Відкритий урок з математики в 6 класі
Тема. Розв’язування вправ з теми «Пряма пропорційна залежність»
Мета:
навчальна: удосконалити знання учнів з теми «Пряма пропорційна залежність», сформувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач; показати прикладне і практичне значення теми; продемонструвати різноманітність застосування математики в реальному житті; показати можливості застосування одержаних знань в різних професіях;
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, комунікативні здібності учнів;
виховна: виховувати пізнавальний інтерес до предмета, культуру математичного мовлення, естетичне сприйняття математичних фактів, працелюбність, наполегливість у досягненні мети, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник «Математика, 6 клас», друковані картки із завданнями.
Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні
застосовувати знання на практиці.
Аристотель
Хід уроку
І. Організаційний етап.
(Привітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку, створення робочої атмосфери, повідомлення теми і мети уроку) .
Урок щоб легко нам почати,
Слова важливі прошу пам’ятати,
Що Божа ласка душу очищає
І розум благодаттю наповняє
Очікувані результати.
Сподіваюся, що на цьому уроці нас чекає успіх, радість, усмішка, якщо ми працюватимемо організовано, будемо розумними, кмітливими, обдарованими дітьми і будемо компетентними в запропонованих задачах.
Слово вчителя
Успішна дитина добре вчиться, старанна, розумна, має досягнення в навчанні, спорті, малюванні і т.д. Успішна сім’я добре забезпечена, має житло, є можливість вчитися й працювати. Успішна країна, якщо в ній люди мають роботу, працюють заводи, фабрики, обробляються сільськогосподарські поля, йде будівництво житла, діти мають можливість вчитися, займатися спортом, музикою, танцями, подорожувати, якщо її визнають у світі. А щоб країна досягла успіху, повинен бути кожен з нас успішним, і вчитися цьому треба вже сьогодні, щоб приносити користь Україні.
Ми з вами почали вивчати одну з найцікавіших тем математики «Відношення і пропорція». Чому цікава тема? Відповідь на це питання дасть сьогоднішній урок.
Ми ознайомилися з поняттям пропорції, з’ясували основну властивість пропорції. Одержані знання необхідно вміти застосовувати на практиці.
Епіграфом до уроку я підібрала слова відомого давньогрецького вченого і філософа Аристотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці».
Отже, тема уроку: «Розв’язування вправ з теми «Пряма пропорційна залежність».
- Давайте разом визначимо мету нашого уроку. (Відповіді учнів).
Діти, сьогодні у нас особливий урок, покликаний показати практичне застосування математики в нашому житті. Для того, щоб він пройшов цікаво і запам’ятався надовго, пропоную провести його у форматі телевізійного ток-шоу на тему «Математика навколо нас».
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Чи буває ток-шоу без журналістів? Звісно, ні! Беремо до рук символічний мікрофон і відповідаємо на запитання журналістів відомих телевізійних каналів. (Учні обирають певний телевізійний канал і відповідають на запропоноване запитання)
Вчитель: А тепер запитання від мене, як ведучої нашого ток-шоу:
Вчитель: Одержавши правильні відповіді на запитання, я рада повідомити, що ви пройшли кастинг на наше математичне ток-шоу. Запрошую всіх учасників до обговорення теми «Математика навколо нас» .
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На перший погляд важко розгледіти зв’язок між формулами, означеннями, правилами, які ми вивчаємо на уроках математики, і практичною діяльністю людей. Але такий зв’язок існує, отже, завдання уроку:
На нашому ток-шоу сьогодні присутні представники різних професій: групи екологів, кулінарів, банкірів, географів, промисловців, художників, скульпторів, медиків, архітекторів.
V. Застосування знань і вмінь .
1) Розв’язування вправ.
Обговорюємо тему «Пропорції у побуті».
СТБ Майстер- Шеф Кулінари
На уроках трудового навчання ми вивчали технологію приготування кулінарних страв. Ми побачили, що тут без знання відношень і пропорції не обійтись. Пропонуємо вам таку задачу.
Задача № 1. Із 140 кг свіжих вишень отримують 21 кг сушених. Скільки кілограмів свіжих вишень потрібно, щоб отримати 31,5 кг сушених? (210 кг)
1+1 Світ Навиворіт Екологи
Наша група займається екологічними проблемами оточуючого середовища, доводиться і нам мати справу з пропорціями та пропорційними залежностями. Нами пропонується ряд задач, які ви розв’яжете за допомогою складання пропорції і дізнаєтеся багато цікавого.
Задача № 2 Один гектар лісу (20-річного віку) за рік виділяє 8,2 т кисню, який забезпечує дихання 200 людей. Скільки кілограм кисню потрібно на рік для дихання учням 6-Г класу? ( 0, 831 т)
Учитель. Ось, такі задачі, які ви вмієте розв’язувати за допомогою пропорції, нагадають вам про своє здоров’я та необхідність охорони оточуючого середовища.
Задача № 4. Практична робота.
На кожному столі є підручник. Подивіться скільки сторінок у підручнику. На якій сторінці ми з вами зупинились та знайдіть відношення.
3) Розв’язування вправ.
Інтер « Школа лікаря Комаровського»
Вчитель: Запрошую до обговорення теми «Пропорції і здоров’я людини» медиків.
Для здоров’я людини виключно важливим є вітамін С. У великих кількостях він міститься в плодах шипшини, чорної смородини, листі капусти, петрушки, в лимонах та інших цитрусових.
Задача № 3.
У 100 грамах чорної смородини міститься приблизно 0,25 грама вітаміну С. Скільки грамів чорної смородини потрібно з’їсти людині за день, якщо 1 добова доза вітаміну С складає 0,05 грама? (20г)
Програма «Знак Якості»
Обговорюємо тему «Пропорції на виробництві»
Задача № 4
Щоб пошити 15 костюмів, витрачають 51 м тканини. Скільки потрібно тканини, щоб пошити 26 таких самих костюмів? (88,4).
Вчитель. Таким чином, розглянуті задачі наглядно ілюструють, що пропорції широко застосовуються в різних сферах діяльності людини. Але є особлива пропорція, з якою ми зараз ознайомимося.
Мега « Як створити планету»
Селекціонери
При виведенні нових сортів рослин враховується їх продуктивність. Зокрема, вміст поживних речовин, відсоток схожості зерен, урожайність, стійкість до хвороб, пристосування до кліматичних умов тощо. У багатьох розрахунках стає в нагоді пропорція.
Задача № 5. На дослідній станції вивчали відсоток проростання гороху. Із 200 посіяних горошин зійшли 170. Який відсоток горошин дали паростки, тобто визначити відсоток схожості насіння? (85%)
5)Тестові завдання .
Так як у нас сьогодні математичне ток-шоу, то тести будуть особливі. Відповіді до них позначені не звичними для нас літерами А, Б, В, а іншими літерами. Виберіть правильну відповідь на кожне з 5 тестових завдань, потім розташуйте одержані літери по порядку, і дізнаєтеся синонім до слова пропорція.
12:3=8:2 |
К |
12:8=2:3 |
Л |
2:8=12:3 |
М |
2.У пропорції 10 : 5 = 6 : 3 середніми членами є числа
5 і 3 |
А |
10 і 6 |
Н |
5 і 6 |
Р |
4 і 15 |
А |
4 і 5 |
О |
15 і 15 |
У |
16·32=12·24 |
Д |
16·24=12·32 |
С |
16·24=12·32 |
Т |
25 |
І |
30 |
А |
29 |
Е |
Відповідь: КРАСА. Отже, пропорція і краса – це синоніми, недарма говорять: «Пропорція – це формула краси і гармонії».
VІ. Підсумки уроку.
Вчитель. Ось і підходить до кінця наше математичне ток-шоу.
Пропоную підвести підсумки нашого математичного ток-шоу в ході гри «Закінчи речення». Намалюємо райдугу яскравих моментів уроку.
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
VІІ. Домашнє завдання.
Щоб закріпити набуті знання і вдосконалити практичні навички, необхідно виконати домашнє завдання: повторити п.21, 22, скласти та розв’язати 2 задачі на пропорцію.
Дякую за увагу! Бажаю успіху!