Розв’язування вправ з теми «Пряма пропорційна залежність»

Про матеріал
Урок закріплення знань, умінь та навичок з теми «Пряма пропорційна залежність» для учнів 6 класу
Перегляд файлу

Відкритий урок з математики в 6 класі

Тема. Розв’язування вправ з теми «Пряма пропорційна залежність»

Мета:

навчальна: удосконалити знання учнів з теми «Пряма пропорційна залежність», сформувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач; показати прикладне і практичне значення теми; продемонструвати різноманітність застосування математики в реальному житті; показати можливості застосування одержаних знань в різних професіях;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, комунікативні здібності учнів;

виховна: виховувати пізнавальний інтерес до предмета, культуру математичного мовлення, естетичне сприйняття математичних фактів, працелюбність, наполегливість у досягненні мети, позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник «Математика, 6 клас», друковані картки із завданнями.

Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні

застосовувати знання на практиці.

Аристотель

Хід уроку

І. Організаційний етап.

(Привітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку, створення робочої атмосфери, повідомлення теми і мети уроку) .

Урок щоб легко нам почати,

Слова важливі прошу пам’ятати,

Що Божа ласка душу очищає

І розум благодаттю наповняє

Очікувані результати.

Сподіваюся, що на цьому уроці нас чекає успіх, радість, усмішка, якщо ми працюватимемо організовано, будемо розумними, кмітливими, обдарованими дітьми і будемо компетентними в запропонованих задачах.

Слово вчителя

Успішна дитина добре вчиться, старанна, розумна, має досягнення в навчанні, спорті, малюванні і т.д. Успішна сім’я добре забезпечена, має житло, є можливість вчитися й працювати. Успішна країна, якщо в ній люди мають роботу, працюють заводи, фабрики, обробляються сільськогосподарські поля, йде будівництво житла, діти мають можливість вчитися, займатися спортом, музикою, танцями, подорожувати, якщо її визнають у світі. А щоб країна досягла успіху, повинен бути кожен з нас успішним, і вчитися цьому треба вже сьогодні, щоб приносити користь Україні.

Ми з вами почали вивчати одну з найцікавіших тем математики «Відношення і пропорція». Чому цікава тема? Відповідь на це питання дасть сьогоднішній урок.

Ми ознайомилися з поняттям пропорції, з’ясували основну властивість пропорції.  Одержані знання необхідно вміти застосовувати на практиці.

Епіграфом до уроку я підібрала слова відомого давньогрецького вченого і філософа Аристотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці».

  •                   Як ви розумієте ці слова?(Відповіді учнів).

Отже, тема уроку: «Розв’язування вправ з теми «Пряма пропорційна залежність».

- Давайте разом визначимо мету нашого уроку. (Відповіді учнів).

Діти, сьогодні у нас особливий урок, покликаний показати практичне застосування математики в нашому житті. Для того, щоб він пройшов цікаво і запам’ятався надовго, пропоную провести його у форматі телевізійного ток-шоу на тему «Математика навколо нас».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Чи буває ток-шоу без журналістів? Звісно, ні! Беремо до рук символічний мікрофон і відповідаємо на запитання журналістів відомих телевізійних каналів. (Учні обирають певний телевізійний канал і відповідають на запропоноване запитання)

  •     Відношення двох чисел a і b.  (частка)  (1+1)
  •     Ділення чисельника і знаменника на їх спільний дільник, що не дорівнює 1. (скорочення) (Інтер)
  •     Число, записане над рискою дробу (чисельник)  (2+2)
  •     Частку двох чисел a і b, які не дорівнюють нулю, називають (відношенням)  (СТБ)
  •     Числа, якими користуються при лічбі предметів (натуральні)  ( МЕГА)
  •     Назва дробу виду 5,8  ( дясятковий)  (ICTV)
  •     Рівність двох відношень ( пропорція)  (ТРК Україна)

 

Вчитель: А тепер запитання від мене, як ведучої нашого ток-шоу:

  •                   Як знайти невідомий крайній член пропорції?
  •                   Як знайти невідомий середній член пропорції?

Вчитель: Одержавши правильні відповіді на запитання, я рада повідомити, що ви пройшли кастинг на наше математичне ток-шоу. Запрошую всіх учасників до обговорення теми «Математика навколо нас» .

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На перший погляд важко розгледіти зв’язок між формулами, означеннями, правилами, які ми вивчаємо на уроках математики, і практичною діяльністю людей. Але такий зв’язок існує, отже, завдання уроку:

  •                   з’ясувати, де зустрічаються пропорції в нашому житті;
  •                   навчитися розв’язувати прикладні задачі з різних сфер діяльності людини за допомогою пропорції;
  •                   продемонструвати різноманітність застосування математики в реальному житті.

На нашому ток-шоу сьогодні присутні представники різних професій: групи екологів, кулінарів, банкірів, географів, промисловців, художників, скульпторів, медиків, архітекторів.

V. Застосування знань і вмінь .

1) Розв’язування вправ.

 

Обговорюємо тему «Пропорції у побуті».

СТБ Майстер- Шеф  Кулінари

На уроках трудового навчання ми вивчали технологію приготування кулінарних страв. Ми побачили, що тут без знання відношень і пропорції не обійтись. Пропонуємо вам таку задачу.

Задача № 1. Із 140 кг свіжих вишень отримують 21 кг сушених. Скільки кілограмів свіжих вишень потрібно, щоб отримати 31,5 кг сушених? (210 кг)

 

1+1  Світ Навиворіт Екологи

Наша група займається екологічними проблемами оточуючого середовища, доводиться і нам мати справу з пропорціями та пропорційними залежностями. Нами пропонується ряд задач, які ви розв’яжете за допомогою складання пропорції і дізнаєтеся багато цікавого.

Задача № 2 Один гектар лісу (20-річного віку) за рік виділяє 8,2 т кисню, який забезпечує дихання 200 людей. Скільки кілограм кисню потрібно на рік для дихання учням 6-Г класу? ( 0, 831 т)

Учитель. Ось, такі задачі, які ви вмієте розв’язувати за допомогою пропорції, нагадають вам про своє здоров’я та необхідність охорони оточуючого середовища.

 

Задача № 4. Практична робота.

На кожному столі є підручник. Подивіться скільки сторінок у підручнику. На якій сторінці ми з вами зупинились та знайдіть відношення.

 

3) Розв’язування вправ.

Інтер « Школа лікаря Комаровського»

Вчитель: Запрошую до обговорення теми «Пропорції і здоров’я людини» медиків.

Для здоров’я людини виключно важливим є вітамін С. У великих кількостях він міститься в плодах шипшини, чорної смородини, листі капусти, петрушки, в лимонах та інших цитрусових.

Задача № 3.

У 100 грамах чорної смородини міститься приблизно 0,25 грама вітаміну С. Скільки грамів чорної смородини потрібно з’їсти людині за день, якщо 1 добова доза вітаміну С складає 0,05 грама? (20г)

 

Програма «Знак Якості»

Обговорюємо тему «Пропорції на виробництві»

Задача № 4

Щоб пошити 15 костюмів, витрачають 51 м тканини. Скільки потрібно тканини, щоб пошити 26 таких самих костюмів? (88,4).

Вчитель. Таким чином, розглянуті задачі наглядно ілюструють, що пропорції широко застосовуються в різних сферах діяльності людини. Але є особлива пропорція, з якою ми зараз ознайомимося.

 

Мега « Як створити планету»

Селекціонери

При виведенні нових сортів рослин враховується їх продуктивність.  Зокрема, вміст поживних речовин, відсоток схожості зерен, урожайність, стійкість до хвороб, пристосування до кліматичних умов тощо. У багатьох розрахунках стає в нагоді пропорція.

Задача № 5. На дослідній станції вивчали відсоток проростання гороху. Із 200 посіяних горошин зійшли 170. Який відсоток горошин дали паростки, тобто визначити відсоток схожості насіння? (85%)

 

5)Тестові завдання . 

Так як у нас сьогодні математичне ток-шоу, то тести будуть особливі. Відповіді до них позначені не звичними для нас літерами А, Б, В, а іншими літерами. Виберіть правильну відповідь на кожне з 5 тестових завдань, потім розташуйте одержані літери по порядку, і дізнаєтеся синонім до слова пропорція.

  1.               Складіть пропорцію з чисел 12; 2; 8; 3.

12:3=8:2

К

12:8=2:3

Л

2:8=12:3

М

2.У пропорції 10 : 5 = 6 : 3  середніми членами є числа

5 і 3

А

10 і 6

Н

5  і 6

Р

  1.               У пропорції 4:15=5:15 крайніми членами є числа

4 і 15

А

4 і 5

О

15 і 15

У

  1.               Яка рівність випливає з пропорції 16:12=32:24 відповідно до основної властивості пропорції:

16·32=12·24

Д

16·24=12·32

С

16·24=12·32

Т

  1.               Знайдіть невідомий член пропорції 36:6=х:5.

25

І

30

А

29

Е

Відповідь: КРАСА. Отже, пропорція і краса – це синоніми, недарма говорять: «Пропорція – це формула краси і гармонії».

VІ. Підсумки уроку.

Вчитель. Ось і підходить до кінця наше математичне ток-шоу.

Пропоную підвести підсумки нашого математичного ток-шоу в ході гри «Закінчи речення». Намалюємо райдугу яскравих моментів уроку.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  •                   Сьогодні я навчився…
  •                   Мені було цікаво…
  •                   Мені найбільше запам’яталося…

VІІ. Домашнє завдання.

Щоб закріпити набуті знання і вдосконалити практичні навички, необхідно виконати домашнє завдання: повторити п.21, 22, скласти та розв’язати 2 задачі на пропорцію.

Дякую за увагу! Бажаю успіху!

 

docx
Додав(-ла)
Сарахан Юлія
Додано
21 червня 2022
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку