Дана методична розробка уроку для 8 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Розробку запропонованого уроку можна використовувати для проведення підсумкового уроку з теми або як урок повторення теми "Правильні многокутники" у кінці навчального року або при підготовці до ДПА. Проводиться урок у формі гри — змагання.
Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 8,9 класах.
Тема: Розв’язування задач і вправ з теми «Правильні многокутники»
Мета: закріпити і узагальнити знання формул радіусів вписаного в многокутник кола та описаного навколо многокутника кола; формувати навички застосування формул радіусі кіл та довжини дуги, площі кола та його частин при розв’язуванні задач; розвивати логічне мислення, виховувати любов до предмета.
Обладнання: проектор, презентація, тексти завдань
Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учні поділяються на три команди. Кожна команда шляхом жеребкування отримує один з правильних многокутників (правильний трикутник, квадрат, правильний шестикутник).
ІІІ. Формування умінь та навичок
1. Розминка «Хто більше?»
Яка команда більше дасть відповідей на питання з коротким поясненням
2. Конкурс «Візитна картка правильного многокутника»
Кожна команда представляє свій правильний многокутник, повідомляє відомі та особливі факти.
3. Конкурс «Подивись навколо себе».
1) Інформація учня про застосування правильних многокутників
2) Зобразити або навести якомога більше прикладів застосування правильного многокутника у різних сферах життя (мистецтві, техніці і т.д.)
4. Конкурс «Задачі, які ставить життя»
Задача №1: Із жесті в формі круга вирізали правильний шестикутник найбільшої площі. Скільки відсотків жесті пішло у відходи?
Задача №2: Для збору соснової смоли виготовили посудини із жесті в формі воринки і прикріпляють їх до дерева. Скільки квадратних метрів жесті піде на 500 таких воронок, якщо кожну звернути з півкруга, а довжина кола краю утвореної воронки 31,4 см?
Задача №3: Поперечний переріз дерев’яного бруска є квадрат, периметр якого 24 см. Якої найбільшої площі можна виточити з цього бруска круглий стержень.
5. Конкурс «Задачі з геометричної казки».
Обчислити площі заштрихованих фігур.
Якось у Квадрата виявився вільний час, і він сидячі на математичному пеньку побачив веселого Циркуля. Циркуль весело пританцьовував та наспівував веселу пісеньку. Придивившись Квадрат помітив, що Циркуль не тільки танцював, а в танці утворював якісь дивні і дуже красиві малюнки. «Намалюй і для мене щось красиве» - звернувся Квадрат до Циркуля. Циркуль весело посміхнувся підбіг до Квадрата і утворив малюнки. Спробуйте визначити площу заштрихованої фігури, кщо відомо, що сторона квадрату см.
6. Конкурс «Кожен сам за себе». Самостійна робота з тестами
ІV. Підведення підсумків уроку