки.

 А ще ваші творчі натури

 Щоб складати цікаві фігури!

   Отже, ми потрапили  до математичної країни, якої немає на карті – Геометрія.

  ) Скарбниця знань)

  • Яка геометрична фігура називається квадратом?
  • Як знайти периметр квадрата?
  • Побудуйте квадрат зі стороною 3 см і знайдіть його периметр. Якою дією можемо замінити дію додавання? )множенням).

 

- Наша подорож   підходить до кінця. А посадку будемо здійснювати на повітряних кульках.

Складіть задачу за схемою .

 Червоних кульок -10.

  Жовтих кульок – 8

 

У. Підсумок уроку.

Наша подорож підходить до кінця. Чи сподобався вам урок?

Продовжіть речення

«Мені на уроці сподобалося….»

«Мені було легко робити ….»

«Мені важко було виконувати на уроці …»

 

Д.з. № 763, 761 * скласти подібну задачу

 

Працювали всі старанно і почули у кінці.

Що у нашім другім класі діти- просто молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 січня 2018
Переглядів
4826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку