Урок «Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.22 зимові Олімпійські ігри.»

Про матеріал

Математика 6 клас

Тема: «Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами.

22 зимові Олімпійські ігри.»

Перегляд файлу

Математика 6 клас Росток

Тема: «Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.

     22 зимові Олімпійські ігри.»

Мета: узагальнити знання і вміння учнів виконувати всі дії  над раціональними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови, формувати інтерес до знань; виховувати активність, увагу, наполегливість.

Тип уроку: узагальнення і закріплення  набутих знань

Обладнання: мультимедійна презентація з завданнями, рисунки до теми.

ХІД  УРОКУ:

І. Організаційний момент.

Добрий день, діти та гості! Сьогодні в нас буде трішки незвичайний урок. По-перше, до нас завітали гості: тож давайте привітаємо їх; по-друге ми здійснимо подорож на 22  зимову олімпіаду . Цю подорож нам допоможе виконати  математика. То ж давайте відправимось в путь.

ІІ. Розв’язування вправ

Девізом нашого уроку є вислів:

 Citius, Altius, Fortius! «Швидше, вище, сильніше!». ( француз священник Анрі Дідон)

Діти, хто  з вас знає про походження олімпійських ігор ?

Так, дійсно олімпійські ігри найбільші міжнародні комплексні спортивні змагання, які проводяться кожні чотири роки. Традиція, яка існувала  в Стародавній Греції, була відроджена в кінці 19 столітті французом П’єром де Кубертеном.

Мозковий штурм

  • Як виконати множення раціональних чисел?
  • Як виконати ділення раціональних чисел?
  • Як виконати додавання раціональних чисел?
  • Як виконати віднімання раціональних чисел?

 

Завдання № 1

Літні Олімпійські ігри проводяться через 4 роки  з (-948)•(-2)=…року,   а зимові Олімпійські ігри були засновані в  (-7696)׃(-4)=… році.(1896 і 1924)

Завдання № 2( усно)

Раніше зимові і олімпійські ігри проводились  в один рік, а з  -20+2014=… року зимова олімпіада проводиться через 2 роки після літніх ігор.

 Через 1-(-1)=…тижні  в тому ж місті проводяться параолімпійські ігри для людей з інвалідністю.(1994 і 2)

Молодці, швидко виконали завдання.

Давайте з вами пригадаємо, як виконати множення, ділення , додавання та віднімання раціональних чисел

Так, правильно рухаємося далі.

Діти хто скаже, яка емблема Олімпійських ігор?

Так , дійсно, олімпійська емблема - це 5 переплетених кілець, які розміщені в 2 ряди ( 3 у верхньому , два у нижньому). Кольори кілець блакитний, чорний, червоний, жовтий, зелений. Кільця символізують союз (єдність) п’яти частин світу і всесвітній характер Олімпійських Ігор.

Також до символів Олімпіади відносяться прапор, гімн, клятва, лозунг, медалі, вогонь, оливкова вітка, салют, талісмани.

І от ми  на 22 зимовій Олімпіаді. Що цікаво, у 1980 році у Москві були 22 літні олімпійські ігри.

Завдання № 3

    Скільки країн брало участь на зимовій  олімпіаді  в 2014 році?

62-13•(-13)=… країн(88 країн)

Скільки спортсменів прийняли участь в 22 олімпійських зимових іграх ?

-5600׃4•(-2)=… спортсменів(2800)

     Так, правильно.

Церемонія Олімпіади була відкрита 7 лютого 2014 року, а закрита 23 лютого 2014 року.

Діти, які ви знаєте зимові  види спорту?

Так ,дійсно, це біатлон, бобслей, ковзанярський спорт, лижний спорт, санний спорт, хокей з шайбою, всього 7 видів і 15 дисциплін.

Завдання №4( робота в парах)

а)Розташуйте числа в порядку зростання. Із літер, які відповідають цим числам, складіть назву стадіону, де відбулося відкриття і закриття  22 Олімпійських ігор:

   І   (-0,5)•(-2)+(-18)=

   Т  (-5)•(-8)-18•2=

   Ш  (-⅓) •(-⅔)+1=

   Ф  (-0,001) •2-24=

б)Скільки людей вміщує  цей стадіон

     (-2) •5 •10000 •(-0,1)=… ( Фішт, 40000)

Так , дійсно, стадіон Фішт може прийняти 40000 вболівальників. Окрім цього

Іще 9 олімпійських споруд в Сочі, які всі разом можуть прийняти одночасно :

12000+7000+12000+3000+8000+7500+ 7500+7500+8000+4000+6250=людей (82750 місць)

Якими властивостями скористалися, щоб виконати додавання?

Так, переставна і сполучна.

Завдання № 5

Розв’яжи рівняння, знайди значення x і дізнайся скільки олімпійських нагород було розіграно в Сочі

   (x+(-2))׃(-3)=32    (98 нагород)

Діти, хто знає, які талісмани  22 зимових ігор?

Так, дійсно, це Білий ведмідь, Леопард і Заєць.

Завдання № 6( письмове завдання)

Давайте дізнаємось прізвище української спортсменки, яка здобула першу бронзову нагороду для України  на 22 Олімпійських зимових іграх.

    Обчисли, використовуючи властивості додавання.

     М  572-387+197+128-513

     Н  -298+96+379-702+521

     Е  12-50+24+38-26

     С  -42+73-58+11+27-9

     О  -89+300-156-211+160

     Р  -0,44+0,98+0,2-0,56+0,02

     К  0,25-0,58+0,75-0,4-0,32

2

-2

-3

-2

0,02

-2

-4

-0,3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  ( Семеренко)

Так, дійсно це українська біатлоністка , майстер спорту, Віта Семеренко, яка родом з Сумської області.

Другу медаль- золоту  21 лютого  виграли українські біатлоністки Віта Семеренко, Олена Підгрушна, Валя Семеренко, Юлія Джима.

Наступне задання

Завдання № 7( Мікрофон)

Знайди в рядках правильні відповіді. З літер, що їм відповідають, склади прізвище українського прапороносця на відкритті  22 Олімпійських ігор.

-12-9-3=

Ш  -24

М  24

Д  32

-28-(-5)=

П  23

Е  -23

В  2

5-32+5=

А  22

В  -22

К  12

-7,8-0=

Ч  -7,8

Л  7,8

Д  0

0-3,4=

Р   3,4

З   0

Е  -3,4

-0,7-0,7=

Х  0

Н  -1,4

К  14

-3,8(-2)=

К  1,9

Г  -1,9

В  19

-2+34-(-6)=

А  28

О  38

В  -38

 ( Валентина Шевченко - українська лижниця з Чернігова)

 

 

 

Самостійна робота

Хто запалив олімпійський вогонь в Сочі?
Для того щоб це дізнатись, потрібно із істинних висловлювань  скласти прізвища  спортсменів.


1 варіант

    Т  -2-4=-6

    А  -8 (-2)=-16

    Р  3-(-(-4))=-1

    С  3+(-8)=5

    Е  -17 4:(-2)=34

    П  -2-18=-16

    Т  21: (-3) 4=-28

    Я  -18-4=-22

    Ь  (-45+(-9)):6=-9

    К   -2,5 3=-7,5

2 варіант

     Р  -16-12=-28

     К  0: (-2)=-2

     А  8-(-4)=12

     Д  -4 (-13)+10=-42

     М  -13+18=-5

     О  -28:4+8=1

     Н  -3 8+4=-20

     І    (-7-14):3=-7

     Н   -4,8 2=-9,6

     В    -16-16=0


 (Владислав Третьяк і Ірина Родніна- триразові олімпійські чемпіони)

До речі, естафета олімпійського вогню є найбільш тривалою і масштабною. Естафета за участі 14 тисяч факелоносців почалась 7 жовтня 2013 року і закінчилась 7 лютого 2014 року. Факел в руках спортсменів подолав 65 тисяч кілометрів на автомобілях, поїздах, літаках, на російській трійці, в оленячій упряжці, на очах 130 мільйонів жителів. Крім того, вогонь побував на Північному полюсі, на дні озера Байкал, на вершині Ельбрус, в космосі на МКС( міжнародна космічна станція)

Ми надіємось, що через 7 років, у 2022 році, ми станемо свідками олімпіади в Україні. А зараз давайте повернемось  на батьківщину, на урок, і підведемо підсумки нашої подорожі.

ІІІ. Підсумок уроку.

1. Давайте пригадаємо, що ми з вами дізналися цікавого і нового про олімпіаду?

2.Як виконати дії з раціональними числами?

3.Які властивості додавання застосували для розв’язання вправ?

 

 

Домашнє завдання

Завдання №1

На олімпіаді в Сочі найбільше учасників з США-230 спортсменів, з Росії-223спортсмени. Скільки спортсменів взяли участь з України? Щоб це дізнатись, розв’яжи рівняння:

( x+ (-13)) : (-3)=-10.

Завдання № 2

-14

-15

-13

2

-15

-15

0

-5

-15

-6

5

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди значення виразів, розшифруй гасло  22 олімпіади на англійській мові і переклади на українську.

О  -12+(-6)-(-3);    U  +3+(-10)-(+6)-(-7);        Y  6-(+9)+(-2);

T  5-4+(-14);          R  -8+(-1)-(-14) ;                S  24+(-2)-(-3) ;

H  -4+(-8)-(-7)-9;    C  -5-(-15)+(-8);            L  1-2+(-3)-(-4).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

Завдання №1

На олімпіаді в Сочі найбільше учасників з США-230 спортсменів, з Росії-223спортсмени. Скільки спортсменів взяли участь з України в Сочі? Щоб це дізнатись, розв’яжи рівняння:

( x+ (-13)) : (-3)=-10.

Завдання № 2

-14

-15

-13

2

-15

-15

0

-5

-15

-6

5

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди значення виразів, розшифруй гасло олімпіади в Сочі на англійській мові і переклади на українську.

О  -12+(-6)-(-3);    U  +3+(-10)-(+6)-(-7);        Y  6-(+9)+(-2);

T  5-4+(-14);          R  -8+(-1)-(-14) ;                S  24+(-2)-(-3) ;

H  -4+(-8)-(-7)-9;    C  -5-(-15)+(-8);            L  1-2+(-3)-(-4).

 

 

 Домашнє завдання

Завдання №1

На олімпіаді в Сочі найбільше учасників з США-230 спортсменів, з Росії-223спортсмени. Скільки спортсменів взяли участь з України в Сочі? Щоб це дізнатись, розв’яжи рівняння:

( x+ (-13)) : (-3)=-10.

Завдання № 2

-14

-15

-13

2

-15

-15

0

-5

-15

-6

5

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди значення виразів, розшифруй гасло олімпіади в Сочі на англійській мові і переклади на українську.

О  -12+(-6)-(-3);    U  +3+(-10)-(+6)-(-7);        Y  6-(+9)+(-2);

T  5-4+(-14);          R  -8+(-1)-(-14) ;                S  24+(-2)-(-3) ;

H  -4+(-8)-(-7)-9;    C  -5-(-15)+(-8);            L  1-2+(-3)-(-4).

 

Самостійна робота

Хто запалив олімпійський вогонь в Сочі?
Для того щоб це дізнатись, потрібно із істинних висловлювань  скласти прізвища російських спортсменів.


1 варіант                                

    Т  -2-4=-6

    А  -8 (-2)=-16

    Р  3-(-(-4))=-1

    С  3+(-8)=5

    Е  -17 4:(-2)=29

    П  -2-18=-16

    Т  21: (-3) 4=-28

    Я  -18-4=-22

    Ь  (-45+(-9)):6=-9

    К   -2,5 3=-7,5

2 варіант

     Р  -16-12=-28

     К  0: (-2)=-2

     А  8-(-4)=12

     Д  -4 (-13)+10=-42

     М  -13+18=-5

     О  -28:4+8=1

     Н  -3 8+4=-20

     І    (-7-14):3=-7

     Н   -4,8 2=-9,6

     В    -16-16=0


Самостійна робота

Хто запалив олімпійський вогонь в Сочі?
Для того щоб це дізнатись, потрібно із істинних висловлювань  скласти прізвища російських спортсменів.


1 варіант                                

    Т  -2-4=-6

    А  -8 (-2)=-16

    Р  3-(-(-4))=-1

    С  3+(-8)=5

    Е  -17 4:(-2)=29

    П  -2-18=-16

    Т  21: (-3) 4=-28

    Я  -18-4=-22

    Ь  (-45+(-9)):6=-9

    К   -2,5 3=-7,5

2 варіант

     Р  -16-12=-28

     К  0: (-2)=-2

     А  8-(-4)=12

     Д  -4 (-13)+10=-42

     М  -13+18=-5

     О  -28:4+8=1

     Н  -3 8+4=-20

     І    (-7-14):3=-7

     Н   -4,8 2=-9,6

     В    -16-16=0


 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
1 березня 2020
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку