Розв’язування рівнянь

Про матеріал
Підсумковий урок по темі Розв’язування рівнянь у 5 класі. Розробка містить завдання для роботи у парах та для індивідуальної роботи.
Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнення знань та вмінь учнів з теми "Рівняння"  5–й клас

Мета уроку: застосовувати  знання і уміння учнів при розв’язуванні рівнянь;

  розвивати цікавість учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови;

виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

Хід уроку:

І Організаційний момент

Учні заходять до класу, стають обличчям до гостей.

Учитель: Привітайтеся до наших гостей.

Учні:Добрий день.

Учитель: А тепер поверніться до мене і посміхніться.

( повертаються до вчителя)

Учитель: Чи готові працювати?

Учні відповідають: Готові.

Учитель: І я з вами готова працювати. Отже, будьте допитливими, уважними, натхненними. Переходимо до роботи.

Спочатку ми разом помилуємося вашими глибокими знаннями,

- Потім спробуємо дати відповідь на запитання: ( тема уроку ),

- Потім потренуємо мозок - порозв'язуємо задачі,

- І, нарешті, покладемо до скриньки пам'яті дещо цінне – наші нові знання.

 

Відгадавши загадку ви здогадаєтеся чим ми сьогодні з вами будемо займатися.

Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати

Кожен легко без вагання

Відповість, що це – (рівняння)

Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати рівняння.

Але спочатку відтворимо ланцюжок обчислення (учні по черзі підходять до дошки і записують відповідь у клітинках)

А тепер згадаємо все, що ми знаємо про рівняння.

Завдання 1. Виконаємо перше завдання. (робота з дошкою).

На дошці є початок і кінець речення.

Закінчи речення:

а) рівнянням називається рівність, яка містить невідоме число, позначене буквою.

б) коренем рівняння називають те значення невідомого, при  якому рівняння перетворюється на правильну рівність.

в) розв’язати рівняння – це означає знайти всі його корені, або показати, що коренів немає.

Завдання 2.

Пригадаємо правила розв’язування рівнянь(робота з кубом)

На гранях куба написані слова (доданок, множник, від’ємник, зменшуване, ділене, дільник), учні передають куб називають правильні відповіді Як знайти…? Учні хлопають, якщо відповідь вірна і качають головою, якщо не вірна відповідь. Хід переходить далі.

Завдання 3.

Попрацюємо в парах.

Учні беруть завдання на столі, де написано «робота в парах». Виконують завдання. Розшифровують відповідь. Підходять до вислову, що вісить на стіні і є розв’язком, який вони отримали, дістають завдання з файла, прикріпленого до вислову і виконують вчотирьох. Серед завдань в парах є робота з дошкою. Учні, які отримали це завдання, розв’язують рівняння біля дошки.

Завдання 4. Робота в четвірках.

Завдання прикріплені до аркуша виконують вчотирьох.

Завдання 1 четвірці

Середнє арифметичне двох чисел, одне з яких у 4 рази більше від другого, дорівнює 10. Знайдіть ці числа.

 

Завдання 2 четвірці

Середнє арифметичне двох чисел, одне з яких у 2 рази більше від другого, дорівнює 15,3. Знайдіть ці числа.

 

Завдання 3 четвірці

Середнє арифметичне двох чисел, одне з яких на 4,6 більше від другого, дорівнює 8,2. Знайдіть ці числа.

 

Завдання 5.

Попрацюємо разом

Розв’язуємо рівняння записане на дошці. Перевіряємо розв’язок відкривши шторку.

Завдання 6 .Завдання з помилкою

На дошці записане рівняння розв’язування якого не вірне. Учні знаходять помилку і виправляють її, пояснюючи , які правила потрібно застосувати при розв’язуванні рівняння.

 

Фізхвилинка.

 

Завдання 7.

Вчитель.

Відкрийте підручник. Працюємо разом.

Учень 1

а)  (1,8+х)*21=71,4

 1,8+х=71,4:21

 1,8+х=3,4

 х=3,4-1,8

х=1,6

Відповідь.1,6

Учень 2

б) 9,66:(х+0,17)=23

 х+0,17=9,66:23

 х+0,17=0,42

 х=0,42-0,17

 х=0,25

Відповідь. 0,25

Вчитель.

Розв’язати рівняння:

23+x.=180,85;

Учень 3.

x=180,85 – 23 ;

x= 180,85 –8;

 x=172,85.

Відповідь. 172,85

Підсумок уроку.

Розгадування кросворду

Скажіть

1. На яке число не можна ділити (0)

2. Рівність, яка містить невідоме(рівняння)

3. Піднесення до степеня.

4.Записана у книжках…(мудрість)

Мудрість (грец. Σοφία) — володіння знанням, розумінням, досвідом, обачністю та інтуїтивним розумінням, включно із здатністю, також вживати ці якості. Це розсудливе та грамотне застосування знань.

У подарунок ви, за створену роботу, отримуєте оцінки, за кожний бонус - 2 бали, після моєї перевірки робота у парах також буде оцінена, а також у подарунок ви отримаєте мудрий вислів Мішеля Эйкем де Монтень 1533 —1592) — відомий французький письменник і філософ епохи Відродження.

 

Домашнє завдання (роздається кожному учню індивідуально)

 

Домашнє завдання

для вчителя

Мішель Монтень

Слово належить на половину тому, хто говорить, і на половину тому, хто слухає.

 

№1

№2

№3

№4

№5

0,4n+2=10,8

2m–1,2=33,2

0,3x+10=15,7

0,5y –1,1=0,4

0,3a+1=6,7

с

л

о

в

о

22

16

19

3

19

 

№6

№7

№8

№9

0,2n+1,2=4,8

8,2m –3,2=5

0,2m –1,2=2

0,05y –0,13=0,22

н

а

л

е

18

1

16

7

 

№10

№11

№12

№13

7a+16=79

4x+10=54

5y –11=104

2a+10=72

ж

и

т

ь

9

11

23

31

 

 

№14

№15

№16

№17

№18

№19

2n+12=48

82m –32=50

5k–33=133

3x+10=200

2m –12=20

3x+10=200

н

а

п

о

л

о

18

1

20

19

16

19

 

№20

№21

№22

№23

5y –11=4

4x+10=54

2n+12=48

3m–8=80

в

и

н

у

3

11

18

24

 

№24

№25

№26

№27

т

о

м

у,

5y –11=104

3x+10=200

2k–31=3

3m–8=80

23

19

17

24

 

№28

№29

№30

х

т

о

5y +11=141

5y –11=104

3x+10=200

26

23

19

 

№31

№32

№33

№34

г

о

в

о

15m–21=39

3x+10=200

5y –11=4

3x+10=200

4

19

3

19

 

№35

№36

№37

№38

р

и

т

ь,

4a+14=98

4x+10=54

5y –11=104

2a+10=72

21

11

23

31

 

 

№39

 

№40

№41

і

 

н

а

5y –11=49

 

2n+12=48

82m –32=50

12

 

18

1

 

№42

№43

№44

№45

п

о

л

о

5k–33=133

3x+10=200

2m –12=20

3x+10=200

20

19

16

19

 

№46

№47

№48

№49

в

и

н

у

5y –11=4

4x+10=54

2n+12=48

3m–8=80

3

11

18

24

 

№50

№51

№52

№53

5y –11=104

3x+10=200

2k–31=3

3m–8=80

т

о

м

у

23

19

17

24

 

№54

№55

№56

5y +11=141

5y –11=104

3x+10=200

х

т

о

26

23

19

 

№57

№58

№59

№60

№61

62

4n+20=108

2m–12=20

3m–8=80

5y +11=141

82m –32=50

5 m –5=35

 с

л

у

х

а

є

22

16

24

26

1

8

Для учнів

Д/з

 

 

 

№1

№2

№3

№4

№5

4n+20=108

2m –12=20

3x+10=200

5y –11=4

3a+10=67

 

 

 

 

 

 

Для учнів

Д/з

 

 

№6

№7

№8

№9

2n+12=48

82m –32=50

2m –12=20

5y –13=22

 

 

 

 

 

Для учнів

Д/з

 

 

№10

№11

№12

№13

7a+16=79

4x+10=54

5y –11=104

2a+10=72

 

 

 

 

 

Для учнів

Д/з

 

 

 

 

№14

№15

№16

№17

№18

№19

2n+12=48

82m –32=50

5k–33=133

3x+10=200

2m –12=20

3x+10=200

 

 

 

 

 

 

 

Для учнів

Д/з

 

 

№20

№21

№22

№23

5y –11=4

4x+10=54

2n+12=48

3m–8=80

 

 

 

 

 

Для учнів

Д/з

 

 

№24

№25

№26

№27

5y –11=104

3x+10=200

2k–31=3

3m–8=80

 

 

 

 

 

Для учнів

Д/з

 

№28

№29

№30

х

т

о

5y +11=141

5y –11=104

3x+10=200

26

23

19

 

№31

№32

№33

№34

15m–21=39

3x+10=200

5y –11=4

3x+10=200

 

 

 

 

 

№35

№36

№37

№38

4a+14=98

4x+10=54

5y –11=104

2a+10=72

 

 

 

 

 

№39

 

№40

№41

5y –11=49

 

2n+12=48

82m –32=50

 

 

 

 

 

№42

№43

№44

№45

5k–33=133

3x+10=200

2m –12=20

3x+10=200

 

 

 

 

 

№46

№47

№48

№49

5y –11=4

4x+10=54

2n+12=48

3m–8=80

 

 

 

 

 

№50

№51

№52

№53

5y –11=104

3x+10=200

2k–31=3

3m–8=80

 

 

 

 

 

№54

№55

№56

5y +11=141

5y –11=104

3x+10=200

 

 

 

 

№57

№58

№59

№60

№61

62

4n+20=108

2m–12=20

3m–8=80

5y +11=141

82m–32=50

5 m –5=35

 

 

 

 

 

 

 

Робота в парах

Завдання1

Не достатньо знати, необхідно також застосовувати.

Анатоль Франс

 

№1

№2

№3

№4

№5

№6

№7

2х=36

2x=14

2y = 12

2x=38

2x=44

х-2=21

16х=16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№8

№9

№10

№11

№12

№13

№14

х+2=25

x–2=16

y +12=43

x+1=20

x–3=7

х+4=22

х+21=22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№15

№16

№17

№18

№19

№20

№21

3+m=26

х+15=26

40–y=22

25-x=18

x+20=39

27-k=25

m–12=14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№22

№23

№24

№25

№26

№27

№28

12m=144

3x=18

y +15=33

x–8=11

2x=46

50k+1=51

3m–5=40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№29

№30

№31

№32

№33

№34

№35

х-17=2

11x=99

6y=60

2x+60=62

3x=66

4+k=27

3х=57

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№36

№37

№38

№39

№40

№41

№42

№43

5х=110

4m=76

30:х=10

60–y=36

10x=30

17x=17

3х=69

4х=44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знати добре важливіше, ніж знати багато. Жан-Жак Руссо

 

 

«Робота в парах»

№1

№2

№3

№4

№5

№6

№7

4m=40

2x=36

12y =12

5x=115

2x=22

7х=42

m–2=17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№8

№9

№10

№11

№12

№13

№14

24m=48

2x=42

2y =14

25x=75

77x=77

х+28=37

m+21=37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№15

№16

№17

№18

№19

№20

№21

22m=242

6x=18

40–y=28

59-х= 30

x+20=27

3х=54

2х=24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№22

№23

№24

№25

№26

№27

№28

9х=81

3x=30

2y=36

232x=232

2x=46

50х=550

32х=64

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№29

№30

№31

№32

№33

 

 

45-х=44

11x=55

6y=6

3x=69

x+3=22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бачить той, хто хоче. Бачить той, хто дивиться.

Фаєрмарк

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№1

№2

№3

№4

№5

№6

№7

4m=8

2x+6=8

2y=56

5x=55

2x=46

х-1=30

х-3=20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№8

№9

№10

№11

№12

№13

№14

2m=38

2x=28

y +12=38

2x-20=26

x–3=16

k+4=30

m+21=40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№15

№16

№17

№18

№19

№20

№21

3+х=31

6x=42

40–y=38

21x=21

x+20=48

3k=33

m–12=11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№22

№23

№24

№25

№26

№27

№28

m–4=27

3x=69

4y =76

2x=28

2x=52

58-х=35

3х=57

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№29

№30

№31

№32

№33

№34

№35

х+5=11

11x=121

6y=18

22-х=11

x+3=26

3х=93

2х=44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Робота в парах»

№36

 

 

 

 

 

 

 

4х=132

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку