Математика 6 клас
Тема: «Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами.
22 зимові Олімпійські ігри.»
Математика 6 клас Росток
Тема: «Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.
22 зимові Олімпійські ігри.»
Мета: узагальнити знання і вміння учнів виконувати всі дії над раціональними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови, формувати інтерес до знань; виховувати активність, увагу, наполегливість.
Тип уроку: узагальнення і закріплення набутих знань
Обладнання: мультимедійна презентація з завданнями, рисунки до теми.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Добрий день, діти та гості! Сьогодні в нас буде трішки незвичайний урок. По-перше, до нас завітали гості: тож давайте привітаємо їх; по-друге ми здійснимо подорож на 22 зимову олімпіаду . Цю подорож нам допоможе виконати математика. То ж давайте відправимось в путь.
ІІ. Розв’язування вправ
Девізом нашого уроку є вислів:
Citius, Altius, Fortius! «Швидше, вище, сильніше!». ( француз священник Анрі Дідон)
Діти, хто з вас знає про походження олімпійських ігор ?
Так, дійсно олімпійські ігри найбільші міжнародні комплексні спортивні змагання, які проводяться кожні чотири роки. Традиція, яка існувала в Стародавній Греції, була відроджена в кінці 19 столітті французом П’єром де Кубертеном.
Мозковий штурм
Завдання № 1
Літні Олімпійські ігри проводяться через 4 роки з (-948)•(-2)=…року, а зимові Олімпійські ігри були засновані в (-7696)׃(-4)=… році.(1896 і 1924)
Завдання № 2( усно)
Раніше зимові і олімпійські ігри проводились в один рік, а з -20+2014=… року зимова олімпіада проводиться через 2 роки після літніх ігор.
Через 1-(-1)=…тижні в тому ж місті проводяться параолімпійські ігри для людей з інвалідністю.(1994 і 2)
Молодці, швидко виконали завдання.
Давайте з вами пригадаємо, як виконати множення, ділення , додавання та віднімання раціональних чисел
Так, правильно рухаємося далі.
Діти хто скаже, яка емблема Олімпійських ігор?
Так , дійсно, олімпійська емблема - це 5 переплетених кілець, які розміщені в 2 ряди ( 3 у верхньому , два у нижньому). Кольори кілець блакитний, чорний, червоний, жовтий, зелений. Кільця символізують союз (єдність) п’яти частин світу і всесвітній характер Олімпійських Ігор.
Також до символів Олімпіади відносяться прапор, гімн, клятва, лозунг, медалі, вогонь, оливкова вітка, салют, талісмани.
І от ми на 22 зимовій Олімпіаді. Що цікаво, у 1980 році у Москві були 22 літні олімпійські ігри.
Завдання № 3
Скільки країн брало участь на зимовій олімпіаді в 2014 році?
62-13•(-13)=… країн(88 країн)
Скільки спортсменів прийняли участь в 22 олімпійських зимових іграх ?
-5600׃4•(-2)=… спортсменів(2800)
Так, правильно.
Церемонія Олімпіади була відкрита 7 лютого 2014 року, а закрита 23 лютого 2014 року.
Діти, які ви знаєте зимові види спорту?
Так ,дійсно, це біатлон, бобслей, ковзанярський спорт, лижний спорт, санний спорт, хокей з шайбою, всього 7 видів і 15 дисциплін.
Завдання №4( робота в парах)
а)Розташуйте числа в порядку зростання. Із літер, які відповідають цим числам, складіть назву стадіону, де відбулося відкриття і закриття 22 Олімпійських ігор:
І (-0,5)•(-2)+(-18)=
Т (-5)•(-8)-18•2=
Ш (-⅓) •(-⅔)+1=
Ф (-0,001) •2-24=
б)Скільки людей вміщує цей стадіон
(-2) •5 •10000 •(-0,1)=… ( Фішт, 40000)
Так , дійсно, стадіон Фішт може прийняти 40000 вболівальників. Окрім цього
Іще 9 олімпійських споруд в Сочі, які всі разом можуть прийняти одночасно :
12000+7000+12000+3000+8000+7500+ 7500+7500+8000+4000+6250=…людей (82750 місць)
Якими властивостями скористалися, щоб виконати додавання?
Так, переставна і сполучна.
Завдання № 5
Розв’яжи рівняння, знайди значення x і дізнайся скільки олімпійських нагород було розіграно в Сочі
(x+(-2))׃(-3)=32 (98 нагород)
Діти, хто знає, які талісмани 22 зимових ігор?
Так, дійсно, це Білий ведмідь, Леопард і Заєць.
Завдання № 6( письмове завдання)
Давайте дізнаємось прізвище української спортсменки, яка здобула першу бронзову нагороду для України на 22 Олімпійських зимових іграх.
Обчисли, використовуючи властивості додавання.
М 572-387+197+128-513
Н -298+96+379-702+521
Е 12-50+24+38-26
С -42+73-58+11+27-9
О -89+300-156-211+160
Р -0,44+0,98+0,2-0,56+0,02
К 0,25-0,58+0,75-0,4-0,32
2 |
-2 |
-3 |
-2 |
0,02 |
-2 |
-4 |
-0,3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( Семеренко)
Так, дійсно це українська біатлоністка , майстер спорту, Віта Семеренко, яка родом з Сумської області.
Другу медаль- золоту 21 лютого виграли українські біатлоністки Віта Семеренко, Олена Підгрушна, Валя Семеренко, Юлія Джима.
Наступне задання
Завдання № 7( Мікрофон)
Знайди в рядках правильні відповіді. З літер, що їм відповідають, склади прізвище українського прапороносця на відкритті 22 Олімпійських ігор.
-12-9-3= |
Ш -24 |
М 24 |
Д 32 |
-28-(-5)= |
П 23 |
Е -23 |
В 2 |
5-32+5= |
А 22 |
В -22 |
К 12 |
-7,8-0= |
Ч -7,8 |
Л 7,8 |
Д 0 |
0-3,4= |
Р 3,4 |
З 0 |
Е -3,4 |
-0,7-0,7= |
Х 0 |
Н -1,4 |
К 14 |
-3,8(-2)= |
К 1,9 |
Г -1,9 |
В 19 |
-2+34-(-6)= |
А 28 |
О 38 |
В -38 |
( Валентина Шевченко - українська лижниця з Чернігова)
Самостійна робота
Хто запалив олімпійський вогонь в Сочі?
Для того щоб це дізнатись, потрібно із істинних висловлювань скласти прізвища спортсменів.
1 варіант
Т -2-4=-6
А -8 (-2)=-16
Р 3-(-(-4))=-1
С 3+(-8)=5
Е -17 4:(-2)=34
П -2-18=-16
Т 21: (-3) 4=-28
Я -18-4=-22
Ь (-45+(-9)):6=-9
К -2,5 3=-7,5
2 варіант
Р -16-12=-28
К 0: (-2)=-2
А 8-(-4)=12
Д -4 (-13)+10=-42
М -13+18=-5
О -28:4+8=1
Н -3 8+4=-20
І (-7-14):3=-7
Н -4,8 2=-9,6
В -16-16=0
(Владислав Третьяк і Ірина Родніна- триразові олімпійські чемпіони)
До речі, естафета олімпійського вогню є найбільш тривалою і масштабною. Естафета за участі 14 тисяч факелоносців почалась 7 жовтня 2013 року і закінчилась 7 лютого 2014 року. Факел в руках спортсменів подолав 65 тисяч кілометрів на автомобілях, поїздах, літаках, на російській трійці, в оленячій упряжці, на очах 130 мільйонів жителів. Крім того, вогонь побував на Північному полюсі, на дні озера Байкал, на вершині Ельбрус, в космосі на МКС( міжнародна космічна станція)
Ми надіємось, що через 7 років, у 2022 році, ми станемо свідками олімпіади в Україні. А зараз давайте повернемось на батьківщину, на урок, і підведемо підсумки нашої подорожі.
ІІІ. Підсумок уроку.
1. Давайте пригадаємо, що ми з вами дізналися цікавого і нового про олімпіаду?
2.Як виконати дії з раціональними числами?
3.Які властивості додавання застосували для розв’язання вправ?
Домашнє завдання
Завдання №1
На олімпіаді в Сочі найбільше учасників з США-230 спортсменів, з Росії-223спортсмени. Скільки спортсменів взяли участь з України? Щоб це дізнатись, розв’яжи рівняння:
( x+ (-13)) : (-3)=-10.
Завдання № 2
-14 |
-15 |
-13 |
2 |
-15 |
-15 |
0 |
-5 |
-15 |
-6 |
5 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайди значення виразів, розшифруй гасло 22 олімпіади на англійській мові і переклади на українську.
О -12+(-6)-(-3); U +3+(-10)-(+6)-(-7); Y 6-(+9)+(-2);
T 5-4+(-14); R -8+(-1)-(-14) ; S 24+(-2)-(-3) ;
H -4+(-8)-(-7)-9; C -5-(-15)+(-8); L 1-2+(-3)-(-4).
Домашнє завдання
Завдання №1
На олімпіаді в Сочі найбільше учасників з США-230 спортсменів, з Росії-223спортсмени. Скільки спортсменів взяли участь з України в Сочі? Щоб це дізнатись, розв’яжи рівняння:
( x+ (-13)) : (-3)=-10.
Завдання № 2
-14 |
-15 |
-13 |
2 |
-15 |
-15 |
0 |
-5 |
-15 |
-6 |
5 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайди значення виразів, розшифруй гасло олімпіади в Сочі на англійській мові і переклади на українську.
О -12+(-6)-(-3); U +3+(-10)-(+6)-(-7); Y 6-(+9)+(-2);
T 5-4+(-14); R -8+(-1)-(-14) ; S 24+(-2)-(-3) ;
H -4+(-8)-(-7)-9; C -5-(-15)+(-8); L 1-2+(-3)-(-4).
Домашнє завдання
Завдання №1
На олімпіаді в Сочі найбільше учасників з США-230 спортсменів, з Росії-223спортсмени. Скільки спортсменів взяли участь з України в Сочі? Щоб це дізнатись, розв’яжи рівняння:
( x+ (-13)) : (-3)=-10.
Завдання № 2
-14 |
-15 |
-13 |
2 |
-15 |
-15 |
0 |
-5 |
-15 |
-6 |
5 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайди значення виразів, розшифруй гасло олімпіади в Сочі на англійській мові і переклади на українську.
О -12+(-6)-(-3); U +3+(-10)-(+6)-(-7); Y 6-(+9)+(-2);
T 5-4+(-14); R -8+(-1)-(-14) ; S 24+(-2)-(-3) ;
H -4+(-8)-(-7)-9; C -5-(-15)+(-8); L 1-2+(-3)-(-4).
Самостійна робота
Хто запалив олімпійський вогонь в Сочі?
Для того щоб це дізнатись, потрібно із істинних висловлювань скласти прізвища російських спортсменів.
1 варіант
Т -2-4=-6
А -8 (-2)=-16
Р 3-(-(-4))=-1
С 3+(-8)=5
Е -17 4:(-2)=29
П -2-18=-16
Т 21: (-3) 4=-28
Я -18-4=-22
Ь (-45+(-9)):6=-9
К -2,5 3=-7,5
2 варіант
Р -16-12=-28
К 0: (-2)=-2
А 8-(-4)=12
Д -4 (-13)+10=-42
М -13+18=-5
О -28:4+8=1
Н -3 8+4=-20
І (-7-14):3=-7
Н -4,8 2=-9,6
В -16-16=0
Самостійна робота
Хто запалив олімпійський вогонь в Сочі?
Для того щоб це дізнатись, потрібно із істинних висловлювань скласти прізвища російських спортсменів.
1 варіант
Т -2-4=-6
А -8 (-2)=-16
Р 3-(-(-4))=-1
С 3+(-8)=5
Е -17 4:(-2)=29
П -2-18=-16
Т 21: (-3) 4=-28
Я -18-4=-22
Ь (-45+(-9)):6=-9
К -2,5 3=-7,5
2 варіант
Р -16-12=-28
К 0: (-2)=-2
А 8-(-4)=12
Д -4 (-13)+10=-42
М -13+18=-5
О -28:4+8=1
Н -3 8+4=-20
І (-7-14):3=-7
Н -4,8 2=-9,6
В -16-16=0