Тема. Розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь
Мета: підгодовувати учнів до виконання тематичної контрольної роботи.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
На окремих аркушах учні в завданнях 1 та 2 записують рівняння та його розв'язок; у завданні № 3 відповідь; після того як аркуші будуть передано вчителеві, відкриваємо відкидну дошку та звіряємо відповіді u розв'язаннями в зошитах. За необхідності коментуємо записи. (На цьому етапі можна організувати парну роботу із взаємоперевірки зошитів)
III. Систематизація знань учнів
Перед тематичною контрольною роботою бажано повторити та систематизувати не тільки вивчені способи дій, але й знання, що є підґрунтям цих способів дій. Тому урок розпочинаємо з повторення теоретичного матеріалу.
Гра «Закінчи речення»
а) додаток перенести з однієї частини рівняння в іншу з...;
б) обидві частини рівняння помножити або поділити на...
2) виразити ... через х;
3) скласти...;
4) пояснити...
IV. Відпрацювання навичок
Зрозуміло, що цілком логічним буде подати навчальний матеріал уроку в двох блоках:
1) Розв'яжіть рівняння:
а) х + 4 = 48 - 2х; б) 8 - 4х = 2х - 16; в) 0,4х + 3,8 = 2,6 - 0,8;
г) х + 14 = х + 9; д) 4(х – 6) = х – 9; е) 6 – 3(х + 1) = 7 – х;
ж) (8х + 3) - (10х + 6) = 9; з) 0,3(6 – 3y) = 4,5 - 0,8(y - 9);
к) ; л) (6х – 9)(4х + 0,4) = 0.
Розв'язування задач
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Тренувальний варіант тематичної контрольної роботи
а) 2х - 3 = 5 - 3х; б) 4(-3,5 + 3х) = -3 + 10х; в) 2,9у – 4(1,2 - у) = 5,4(у + 2);
г) ; д) ; е) (-4х – 3)(-3х + 0,6) = 0.
а) У Василька в 6 разів менше марок, ніж у Михайлика. Скільки марок у Михайлика, якщо їх у нього на 105 більше, ніж у Василька?
б) 509 кг бананів розподілили між трьома школами, причому в одну школу відправили у 7 разів більше, ніж у другу, а в третю на 158 кг більше, ніж у другу. Скільки бананів відправили в кожну школу?
в)* Різниця двох чисел 33. Знайдіть ці числа, якщо 30 % більшого з них дорівнює меншого.